Tohle jsem řešil někdy v únoru, když jsem se chystal nas im ATR a chtěl letět LKKV-LKPR. Snažil jsem se něco najít v mapách, abych nebyl za vola, že ani nevim kudy se tam lítá. Hledal jsem tedy korektní IFR routu.
Po konzultaci s Markym to dopadlo podobně jako s mapama a routefinderem - našel vyhlídkáč po vlastech českých i německých, ale routa to byla.
Po konzultaci s ostříleným pilotem jsem se dozvěděl, že z takových skoků mají těžkou hlavu i zkušení plánovači a řeší se to podáním plánku (např. zmiňované okružní cesty) a o rozumný direct si žádají pak sami piloti během letu.
Další varianta je VFR, rychle a nízko, ale to pak je náročné na pozemní personál, který to musí čistit od much (což je teda simptákovi dost jedno)
Na simu jsme to nakonec "letěli" tak, abysme si co nejvíc zalítali. Nějakou hodně zakroucenou odletovku ze 29, z té pak na RAK, pak na OKL a z toho procedurální zatáčkou na 24.
Víťa |
|