| | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 13:07 | |
| | Mám dotaz, jak má správně vypadat FPL z LKKV do LKPR? Opačně je to jasné, tam je jen BALTU. Na http://validation.eurofpl.eu/ mi prošlo bez chyby BALTU DCT LOMKI, ale stejně nevím, jestli se ty directy u nás smí. Rfinder dává nesmyslnou trasu přes RAK. |
| |
|
| | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 14:08 | |
| | Samozřejmě že se DCT může používat.Předpokládám, že by záleželo na dráze v používání na LKPR, kdyby se létala RWY 06, tak by se dalo zkrátit na úplné minimum dle provozu.I případě jiných drah v používání poředpokládám, že by to inteligentní řídící zkrátili pomocí vektorování bez ohledu na podaný FPL. |
| |
|
| | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 15:01 | |
| | noo, tam je mam takovy pocit nejaky limit, jakoze DCT do 50nm pro letiste bez odletovky. Plus pak vyjimky pro prelety LKPR-LKPD, LKVO (LKKB) - LKPR, a dost mozna zrovna ty Vary - PRG. Ted presne nevim ty kriteria a nedostava se mi casu abych to v AIPu vyhledal... |
| |
|
| | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 20:27 | |
| | mě to lítá nad hlavou a pokaždý jinak, takže vsázím na DCT či fly heading, a pokud zapnu SBSku tak je tomu pravdu tak. |
| |
|
| | | | | | Route LKKV-LKPR 2. 8. 2010 / 21:57 | |
| | Ja jsem mel namysli planovani. Realita je naprosto jina. |
| |
|
| | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 20:42 | |
| | | |
|
| | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 16:08 | |
| | Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale tady jde o IFR plánek, ne? Jak by se tedy u IFR plánu mohlo používat DCT??? |
| |
|
| | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 16:33 | |
| | Ježíš... A proc by jako ifr nemohl mít dct? Sice jsou tam omezeni, ale mozny to je |
| |
|
| | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 16:39 | |
| | IFR nemůže nikdy letět s DCT. Už se to tady řešilo mnohokrát. To už by sis potom mohl dát rovnou VFR. Pokud letí letadlo IFR, tak musí mít v trase letu vždy body a bez nich to nejde. A to platí jak pro let mezi letišti, tak i pro trenink ILS přiblížení a i pro trenink všelijakých blbostí u jednoho letiště. |
| |
|
| | | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 16:41 | |
| | ale tady nikdo nepise o tom, ze ma v route ve flightplanu "DCT". tady je rec o tom, ze tam ma BALTU DCT LOMKI a jestli je to mozny. |
| |
|
| | | | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 17:00 | |
| | Jo, tak to se omlouvám. Myslel jsem, že se jedná o let LKKV do LKPR jen s DCT Pardón. |
| |
|
| | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 16:39 | |
| | rFinder dává toto: OKG UN869 RONIG UZ35 LOMKI |
| |
|
| | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 17:01 | |
| | Z Varů do Prahy přes Cheb? No to tedy nic moc... |
| |
|
| | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 18:34 | |
| | | |
|
| | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 19:56 | |
| | a ty mu bezmezně věříš jo? je to soft a ten taky může chybovat. |
| |
|
| | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 18:51 | |
| | umí se někdo nabourat do RF aby taky občas vyhodil hlášení Smaž FS, spal sluchátka a zruš připojení k internetu? Pro některé je jak vidno RF svatý ) |
| |
|
| | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 23:37 | |
| | Uz te vidim, jak na LKKV-LKPR trase letis FL250+ |
| |
|
| | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 23:40 | |
| | Tak tohle zrovna asi nebyla uplne jeho vina, chvili pred tim jsem tam byl a zdroj zmatku sedel spise na zemi. Nechci ale nikoho pranyrovat. |
| |
|
| | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 23:44 | |
| | Jaka vina? Jde o to, ze v RF zadal upper airways, aniz by vedel proc je pouziva... |
| |
|
| | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 23:45 | |
| | Ted mi doslo ze asi narazis na nejaky let, ktery se nakonec uskutecnil...nic sem ale nevidel a nesledoval, narazim ciste na tu trasu. |
| |
|
| | | | | | | Route LKKV-LKPR 1. 8. 2010 / 23:47 | |
| | Jo ja myslel, ze ho vidis na radaru na IVAO . Jinak mas samozrejme pravdu. Asi nechal implicitni hladinu 330 v rfinderu. |
| |
|
| | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 11:50 | |
| | Zdravím panstvo,
dotázek ohledně plánování. Jak se správně naučit plánovat lety, když např. RouteFinder zde uváděný v sekci "Plánování letů" dělá "boty" typu LKKV-LKPR přes RAK, což říkáte, že je špatně?
Díky |
| |
|
| | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 11:58 | |
| | no .. myslet u toho. stejne jako kdyz jedes podle navigace, a kdyz ta te naviguje, tak nezabocovat bezhlave na kazdou polnacku ..
... uz jsem pres nej dlouho neplanoval, ale asi bych zacal tim, ze neplanovat stylem "letiste - letiste" , protoze se zda, ze sidy a stary neaktualizuji moc casto, ale podivat se na sidy z vychoziho letiste, na stary ciloveho letiste, a do rf nabusit misto kodu letiste koncovy bod sidu a vychozi bod staru a nechat si trasu naplanovat mezi nima... |
| |
|
| | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 12:06 | |
| | Zrovna v tomhle pripade si myslim, ze SID a STAR maji dobre, ale nedokazi najit spravnou cestu mezi nimi. |
| |
|
| | | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 12:28 | |
| | Já bych si s tím příliš hlavu nelámal, protože se každou chvíli kochám pohledem na Saab 340 svištící si nad Kolínem z RW06 na TBV do Ostravy, prostě DCT TBV (a to jsem optimista). Šedivá teorie, zelený strom praxe. Což si "korektně" nenaplánujete, kdyby jste se rozkrájeli.
|
| |
|
| | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 12:35 | |
| | Já to vždycky na IVAO dělal tak, že jsem to prohnal přes RF, podíval jsem se, jestli na první bod navazuje odletovka (SID) a na poslední bod příletovka (STAR), a jestli průběh trasy není nějak nesmyslný (z ČR do SR přes Rakousko nebo z Varů do Prahy přes Cheb, apod.). Jestli pak trasa mezi nimi odpovídala všem pravidlům o jednosměrnosti nebo minimálních FL apod., to jsem nikdy nezkoumal a ani mě to celkem nezajímalo. |
| |
|
| | | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 12:46 | |
| | ja tak nejak .. naklikal to do rf, nechal jsem i prulety rakouskem (treba z lkpr do lzib), a kdyz jsem chtel byt jo araig , tak jsem z toho vyklikal RAD omezeni .. |
| |
|
| | | | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 23:22 | |
| | No, zrovna na LKPR-LZIB ti zadny RAD ani CDR nezajisti, abys pres to Rakousko neletel, tam se da legalne letet. Takze jedine rucni pridani restrikce. |
| |
|
| | | | | | | | Jak správně plánovat? 2. 8. 2010 / 23:41 | |
| | vsak ja nerikam, ze vyklikani radu to poresi .. me to nejak zily netrhalo, ze jsem letel pres esterajch
|
| |
|
| | | Route LKKV-LKPR 2. 8. 2010 / 12:43 | |
| | Tohle jsem řešil někdy v únoru, když jsem se chystal nas im ATR a chtěl letět LKKV-LKPR. Snažil jsem se něco najít v mapách, abych nebyl za vola, že ani nevim kudy se tam lítá. Hledal jsem tedy korektní IFR routu.
Po konzultaci s Markym to dopadlo podobně jako s mapama a routefinderem - našel vyhlídkáč po vlastech českých i německých, ale routa to byla.
Po konzultaci s ostříleným pilotem jsem se dozvěděl, že z takových skoků mají těžkou hlavu i zkušení plánovači a řeší se to podáním plánku (např. zmiňované okružní cesty) a o rozumný direct si žádají pak sami piloti během letu.
Další varianta je VFR, rychle a nízko, ale to pak je náročné na pozemní personál, který to musí čistit od much (což je teda simptákovi dost jedno)
Na simu jsme to nakonec "letěli" tak, abysme si co nejvíc zalítali. Nějakou hodně zakroucenou odletovku ze 29, z té pak na RAK, pak na OKL a z toho procedurální zatáčkou na 24.
Víťa |
| |
|
|