| | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 17:56 | |
| | | |
|
| | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 18:38 | |
| | co myslíte, byla to chyba pilota? |
| |
|
| | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 19:05 | |
| | | |
|
| | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 19:58 | |
| | já myslim že to buď vydundal tak že mu to spadlo nebo mu při tý minimálce něco stalo s motorama,ale spíš si myslim že to prostě spadlo bez rychlosti |
| |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 20:00 | |
| | ne tak když se pořádně zaposlouchám slyšim že se mu něco stalo s motorama ymslim že mu při ty min rychlosti vysadily motory |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 20:14 | |
| | ... ztráta tahu pravého motoru |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 01:26 | |
| | ... vynechals "béke burárum" - nebo jak to bylo!
|
| |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 12:39 | |
| | Tyhle éra nepadají jen tak bez rychlosti. Speciálně v předváděcí hmotnosti tah motorů stačí na akceleraci i na vertikále. To stejný kdyby to padalo po křídle do vývrtky, rozhodně by to nevypadalo takhle nedramaticky.
Souhlasím s tondem, buď závada na motoru (jakákoliv, nemusí to být vysazení), nebo problém s řízením.
Ale jak už bylo řečeno mnohokrát, důvodů může být spousta, není to tak dlouho co spadla v Afghánistánu holandská F-16, protože se do kokpitu dostal pavouk a kousl pana pilota...(není vtip, jedna z pravděpodobných příčin). |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 13:01 | |
| | Tak kdyby mi vlezl do kokpitu pavouk (a ještě třeba velký a chlupatý), tak by mě ani kousnout nemusel a dopadlo by to přinejmenším stejně |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 17:20 | |
| | No von to to byl "camel spider", což je asi 10 centimetrů velká potvora, která sice není jedovatá, ale je pekelně silná. Na rovném terénu dokáže běžet rychlostí 15km/h, když potřebuje, vyskočí až půl metru do vejšky a má hodně silnej stisk. Takže bojovat s takovouhle mrchou v malym kokpitu F16tky může bejt hodně drsný. |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 17:23 | |
| | No já osobně bych z toho ihned vystupoval ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:52 | |
| | ... a tajně doufal že pavouk nevystoupí s Tebou
|
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 20:01 | |
| | pak se jen pousti ozve: au ty hajzle, kam me to tahnes! |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 19:15 | |
| | Aha, takze solifuga. Uz jsem jednu videl v Turecku, ale tahle bestie z obrazku je jiny kafe. |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 19:19 | |
| | Já jenom, jestli můžu jako chovatel pavouků dodat, všichni pavouci jsou jedovatí |
| |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 19:22 | |
| | Na tomdle fóru má snad každý svoje hobby zastoupení |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 23:08 | |
| | Mám želváka a ten jedovatej nejni... |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 27. 7. 2010 / 09:23 | |
| | Já dvě samice a jednoho samce |
| |
|
| | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 21:37 | |
| | Stejně na Kvočura nikdo nemá Do teď nechápu jak to mohl přežít |
| |
|
| | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 21:58 | |
| | Máš na něj nějakej odkaz? |
| |
|
| | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 22:24 | |
| | | |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 23:02 | |
| | Sice po rusky moc uz nerozumiem, ale mam z toho pocit, ze ten padak mu nafukla tlakova vlna z vybuchu a to ho zachranilo
|
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 23:59 | |
| | A jeho zdravotní stav po tom vystřelení? Neříkaj? Ptž jestli po tomhle odešel tak smekám.. |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 01:16 | |
| | Nezraněn. Po dopadu byl prohlédnut lékařem - a odpoledne už se účastnil tiskové konference OKB MiG v rámci aerosalonu. Pamatuju si to velmi živě - byla to tehdy fakt bomba - a asi jedna z nejkurióznějších katapultáží. Lepší reklamu na KM36 (spolu s havárií ve Farnborough nedlouho poté) si ani Zvezda přít nemohla |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 01:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 02:33 | |
| | Díky ti doktore.. |
| |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 08:49 | |
| | Jo, tohle videjko znám, to je drsný, akorát jsem nevěděl, že to je Kvochur!
Eště teď si pamatuju jeho kobru na CIAFu na Ruzyni! Bomba
Je vidět, že Rusové mají zocelený lidi |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 13:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 16:05 | |
| | To byl kdysi nějakej aerosalón, ne CIAF a ten skutečně byl na Ruzyni. Ale už si nepamatuju rok. Spíš jen tak tuším a střílím od boku 1992? Kvočur tu byl se Suchoušem 27. |
| |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 18:03 | |
| | Affirmativ.
http://photo.strizhi.info/v/Paja/praha92/
Ale to už nějak nebylo ono, jestli to bylo kvůli Praze, předváděčka taková trochu katolická.... Ale pěknej tam byl MD900 NOTAR v sanitní verzi - poprvý něco takovýho u nás, tenkrát.. |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 20:23 | |
| | To jsou stroje.. To už u nás asi jen tak nebude.. Alespoň na CIAFu asi ne.. |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 22:23 | |
| | Díky za fotky, mnohé mi připomněly. Zvláště pak pilota té F-15. Col. John Graham - tenkrát jsme se tam ... s určitými obtížemi anglicky bavili o tom letadle. V tu dobu jsme nějak s tátou dělali model a chtěl jsem si vyfotit nějaké detaily a pan plukovník mi na tý F-15 otevřel všechno, co mohlo jít otevřít. Dokonce jsem do tý doby ani netušil, že ty rachejtle, který to nosí vespod (AMRAAM, SPARROW) neodpadnou od toho letadla ze závěsu samy, ale že pyropatrona vymrští celej ten závěs, kterej vyjede asi půl metru od letadla Na co všechno si člověk nevzpomene u jedný "blbý" fotky Z Letových ukázek si ale pamatuju akorát to Sůčko s Kvočurem, protože to byl takovej kravál, že to míchalo pajšlem. Pak krátkou průtrž mračen a schovávání se pod stojící IL-62 Asi bych potřeboval další indicie, abych si vzpomněl na víc, je to už docela dlouho |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 23:00 | |
| | Krásný vzpomínky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 23:25 | |
| | Před přeháňku se taky dalo schovat do hangáru - tam co teď je ta slavná brána, kde prý ochranka strká zaměstnancům občas i prsty do zadku... Tenkrát se dalo projít skrz hangár - vepředu byl na statice nějaký šedý dvoumotorový britský letoun s proužkovanými vrtulemi (mám okno! )
V hangárech byly stánky různých firem, mám kdesi (kde? už fakt nevím, ale někde to je) kupu časopisů, ročenek, seznamy firem, provozujících vrtulníky ve Švýcarsku, Německu a rakousku...
Taky tam byl stánek nějaké firmy, která vyráběla simulátory, pevná kabina a promítané prostředí do polosféry před kabinou - cena SW a HW (bez té kabiny) asi za 3,5 mil.KČ (tehdy...), grafika na úrovni běžně rozšířeného bojového simu té doby (bože, co to tenkrát bylo? Falcon III? F-18 Korea?) - přitom žádná reálná scenerie, jen virtuální čtverec s krajinou, přístavem, doky a zásobníky ropy - letadlo F-18 - nejpropracovanější se mi zdály ty exploze ropných tanků... Diskutoval jsem tenkrát s nima, proč to tolik stojí, údajně protože to ovládalo 5 počítačů, aby se mohl simulovat pohyb jak vlastního, tak i dalších letadel....
Jó, jó, nostalgie |
| |
|
| | | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 27. 7. 2010 / 08:54 | |
| | ale to je to, co já tu celou dobu řikám, u simulátorů se kašle na nějakou hypersuper grafiku, to jen někteří místní FSkaři musí mít ARAIG krajinu, ale jak to lítá a hlavně jak se to ovládá je jim jedno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 27. 7. 2010 / 13:54 | |
| | Jestli on ten doktorův sim neběžel na Xpln.. |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 14:26 | |
| | )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) |
| |
|
| | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 12:35 | |
| | No popravdě, byť jsem Kvočurovic zázračnou záchranu považoval doteď za vrchol katapultáží, tenhle ten Kanaďan si s ním v ničem nezadá, výšku ve které došlo k problému bych tipoval tak třetinovou, stejně tak výšku katapultáže. A když pominu mnohem horší pozici vůči zemi té 29ky, tak mi (kupodivu) i přijde, že Martin Baker dokonce zareagoval mnohem líp (vektor vystřelení a vzdálenost). |
| |
|
| | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 15:46 | |
| | | |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 16:04 | |
| | Tak o štěstí je to asi jasné, o to mi ale nešlo ... spíš o parametry toho okamžiku katapultáže. Nad katapultáží Kvočura jsem žasnul už od onoho LeBourget a ruské sedačky ostatně prokázaly ještě párkrát na různých airshow, že fungují výborně. K36ky byly vždycky hodně ceněné a to i v amerických vojenských kruzích a nějakou dobu se dokonce uvažovalo poměrně dost navážno i o jejich montování do amerických letadel.
Z těch dvou videí (jasně, čistě subjektivní pocit a úplně jiné záběry) mi ale výkon toho Martin Bakeru přijde přece jenom trochu víc přežitelnější s dostatečnou rezervou a to mně celkem překvapilo...Doteď jsem měl tyhle sedačky za znatelně horšího brášku Zvězdy. |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 16:27 | |
| | ono se to dá takto docela těžko posoudit, ale o kvalitě sovětských sedaček jasně mluví skutečnost že se oba stříleli zhruba ve stejné výšce. Kvočur alel za mnohem větší rychlosti a ve významně horším směru. Rakety jeho sedačky dokonce vedou pilota téměř ve směru letu. Já si teda nedovedu představit jak by kanaďan dopadl kdyby směr a rychlost katapultáže byl stejný jako u Kvočura |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 17:11 | |
| | 1.) Podle mně se Kvočur střílel z tak 3x větší výšky...proto jsem k tomu taky vůbec něco psal a porovnával. Z horšíhu úhlu ano a na vyšší rychlosti, ale mnohem výš. Záběry jsou zkreslené polohou kamery, apod., to je pravda, ale i tak mi to přijde dost znatelný rozdíl. Kvočura bych tipoval na 300m, tu 18ku tak sotva na 100.
2.) To, že rakety sedačky vedou katapultáž ve směru letu, bych naopak považoval za špatnou vlastnost sedačky - rovněž důvod proč jsem psal to srovnání. U te 18tky vedou sedačku směrem od země a do mnohem vyšší vzdálenosti - což by v podobné situaci v jaké byl Kvočur znamenalo jednozačné plus. Proto mě ten Baker pozitivně překvapil. |
| |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:17 | |
| | no s tou výškou jak jsem kouknul na video jsem to malinko netrefil.Ale nechci tu vynášet ruské sedačky do nebes, jakkoli si to zasloužily. Mířil jsem na již zmiňovaný souboj o vítěze nejneuvěřitelnější přežití katapultáže Jinak máš víceméně pravdu a v bodě 2 s tebou vůbec nechci polemizovat
jen pro zajímavost kanaďan měl čas od vystoupení z letadla do přistání na zem asi 5 vteřin, Kvočur přibližně 2 vteřiny. To je obrovský rozdíl |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 22:19 | |
| | Sorry, ale vidím to jinak.
Kanaďan, když se střílel, byl proti Kvočurovi jednak znatelně výš a také ve znatelně lepším úhlu. Proto to vypadá, že sedačka MB "řídí" svůj let kamsi cíleně, ale to je nesmysl.
Úkolem sedačky je po katapultáži stabilizovat pilota hlavou nahoru a čelně proti směru letu. Sedačky v MiG-29 to uměly celkem primitivními prostředky. Je ale zcela jasné, že nyní, cca 35 (třicet pět) let poté, co byla prvně masivně nasazena sedačka KM36D2, nebude Martin Baker stát v koutě a dělat sedačky, jako se dávaly do L-29. Naopak - genialita systémů K36 (na tehdejší dobu a filosofii vystřelovacích sedaček nedostižná) je nepopiratelná, teď ale už jistě překonaná.
Na doložení svého názoru přikládám obrázek z YouTube, přesně v okamžiku, kdy je vidět první zášleh pyropatron zpod sedačky toho pilota (světlá tečka - šipka) - tedy v okamžiku, kdy se dolní okraj sedačky dostal na úroveň okraje kokpitu. Letadlo se zrovna převaluje doprava - ale v tom okamžiku je ještě sklon osy křídel před překonáním vertikály - Kanaďan se střílí pod úhlem několika stupňů nad horizontálu. Kvočur se tenkrát střílel šikmo dolů, střílel se v okamžiku, kdy už byl Mig překulen skoro na záda, v klesavém letu čumákem dolů....
Na přiložených foto je také vidět, že (při pohledu z dálky) je v okamžiku katapultáže letadlo přece jen o dost výše, než jen 30 m (1x rozpětí = 10m...)
Nijak nesnižuji mistrovství a profesionalitu toho Kanaďana - naopak, klobouk dolů - ale pro mne přece jen zůstává jedničkou právě tak Kvočurova katapultáž... |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 00:03 | |
| | No Nechci nasazovat na drevoKvočura . Výstup to byl nádhernej ale Myslím ,
že měl spíš z pr...e štěstí , že se mu nic nestalo.
Za zázrak považuju dvojnásobnou katapultáž dvou 29tek na RIAT 1993
http://www.youtube.com/watch?v=DBQKrJh6O70&NR=1
Kdy jeden vystupoval prakticky z rozpadlé mašiny a dole si Chlapec ještě zapálil cígo.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 27. 7. 2010 / 08:11 | |
| | No, ja myslim, ze to cigo v danem momente nemelo znamenat abso0lutni klid. Treba ja, ac nekurak, bych si musel zapalit, aby nebylo citit, co mam v kalhotech... ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 20. 8. 2010 / 14:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:28 | |
| | Dle videa se strilel v 92 metrech, primy let byl ve vysce 180m |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:29 | |
| | Myslim Kvocura, samozrejme |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:34 | |
| | jj máš pravdu, v tom videu to říkají. Ale je pravdou že kanaďan je opticky níž |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 18:41 | |
| | No vida, tak v tom případě ten Kanaďan musel být tak ve 30ti ) No, dvě délky éra tomu skoro odpovídají... |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 23:28 | |
| | Je to dobrý!
Když vidí i Míra Dušínůj takhle, tak i já brejloun mám ještě šanci uhrát class I medical!
|
| |
|
| | | F-18 Hornet crash 24. 7. 2010 / 21:40 | |
| | Mě se líbí ta šokující zpráva, jak se teda jako na tu poslední chvíli vystřelil...
Podle mě měl tu ruku na katapultu už dávno a jen se do poslední chvíle snažil zachránit mašinu. Chudák chlapec, asi si z něj teď budou kluci ňákej pátek utahovat... |
| |
|
| | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 01:24 | |
| | Nevím jak si představuješ práci pilota v kokpitu při vysoké pilotáži...
Kolik (sekund, minut...) asi myslíš, že měl tu ruku "odloženou dávno na katapultu" - pro případ, že by se při nějaké figuře musel vystřelit?
Vem si stopky a koukej na to video párkrát po sobě. Uvidíš, jaký zlomky sekund rozhodujou - jak kratičký okamžik je mezi tím, kdy pilot letadlo zjevně řídí - oměma rukama (knipl + POM) - a když se odstřelí kabina. Mezi to si vlož nějaké zlomky seku ndy na reakční dobu, přehmátnutí, vytržení rukojetí katapultáže - odstřel pyropatron utažení pásů a přítažení nohou (případně helmy k záhlavníku) - pak teprve jdou pyropatrony kabiny - a teprve za další zlomek sekundy my vidíme na videu, že se něco děje.
To všechno se odehraje od okamžiku rozhodnutí za cca 0.8 až 1,2 sekundy. Teď přemýšlej, jakou reakcí nadzvukoví stíhači vládnou - co se od nich čeká... (Tonde případně dandee jistě upřesní a opravé mé laické vědomosti...)
|
| |
|
| | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 11:40 | |
| | tohle asi pilot nedelal vzdy jak jsem na ciafu tak rikaji pry na te minimalce ze je to ryzeny pocitacem takze to asi bude delat fmc nevim treba to delal on ale na ciafu to rikaji ) |
| |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 11:45 | |
| | to jsou mi ale novinky....vysoká pilotáž se lítá na FMC..nooooo tě péro teda,proto asi furt padaj |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 12:36 | |
| | On ale přeci o FMC ( já vidím FMC jako krabičku kam všechno nacvakáš a dáš entrer ) nemluví a v podstatě má pravdu, když říká, že to letadlo řídí počítač.. Jen si musíš rozdělit, co je "řídí" a "řídí"..
Pilot řídí letadlo tak, že tahá za hejblátka, otáčí točítkama a přecvakává mačkátka.. Když chce nahoru, pžitáhne knipl, když chce dolů tak potlačí.. To je zjednodušeně vše.. Ovládá letoun..
Počítač ale řídí letadlo tak, že když pilot přitáhne, tak počítač ( bavíme se o stíhačkách atd. ne o GA érech ) udělá šílený množství malejch výchylek a oprav a ne třeba jen na výškovce, ale počítá ti i jestli to éro nepadá na křídlo a vyyrovnává i ostatními řídícími prvky.. Bez počítačů, by teď polovina letadel vůbec nelétala a teď nemyslím Áčka atd. ale bojové stroje, které jsou přirozeně nestabilní a tak je prostě ten počítač potřeba, aby v postatě neustále milionkrát za vteřinu vyhodnocoval data, polohy letounu, polohy řídících prvků a prostě všeho toho kolem a zamezoval letounu přejití do pádu nebo vývrtky a hlavně, aby to éro vedl tam kam chce pilot.. Viz. třeba F-117, o té je to asi nejznámější.. To éro by bez počítatě prostě nevzlétlo.. A takovejch mašin je šíleně moc.. Sučka, Mirage ale třeba myslím že i Gripen atd.. |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 13:18 | |
| | a co F16 ta byla proslavena svou nestabilitou bez pocitace driv nez 117ka. |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 22:06 | |
| | Nemůžete míchat FMC a FBV !!!!
O FMC není ani řeč, o tom souhlas.
F-16 bylo vlasstně první masově rozšířené éro s FBW (Fly By Wire) - tedy tzv. elektroimpusním řízením - kdy povely z jednoduchého ovladače (sidesticku) zpracovává počítač - a ten teprve pomocí nějakých efektorů (servomechanismů) ovládá řídící plochy.
Ano, F-16 je záměrně aerodynamicky nestabilní - takže udržet ho v rovném letu bez počítače by bylo prakticky nemožné.
Ano - ten počítač ne naprogramován a hlídá přetažení, přetížení atd. atd. - prostě nedovolí pilotovi, aby během letu vybočil z "obálky obratů". Takto zalétnutý "display flight" by ale nikoho nezajímal. Display piloti dostávají ten systém na hranici řiditelnosti (za hranici...) - a v takovou chvíli za pilota rozhodně neletí počítač (počítač by na pádovce prostě potlačil a přidal plyn).
Zavzpomínejte, kdo tu dobu znáte, proč si Václav Vašek na vrcholu své display kariéry při předváděcích letech na MiG-29 zpíval. MiG-29 FBW neměl (i když svého času létal obratněji než F-16) - ale systém hlídal překročení obálky - a pilota "alespoň informoval" - ženským hlasem z předem na niklový drát nahraných asi 40 hlíšek. Systému se říka.lo "Nataša" - a nešlo to vypnout. Jen když pilot mluvil (nebo zpíval... ), tak byl hlas Natašy potlačen, aby bylo slyšet, co pilot říká...
Z toho je ale také jasné, že pokud chcete létat display, do obálky předepsaných obratů se prostě nevejdete...
|
| |
|
| | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 12:53 | |
| | Doktore, ja jsem nekde cetl, ze si pri akrobacce sproste nadaval |
| |
|
| | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 12:56 | |
| | No jistě, při jeho známém vztahu k nadřízeným autoritám vždycky, když si vzpomněl na povinnosti velitele (jsem tak jaksi pochopil, že zpívání je asi oficiální verze téhož) |
| |
|
| | | | | | | | | | | F-18 Hornet crash 27. 7. 2010 / 08:57 | |
| | Ja si to mozna popletl s tim jak rikal ze po ancviku akrobacky s zakem (?) se tento na nej na zemi koukal divne, prej proc mu nadaval |
| |
|
| | | | | | F-18 Hornet crash 25. 7. 2010 / 12:02 | |
| | Tak ono to autopilota opravdu má, ale rozhodně to není o tom, že do FMC nacvakám: přeleť dráhu jak nejpomaleji umíš a na konci ještě zamávej křídlama a pilot si při tom může dát šlofíka...
Tam je podle mě autopilot, který mu jen pomáhá, aby nešel pod minimálku, hlídá nu úhel náběhu apod.
ono je to při této rychlosti (jak jsme sami viděli) hooooodně citlivý na pád po křídle, takže já si myslím, že tam autopilot jen kouká, jestli to nemá tendenci padnout, ovšem za předpokladu, že mu nevypadne motor, to pak je jen o tom vystřelení, protože to už ani nebude reagovat na potlačení, protože proudnice na výškovce nestačej na to, aby to letadlo překlopila na nějaký rozumný úhel náběhu, se kterým by se dalo nějak šikovně "spadnout" |
| |
|
| | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 10:34 | |
| | to ja vim vy jste mne asi blbe pochopili on to ridi ale t ten pocitac udrzuje rychlost atd takove ty slozite veci ale on ridi taky nejaky smer atd |
| |
|
| | | | | | | | F-18 Hornet crash 26. 7. 2010 / 10:36 | |
| | neco jak kdyz stojis s modelem taky musis porad udrzovat rychlost atd |
| |
|
|