| | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 17:47 | |
| | Ahoj,
vrtá mi hlavou jedna věc: jak je to s LSA letadly u nás.
Třeba namátkou Tecnam Eaglet nebo Cessna SkyCatcher, oba představitelé
americké LSA kategorie s limitem 600 kg.
U nás jsou SLZ limitovány 450 kg, takže pod LAA to nespadá.
Bystrým úsudkem tedy předpokládám, že na to musí být PPL.
Může pak takové letadlo, patřící mezi "dospělá" letadla,
létat a přistávat na SLZ plochách?
Myslím legálně, technicky je to jasné, že může.
|
| |
|
| | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 17:55 | |
| | Donedavna nemohlo.
V soucasne dobe muze pristavat i "velke" letadlo prakticky kamkoli - nejen na SLZ plochy, ale i na pole za barakem. Pokud mas souhlas majitele pozemku, majitele letadla (pokud jim nejsi , jsou tam tusim nejake limity na vzdalenost od nejblizsi zastavby. Pak je dobre brat ohled na to, co na to rekne tva pojistovna (vyluky v pojisteni, pokud pristavas nekam jinam, nez na leitste), atd... |
| |
|
| | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 18:11 | |
| | Aha, tak to jsem netušil, že to změnili. Díky. |
| |
|
| | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 19:06 | |
| | Mohl bych poprosit zdroj těhle informací? Pokud by byl rovnou i odkaz? Jenom bych se tam rád kouknul na souhrn kam se teda smí a nesmí přistávat... |
| |
|
| | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 19:10 | |
| | Hmm.. sbirka zakonu, www.aeroweb.cz, flightsim.cz - dle osobnich preferenci ... cca tak tri mesice zpatky |
| |
|
| | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 23. 7. 2010 / 19:13 | |
| | | |
|
| | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 11:55 | |
| | | |
|
| | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 06:52 | |
| | No a jeste tam je limit, ze tam muzes sednout 3krat tydne. Akorat si nepamatuju jestli 3x tydne na tu konkretni plochu, nebo kamkoli. |
| |
|
| | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 08:17 | |
| | To jako fakt?
Takže já si koupím Cessnu 162 SkyCatcher (LSA), jelikož z mnoha důvodů velké letadlo nechci (cena, spotřeba,...).
Protože ale v Evropě platí přihlouplá omezení, tak si na to musím udělat PPL.
Ale to nestačí, navrch abych si dělal čárky na stodolu, kolikrát jsem přistál na řádně schválené (minimálně asi stavebním úřadem) ploše SLZ, která je právě pro provoz těchto letadýlek určena?
Ještě že v Xplanu jsem sám sobě i virtuálním úřadem a soudcem
|
| |
|
| | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 09:13 | |
| | To mi připomíná přísloví, podle kterého FAA v USA existuje, aby se létalo, zatímco u nás nejmenovaný úřad existuje proto, aby se nelétalo... |
| |
|
| | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 09:36 | |
| | Tohle bych určitě neviděl tak černobíle a neříkal bych tomu přihlouplé omezení. Kdopak by tady třeba uvítal, kdyby SLZ musely mít pouze pevný podvozek, nestavitelný větrák a maximálku do 220km/h? Viz definice LSA. Chceš letadlo bez omezení? Tak si pořiď PPL, zas takový rozdíl to není a můžeš mít to samý, co má vedle Pepa na SLZ značkách.
Volné přistání kdekoliv může dobře fungovat v USA a Kanadě, ale tady, kde máš co pět kilometrů vesnici, je názor většinové neletecké populace méně tolerantnější a já tomu rozumím.
Bohužel, mezi sto pilotama je alespoň jeden arogantní kretén, kvůli kterému musí vzniknout všechna ta omezení a kvůli kterému lidi letadla nesnáší. |
| |
|
| | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 15:18 | |
| | Čárky na stodolu si musíš dělat jen tehdy, pokud nemáš souhlas místního zastupitelstva. Jinak záleží na tom, co si dohodneš. Když to budeš mít na poli 2km od nejbližší vsi, tak ti asi nikdo problémy dělat nebude, když budeš sedat těsně za vesnici, tak se těm čárkám asi nevyhneš. |
| |
|
| | | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 19:28 | |
| | Jo, takhle už tomu rozumím. Díky. |
| |
|
| | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 08:23 | |
| | to je limit? já měl za to, že tam musíš udělat minimálně tři okruhy za týden, když tam chceš lítat, ale klidně víc |
| |
|
| | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 15:19 | |
| | Doslova to jsou myslím tři pohyby za týden na stejný pozemek. Pozor na pohyby vs přistání, jsou to jiné jednotky (a zajímalo by mne, kterej úřada tam dal lichej počet pohybů ) |
| |
|
| | | | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 24. 7. 2010 / 16:52 | |
| | Mno to je samozřejmě schválně, protože když tam přistaneš, tak tam odsud buď stoprocentně odletíš, nebo se nehneš, a nebo budeš prudit jenom málo |
| |
|
| | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 30. 7. 2010 / 15:50 | |
| | .. protoze nemuzu najit puvodni vlakno, tak to nalepim sem.
takhle se k letani (jak velkymi, tak tralalajty) na volne plochy, ktere nejsou letisti/slz plochami, postavil f-air.
Chce-li klient s letounem provozovaným společností F AIR využít jinou plochu než letiště uvedená v AIP, musí toto
zkonzultovat s našim instruktorem, který plochu zhodnotí a rozhodne je-li provoz na této ploše možný. Své rozhodnutí
potvrdí instruktor podpisem do určeného formuláře na dispečinku F AIR a po té klient může tento jednotlivý nebo sérii
letů provést.
Pro ultralehká letadla platí stejná povinnost schválení instruktorem a zápisu do formuláře na dispečinku, v případě,
že klient chce využít pro přistání jinou plochu než letiště uvedené v platném AIP a plochy pro SLZ uvedené v databázi
letišť od společnosti Avion platné pro aktuální rok.
|
| |
|
| | | | Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha 30. 7. 2010 / 15:55 | |
| | Skoro bych řekl, že jestli jsi měl na mysli přistání letadel na necertifikovaných plochách tak jsi to trefil.
Super. Díky. |
| |
|
|