FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 4. 12. 2024, svátek má Barbora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha Jeden příspěvek | Celý strom
Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 17:47
leonell
Ahoj,
vrtá mi hlavou jedna věc: jak je to s LSA letadly u nás.
Třeba namátkou Tecnam Eaglet nebo Cessna SkyCatcher, oba představitelé
americké LSA kategorie s limitem 600 kg.
U nás jsou SLZ limitovány 450 kg, takže pod LAA to nespadá.
Bystrým úsudkem tedy předpokládám, že na to musí být PPL.
Může pak takové letadlo, patřící mezi "dospělá" letadla,
létat a přistávat na SLZ plochách?
Myslím legálně, technicky je to jasné, že může.

 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 17:55
Tragédie v JRD
Donedavna nemohlo.

V soucasne dobe muze pristavat i "velke" letadlo prakticky kamkoli - nejen na SLZ plochy, ale i na pole za barakem. Pokud mas souhlas majitele pozemku, majitele letadla (pokud jim nejsi , jsou tam tusim nejake limity na vzdalenost od nejblizsi zastavby. Pak je dobre brat ohled na to, co na to rekne tva pojistovna (vyluky v pojisteni, pokud pristavas nekam jinam, nez na leitste), atd...
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 18:11
leonell
Aha, tak to jsem netušil, že to změnili. Díky.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 19:06
Aardvark   
Mohl bych poprosit zdroj těhle informací? Pokud by byl rovnou i odkaz? Jenom bych se tam rád kouknul na souhrn kam se teda smí a nesmí přistávat...
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 19:10
Tragédie v JRD
Hmm.. sbirka zakonu, www.aeroweb.cz, flightsim.cz - dle osobnich preferenci ... cca tak tri mesice zpatky
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   23. 7. 2010 / 19:13
Lukas.wz   
Tumáš.. http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2325&kategorie=3
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 11:55
Aardvark   
Díky
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 06:52
kluk ušatá
No a jeste tam je limit, ze tam muzes sednout 3krat tydne. Akorat si nepamatuju jestli 3x tydne na tu konkretni plochu, nebo kamkoli.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 08:17
leonell
To jako fakt?
Takže já si koupím Cessnu 162 SkyCatcher (LSA), jelikož z mnoha důvodů velké letadlo nechci (cena, spotřeba,...).
Protože ale v Evropě platí přihlouplá omezení, tak si na to musím udělat PPL.
Ale to nestačí, navrch abych si dělal čárky na stodolu, kolikrát jsem přistál na řádně schválené (minimálně asi stavebním úřadem) ploše SLZ, která je právě pro provoz těchto letadýlek určena?
Ještě že v Xplanu jsem sám sobě i virtuálním úřadem a soudcem
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 09:13
SONP   
To mi připomíná přísloví, podle kterého FAA v USA existuje, aby se létalo, zatímco u nás nejmenovaný úřad existuje proto, aby se nelétalo...
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 09:36
Balooo   
Tohle bych určitě neviděl tak černobíle a neříkal bych tomu přihlouplé omezení. Kdopak by tady třeba uvítal, kdyby SLZ musely mít pouze pevný podvozek, nestavitelný větrák a maximálku do 220km/h? Viz definice LSA. Chceš letadlo bez omezení? Tak si pořiď PPL, zas takový rozdíl to není a můžeš mít to samý, co má vedle Pepa na SLZ značkách.
Volné přistání kdekoliv může dobře fungovat v USA a Kanadě, ale tady, kde máš co pět kilometrů vesnici, je názor většinové neletecké populace méně tolerantnější a já tomu rozumím.
Bohužel, mezi sto pilotama je alespoň jeden arogantní kretén, kvůli kterému musí vzniknout všechna ta omezení a kvůli kterému lidi letadla nesnáší.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 15:18
Marky Parky   
Čárky na stodolu si musíš dělat jen tehdy, pokud nemáš souhlas místního zastupitelstva. Jinak záleží na tom, co si dohodneš. Když to budeš mít na poli 2km od nejbližší vsi, tak ti asi nikdo problémy dělat nebude, když budeš sedat těsně za vesnici, tak se těm čárkám asi nevyhneš.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 19:28
leonell
Jo, takhle už tomu rozumím. Díky.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 08:23
MiG-21MFN
to je limit? já měl za to, že tam musíš udělat minimálně tři okruhy za týden, když tam chceš lítat, ale klidně víc
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 15:19
Marky Parky   
Doslova to jsou myslím tři pohyby za týden na stejný pozemek. Pozor na pohyby vs přistání, jsou to jiné jednotky (a zajímalo by mne, kterej úřada tam dal lichej počet pohybů )
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   24. 7. 2010 / 16:52
Rozšafín Ctibum   
Mno to je samozřejmě schválně, protože když tam přistaneš, tak tam odsud buď stoprocentně odletíš, nebo se nehneš, a nebo budeš prudit jenom málo
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   30. 7. 2010 / 15:50
Tragédie v JRD
.. protoze nemuzu najit puvodni vlakno, tak to nalepim sem.

takhle se k letani (jak velkymi, tak tralalajty) na volne plochy, ktere nejsou letisti/slz plochami, postavil f-air.


Chce-li klient s letounem provozovaným společností F AIR využít jinou plochu než letiště uvedená v AIP, musí toto
zkonzultovat s našim instruktorem, který plochu zhodnotí a rozhodne je-li provoz na této ploše možný. Své rozhodnutí
potvrdí instruktor podpisem do určeného formuláře na dispečinku F AIR a po té klient může tento jednotlivý nebo sérii
letů provést.
Pro ultralehká letadla platí stejná povinnost schválení instruktorem a zápisu do formuláře na dispečinku, v případě,
že klient chce využít pro přistání jinou plochu než letiště uvedené v platném AIP a plochy pro SLZ uvedené v databázi
letišť od společnosti Avion platné pro aktuální rok.
 

Kategorie LSA, PPL, SLZ plocha   30. 7. 2010 / 15:55
leonell
Skoro bych řekl, že jestli jsi měl na mysli přistání letadel na necertifikovaných plochách tak jsi to trefil.
Super. Díky.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ