FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 1. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Elektromotory v letadlech Jeden příspěvek | Celý strom
Elektromotory v letadlech   16. 7. 2010 / 18:47
sobieski
http://tn.nova.cz/zpravy/ekonomika/svetova-novinka-elektromotory-ktere-budou-pohanet-letadla-pri-popojizdeni.html
 

Elektromotory v letadlech   16. 7. 2010 / 19:07
Pan Letadlo   
http://www.youtube.com/watch?v=o5-G6Jv0FPs
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 00:45
Kachna   
jsem v tomto pohledu skeptik, protože takový elektromotor by musel být velmi těžký a společně s nějakou převodovkou i objemný. Na což zrovna v příďvém podvozku není moc prostoru. Už se uvažovalo i o jakých si automaticky řízených tahačích, které by každé letadlo odtáhli na RWY. ale všechno je to dost nákladný. Pak je problém s prohřátím motorů, které by se nestíhali dostatečně zahřát. Zajímalo by mě, co ba na toto říkaly přístroje, když by přímo pod pilotním prostorem byl takovýto elektromagnetický zdroj, a jak by se kola roztáčely při přistání, protože přeci jen se elektromotorem zas tak snadno neotáčí. Atd, atd,...
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 08:26
Luděk Ch.
Myslím, že to už mají vyřešené, jinak by to asi nechtěli příští rok zkoušet v praxi na letadlech Existují velmi silné elektromotory bez převodů, které se schovají přímo do disku kola. Zmenšeným příkladem jsou motorky v elektrokolech, které bývají přímo v náboji kola. Nejsou těžké ani velké. Elektromotorem bez permanentních magnetů se otáčí velmi snadno, nevyvíjí žádný brzdný moment, pokud do nich není nic zapojeno. Osobně vidím jediný problém, v letadle se bude muset "nadrátovat" další celkem silný el. okruh a ty dráty svést až do podvozku a v kokpitu bude muset přibýt nějaký ovladač pojezdu. Jinak na prohřátí motorů stačí pár minut, zlomek z času taxování po velkých letištích. Samozřejmě v Brně, kde taxování trvá 5 minut, by to asi velký význam nemělo
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 08:52
MiG-21MFN
no fajn, ale elektromotůrek v náboji hejbe tak asi zátěží do sto kilo podívej se, jaký elektromotůrky hejbou tramvají nebo vláčkem (což je hmotnostně tak nějak srovnatelný s lélama), to do náboje neschováš
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 09:25
Luděk Ch.
Ano, motorek v náboji kola hýbe 100kg, ale taky má 15cm v průměru Ten letadlový bude poněkud větší a bude mít k dispozici i silnější zdroj proudu, než baterii. Jinak ale nechápu, proč o tom pochybujete, protože ta technologie už existuje a zkouší se v praxi na skutečných letadlech.
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 09:55
tonde   
je to vsechno hezky, ale tusim to u ropne lobby neprojde, prisli by o slusny prachy... pokud jen CSA usetri skoro 500 mega, tak vsechny spolecnosti daj dokupy usporu penez v sume, kterou si ani nedovedu predstavit a kdybych ji mel, tak asi celymu peraku s usmevem zaplatim ATPL a jeste zbyde na lehce ojete ferrari
peace, brothers!
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 11:26
Kachna   
Tak
1) pochybuju, že se už zkouší.
2) umíš si přestavit, jak ten motor bude zatěžovat osu kola při dosednutí? Zkus si rukou otočit hloupym střídavym motorkem ve filtru pro rybičky. (protože musí být střídavý, stejnosměrný by musel bejt velkej, jak válcovačka). abys nakonec to co ušetříš na palivu nedal do údržby sestavy podvozkové nohy a nových pneu.
3) co na to výrobce? a letecké úřady? Myslím, že pán si nikdy neprošel martyrium něco na letadle změnit a schválit to. Obzvlášť takovýto zásah do konstrukce
4) důvodů bych našel spoustu, uvidíme, jak se s tím chlápek popere a zda ho to nezrujnuje dřív, než vůbec začne
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 12:02
Stew
Kachna, neblázni, tohle už se vyvíjí dlouho, není to kachna
http://www.enn.com/top_stories/article/22591
http://electric-vehicles-cars-bikes.blogspot.com/2010/05/delos-aerospace-developing-wheel-motor.html


Tyto stejnosměrné motory jsou bez převodovek.
Dej si vyhledat wheel hub motor a dozvíš se víc.

http://www.google.com/images?oe=UTF-8&q=wheel%20hub%20motor&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=cs&tab=wi

V průmyslu jsou tyto motory běžná praxe.
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 12:08
Luděk Ch.
O čem to mluvíš? Tady nejde o jednoho chlápka, ale celé sdružení, do kterého se zapojují i výrobci letadel, letiště Praha a Travel Service To je už konstrukčně v podstatě hotové a co se teď bude dít právě ve spolupráci s letištěm Praha a TVS bude certifikace do provozu a tvoření předpisů pro používání. To opravdu není ve formě nějakého nekonkrétního nápadu nějakého pomateného vynálezce.

P.S. ten motorek v akváriu je připojen k čerpadlu, které vytváří ten brzdný moment. Zkus si vzít nepoměrně větší motor z automatické pračky a klidně s ním otočíš dvěma prsty (samozřejmě s přihlédnutím k setrvačnosti) Existuje spousta typu elektromotorů pro střídavý i stejnosměrný proud a v každé té kategorii jsou motory, které nevytváří vůbec žádný brzdný moment, pokud nejsou k ničemu připojeny (samozřejmě nepočítám tření ložisek). Ale fakt se tady bavíme o blbostech, protože ten projekt je realita a chybí už jen certifikace do provozu.
 

Elektromotory v letadlech   19. 7. 2010 / 09:43
MzM   
Kola, co mají motorek v předním náboji tam mají i převodovku (planetovou), takže se rotor může točit dostatečně rychle.

Letadlo nemusí mít tak velký motor jako vlak, či šalina, protože jede pouze po rovince a nemusí jezdit 100 km/h. Skoro bych řekl, že nějakých 10-20 kW bude stačit.
 

Elektromotory v letadlech   19. 7. 2010 / 10:24
orlík
Tak tak, cca 20 kW elektromotor se svojí charakteristikou musí pro pojíždění letadla stačit. Moderní AC motory jsou nejen relativně malé a výkonné, ale konstrukčně je možné je "schovat" do dostatečně velkého náboje kola. Řešitelné to určitě je.
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 11:20
sobieski
http://www.novinky.cz/krimi/206185-na-benesovsku-spadlo-praskovaci-letadlo.html
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 11:22
pseudoMates
A to má s elektromotory něco společnýho..??
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 12:48
tonde   
...větrák ve čmelákoj je na elektromotor...
 

Elektromotory v letadlech   17. 7. 2010 / 14:49
pseudoMates
přesně to samý mě napadlo taky..
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ