| | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 21:44 | |
| | Ahojte...
Pocas letu s A320 som skusil chytit GPS signal cez telefon NOKIA.
Nejakym zazrakom sa mi to podarilo. Ale co je zvlastne, ze GPS modul v telefone mi ukazoval aj aku mam vysku. Smerom do Heraklionu mi GPS ukazovalo hladinu zhruba 9890 m a rychlost 880km/h a pri navrate domov ukazoval hladinu cca 11000 m a rychlost cca 850 km/h
Ja som doteraz zil v tom, ze GPS v tuctovom mobile dokaze zobrazovat suradnice a navigovat medzi dvoma bodmi Ale ze je to 3D, tak to som netusil, a nie je mi jasne, ako to vie zistit vysku
P.S. Pre vsetkych rypalov ohladom bezpecnosti. Priznavam, ze netusim ci som ohrozil bezpecnost letu, ale telefon bol v mode offline a bral som to tak, ze GPS modul je len prijimac.
|
| |
|
| | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 21:50 | |
| | pletes jabka z hruskama...
GPS je uz z principu 3D.
to, ze umi navigovat mezi dvema bodama, uz neni vec GPS, ale vec navigace
a jak to dokaze zjistit? uplne jednoduse.. stejne , jako to zjistuje polohu .. pozice a vyska jsou tri parametry v soustave rovnic... |
| |
|
| | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 21:53 | |
| | No vidis, to ma nenapadlo, ze z vysky 36000km (neviem v ako su GPS druzice vzdialene od zeme), vie odmerat aj zanedbatelnych 10km
To vies, ja som len bezny konzument a poznam prave len tu navigaciu
Diky za objasnenie.
|
| |
|
| | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 21:57 | |
| | "vie odmerat aj zanedbatelnych 10km"
Jen 10km? Vždyť polohu zjišťuje s přesností na jednotky metrů, tak proč se divíš 10-ti kilometrům? |
| |
|
| | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 22:04 | |
| | Tak divim no, pretoze ako som pisal, pre mna do dnes GPS bolo len zariadenie, ktore zameria moju polohu na zemi co je teda predpokladam prioritna funkcia a ne vysku |
| |
|
| | | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 22:11 | |
| | Ve zkratce:
GPSky mohou mít integrovaný barometr a pak měří barometrickou výšku - je zřejmá chyba různého tlaku. A taky to asi nebude případ Tvého telefonu
GPSky jsou schopni určit polohu pomocí 3 družic na referenční ploše, bývá to Besselův elipsoid, lepší GPSky mají možnost si to nastavit.
GPSky jsou schopni určit přesnou 3D polohu pomocí 4 družic - logicky nejpřesnější. |
| |
|
| | | | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 22:14 | |
| | Mozem potvrdit, ze ked som si dal zobrazit stav druzic, mal som signal zo styroch druzic a potom hodnota s nazvom presnot sa menila v rozsahu od 50m az nejakych 200m
|
| |
|
| | | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 10:31 | |
| | Přijímač GPS neurčuje polohu ve 2D prostoru, ale ve 3D. Takže včetně výšky. Ono by to bez toho přece ani nešlo, měří se vzdálenost od družic a ta je nejen horizontální, ale díky jejich vysoké oběžné dráze i vertikální. A je potom už jen otázkou matematického výpočtu získat nejen 2D polohu, ale i výšku. To určování výšky je v podstatě nedílná funkce GPS. Byť má v tomto parametru o něco horší přesnost, protože zmeny výšky GPS přijímače se méně projeví změnou jeho vzdálenosti od družic. |
| |
|
| | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 22:01 | |
| | proc myslis, ze by pro ni byl problem vypocitat vysku, kdyz tvou polohu udela s presnosti 3 - 5 metru? a navigaci je technicky jedno, jestli meri tvoji pozici, nebo vysku - pro navigaci jsou to tri rovnocenne parametry, ktere ma k dispozici uz diky principu sve cinnosti... a to, ktery z nich je pozice, a ktery vyska, je uz jen ciste vec prezentace uzivateli
pokud chces trosku teorie, tak nasleduj tento prispevek
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=40040&lan=0
(nekdo tomu rika euklidova veta.. to zas nevim ja, co je... |
| |
|
| | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 11:09 | |
| | Hezkej odkaz, bohatýrská doba...
|
| |
|
| | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 22:39 | |
| | Rozdíl výšek je jasný. Tak jste asi měli ekonomičtější nižší výšku než zpět. Rozdíl rychlostí - po větru a proti větru. Se divím, že ábus dolezl do 11 km, ale i to je někdy možné.
A mobil, kdysi tu byly vášnivé debaty o jejich možném vlivu na letadla. Pohledej, v každém případě, by měly být zcela vypnuty, žádný offline nebo mód letadla. Ale z vlastní praxe jsem rád, že jsou aspoň tyto módy neboť zákaz o používání nikdo nerespektuje. GPS je jen přijímač, proto nemá na nic vliv, i když, je tu hledisko toho, že ho plácneš na okno, slunce na něj pere, roste teplota baterie, která pak může blafnout a vznikne požár na palubě. Viděl jsem demonstraci, kterak chytil notebook z přehřátí baterie. Žádná sranda to nebyla.
Jak tu psal někdo jiný, tak barometrické měření výšky ti je v letadle nanic, neboť změříš maximálně kabinovou výšku, čili jaký je tlak v kabině. Už se mi stalo, že si mi cestující stěžoval, že na displejích v letadle máme špatně výšku, protože mu jeho hodinky, moooc drahé, ukazovaly výšku dva kilometry. |
| |
|
| | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 23:01 | |
| | No mozem potvrdit, ze s A320 co som dnes priletel, letel vo vyske 36000 ft, pretoze aj sam kapitan, ked sa nam prihovaral tuto vysku potvrdil
A co sa tyka offline modu, tak to mi potvrdila aj letuska, ked sme sa o tom bavili pocas letu, ze pre A320 to neni certifikovane
Potom ma tak napadlo, ze sa skusim provokacne opytat, ci mi moze poskytnut zoznam certifikovanych pristrojov, ktore mozem pouzit na palube Ale radsej som bol ticho a mobil poslusne vypol.
|
| |
|
| | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 23:04 | |
| | on to latom myslel ironicky nema asi airbusy rad .) 360neni pro airbus zadna vyska .. jako pro zadny dopravni letadlo teto kategorie .) |
| |
|
| | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 23:20 | |
| | Tak z pohladu mna ako gastana, ci B737 alebo A320 je to prakticky jedno. Pri mojich necelych 190cm je ekonomicka trieda uplne nahovno v jednom aj druhom
Kolena mam narazene vzdy na sedadle predomnou a ked si mam sklopit ten stolik, tak to sa hodne musim zarazit do sedadla, aby som ho vyklopil cely Takze A320 alebo B737, prast jako uhod... obe su to len konzervy pre sardinky.
Ale kludne si to s hociakym stewardom vymenim a radsej tam budem chodit po tej chodbe ako byt zarazeny na 2 hodiny v sedadle
|
| |
|
| | | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 7. 7. 2010 / 23:21 | |
| | jak uz tu zazhnelo milionkrat... mnozstvi mista na nohy apod. nesouvisi s typem letadla |
| |
|
| | | | | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 07:59 | |
| | Ja viem, ale v nasich zemepisnych sirkach + charterove lety = sardinkaren. A 99,99% je to bud A320 alebo B737, a teda to tak trochu suvisi.
Ale chapem ako to myslis... opakujem, mam namysli charterove lety dovolenkarov, tam asi v B737 alebo A320 nebudem mat lehatko s bazenom |
| |
|
| | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 00:19 | |
| | Chápu to, že předpis je předpis, ale jak telefon s deaktivovanými veškerými vysílači může čemukoliv vadit? Notebooky se přece na palubě smí používat nebo ne ? |
| |
|
| | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 10:36 | |
| | Nikdy nevis, jestli je to opravdu vyply, a neco si to nevysila.... Je to sice imho podle me prehnany, respektuju to napul - telefon nevypinam, jenom davam do leteckyho rezimu ... |
| |
|
| | | | | OT - GPS v telefone pocas letu 8. 7. 2010 / 11:03 | |
| | Ty notebooky jsou na tom nejvtipňejší. Zatímco u telefonů jsou všichni celkem uvědomělí a zapínají spoň "režimu letadlo", tak polovina notebookařů si ani neuvědomuje, že jim na pozadí vysílá Wifi, Bluetooth, GSM modemy a buhvíco ještě se do těch notebooku dneska dává.... |
| |
|
|