| | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 6. 7. 2010 / 16:45 | |
| | Tak by mne zajímalo jak to mají Airbusy v reálu s laděním ILS.
1. Jestli stačí napsat frekvenci a kurz ILS do CDMU v sekci NAV RAD a ono se to samo nastaví na rádiu.
2. Nebo musí odklopit krytku nad tlačítkem NAV potom nastavit frekvenci a kurz ILS po stisknutí tlačítka ILS |
| |
|
| | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 7. 7. 2010 / 00:44 | |
| | za b je správně. Stiskem NAV se změní parametry na displeji za ty pro ladění VORu a ILS. Primárně se to ale ladí přes FMC, tohle je jen backup |
| |
|
| | | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 7. 7. 2010 / 13:38 | |
| | Tak když Bé je správně ,tak on na jednom ze dvou rádií nastaví ten ILS a druhé rádio má pro komunikaci s řídícím ?
Já jsem tam frekvenci ILS zkusmo nastavil,ale zase mi tam nešel nastavit kurz ILS |
| |
|
| | | | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 7. 7. 2010 / 22:38 | |
| | Mno předpokládám, že se bavíme o Wilco A380, kterej teda nemám a neznám. Ale v reálu je to tak, že buď to nastavíš ve FMGC NEBO na tom rádiu - je to jedno, obojí je to samé, Érbič má 2 samostatné VOR přijímače (nevim, jak se tomu říká v češtině) a jeden záložní (ten v bezchybném provozu funguje jako ten třetí ILS). Ručně se ladí tak, že odkolpíš krytku nav, naladíš na stby nav kolečkem frekvenci, zmáčkneš cross switch, takže stby je teď active a stby se změní na crs a můžeš kolečkem zadat kurz. Wilco to má u volume 1 a 2 uplně debilní a funguje to jen tak v úterý a v dubnu. |
| |
|
| | | | | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 7. 7. 2010 / 22:46 | |
| | Jinak teda ještě k těm tlačítkům:
NAV - majáky VOR a ILS ladí se ladí automaticky po čas letu
VOR(levý a pravý) - 1 a 2 VOR přijímač
ILS (pro obě strany jen jeden) - 3 přijímač |
| |
|
| | | AIRBUS ladění ILS v reálu ? 8. 7. 2010 / 06:25 | |
| | V reálu - primárně se to ladí automaticky - podle routeplánu, který se zadá před letem. Při změně, nebo ručním ladění se na stránce RADNAV do řádku ILS zadá volačka ILS (třeba pro Prahu RW24 tam zadám PR) a vypíše mi to všechny ILS zařízení s danou volaškou - nejbližší je na první řádce - které jsou v databázi FMGC. Podle souřadnic zkontroluju a vyberu ten svůj - většinou je to ten nejbližší a je tudíž na první řádce.
Pokud FMGC nefunguje, nebo z nějakého důvodu není ILS v databázi (to se v reálu nestává, ale na simulátoru, když si letím nějakou exotiku, kam ČSA nelítá, tak ano), zadám ručně (jak psáno níže) po stisku tlačítka NAV frekvenci ILS do LEVÉHO okénka a po přepnutí do PRAVÉHO okénka frekvencí se pro ILS zadává radiál.
PetrS |
| |
|
|