| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 12:48 | |
| | | |
|
| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 12:55 | |
| | Ojojooj... to zas bude mrtvých |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 12:58 | |
| | to je i na silnich bez litani ... nebylo by lepsi se vratit ke konskejm potahum? to tolik mrtvejch nebylo ...
... v americe proc ne.. tam mas letiste u kazdy vesnice... pro evropu nepouzitelny. zatim. |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:12 | |
| | tak si představ, že teď ten bordel, který je na zemi začne lítat... fůůůů Já myslím, že bordel, který dělá množství ULL bohatě stačí. |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:13 | |
| | copak brouku, nejaky tralalajtista ti proletel nad barakem? |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:26 | |
| | Kéž by mě éra nad barákem nevadí, ale občas mě zamrazí, jak vidím, co někteří předvádí a nepříjde jim na tom nic špatného... :/ |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:29 | |
| | aha.. takze tralalajtaci delaji bordel, a PPLkaci, CPLkari apod. jsou bezchybne hvezdy, ktere zadny bordel nedelaji?
ja jenom, ze kdyz si projedu zpravy z nehod na UZPLN, tak rada z pruseraru co si smrt zavinila i vlastni vinou, nebyli jen tralajtaci, ale i uzasni majitele PPL, CPL a podobnych... |
| |
|
| | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:48 | |
| | A kdo píše o tom, že PPLáci, CPLáci apod. jsou svatí? Zkus se podívat na statistiky (incidenty, nehody atd.) v porovnání dopravních letadel, sportovních letadel a ULL |
| |
|
| | | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:54 | |
| | No, ty to pises... ackoli i kdyz se clovek jen zbezne podiva do tech zaverecnych zprav na UZPLN, tak to neni ani zdaleka tak jednoznacne, jak se tu snazis naznacit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:01 | |
| | Špatná otázka.
Špatný jsou všichni (kromě těch, kteří lítaj c-152)
|
| |
|
| | | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:18 | |
| | Ještě, že už ji nelítám |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:27 | |
| | Jestli to takhle půjde dál, tak za chvíli lítání nebude zdaleka nejbezpečnější způsob dopravy. |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:47 | |
| | Pokud by se to prepocetlo ne na pocet stroju ve vzduchu ale na pocet prepravenych pasazeru, tak to bude furt vychazet dobre |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:59 | |
| | JAk čtu ty tvý výkřiky tak to vypadá, že ses nechal najmout Bleskem (nebo možná do Aha!...) Nechápu, co tě (vás) na té zprávě tak vzrušilo, je to projekt několik let starý a tady už byl... nic nového |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:22 | |
| | Mě nic nevzrušilo a o ten projekt jsem se tak nějak i zajímal, takže o tom vím, ale spíš mě trošku děsí představa, že to fakt v dohledné době prorazí na trh a začne se objevovat na silnicích/ve vzduchu. Radši už nic dodávat nebudu |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:24 | |
| | no co .. holt prijdes o svou vyjimecnost a bude litat mnohem vic lidi ... |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 3. 7. 2010 / 06:06 | |
| | Proč nepoužitelný? Naše legislativa dovoluje se souhlasem majitele přistání kdekoliv. |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 3. 7. 2010 / 07:35 | |
| | umíš si představit s tímhle startovat z nějaký louky? já teda ne |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 3. 7. 2010 / 09:05 | |
| | No, to mně právě napadlo když jsem viděl ty kolečka, že to asi bude jen pro zpevněné dráhy.
Jinak ty si můžeš na tom pozemku "za zahradou" klidně udělat asfaltovou nebo betonovou dráhu, podle mně nic nebrání i osvětlení (odmyslím-li si, že stejně se SLZ nesmíš v noci létat). Teoreticky bys mohl použít i nějaký podpůrný přístrojový systém navádění, akorát (bez registrace) jen ve veřejném pásmu. Tam by bylo panečku hraček, jen mít prachy. |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 7. 7. 2010 / 08:15 | |
| | Z louky ne, ale ze spevněný cesty jo. |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 7. 7. 2010 / 08:52 | |
| | což je ovšem v drtivé většině krajská komunikace |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 12:58 | |
| | zeme je prelidnena .....takze ....proc ne
|
| |
|
| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:14 | |
| | Podle toho co jsem viděl to moc dobrou aerodynamiku nemá je to težká krabice a je to rádo že se to udrží ve vzduchu. |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:10 | |
| | Takovej popis se ale hodí na každý druhý letadlo.. |
| |
|
| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:18 | |
| | Citace: "Unese dva lidi, pokud nejsou “naddimenzovaní“ - nosnost Transition je asi 200 kilogramů."
Nerozumím tomu naddimenzovaní. To jako když jsem tlustej tak mám peška?
Asi je budu žalovat pro diskriminaci. Vzhledem k tomu, že je to v americe tak mám celkem slušnou šanci na úspěch.
|
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:19 | |
| | ani bych se nedivil, kdyby je nejaky posahany amik zazaloval, az se tam nevejde (nebo to s nim spadne...) |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:27 | |
| | Nebo vejde, ale nebude se moct dostat ven |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:27 | |
| | | |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:54 | |
| | jaka diskriminace ?
Jestli ze ma clovek problem s nadvahou je to jeho problem ( i pokud za tim stoji zdravotni komplikace ...)
Mas li problem zhubni ! |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:54 | |
| | bacha - mluvime o americe. a tam kdyz se oparis horkym kafem, tak to neni tvoje chyba, ale chyba toho, kdo ti ji prodal. |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:01 | |
| | njn . o tom pripadu sem cetl .... jestli ze maj nastaveny zakony pro vynalezave jedince ..
Ja osobne bych lidi co chteji vydelavat na vlastni blbosti a svejch komplexech kopal do prdele !!!!.....
|
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:29 | |
| | A na moje špeky mi nesahej, víš co to stálo peněz!?! Né si dělám srandu. |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:50 | |
| | Ja to nemylsel nejak spatne ...
Ale je to tak ....jestli ma nekdo z necim problem ...je na nem aby s tim neco udelal pokud ho to trapi ...(a pokud zrdrav stav dovolí)
Ale nechapu proc svim problemem obtezujou okoli ....
uz nejak nevim jestli v USA prosel ten priplatek za druhy sedadlo v pripade nadvahy ....
Ale je to presne ten priklad ...... Tenkrat se kvuli tomu obezni lide bourili ....
ale vem to z druheho pohledu .....
proc mam byt umackavan obeznim spocenym spolusedicim ? |
| |
|
| | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:33 | |
| | Jj souhlas k nejhubenějším sice nepatřím, ale že bych byl nějaká vzducholoď to se taky říct nedá. Prostě jsem trochu víc vyrostl a pár let v posilovně taky udělalo svoje. Ale moje postava tu není předmětem debaty. |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:31 | |
| | To máš to samý u ULL.
Tam když se posaděj dva stokilový chlapi tak už taky budou nejspíš nad limitem.
|
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:49 | |
| | pošlete žalobu na Evektor |
| |
|
| | | | tak už je to tady 3. 7. 2010 / 12:18 | |
| | Ne, nemáš, jen si musíš sehnat 50kg babu... |
| |
|
| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 13:53 | |
| | 2:17 aneb profi fixace volantu |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:02 | |
| | Ano, zaregistroval jsem hned modrou mám rád... |
| |
|
| | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 14:46 | |
| | Výhodu vidím len jedinú - po pristáti sa môže s tým isť až domov na dvor alebo do garáže ... |
| |
|
| | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:04 | |
| | Tak to já vidím výhod tedy vícero.
Pokud pojedu za Tebou do Košic, tak prostě odjedu na kolínské letiště, vzlítnu, dolítnu do Košic a ten kousek dojedu. Budu tam za polovinu doby a to se dá čekat, že když se to chytne, tak ta rychlost se podaří vyšplhat nahoru .
Problém vidím, že tohle bude fungovat, dokud těch auto/letadel bude pár. Nedovedu si představit jak by to vypadalo, kdyby těch letadel bylo hodně. |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:08 | |
| | Myslim, ze by do toho poradek do urcite miry mohl privest vhodny system rizeni (rozumej pocitacoveho rizeni) - presto podle meho nazoru jakekoliv zvyseni provozu ve vzduchu bude na skodu bezpecnosti. Ale myslim si ze totez se da rict o cestovani autem pred padesati lety a dnes. |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:53 | |
| | Vzhledem k technologickému vývoji s tebou nesouhlasím. Technologicky již není nemožné obvzlášť ve vzduchu udělat pro takovéto stroje 3-4 hladiny dejme tomu v rozashu 3000-5000ft které budou mít něco jako "generální povolení" Prostě v éru nacvakáš kam chceš letět ono si samo spočítá trasu, vyhodnotí METARY, zásobu paliva, zaktualizuje omezené prostory, Ty jen odstartuješ, a v dej metomu 2500ft stiskneš tlačítko AP. Éro převezme řízení nastoupá do hladiny "Generálního povolení" a samo poletí po trati, kde se budou pohybovat jen stroje řízené AP. Ty budou mezi sebou datově komunikovat a aktuálně řešit případné kolizní situace. Tím že se z tohoto provozu vyloučí ručně řízené stroje nebude možné, aby došlo k nečekanému sblížení. Jakmile se letoun přiblíží ke koncovému bodu trati (poblíž cílového letiště) zazvoní budík, probudí pilota a ve 2500ft si pilot převezme řízení a přistane klasickým způsobem. Možná se to zdá jako sci-fi, ale technologicky je již takový koncept zvládnutelný, procesory jsou dostatečně výkonné, elektonika malá a spolehlivá, jakmile bude hotový Galileo, budou k dispozici i dva nezávislé přesné poziční systémy. Určitě se ozve hodně lidí že to nejde proto a proto, že to bude šíleně nebezpečné... Nicméně kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod a jakmile je jednou něco technologicky možné, je jen otázkou času kdy se to bude realizovat.
|
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 21:01 | |
| | Ano, ten system co popisujes jsem mel na mysli - jenze, porad je tam jeste prostor pro to, ze cely system nebo ero muze mit poruchu - a tim padem musi byt to rizeni vypnutelne a zde bych rekl, ze lezi jadro pudla. Pokud se Ti to nezda, mrkni na silnice - pravidla jsou pomerne presne dana... Realita, bohuzel znacne jina. Myslim, ze nejvetsim problemem je prave masovost - pak uz prestavas mit prvky realne kontroly a zustava to na uzivatelich - a to je zle... )
|
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 23:06 | |
| | Jakmile se AP porouchá, musí pilot okamžitě mimo hladiny určené pro automatický let a pokračovat "own navigation". Nicméně současná spolehlivost a MTBF v případě 2N redundance se limitně blíží nule. A se současným provozem na silnici se to nedá srovnat ze dvou důvodů.
1. jde právě o ten lidský faktor. Žádný sebelepší počítač nedokáže vypočítat všechny pičoviny, které některé umělce dokážou za volantem napadnout (i když jsou jasně dané předpisy)Proto je téměř neřešitelné do jednoho prostoru pustit lidi a automaty dohromady.
2. je zásadní rozdíl mezi 2D (silnice) a 3D prostorem. Pakliže si zkusíš spočítat erlangy, dojdeš k neuvěřitelné propustnosti 3D prostoru i se započtením nutných rozestupů. (pro výpočet doporučuji začít s jedním proudem silnice, pak dva, tři čtyři pět... a pak do rovnice přidat další rozměr. V podstatě si představ třeba 5ti proudou dálnici, kde jezdí auta ve 3 patrech a na rozdil od silnice mohou přejíždět nejen mezi sousedními pruhy, ale i do pruhů nad a pod. K tomu přidej to že všichni o sobě vědí a znají nejen svou trasu rychlost a polohu, ale trasu rychlost a polohu všech ostatních.
|
| |
|
| | | | | | | | | tak už je to tady 3. 7. 2010 / 06:12 | |
| | Nicméně stále budeš řešit tři problémy:
a) Letadlo, které ztratí schopnost komunikovat s ostatními/selže AP musí být detekovatelné po kritickou dobu, než se z onoho prostoru dostane..
b) Ať už bude forma onoho koridoru jakákoliv, není ze skla. Tzn. bude hrozit narušení nevybaveným letadlem z venku
c) Ačkoliv se to zdá v dnešní dobe nepravděpodobné, zahltit takový systém nebude až tak složité. |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:19 | |
| | Viděls někdy úvod k Futuramě? Tam je takový provoz ukázaný. Mají tam na to takové geniální semafory. |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:23 | |
| | | |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:35 | |
| | Nojo, jenže to v reálu jsou letadla, nemůžou stát na místě. Takže spíše taková fronta nad sebou kroužících letadélek, které postupně sestupují dolů. Prostě něco jako jsou vyčkávací okruhy, ale nad semaforem |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:51 | |
| | To by se časem vyřešilo asi tím, že by to bylo VTOL, takže by k tomu navíc nemuselo být ani letiště.
Problém je v tom, že když by se dva srazili nebo by se to podělalo v malý výšce, tak by byla mnohonásobně menší šance na přežití, než v autě, kde při bouračce může být docela velká, při poruše prakticky 100%, pokud nepočítáme závadu brzd. |
| |
|
| | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:41 | |
| | Nedá se očekávat, že by se tenhle odvěkej sen automobilovejch a leteckejch konstruktérů nějak masově rozšířil. Už jen vzhledem k ceně, která sice může klesnout při sériový výrobě, ale toho se ta věc nejspíš nedočká. Hračka to je pěkná. Ale Fantomas měl hezčí. |
| |
|
| | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 15:47 | |
| | co tak koukam na to video, tak (kdyz ponecham stranou, ze tahle konkretni vec nema sanci jezdit v eu po silnici - absence pytliku, absence deformacnich zon, atd), tak i celkova stavba ... je to dobry fakt tak na to, dojet dva, tri kilometry od garaze na letiste a pak zpatky... nez tomu rikat auto , ktere umi litat, bych tomu rikal spis "letadlo, ktery umi omezenou vzdalenost ujet i po silnici"... zas z toho jen novinari maj vanoce (okurkova sezona v plnem proudu)... |
| |
|
| | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 16:02 | |
| | Po silnici se dá jezdit s létajícím strojem už teď. Na jednom nejmenovaném letišti se nechtělo jednomu nejmenovanému řidiči/pilotovi jit do hospody pro pivo, tak vzal tříkolku z rogala. Bohužel došlo cestou k letecké/dopravní nehodě (nic vážného) a bylo velmi zábavné vyšetřování. Policie zavolala UCL, protože účastníkem nehody byl létající stroj, ÚCL odmítla přijet, protože nemůže létat nic, co nemá křídlo, nebo velkou vrtuli nad střechou a tudíž to nespadá do jejich gesce. Nakonec v protokolu bylo, že šlo o malotraktor. |
| |
|
| | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 21:03 | |
| | Tak to je nadherny )))))) Tak to uz muzu rikat, ze jsem letel malotraktorem. A ted mi konecne dava smysl i ten davnej vtip, ze Cinani napadli na sovetsko cinske hranici pokojne orajici traktor, ten palbu opetoval a odletel do vnitrozemi ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | tak už je to tady 1. 7. 2010 / 22:39 | |
| | To jsem měl kdysi nahrané ještě na kazetě kde to bylo jako "zprávy dne"
"Dva čínské tanky napadly na čínskosovětské hranici traktor. Ten opětoval palbu a po zničení obou čínských tanků klidně odletěl domů." |
| |
|
| | | | | | | | | | tak už je to tady 2. 7. 2010 / 06:04 | |
| | jj, Ve dne zatazeno, v noci roztazeno od Izera |
| |
|
| | | | | | | | | | | do toho bych nesed 2. 7. 2010 / 19:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | do toho bych nesed 2. 7. 2010 / 20:12 | |
| | jo jo, já bych do toho celkem i sedl, ale vypadá to spíš jako nějaký model. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | do toho bych nesed 2. 7. 2010 / 20:23 | |
| | Cri-cri je naprosto uzasny stroj, videl jsem to litat v kosicich pred par lety (pricemz Priskac stal vedle mne a delal, ze ma RC vysilac a ridi to ))) ), ma to rozsah nasobku snad +/- 6 ci kolik, zkratka akrobacka se na tom da bez problemu a lita o snad na vypary - dva motory po 15 koni a nalozis to na prives za auto - ja bych do toho teda sed )))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | do toho bych nesed 2. 7. 2010 / 21:36 | |
| | Já bych do toho taky sedl takovej prcek |
| |
|
| | | | | | | | | | | | do toho bych nesed 4. 7. 2010 / 07:02 | |
| | | |
|
| | | tak už je to tady 7. 7. 2010 / 15:57 | |
| | Starýýýý... To už tu bylo dokonce dávno před Pérákem
http://www.liveleak.com/view?i=c45_1198408798&c=1 specielně odkazuji na časy
00:31 (nepovedený test)
00:49 (předkonstrukční přehlídka)
01:26 (záběry z kokpitu)
01:45 (in-flight testy)
02:09 (Furher presentazion)
02:12 (nevěřící Abwehr)
02:25 (crash testy)
Schválně, ukaž jak letí Folksfágen! |
| |
|
|