FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázka pro stuff nebo kolegy řídící. Jeden příspěvek | Celý strom
Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 14:56
Jimmyk
Ahoj, chtěl by jsem si objasnit jednu věc. Mám problém s jedním kolegou, co mě řídil v Brně. Chtěl jsem si udělat IFR Approach Trénink, letový plán jsem měl vyplněn jako vždy bez žádného bodu. Na požádání řídícího co mě upozorňoval, že mám špatně letový plán jsem trasu pozměnil na BNO Stay01, Stayinfo01 byl lowpass LKTB. A dodatek IFR APPRACH TRAINING. I přesto mě nepovolil a žádal abych vyplnil bod na který je odletová trasa ale upozorňoval jsem ho, že žádnou odletovou letět nechci. Doteď se dohadujeme jak je to tedy správně, on mi vyčítá že jsem měl špatně letový plán že v tom případě by jsem letěl za VFR. Mohu poprosit někoho ze zkušených aby vyjádřili svůj názor?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 15:02
Jimmyk
Při tom jsem to takhle létal vždy se stejným FLP i dnes pod Tomášem a bez problému
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 15:03
dandee
Daj ten isty bod ako mas IFR app training. Podla mna.... Nieco tam musis mat.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 15:05
Marky Parky   
Prazdný letový plán byl pro IFR let špatně.

Letový plán BNO STAY01 a v poli 18 naspané STAYINFO se zněmím IFR APPROACH TRAINING a LOWPASS LKTB je už správně a řídící ho měl povolit - není důvodu takový plán měnit.

Navíc z tvého dotazu nevyplývá, zda řídící byl na LKTB_APP nebo na TWR/GND.

Pokud to byl APP a TWR/GND nebyli online, tak jeho správná reakce měla být, že plánek přečte, zhodnotí si situaci ve vzduchu a následně vydá vhodné letové povolení.

Pokud to byl TWR/GND a APP nebo LKAA_E_CTR byl online, tak měl TWR vyzádat povolení od APP/ACC, APP následně postupovat jako výše, a TWR respektovat rozhodnutí APP a povolení jen předat.

Pokud to byl TWR/GND a APP i LKAA_E_CTR nebyli online, tak ti do plánku nad rámec jeho prostoru dovědnosti neměl vůbec kecat a měl vydat nějaké obecné letové povolení zajišťující bezpečný vzlet.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 15:10
Jimmyk
Děkuji, už jsem ti o tom psal i na ICQ ale chtěl jsem aby to pochopil když to tu bude veřejně, přesvědčoval mě o tom že BNO je špatně protože to není žádný bod. K tomu není co dodat
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 15:27
Marky Parky   
BNO je standardní radionavigační zařízení a z pohledu plánování je to bod jako každý jiný.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:45
astrak
Pokud tedy má BNO STAYINFO1 a žádá si odlet kurzem dráhy, může to být? Pokud nežádá - mohu ho poslat po vzletu BNO, ...? Jak je to s dalšími údaji, které jsi zmiňoval tady: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=190297&lan=0 ? Sám bych chtěl aby se to už vyřešilo a měli jsme v tom všichni pořádek
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:53
astrak
A pro jistotu se ještě zeptám: v plánku IFR letu jen STAYINFO1 nestačí - je to tak?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 17:48
kutak
z LKTB do LKTB dle mýho stačí napsat do route "DCT STAY1/hhmm" ... hhmm= čas jak dlouho to tam hodláš dělat, pokud to má nějáký smysl ho tam uvádět... a pak to pole 18 "STAYINFO1/blablabla"
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 18:05
Teflon_490   
Podle mne by taky do ROUTE pole melo stacit dat to STAYxx, pokud k tomu STAY nepotrebuju jeste doletet, jakoze bych letel z Prahy do Brna na vycvik - tam by byla pred STAY klasicka trat z Prahy do Brna. Tady uz na tom miste, kde to budu provadet jsem, takze jakypak BNO?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 05:56
Marky Parky   
Obdobná odpověď jako jinde ve vlákně. STAY je činnosti vázaná k bodu, od kterého bude probíhat. Samotné STAY tedy nestačí, vždy BOD STAYx/...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 18:06
astrak
Ale podle tématu na který odkazuji výše DCT není bod...?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 05:52
Marky Parky   
DCT STAY nemůžeš napsat. STAY je činnost vždy vztažená k nějakému bodu, na němž bude započata, zatímco DCT je zkratka pro přímou trať mezi dvěma body.

Takže DCT STAY1/... je nesmysl.

Samotné LKTB DCT LKTB zase nevyjadřuje povahu činnosti (opakovaná přiblížení).
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 14:10
kutak
áha.. už tu logiku chápu. dík
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 06:02
Marky Parky   
Pořád tady nepadla odpověď na můj dotaz, na jaké pozici jsi řídil. Ale pokud správně chápu kontext, tak jsi byl na TWR a nad tebou nebyl žádný APP. A v tomhle kontextu nedává dotaz "jak ho mám povolit" smysl.

Mohou nastat dvě situace:
a) Nad tebou není APP. Potom letadlo po vzletu jde na UNICOM a mimo tvůj prostor odpovědnosti. Vydané letové povolení by pak mělo odpovídat žádosti pilota (on je ten, kdo si rozhoduje, co bude po letu dělat). Takže pokud si žádá kurzem dráhy, dej ho kurzem dráhy, pokud nic neříká a první bod má BNO, dej ho přímo BNO nebo se zeptej. Ale ty jako TWR nic speciálního nevymýšlíš.

b) Nad tebou je APP. Potom za letové povolení odpovídá on a ty nic neřešíš, pouze to co od něj obdržíš předáš letadlu.

 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:05
astrak
Byl jsem na TWR. Dokud měl v plánku DCT, potom STAYINFO1 tak jsem mu říkal, jak to má opravit. Potom tam dopsal BNO STAYINFO1 (vím - po tomto fóru to také není správně, ale to ani jeden z nás nevěděl) a já jsem ho pustil. Ptal jsem se ho, jestli je schopen po vzletu BNO a on odpověděl, že ano. Tak jsem ho takto povolil. Samozřejmě, pokud by bylo online stanoviště výše, tak bych provedl koordinaci. Nikdo ale nebyl online, tak jsem ho povolil takto.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:16
Jimmyk
Věděl jsi už odzačátku, že chci kurzem
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:31
astrak
Já jsem se Ti dal povolení na BNO a ty jsi mi to potvrdil. Pokud jsi chtěl kurzem dráhy, tak ses měl zeptat, jestli je možné provést tento odlet. A pokud jsi nebyl schopný provést jiný odlet než kurzem dráhy, tak proč jsi to potvrdil? Nebo jsi to měl potvrdit a říci, že nejsi schopen provést tento odlet a řešit další možné povolení pro vzlet. Já jsem Ti nechtěl dělat problémy - jen jsem chtěl, abys měl správně vyplněný plánek...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   7. 7. 2010 / 08:18
Marky Parky   
Astrak má pravdu, pokud jsi chtěl kurzem dráhy, měl jsi odmítnout povolení přímo BNO. Nebo si po vzletu na UNICOMu, kdy už nezasahuješ do ATC kompetence, povolení změnit.

 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:26
astrak
Abych to uvedl na správnou míru. Ten pilot měl původně plánek pro IFR let, kde v trase letu měl DCT - to jsem mu řekl, že mít nemůže a ať si změní v plánku let IFR na VFR, nebo ať změní trasu letu. Potom plánek změnil a do trase letu napsal STAYINFO1 - tudíž bez žádného bodu! Až jsem mu říkal jak dlouho, že tam nějaký body musí mít, tak to změnil na BNO STAYINFO1. Po této změně jsem mu let povolil a proč si nevyžádal instrukce pro pojíždění už není moje věc.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:33
kuma   
Hmmmm.... a že si prej ATC a piloti maj pomáhat... ;P

Kdyby se takhle ke mně chovala (v reálu) jedna Německá věžnice, tak tam v těch Drážďanech trčím (s půjčeným letadlem) dodneska.

Eště že ten život život je lehčí, než (občas) náš virtuální pašalík !
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:38
astrak
Co je podle Tebe špatně? Letové povolení jsem mu dal a obvykle volají piloti pro instrukce k pojíždění.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:43
Jimmyk
Jo takže přez BNO na BNO je letove povolení? co jsem měl teda dělat po vzletu?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:47
astrak
Máš pravdu, že jsem se v angličtině trochu zakomolil, ale potom jsem řekl, že opravuji poslední zprávu - po vzletu BNO, ...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:53
Vačice   
Ježis tak se nehádejte To ste Brňáci kurňa toto? Místo aby ste drželi spolu tak se tady rvete jak malí kluci
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:06
A.J.Scandall   
A víš, že z toho mám kumo nemlich ten samej pocit? Se směsicí záliby a (pardon) zhnusení si tu občas pročtu stromy, kde se virtuální řídící hádají s virtuálními piloty o (pardon) píčovinách a já si vždycky řeknu, že ve snaze mít to As Real As it Gets se z toho stává As Unreal as Possible. Naštěstí strom života je zelenější. Odpoledne letím do Splitu a tak jsem zvědavej, jestli nás tam řídící taky bude honit v holdingu a jestli si taky vezmem palivo jen na dvacet minut navíc

P.S. plánek jsem v životě podal špatně už několikrát. Ještě se mi ale nestalo, aby mi osoba na briefingu s napsáním správné tratě nepomohla a v případech, kdy to i tak systémem prolezlo a chyba se objevila až při žádání letového povolení, řídící bez problému vydal povolení na novou trať.
 1x  

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:12
Stew
No jó, jenže ty jsi pajlot, ale my jsme hrající si děcka. A znáš to, jak to chodí na pískovišti..
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:15
A.J.Scandall   
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:43
leonell
Mohu k palivu?

Letím třeba z té Prahy do Splitu
Mám:
1) nějaký taxi fuel
2) pro let LKPR-LDSP + 5% contingency
3) pro 10 minut vyčkávání nad Splitem
4) pro let na záložní letiště LDZA
5) povinnou rezervu na 30 minut

Vyčkávám na Splitem a palivo klesne na FINAL RESERVE + ALTERNATE (4+5).
Co teď? Podle mých poznámek se hlásí PANPAN MINIMUM FUEL.
A co dál? Okamžitě požádat o let na Záhřeb nebo čekat dál s tím, že řídící byl upozorněn?

 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:33
Lowmick   
No mas mit:
1) taxi (ktery obsahuje takovy ty srandy jako spusteny APU, spousteni, pojizdeni apod.)
2) trip
a z reserve
3) contingency 5% trip (zjednodusene) nebo 5 min holdovani v 1500ft (podle toho co je vyssi)
4) final reserve 30min pro jety. Pokud do nej zacnes sahat tak hlasis emerg.

5) alternate (zase tam jsou nejaky dalsi podminky)
6) commander extra

Takze kdyz je tva budoucnost v holdu nejasna, tak se asi odporoucet na nahradni (dokud jeste mas palivo na alternate). Kdyz uz bys sahal do final reserve, tak musis pocitat s tim, ze to asi budes dole nekomu po letu vysvetlovat.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:21
kluk ušatá
Já som z toho voláký zmatený.

V jakem poradi to to letadlo "zere"? Je mi jasny, ze prvni pujde taxi, pak trip, pak rezerva contingency/hold. Pak by se dal predpokladam pocitat commander extra.

Pises, ze az sahnu do final reserve tak hlasim emerg, a bude se mnou chtit mluvit stuff.

Kam do toho ale zapada to alternate? Bude se to lisit podle toho jestli sednu v DEST nebo ALTN? (jako ze v ALTN mi staci RES fuel, ale v DEST bych mel mit krom toho jeste +ALTN fuel?) A hlasit emerg mam teda, jestli holduju nad LDSP, uz na hodnote 30min+ALTN, nebo az na 30 min endurance?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:41
astrak
Myslí si, že předchozí příspěvek byl spíše pro reál - nepředpokládám, že na síti IVAO by ses musel zpovídat stuffu...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:20
kluk ušatá
a copak sefpilot aerolinky neni stuff?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:36
maco
Nevím jak ostatním, ale mi to už fakt trhá oči Stuff znamená výplň, nebo se někam cpát, nebo něco někam cpát To o čem je tu řeč je staff, nebo-li personál To je fakt děs tohle.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:39
kluk ušatá
Jo, ja vim, ja to tak napsal naschval jako mirne debilni narazku (backoroidne debilni! at nedojde k omylu!)
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:30
FSPilot   
No však jo Vedení české divize se furt někde cpe, tak jsme stuff
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:09
astrak
Chjo člověk se jednou splete v písmenku a hned ho tady mmusí všichni linčovat...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:12
FSPilot   
Bereš to moc vážně
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 10:27
kluk ušatá
lynčovat, kolego, lynčovat....
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   7. 7. 2010 / 08:19
Marky Parky   
Zlynčovat někoho za linčování, to už je lynč na druhou
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:04
astrak
Ups Za "překlep" se omlouvám Samozřejmě jsem myslel staff
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:23
FSPilot   
Žebychom to zavedli? Nový CZ-FC Czech Fuel Controller
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 11:36
leonell
Czech Fuel Controllera myslím nepotřebuješ, já myslím, že by úplně stačilo, když se při nějakém eventu zavře z rozličných důvodů cílové letiště a bude se sledovat, co nastane, kdo doletí na záložní letiště dostane ARAIG frčku
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 11:45
FSPilot   
To není vůbec špatný nápad

A nebo pokud se něco stane, pošleme na dané letiště vÚZPLN a ti vše do 15min vyřeší!
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 14:03
astrak
Zajímavé by bylo sledovat reakce pilotů, kteří mají v záložním letištni napsané cílové letiště
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 14:07
astrak
Tak mě napadlo - mohou to vůbec mít?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 14:11
maco
Náhradní letiště může být klidně letiště vzletu, ale jako destinace je to pitomost.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 15:30
Mike2811
Zase když poletím "jen" z Ostravy třeba do Brna, tak už před vzletem vím, že by měl/neměl být problém a i když to nelze říct 100%, tak velkou jistotou vím, že nebude problém přistát. Je povinné vyplnit náhradní letiště ?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 15:36
Lowmick   
No pokud nemas let delsi nez 6 hodin, v destinaci jsou dve a vice nezavislych drah a pocasko hodinu pred planovanym priletem a hodinu po priletu je se zakladnama nad 2000ft a vis nad 5km, tak alternate mit nemusis.

Jestli ale kdosi na IVAO napsal DEST i do kolonky ALTN, tak je to samozrejme ptakovina.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 19:59
astrak
Takže alternate musí být vždy jiné než dest? Stejné nikdy nemůže být i třeba u VFR okruhů?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:34
FSPilot   
U VFR není vůbec třeba, aby měli nějaké altn., obzvlášť, když lítají jen okruhy... k čemu by jim bylo? Zase ta nešťastná teorie, kterou odmítáš, že ji na TWR nepotřebuješ

PS: VFR lety v reálu ve většině případů nepodávají plánky a všechno si vykomunikují. Na IVAO to ale nejde, takže já osobně vyžaduju jen jednoduchý plánek a tak, aby tam nebyly úplné nesmysly a hlavně správné DEP a DEST, počet lidí na palubě (aby ve Z-142 nebylo 150 lidí) apod.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:35
FSPilot   
dodatek... to že nepotřebují altn. myslím pro ty okruhy, nebo nějaké poletování kolem letiště.
Na dlouhé tratě by to nemuselo být na škodu
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:23
astrak
To je s Tebou hrozné - jednou dbám až moc na postupy, po druhé je zase neumím....
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:44
FSPilot   
Ne, to vůbec ne Ujasni si tohle:
- teoretické znalosti
- postupy
- předpisy
- zdravý rozum

To jsou 3 sice silně provázané, ale jinak úplně odlišné věci.

Teoretické znalosti ti chybí (tvrdíš, že je nepotřebuješ a vidíš, že díky tomu každou chvíli někde uvízneš).
Postupy tak nějak intuitivně zvládáš, ale vůbec nevíš proč to děláš tak, či onak.
Předpisy tě vedou, jak to máš dělat, protože v nich jsou léta zkušeností a díky nim můžeš předejít situacím, které by tě nenapadly a na které předpisy myslí (ikdyž ne vždy to předpisy vychytají, ale na zjištění věcí, které jsou nepoužitelné máš ten poslední bod).
Zdravý rozum - máš ho, abys všechny předchozí body nějak smysluplně zkloubil a poskytoval takové služby, kde nebuzeruješ, ale zajistíš, co zajistit máš, nikoho pokud možno nezdržuješ, pomáháš a zajistíš letadlům bezpečný let a všichni jsou spokojeni
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:38
Mike2811
//RÝP/
Přemýšlím, co je "špatného" na 150 lidech ve Zlínku, třeba měli soutěž, kolik se vejde do Zlína lidí, no. Stejně když spadne, tak je nepojedeš hledat...

I když to by byla teprve sranda...
//RÝP/
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:46
FSPilot   
Jo, to je jak ten morbidní vtip, jak spadne dvoumístné letadlo na hřbitov a po ohledání trosek bylo zatím nalezeno 100 mrtvých
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:00
astrak
Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale proč je pitomost stejné letiště vzletu, jako destinace? Např. u VFR tréninku okruhů to ani jinak nejde...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:16
Tragédie v JRD
vzdyt to napsal jasne... vzdyt pise "mit nahradni letiste jako destinace" je pitomost. a to je.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:54
Vačice   
Ted jsi zase trochu mimo ty zkus si přečíst to co psal. On zase špatně pochopil to na co reagoval (tyjo to už je jak u právníků)

Takže pro astrak: Ano letiště DEPP a ARR muzou byt totožná pokud se jedná o to, že budeš mít činnost na tom daném letišti jako jsi říkal ty okruhy.

Ale jak je napsáno výše je blbost napsat letiště PŘÍLETU a ZÁLOŽNÍ jako jedno a to samé
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:31
maco
Díky, ale pořád mám pocit že všichni tři píšete to samé
Takže:

1.) Místní činnost na jednom letišti - DEP je LKMT, DEST je LKMT, ALTN je zbytečný, protože na tohle v reálu plánek ani není (u letu IFR samozřejmě jo)

2.) Let z jednoho letiště na druhé - DEP je LKMT, DEST je LKTB a ALTN musí být jiné letiště než DEST. OKABC nebo nějaký TVS123 takhle poletí a během letu na LKTB příjde třeba sněhová bouře a letiště nebude schopno sníh dostatečně uklidit, takže příští dvě hodiny bude zavřené. Pokud mám ALTN taky LKTB tak to nemá ŽÁDNÝ SMYSL. Ale jako náhradní letiště můžu mít třeba LKPO, který je po cestě, nebo klidně i LKMT protože jsem z něho před chvílí startoval a nic mi nebrání se tam vrátit. Do normálního plánku se dávají snad dvě záložní letiště, aby to éro fakt někde mohlo přistát.

Teď už je to snad jasné
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:47
Tragédie v JRD
pane boze... zkus si precist jeste jednou, co jsem napsal... vzdyt jsi napsal TO SAME co jsem napsal ja...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 21:58
astrak
Já si myslím, že bychom už měli tuto diskusi uzavřít Ne jen toto vlákno, ale kam jsme se od původní otázky dostali...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 22:01
Vačice   
Sem ateista takže to tvé pane bože ti nepomůže.

Takže ti to shrnu ještě jednou

ASTRAK píše o letišti ODLETOVÉM a PŘÍLETOVÉM

a ty mu tam píšeš o PŘÍLETOVÉM a ZÁLOŽNÍM

já se nechci s nikým hádat jelikož vím, že nic nevím. Takže tohle bylo jen pro upřesnění mé reakce. Má oucta.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 22:11
Tragédie v JRD
ach jo... fakt by jsi si mel jeste jednou precist o cem psal astrak, o cem jsem psal ja, a o cem psal .. tusim maco .. pak ti to docvakne ..

... maco psal o tom, ze nahradni letiste nebude byt stejne jako destinace...

astrak ho blbe pochopil, a pta se proc nemuze byt vychozi letiste stejne jako destinace ...

.... staci?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:21
Lowmick   
Po pristani v destinaci bys mel mit alternate + final (a vice). Kdyz budes sedat na nahradnim, tak bys mel mit final reserve (a vice).
 

Otázka pro stAff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:28
A.J.Scandall   
Pokud ti palivo klesne v daném případě na FINAL RESERVE + ALTERNATE (4+5), ještě to na PAN není. Musíš se rozhodnout, zda půjdeš hned na zálohu, nebo vyhodnotíš, že šance ve Splitu sednout je vysoká, a tehdy vyhlásíš Minimum Fuel Status, což ještě není nouze, ale pouze tím oznámíš, že už nemáš palivo pro let na zálohu. Tíseň se vyhlašuje až tehdy, když žereš FINAL RESERVE.

A jak posoudit, zda na to hodit bobek a jít na diverzi, nebo zda ještě čekat?

Je-li zpoždění kvůli provozu, a tedy lze očekávat, že se to vylepší, případně ti ATC v případě nouze udělá volno, lze uvažovat nad prodloužením holdování a užírat ALTERNATE FUEL. Pokud je to kvůli počasí či zablokované dráze, kdy nevíš, zda budeš moct fyzicky sednout, je lepší to odpískat a divertovat.

Stejně tak si lze dovolit hrdinství kupříkladu v Paříži, kde letíš CDG jež má čtyři dráhy, zálohu máš vzdálenou, třeba Lille, ale to ti pořád nezakazuje použít v případě potřeby ORY nebo LBG, které jsou od CDG coby kamenem dohodil. Tedy ty už můžeš užírat palivo plánované na diverzi do Lille, ale na zmíněná další pařížská letiště ti to vychází s přehledem. V případě letu do nějaké odlehlejší oblasti, kde moc není na výběr, je lepší čerta za ocas moc netahat a jít na záložní letiště včas. Tedy "prostor pro manévr" je v případě paliva poměrně velký, je však třeba použít za aplikace znalosti předpisu Zdravý Lidský Rozum
 1x  

Otázka pro stAff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 23:00
leonell
Díky za upřesnění.
 

Otázka pro stAff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 23:06
kluk ušatá
Dik, skutecne obsahle.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:58
astrak
Nevím, jestli sis četl celé fórum, ale pokud ano, tak jsi musel vidět, že jsem dotyčnému pilotovi pomohl a následně jsem ho povolil! Tak pokud je něco špatně, rád se nechám poučit.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:36
FSPilot   
Tady už někdy někdo přečet celé fórum?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:42
astrak
Já jsem myslel Dotaz pilota a jednotlivé odpovědi
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 17:32
kutak
proč tam musí být nějáký bod? však když je to místní let, žádá se vektorování po vzletu na přiblížení a povolí se mu to, tak tam DCT stačí.. nebo se pletu? navíc snad se může letět z bodu na bod (z letiště na letiště), který jsou blíž jak 200NM a 30min letu...nebo ne?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 18:09
astrak
Podle odpovědi ve fóru (ještě jednou připomínám - odkaz je výše) tam bod být musí. To mi řekl i FSPilot. Rád se nechám poučit
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:30
FSPilot   
Nejjednodušší, jak si můžeš potrénovat přiblížení je lítat za VFR a nemusíš nijak extra vyplňovat letový plánek... jen si to budeš muset umět vyžádat
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:35
Jimmyk
Až budu chtít létat za VFR přiblížení tak se ozvu neboj!
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:36
B3d4   
A on je problém za VFR letět ILS přiblížení?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 19:47
FSPilot   
Jako VFR můžeš letět jakékoliv přiblížení jaké se ti zlíbí
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 22:24
Mike2811
Akorát k němu se musíš dostat abych tak řekl svépomocí...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 06:04
Marky Parky   
Proč svépomocí? Můžeš se na něj dostat úplně stejně jako za IFR. Jediná podmínka navíc je dodržet VMC.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 08:33
Mike2811
Nevím jak to správně říct, ale třeba VFR se primárně nevektoruje. V ctr se navigace VFR omezuje v podstatě na leťte z W na A, tam se zařadťě do polohy po větru, vyčkavat a pak šup na finále. Do CTR nad 2500 feets se obvykle ani VFR nepouští, minimální vektorovací hladiny v okolí českých letišť bývají o 1000 stop výš.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:24
maco
To není pravda, pokud si požádáš a nebudeš při tom překážet IFRům, tak povolení dostaneš na cokoli budeš chtít
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:27
FSPilot   
Třeba i průlety 5m od věžky s macem?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:28
maco
Tak tak
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:31
FSPilot   
Tak to schválně někdy zkusím!
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:37
maco
A já ti to schválně nepovolím, abys věděl kdo je tu šéf
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:33
FSPilot   
Tak zahlásím, že mi nesvítí kontrolka zajištění podvozku a budu žádat průlet kolem věže, abys zkontroloval, že mám na C172 všechny kola dole
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:41
maco
"OKEKM, koukám tady dalokohledem a vypadá to že máte všechny kola dole před hangárem, mám vyhlásit nějakou nouzi?"
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:44
FSPilot   
No to by byl průser
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:32
maco
I když, kdyby by to byla nějaká super kravina tak to je samozřejmě na zdravém rozumu řídícího. Kolem LKMT často lítají balóny a jednou po mně jeden cessňák chtěl jestli by mohl lítat kolem toho balónu dokola, tak to jsem mu teda nepovolil s tím že nejsme cirkus
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:06
Mike2811
A mohl ho alespoň jednou obletět, aby si ho mohl vyfotit? Co vlastně dělá letiště s balónem? Ten se moc řídit asi nedá, ne ?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:21
maco
No je to divné, ale balón má přednost přede všema Ono to totiž nejde řídit, takže když už mu povolíš vstup do CTR, tak holt letí tak jak fouká a ostatní jenom informuješ. Tenkrát, jak kolem chtěla lítat ta cessna, ho to právě zaneslo nad letiště a provedl tímpádem nejdelší průlet všech dob, protože mu to trvalo skoro půl hodiny Přistát ho donutit nemůžeš, protože za bezpečnost odpovídá pilot, takže mu reguluješ jenom výšku. Nad letištěm je tedy nejlepší stoupat a letadla lítají pod ním To v Praze kluci asi nemají
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:25
Mike2811
Já si to myslel, ale vždycky je lepší se zeptat...
A když mu ho nepovolíš, tak hledá nejbližší pole ? Přistávali ti už nějaké balóny na letišti ? Třeba kvůli náhlé změně počasí ?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:29
maco
To ne, balóny lítají když je fakt jisté že bude počasí ideální a vždycky startují z místa, odkud je to ponese určitým "předem chtěným" směrem. Vstup do CTR se povoluje telefonicky ještě před vzletem, protože když už to jednou letí tak se s tím fakt nedá nic dělat Vždycky je to prostě předem promyšlené a domluvené s ATC (až na tu jednu vyjímku, která to potvrzuje).
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   7. 7. 2010 / 08:23
Marky Parky   
Ale mají. Myslím předloni nebo možná tři roky zpátky? to protáhla pražským CTR a TMA celá formace balónů
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   7. 7. 2010 / 08:27
Marky Parky   
Správně lze říct maximálně to, že u letu VFR není jistota, že pilot bude schopen dodržet přidělený vektor, protože je povinen dodržovat VMC.

Tzn. řídící se na vektor nemůže "spolehnout", nelze ho automaticky použít pro zajištění rozstupu, atd..

Ale říct, že se "primárně nevektoruje" určitě není dobře, když se například na FICu poskytuje navigační pomoc, tak to jsou sice doporučené kruzy, ne letová povolení, ale vektoruje se ostošest.

 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   7. 7. 2010 / 08:33
Marky Parky   
A ještě jedna věc - jsou samozřejmě místa a situace, kdy se lety VFR nevektorují. Ale je potřeba si vždy uvědomit kontext a důvod.

Například je mozné říct, že nějakém stanovišti TWR se neposkytuje přehledové řízení. Pak tam není možné vektorovat let VFR. Ale není to kvůli letu VFR, ale kvůli tomu, jaké TWR poskytuje služby.

Nebo letadla na letištním okruhu či na VFR příletových/odletových tratích se obvykle nevektorují. To ale není kvůli tomu, že se to nesmí, ale kvůli tomu, že je výhodnější použít vlastní navigaci či letištní okruh a to jak pro ATC, tak pro pilota.

Tyhle věci je potřeba nezaměňovat.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:54
astrak
Nevím proč, ale mám pocit, že poslední dobou se na IVAO rozmáhá úvaha, že velké stroje nemohou létat VFR. Když jsem tak jednou povolil Boeing, tak mi hned psal APP proč jsem ho tak povolil Další pilot mi psal, jak bude vypadat, když poletí s tímto strojem VFR-ko Takže se nebojte létat VFR lety!
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:12
Mike2811
Protože honit s bulíkem trasu mošnov opava frýdek-místek mošnov si tu dovede představit málokdo...
Na druhou stranu když vzlétám, abych trénoval přístrojové přiblížení, tak to k tomu IFR sedí tak nějak líp...

Jinak máš pravdu, funguje to prakticky stejně...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:30
astrak
Proč to sedí k IFR nejlépe? Máš pravdu, že ILS piloti VFR nelétají běžně, ale když budu stále blbout na jednom letišti s ILS tréninkem, tak VFR mi přijde nejjednodušší a pro pilota nejlepší volba... Možná na to máme jen rozdílné názory...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:34
maco
Můžu potvrdit, že když u nás trénovali okruhy se Saabem 340, s ATRkou, nebo se Citationem, tak lítali bez plánu za VFR. Pokud šlo o trénink přístrojového příblížení, nebo zálet, tak to bylo vždycky IFR.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 12:34
astrak
A ke všemu zastávám názor, že když někdo něco chce letět, tak by tomu měl rozumět a ne hádat se už jen u letového plánu. A jak kolega pilot říkal, většina IFR letových plánků je špatně vyplněná. Proč tedy nesednout k předpisům, přečíst ty části které potřebuji a teprve vytáhnout stroj. Létat je krásné, ale když se snažíme o co největší reál, tak bychom měli také vědět co je za tím schované...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:11
Zase v opozici a zase blbě   
A to je právě ten problém. Člověk by řekl, že když chce létat na IVAO, stačí umět perfektně ovládat letadlo, přečíst si nějaké návody na divizní stránce a hurá online. Ano, v tom momentě ale umí tak 10% všech nutných znalostí, které od nás řídící požadují. A když něco dělá špatně, tak ho všichni okamžitě ukamenují...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:14
Lejzy
Řídící občas musejí suplovat instruktory začátečníků, ale měli by to brát jako součást práce, pokud to nepřesáhne únosnou hranici a neblokuje to ostatní provoz. Samozřejmě, jen pokud danou oblast sami dobře ovládají.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:20
Zase v opozici a zase blbě   
Nejvtipnější je ale, že každý nadává, že jsme úplně blbí, že si máme pročíst tutorialy na divizní stránce - ale problém je, když tam ty informace prostě chybí...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:24
Lejzy
Zrovna to STAY a STAYINFO není ani v IVAO Academy. Taky jsem psával špatně.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 14:06
astrak
Já jsem STAY také neuměl, ale řešil jsem to s jedním kolegem, který je reálným pilotema tyto postupy uměl. Já se snažím řídit podle toho, jak mě to učil FSPilot při tréninku: "ATC má být psychickou podporou pilota". Proto se snažím vždy v klidu vysvětlit a nikdy si na piloty nestěžuji. Problém je ale s piloty (tím neříkám, že je to tento pilot), kteří si myslí, že umí vše správně a nechtějí si nechat poradit. A ještě je lepší, když přijde pilot, na kontě má 0 hodin, neumí požádat o letové povolení a na dotaz, jestli s tím chce pomoci, tak odpoví, že to zvládne sám... Já si také nechám poradit a když něčemu moc nevěřím, tak si to ověřím - málo kdo z nás je profík a nějak se to naučit musíme.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 14:20
Zase v opozici a zase blbě   
Víš, ono je těžké, když něco děláš rok, všechno se zdá být v pořádku, a pak ti někdo řekne, že to máš špatně. V takovém případě je těžké ti věřit, i když máš sebelepší úmysly...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:22
FSPilot   
a v tom to právě je. Že ses to nějak naučil odkudsi hned neznamená, že je to správně a to je přesně ten typ arogance, který by na síti neměl být. Sice je pochopitelné, že člověk, který létá na sítí třebas 3roky asi nebude zrovna nakloněn nováčkovi, který "si hraje" teprv chvíli, ale nezapomínej na to (a nejen ty), že na síti jsou piloti s náletem tisíců hodin a znalostmi některých, kteří mají těch hodin jen desítky.

Min. by mělo podle mě platit tohle:

Každý ATC je pánem svého prostoru a je-li pilot v prostoru, ve kterém podléhá letovému povolení, měl by daného ATC poslouchat, neohrozí-li to bezpečnost jeho letu. Jelikož ale profesionalita ATC na síti není tak úplně dokonalá, stejně tak jako pilotů (a nebude nikdy, protože je to "jen hra"), tak nejjednodušší radou je - "Předcházet zbytečným konfliktům". Piloti by neměli nadávat na ATC, max. ho upozornit, co se jim nezdálo, resp. o čem jsou přesvědčeni, že dělají nedobře a předpis+praxe to vyžaduje jinak (třeba prostřednictvím soukromé zprávy) a naopak.
Prostě OBĚ strany by se měly nějak dohodnout a pilot by měl poslouchat ATC a nejde-li se s ním domluvit, holt ho musí poslechnout nebo jít lítat jinam (pokud ATC vyžaduje nesmysly, je to jeho špatná vizitka a sám se připravuje o provoz) a nebo pokud se nejde s pilotem domluvit, tak pokud nevyžaduje úplné hovadiny (jako např. akrobačku s B744 nad letištěm) nebo neletí někam dělat ostudu (např. Concordem rychlostí M2 do Německa), ATC by mu měl povolit činnost/let tak, aby zajistil to, že dotyčný pilot někoho neohrozí/nebude někomu překážet a tohle je zase špatná vizitka daného pilota.

Já osobně velmi vítám zvídavost Pavla, ikdyž většinou jeho posedlost přesného jednání striktně podle předpisů je poněkud ...no... nepraktická (kdo mě už chvíli zná, tak asi ví, koho mi tím připomíná )
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:38
FSPilot   
A proč by měl letět po zeměpisné trase? Proč by nemoh letět podle přístrojů (samozřejmě za dodržení VMC)?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 20:52
Mike2811
Já někde píšu, že nemůže ?

Jen to vypadá, jako nošení dříví do lesa. Jinak každému, co po jeho chuti(a schopnostechú) jest...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:28
FSPilot   
Nošením dříví do lesa bych to asi nenazýval Prostě má nějaký důvod, proč tak letí, tak si podle toho jen vyplní plánek (pokud zná možné způsoby, jak to zaletět), tak zvolí určitě jednodušší varinatu (což pro nácvik přiblížení je bezpochyby VFR, dovoluje-li to počasí), takže na tom nic zvláštního nebude
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:23
Mike2811
No byrokraticky, jak už jsme tu výše viděli, je určitě IFR plánek složitější, ale když přemýšlím nad potom praktickým provedením letu, to vyjde na stejno. Jestli k tomu přiblížení bude hnát po větru, pomocí vektorů nebo (v tom konkrétním případě) přes BNO, to mi přijde prakticky stejné...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:35
FSPilot   
No a o tom je celá ta diskuze Místo toho, aby přehodil v jednom políčku z I na V (na podnět z TWR), tak vymýšlá nějaké STAYINFO a let za IFR, protože by to asi bylo málo reálné
Asi matematik (možná znáš, čím se řídí... "Nač dělat něco jednoduše, když to jde udělat složitě")
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 23:55
astrak
To se právě mílíš - my fyzikové a kolegové matematici jsme líní lidé a proto se snažíme vše zjednodušit. Jeden matematik mi nedávno řekl, že kvůli tomu zjednodušování ve fyzice nám potom vychází špatné výsledky. Což má v mnohých případech pravdu
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 23:59
FSPilot   
Tak proč to v řízení děláš přesně naopak? Místo toho, abys použil trošku zdravého rozumu, tak hledáš na všechno pravidlo a ve všem hledáš vědu?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:10
astrak
Hmmm, že by to bylo tím, že mě učí takoví lidé, kteří to dělají úplně stejně jako já?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:13
FSPilot   
To by vše vysvětlovalo V tom případě se mnou na výcvik už radši nepočítej, ať tě moc nezkazím
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:18
astrak
Ty moc dobře víš, že to nejsi nejsi jen Ty... Jeden pilot mi vždy pokládá otázku, jestli jsem někdy slyšel frekvenci reálného ATC. Já si myslím,, že v reálu má každý své chyby a proč bych se měl učit od nějakého kontroléra, který má za sebou mnoha hodinovou šichtu a mraky odřízených letadel? To se raději naučím předpisy, řídím letadla tak, abych moc nezatěžoval piloty a sám si počkám až toho budu mít plné zuby a hned budu jako v reálu. Možná, že to tak není - potom ale je otázka, které předpisy porušit a které ne...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 00:32
maco
Přepisy rozhodně neporušit žádné, ale jenom podle předpisů se to dělat nedá. Je prostě potřeba používat zdravý rozum a nabyté zkušenosti
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 16:39
kutak
to bylo to dneska odpoledne?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 20:06
maco
IFR plánky v reálu chodí přes Brusel a aby to prošlo systémem a aby to systém potvrdil jako platný plánek, musí být v poli route nějaký bod. V tomhle případě BNO je úplně správně.
Pole route by teda vypadalo takhle: BNO STAY1/0030
Do pole poznámky by se pak napsalo třeba: STAYINFO1/TRNG APPCHS LKTB

Odletové povolení nemusí být vůbec pomocí odletové tratě a ani to nemusí být vektorování(zvlášť když je to výcvik tak by pilot měl umět navigaci).
Pokud tam nebyl žádný další provoz, tak třeba povolení může znít:
"OKABC povolen pro místní činnost, po vzletu stoupejte 3000ft a povoleno VOR/DME přiblížení na dráhu 10, squawk XXXX"

A OKABC po vzletu prostě naletí příslušný radiál a pokračuje publikovaným postupem pěkně podle mapy, pak ohlásí usazení, dostane povolení k průletu a další povolení pro ILS na dráhu 28 a pak pořád dokola.....

Úplně to samé jde dělat i za VFR, akorát že ve FPL pak skutečně nemusí být trať (v reálu ani nemusí být vůbec podaný plánek) a pilot lítá úplně stejně, akorát že od něho nemusí ATC udržovat 5NM roztupy a dostává info o provozu.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 20:35
astrak
Moc děkuji za tuto výstižnou odpověď. Snad už bude oboum dvoum vše jasné
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 21:25
Zase v opozici a zase blbě   
Já vždycky, když trénoval přiblížení za IFR jsem nechal route nevyplněný a do poznámek napsal APPROACH TRAINING a nikdy jsem neměl problém...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 06:03
Marky Parky   
Tak to jsi měl tolerantního řídícího a nebylo to dobře
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 09:50
astrak
Tento postup (jak je vidět i na tomto fóru) málo kdo zná a je dost obtížný z hlediska všech správně vyplněných věcí. Já jsem na to byl upozorněn od jednoho kolegy, tak jsem alespoň přibližně věděl, co by dotyčný pilot měl mít v plánku. Ale když se podíváte na IVAO, tak prakticky nikdy není letový plánek u IFR tréninku vyplněn správně. Snad to už tedy bude všem jasné
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:25
Jimmyk
No ono když se podíváš tak většina IFR plánků na IVAO je špatně, né jen u tréninků
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:31
FSPilot   
A v čem je špatně?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 21:02
astrak
Ještě jedna otázka ze zajímavosti - přes koho to jde v Bruselu? EUROCONTROL?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 21:08
kutak
jo, konkrétně přes CFMU a jeste konkrétně IFPS
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 21:39
maco
Je to jak píše Kutak. Problém není v tom že by řídící nevěděl co ti má říkat, ale v tom že to jde přes počítače a ty se něčeho musí chytit, takže proto aspoň ten jeden traťový bod. Pak se ten plán nějak rozesílá automaticky na jednotlivá stanoviště kterých se bude let týkat.

Takže pokud tam budeš mít jenom to BNO, tak to uvidí TWR a APP na LKTB. Pokud bys měl úplně stejný trénink v Brně, ale místo BNO bys dal HLV (což je taky v naprostém pořádku), tak ten plán kromě LKTB příjde i na LKMT a i tam pak budou vědět co jsi zač když poletíš.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 22:11
astrak
Přesně tak jsem to chtěl po pilotovi - bod STAY1. Ale bohužel oba dva jsme měli jiné informace, jak to má vypadat. Já jsem např. také nevěděl, že tam musí být ještě čas a STAYINFO...
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 22:19
maco
To proto že STAY není bod, ale činnost a za lomítko se dává ve formátu hhmm jak dlouho ta činnost bude trvat. Každopádně se musí vztahovat k nějakému "traťovému" bodu, takže BNO, HLV, BODAL, atd... Syntaxe je "bod [mezera] STAY1/hhmm" a pak v poznámkách "STAYINFO1/vlastními slovy co se bude dít". Slova se oddělují jenom mezerou, ne lomítkama jak to má drtivá většina ve zvyku
 2x  

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   2. 7. 2010 / 23:08
kutak
dobře ale IFPS umí taky letový plán zpracovávat manuálně.. a letiště je ve své podstatě taky bod... i když asi je pravda, že kdyby se měli zabývat každym letovym plánem manuálně tak by je trefilo
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 08:07
maco
Zas tak moc tomu nerozumím, tak nevím Rozhodně ale vím, že lety IFR musí letět (aspoň u nás) po tratích letových provozních služeb, takže používat letiště jako bod není možné a systém to nepřijme.

Naopak FPL pro lety VFR můžou obsahovat jako trať cokoli, takže tam běžně mají zkratky letišť, VORy, NDBčka, názvy měst, normální body (TUSIN, MIKOV) a nebo taky GPS souřadnice (ty mám fakt nejradši ) Napsat tam jde snad všechno proto, že plány VFR se rozesílají na dotčená stanoviště manuálně a kontroluje to jenom Briefing officer, který(nebo spíš která) nemůže vědět kde jsou všechny Kotěhůlky, tak to prostě pošle jak to dostane a ATC si už pak musí nějak poradit.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:25
Mike2811
Trošku mimo - při cestách po matičce rusi mi to často vyhazovalo jednotlivé koridory s body končícími letištěm. 747 mi to nechtěla brát, tak jsem to tam musel dostávat násilím. Takže to bude nejspíše dáno legislativou jednotlivých FIRů, ne ?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:32
maco
Asi jo. Pro tyhle speciální země mimo Evropu se posílají taky po AFTN zprávy DEP a ARR aby bylo jasné že už to letí, nebo že už to sedlo. S letovýma plánama je to tam taky trochu složitější, bohužel tak hluboce do toho zas nevidím. Když letím do Ruska, tak pokud je to nějaký ten koridor nebo co, tak to zadávám bod po bodu a není problém i když je v té cestě letiště.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:33
Mike2811
//RÝP/
P.S: Co máš proti GPS souřadnicím, na vaši věžku ještě nedorazil google maps ?
// RÝP KONEC/
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:35
FSPilot   
/odpověď na rýp/
jsou v jiném formátum, google maps to nesežere a je příliš pracné to přepisovat?
/konec odpovědi na rýp/
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 21:41
maco
Dík za odpovď na rýp Já jsem rád že u toho stíhám facebook a ještě google, to už je prostě moc
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 22:36
FSPilot   
No, to je fakt... a nárazově Flightsim, nedejbože ICQ
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 23:50
astrak
No vidíš a já ještě u toho musím stihat dělat nudné protokoly do praktika
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 10:08
Lejzy
Nojo, ale u IVAO to je neco jineho Ale protokoly z Fyzikalniho praktika jsou zlo, zlo a zlo. Uz ti neco vratil Fahnrich, nebo Ostadal?
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 10:25
astrak
Fahnrich je moc hodný. Ošťádal mi vrátil jeden protokol, že mi to v takovém stavu nemůže ohodnotit. Tak jsem mu řekl, ať mi z něho dá klidně jediný bod, protože bodů z praktika jsem měl dost a byl to poslední protokol, který jsem neměl ohodnocený. A vida - dokonce mi z něho dal 10 bodů Já to říkám všem - na elektřinu jsem antitalent
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 14:20
Lejzy
Fahnrich byl nas postrach, obvzlast jeho ulohy z optiky se merily, jen kdyz bylo plno.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   4. 7. 2010 / 20:01
astrak
No v praktiku už neučí - teď má jen přednášku z mechaniky v ZS pro prváky.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 10:43
Lowmick   
Neni to ale spravne davat do FPL bod jako ICAO kod letiste. VFR FPL to myslim zkousne, ale kdysi jsem koukal na nejakou prezentaci RLP (?) a tam to, plus spoustu dalsich zajimavych veci, brali jako chybu.

PS: gratulace k Bc.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 13:05
kutak
Ondra se zmínil že? děkuju
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 19:11
Lowmick   
no nezminil, ale videl jsem fotky
Asi se tam pristi rok budem trochu potkavat pokud nezdrhnes.
 

Otázka pro stuff nebo kolegy řídící.   3. 7. 2010 / 19:29
kutak
ten facebook nezdrhnu, jdu dál na Inga
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ