Tuhle jsem nad tím taky přemýšlel, nikde o tom neni ani zmínka. Podle mě je to pozůstatek z dob před FMS, kdy se do INS zadávaly body ručně, každý zvlášť. To bylo samý N a E a W a S. A možná to na FMS zůstalo proto, že když se vyletí z databáze, tak se taky musí ťukat růčo.
Jo, to dám jako dodatek. Co můžou piloti od kniplů "pilotům" od joysticků závidět je, že mají ve FMS databázi celýho světa. Starší FMS, který v několika případech ČSA ještě má, mají databázi o velikosti asi 288kB. Tam se sotva vejdou základní tratě a hlavní letiště. Kolikrát jsem na chartaktrním letu zažil, že jsme ťukali souřadnice letiště a všeho. A fixy, majáky a tak tam jsou jenom ty co jsou kousek kolem hlavních tratí. Pak se N,E,W,S vlastně můžou hodit |
|