Tak super. Jsem rád že to pomohlo.
K tomu přístroji 2 (GPK). Já to totiž popsal blbě, nebo minimálně nepřesně.
Je to takhle:
Na té pravé straně kokpitu, kde se to nastavuje, je vypínač - ten se musí zapnout. Pak jsou tam dva přepínače. Vpravo je ten s nastavováním zeměpisné šířky. Tam se nastavuje těch 50 jako zeměpisná šířka místa letu. Jenže to samo o sobě nenastaví ten kurz, zřejmě to jen říká "čemusi na pozadí", jak moc se rozjíždí to gyro proti kurzu, nejspíš se to liší právě podle zeměpisné šířky. Proto se to taky při letech sever/jih musí občas přeštelovat.
A na tom ovladači vlevo je pak srovnání toho vlastního kurzu. Čili nastavíš RIGHT/LEFT a letadélko necháš točit tak dlouho, dokud čumák letadélka není na stupnici proti kurzu, který ukazuje GIK (kapka) a magnetický kompas. Tím je všechno synchronizováno. Pak už to ukazuje dobře a letadélko i stupnice se točí jak má. To kolečko vlevo dole točí stupnicí i letadélkem. Autopilot (COURSE/TURNS) pak točí letadlo do kurzu nastaveného levým točítkem nahoru.
Ideální pro nastavení letadélko vs kurz je otevřít panel RIGHT (menu vlevo) a pak máš přímo proti sobě ten ukazatel i ten přepínač.
Jak moc se to rozjíždí nevím. Podle mně pro lety v rámci ČR+SR to nebude stát za řeč.
|
|