FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL ovlivnění výkonu Jeden příspěvek | Celý strom
XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 08:05
leonell
keys: XPLANE malý výkon performance fps grafika karta zobrazení nastavení

Zdar,
přepisuju sem zajímavý příspěvek z fóra XPL, ať to tu je.
Co kdyby tady někdo omylem použil vyhledávání?

1) odškrtnutí Pixel shaders for fog and watter (hodně FPS)
2) snížení WorldDetailDistance
3) velké textury u modelu (2048x2048 a výše) zmenšit na 1024x1024. Toto sníží kvalitu zobrazení modelu ale má zásadní vliv na kartách s 256 MB VRAM, obsazení VRAM ukazuje Rendering okno dole.
4) vypnutí AI letadel
5) zmenšení LateralFieldOfView
6) odstranění vrstev mraků Cumulus
7) vypnutí DrawForestFiresAndBaloons také nic nezkazí
8) vypnutí DrawBirdsAndDeer také nic nezkazí

 4x  

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 08:15
Warp10
No možný po tom nakonec budu muset taky sáhnout. Felisova Andula ve zkonvertované scenériii ve Kbelích z FSky 19 FPS. A to mám Core 2 Quad a Nvidia GTX 295 s 1GB ram. Tohohle sem se nechtěl nikdy dožít ...

Jasně že ten Felisův addon hodně žere, to potvrzují všichni, ale myslíš, že může mít na fps mít vliv konverze objektů z FS?
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 08:28
leonell
To je spíš dotaz na Artooa jako scenery guru, ale obecně umístění objektů výkon sníží, zejména pokud jich je hodně a navíc jsou členité (nejsou to "krabice") tak ten vliv může být zásadní. Viz diskuze zde o precizně provedených Českých Budějovicích, snaha o převod stovek objektů do jednoho velké atd.

Co se konverzí týká já to dělal tak, že jsem letiště (třeba Ostravu) tj dráhu, pojezdovky, světla udělal ručně ve WEDu , převedl (jinam) FS verzi a z ní vytahal objekty co jsem chtěl do té své scenérie a v OverlayEditoru umístil.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:20
Vita Zenisek
Asi může. Díky tomu že XPlane neumí na + objekt použít víc než jednu texturu, tak dochází k tomu že konvertor scenerky seká objekty na kusy podle textur. A podle Artooových testů - mnoho objektů, X-Planeova smrt, zatímco jeden, i složitý objekt nečiní problémy. (vzpoměňte na jeho testy s městy)
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:26
Warp10
Aha, to zní jako plausibilní hypotéza. Díky.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:24
Warp10
Jo, tak nějak to asi bude. Teda ne, že by samotná An-24 ka nežrala výkon jako prase. Normálně mi to na zemi jede tak 26 - 32, ale stejně mi přijde, že by ta scenérie neměla žrát tolik, řekl bych, že z hlediska dnešních grafických karet jde spíše o "primitivní" objekty ... čili by to asi sneslo nějakou optimalizaci. Anebo nezbyde než nasadit Krouzův teraflopový supercluster s hypervýkonnou základní deskou a paměťmi o ultravysoké frekvenci ...

Jinak sem četl tvůj článek na virtualak.cz o těch konverzích, takže vím o té možnosti udělat to ručně, ale zatím jsem zkoušel jen ten FS2XPL. Třeba u Kbel je výsledek dobrý, ale u LKPR tam mam bůhvíproč místo veškerýho betonu na zemi trávu. Docela zajímavý ...

Jinak, kdyby ses chtěl podělit o nějaký zkonvertovaný ČR letiště, tak se nebudu zlobit, zase je škoda to dělat znova, když už si někdo dal tu práci ...
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:34
leonell
Já se o ně klidně podělím, já je dokonce milerád umístím na XPLANE.ORG ať tam je také něco českého, ale tam jde o to, že to vždycky musí schválit autor původního letiště, jehož objekty použiju - a to je nezřídka několik lidí. A co hůř, ty objekty se hodí mnohdy obecně - třeba krásný benzínový stojan co si vzpomínám. A já si na začátku nepoznamenával z jakých letišť to vytahuji, takže teď nevím koho oslovit.
U Ostravy by to šlo, tam je všechno od FSPilota, ale jinde je to problém, protože ty objekty jsou bohužel promixované (třeba Pardubice + HradecKrálové + Čáslav ).
Jedině to nějak zkusit znovu s pečlivou evidencí.
Chápu, že pro někoho je to detail, ale fakt si nechci naštvat byť jediného vývojáře.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 10:24
Cesmina
Pokud chceš použít něco mého , máš bezpodmínečné svolení , ale rád bych dostal zpátky výsledky
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 10:30
leonell
OK, děkuji.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 10:25
Warp10
No nejlepší by bylo to všechno předělat a dát to se svolením autorům sem, takže by tam u každýho letiště byla varianta pro XPL i FS. To by byla krása ...
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 12:30
Warp10
No, jak říkaj socky: "Dejte kolik můžete". A pak když jim dáš málo, tak maj stejně blbý kecy ...
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:30
ivansmil   
"Viz diskuze zde o precizně provedených Českých Budějovicích, snaha o převod stovek objektů do jednoho velké atd."

... asi mi něco uniklo a nedaří se mi to najít. Můžete mě někdo nasměrovat na správné vlákno?
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:43
leonell
Teď to nedohledám, možná to šlo emailem. Šlo o to, že když naklikáš velké město baráček vedle baráčku, tak protože jich je dohromady hodně tak se sníží FPS natolik, že to začne být problém. Artoo si s tím hrál a přišel na to, že když ty baráčky neumístíš jako 3547 objektů ale jako jediný velký objekt (složený z těch menších třeba v 3D MAXu), tak to vliv na výkon nemá (nebo alespoň ne tak velký).
Pamatuju si to dobře, Víťo?

Mně by docela zajímalo, zda je problém ve VRAM nebo v syrovém výkonu grafické karty plus XPL. Tipuju bohužel spíš to druhé.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:47
ivansmil   
Aha, díky, to zní zajímavě...
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:54
Vita Zenisek
Pamatuješ a šlo to majlem.
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 09:55
leonell
Aha. Tak to jsem zase porušil listovní tajemství. Holt nemám den, půjdu radši něco dělat....
 

XPL ovlivnění výkonu   16. 6. 2010 / 14:22
leonell
Tady je ještě pár detailů, kdy pomůže CPU a kdy GPU z úst nejpovolanějších:

http://xplanescenery.blogspot.com/2007/04/cpu-or-gpu.html

Je to postarší ale nemyslím že by tam došlo k principiálním změnám.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ