| | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 14:25 | |
| | zdravím všechny..
mám problém v nastavení ILS...
nasstavím frekvenci dráhy ILS, nasavim -HDG, ale nejde mi zmáčknout tlačítko APP. Potom to nemůže automaticky sednout.. nevíte kde je problém? Proč nejde tlačítko APP zapnout? . díky Moc¨ |
| |
|
| | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 14:28 | |
| | zacal bych tim, ze se to nastavuje do okynka CRS.. zbytek uz doplni nekdo, kdo s tim lita .. |
| |
|
| | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 14:31 | |
| | | |
|
| | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 14:39 | |
| | ono po kliknutí na APP se kolikrát ten čudlík ani nerozsvítí jako aktivní ale aktivní je (je to bug)
jinak zkontroluj jestli máš zapnutý FD a autopilota |
| |
|
| | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 14:45 | |
| | Aby šlo APP stisknout, musí být splněny 2 podmínky. Musí být nastavena frekvence ILS do NAV 1 a musíš být v dosahu vysílače ILS, tj. musí již být zobrazení na displeji. Taky samozřejmě musít být letiště vybaveno ILS nejen localizerem (směrové vedení), ale i G/S (sestupovou rovinou). Jinak u PMDG nejsou s nastavením ILS žádné komplikace. Tuším ani nemusí být nastaven heading dráhy do CRS, aby to fungovalo, pouze když heading nenastavíš, nebude souhlasit zobrazení směru dráhy na displeji, ale jinak by to mělo fungovat. Samozřejmě pokud ho tam nastavíš, je to jistota. Správně by vlastně měly být splněny ještě dvě podmínky, měl bys s pomocí LOC být už usazen ve směru dráhy a musíš být pod sestupovou rovinou. |
| |
|
| | | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 18:26 | |
| | Na zapnuti APP rozhodne nemusis byt uz usazen na LLZ, muzes klidne zapnout hned plny approach mod a ero to zkousne. |
| |
|
| | | | | PMDG 737 ILS 14. 6. 2010 / 18:51 | |
| | OK, to já jen tak pro jistotu Takto je jisté, že se chytne. |
| |
|
| | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 07:22 | |
| | To možná u mašin, které mají automatickou ochranu, že nedojde k zachycení G/S před LOC. Ale existují kusy (třeba jen u TVS jsou takové tři), které tuto ochranu nemají a pak skutečně musíš být nejdřív usazen v LLZ, než připneš APP mode. Když ho zapneš rovnou, dělá to pěkný brikule. Takže žádný "rozhodně"... |
| |
|
| | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 07:32 | |
| | Dobre, v realu bude tolik odlisnosti a ruznych postupu podle toho ktereho kusu letadla, ktere se my, co tim nikdy nepoletime, ani nedozvime. Tazatel s realnou 737mou asi taky minimalne v brzke dobe pristavat nebude, a tak se to hlavne vztahovalo na PMDG 737, kde se to bez problemu pouzit da.
Ale diky za informace, clovek se furt uci... |
| |
|
| | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 10:07 | |
| | To v rámci typovky (737) přeskakujete z jedné konfigurace na druhou či dokonce z generace (400-700) na druhou (NG)?
Rozdíly si říkáte při brífingu - Pozor, todle éro nemá revers, ale zato nemá ochranu před chybným G/S? |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 10:54 | |
| | Malá technická - classics (či jak se nazývají) jsou 300-500, 600 a 700 už jsou NG modely... |
| |
|
| | | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 11:00 | |
| | MC (mea culpa). Díky za opravu, ale dotaz zůstává. |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 20:24 | |
| | No v podstatných věcech, jako třeba říkal Míra Dušín, že mají na 757 (autobrake ano či ne), se ty naše mašiny zase tolik neliší, spíš to jsou věci jako vybavení, hmotnosti, ochrana zachycení G/S, na jedné mašině máme dokonce tříosý autopilot a je tedy schopná ILS CAT IIIb, byť to nelítáme, holt je třeba se to naučit a v případě potřeby si to je nutné "briefnout". Koneckonců na rozdíly, jaké jsem zažil u ČSA na ATR (ATR 42-320, 400, 500, 72-202) to nemá ani náhodou |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 20:42 | |
| | Jak už psal AJS, horko těžko najdeš ve fleetu nějaké aerolinky éro, které by bylo stejné jako to druhé vedle něj A to nejen vybavením, ale taky tím jak je to jinak pokřivené a omlácené a tím to jinak lítá Neplatí to tak možná u Ryanairu nebo Emirates, kteří mají unifikované vybavení, bo toho nakupují desítky a stovky naráz.
U nás najdeš taky třeba 757my s rozpětím výroby 15 let a to je skoro jako jiný letadlo...někdy je TCAS na HSI s dosahem 40nm, jindy na VSI s dosahem 3, někdy to má RTO autobrake, jindy ne, některé mají starou legacy FMC do které sotva nacpeš celou route, jiné PEGASUS, která má úplně jinou logiku VNAVu a spousty věcí navíc, některé mají speedtape na EADI, jiné ne...věci jako predictive windshear, GPSka nebo CWS jsou taky jak kde v různých kombinacích a to nemluvím o věcech jako jsou rádia, odpovídač, radar apod. serepetičky, které Boeing raději ani podrobně nepopisuje v manuálech, protože to je každej pes jiná ves
Ale tak aspoň je ten leteckej život trochu zajímavější |
| |
|
| | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 16:21 | |
| | To mně celkem zajímá, jak ty daný brikule probíhají?
U 757my je vpodstatě jedno, jestli nejdřív zaarmuju LOC, nebo rovnou APP. Pokud použiju rovnou APP, tak pokud zachytí G/S dříve, tak podle ní začne klesat i pokud ještě není engaged na LOC. Nutno říct, že v praxi se samozřejmě snažím být nejdřív na lokalizéru a pak teprve armovat APP, ideálně až uvnitř ochranné zóny řekněme oněch 10 DME - někdy to tak chce i přímo řídící, ale hlavně s ohledem na bezpečnost, speciálně v IMC. Jsou ale situace (trvalá snaha o CDA), kdy řídící vektoruje příliš blízko (za FAF), kdy prostě sestupovou rovinu nalítneme dřív než lokalizér. V takovém případě, samozřejmě po dohodě s PM a s ohledem na VMC/IMC, terén okolo, pozici vůči LOC ideálně ověřenou na RDMI pomocí nějakého toho VORu nebo NDBčka, apod., armujeme APP rovnou a éro v pohodě klesá po G/S i bez LOC.
Nikdy jsem nepátral po nějakých parametrech za jakých to udělá, nebo jestli tam existují nějaké zádrhele nebo ochrany (nepočítám teď false loc nebo g/s capture) a snažím se spíš zabudovat ochranu vlastní...u 737my je to nějak jinak? |
| |
|
| | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 20:20 | |
| | No na 737, ať už Classic, nebo NG, je to schopný skutečně začít prudce stoupat nebo naopak klesat, logiku jsem v tom moc nenašel. Já osobně pro jistotu nikdy nemačkám APP mode rovnou, ale nejdřív VOR/LOC a pak teprv APP. |
| |
|
| | | | | | | | PMDG 737 ILS 15. 6. 2010 / 20:45 | |
| | No, raději se na to optám u Boeinga, to mně docela překvapilo a nikdy jsem o tom neslyšel... Nerad bych někdy příště honil na ILSu glideslope kvůli takové pakárně.Dík za info. |
| |
|
|