To je strašnej překlad... Dovolím si sem pověsit překlad tohohle článku a ještě jednoho přímo souvisejícího ze stejného zdroje:
Akrobatické eso vyvázlo z havárie v zálivu u Hyéres nezraněno.
Marc Mathis ukazuje směr, ve kterém před několikan hodinami havaroval na palubě svého FW-190. "Je to podvanácté, co mne motor nechal na holičkách a já havaroval," potvrzuje zcela klidně pilot, který si už započítal více než 1600 hodin akrobacie.
Zázračně nezraněn vyšel pilot z havárie starobylé německé stíhačky v Hyérském zálivu tuto neděli, v předvečer slavnosti ke stým narozeninám "Aeronavalle" námořního letectva.
Marc Mathis, 63 let, opakoval své akrobatické figury na palubě letounu Focke Wulf 190, německé stíhačky z dob druhé světové války. Podle svědectví pilota motor odešel v průběhu "sudového výkrutu", manoévru, při kterém se letadlo otáčí ke straně.
Protože ztratil kontrolu nad letadlem v blízkosti pláží a obydlených prostor, obrátil Marc Mathis reflexivně své letadlo na moře. "Do vody jsem vletěl rychlostí 250 km/h" vysvětloval.
Letadlo havarovalo ve h minut několik desítek metrů od hyérského břehu, v místě nazývyném "La Marquise" (markýza). Byli to zaměstnanci firmy, provozující vodní skůtry (fa. Audemar), kteří pomohli vytáhnout pilota z (NEDOBROVOLNÉHO MÍSTA) pobytu. "Nožem přeřezali padákové šňůry, které tam pilota držely" sdělil jeden ze zaměstnanců.
O nezraněného Marc Mathise se paik postarali námořní záchranáři z námořní základny v Palyvestre. "Je to podvanácté, co mne motor nechal na holičkách a já havaroval," potvrzuje zcela klidně pilot, který si už započítal více než 1600 hodin akrobacie.
---------------------------------------------------------------
Havárie letadla v Hyéres: analyzovali palivo
Palivo se stalo předmětem rozboru. Ještě se nedá říci, zda to byla či nebyla příčina včerejší havárie.
Palivo, kterým bylo zásobeno letadlo Focke Wulf , oběť nedělního technického incidentu, který je donutil přistát do moře během posledního tréningu před velkým leteckým mítingem na námořně-letecké základně (Ban) v Hyéres, byl podroben analýze.
"Je to normální postup, pokud dojde k havárii" naznačili v Ban. "Letadla stejného typu, i když to není zjevné, stejně jako letadla, která použoívala stejné palivo, dnes odpoledne (včera = neděle) nesmějí létat.
To znamená, že z důvodu bezpečnosti se tři letadla nebudou moci účastnit na letecké show , uspořádané ke stému výroči námořního letectva. Výsledky rozborů zatím (večer) nejsou známy, proto je nemožné říci, zda ano či ne - bylo palivo příčinou nehody.
Mimo jiné vlastník Fockwe Wulfa - stejný, který vlastní i Spitfira, který jej sledoval v neděli, se již pustil do vyzvednutí a odtažení letadla, které přes hodinu leželo na dně v hloubce 3 metry několik set metrů od pláže "Centurion" v hyéres. Operace by měla být provedena ještě tento týden.
|
|