FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Opustil nás FockeWulf Jeden příspěvek | Celý strom
Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 10:25
bmc
Ti kteří byli minulý týden na Aviatické Pouti, tak si jistě pamatují nádherný stroj Focke-Wulf FW-190A-8N (F-AZZJ)- smutná zprava je, že v pátek při vzdusnem souboji se Spitfirem spadl do moře na jihu Francei (Hyeres).
63 letý francouzský pilot udajně nebyl nikterak vážně zraněn.
9277 B / 500 x 334 / 3789099619_ba6266b3e2[1].jpg
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 10:50
kuma   
Já jsem těm francouzskejm mechanikum ráno říkal, že nemaj tomu spitovi do těch kanónů nic strkat... ale oni pořád: "Boš, Boš!" a copak si dali říct?



podle mých informací šlo o cvičný let a pilot byl zachráněn díky rychlému zásahu někoho na vodním skůtru. Fokouš spadl do moře na mělčině asi 150 m od břehu, pilota (Francouz) dovezli na břeh a vrtulníkem do špitálu, ale snad mu skutečně nic není.

Éra je koda, přeškoda, ale hlavně jestli ten frantík vyváznul se zdravou kůží, to je nejhlavnější!
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:10
MiG-21MFN
http://www.nicematin.com/article/derniere-minute/un-as-de-la-voltige-sort-indemne-dun-crash-en-baie-dhyeres-var

na fotce pan pilot, kdo byl v pce, tak si ho jistě pamatuje. a kdo umí francouzky, tak nám to muže přeložit
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:30
Pips   
Google chrome mi to přeložil asi takto:

Akrobatické ace v neporušeném stavu z havárie v zálivu Hyeres (Var)
===================================================================

Pilot bývalý německý stíhací vyšel zázračně nezraněný od havárie v zálivu Hyeres v sobotu v Var, v předvečer zasedání Centennial námořního letectví.
Označit Mathis, věk 63, opakoval akrobacie na palubu jeho Focke-Wulf 190, německý stíhací letoun z druhé světové války. Podle svědectví pilota, motor letadla, klesl během "barel roll", manévr otáčení strany.

Ztráta kontroly v blízkosti pláže a domovy, Mark Mathis měl smysl řídit jeho letadlo do moře "Šel jsem do vody téměř 250 km / h", řekl.

Letadlo havarovalo 50 do 14 hodin na několik desítek metrů od břehu Hyèrois, v místě zvaném "La Marquise". Jsou zaměstnanci grant z jet-ski (Ed.: Audemar), který pomáhal řidiče dostat ven z kabiny. "Vzali nůž a řez padák popruhy přidržující pilotmá hlášeny zaměstnance.

Označit Mathis, nezraněný, převzala mořského brigády Naval Air Palyvestre. "Toto je již podvanácté můj motor Pusť mě, a že musím ptát sám sebe neštěstí", řekl, velmi tichý, tento pilot s téměř 1600 hodina letu.

======================================
Akorát z těch všech zpráv mi není jasný, jestli jako nouzově přistál na vodu, nebo skutečně spadnul, nebo z toho vyskočil....
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 14:40
kuma   
To je strašnej překlad... Dovolím si sem pověsit překlad tohohle článku a ještě jednoho přímo souvisejícího ze stejného zdroje:

Akrobatické eso vyvázlo z havárie v zálivu u Hyéres nezraněno.

Marc Mathis ukazuje směr, ve kterém před několikan hodinami havaroval na palubě svého FW-190. "Je to podvanácté, co mne motor nechal na holičkách a já havaroval," potvrzuje zcela klidně pilot, který si už započítal více než 1600 hodin akrobacie.

Zázračně nezraněn vyšel pilot z havárie starobylé německé stíhačky v Hyérském zálivu tuto neděli, v předvečer slavnosti ke stým narozeninám "Aeronavalle" námořního letectva.

Marc Mathis, 63 let, opakoval své akrobatické figury na palubě letounu Focke Wulf 190, německé stíhačky z dob druhé světové války. Podle svědectví pilota motor odešel v průběhu "sudového výkrutu", manoévru, při kterém se letadlo otáčí ke straně.

Protože ztratil kontrolu nad letadlem v blízkosti pláží a obydlených prostor, obrátil Marc Mathis reflexivně své letadlo na moře. "Do vody jsem vletěl rychlostí 250 km/h" vysvětloval.

Letadlo havarovalo ve h minut několik desítek metrů od hyérského břehu, v místě nazývyném "La Marquise" (markýza). Byli to zaměstnanci firmy, provozující vodní skůtry (fa. Audemar), kteří pomohli vytáhnout pilota z (NEDOBROVOLNÉHO MÍSTA) pobytu. "Nožem přeřezali padákové šňůry, které tam pilota držely" sdělil jeden ze zaměstnanců.

O nezraněného Marc Mathise se paik postarali námořní záchranáři z námořní základny v Palyvestre. "Je to podvanácté, co mne motor nechal na holičkách a já havaroval," potvrzuje zcela klidně pilot, který si už započítal více než 1600 hodin akrobacie.

---------------------------------------------------------------

Havárie letadla v Hyéres: analyzovali palivo

Palivo se stalo předmětem rozboru. Ještě se nedá říci, zda to byla či nebyla příčina včerejší havárie.

Palivo, kterým bylo zásobeno letadlo Focke Wulf , oběť nedělního technického incidentu, který je donutil přistát do moře během posledního tréningu před velkým leteckým mítingem na námořně-letecké základně (Ban) v Hyéres, byl podroben analýze.

"Je to normální postup, pokud dojde k havárii" naznačili v Ban. "Letadla stejného typu, i když to není zjevné, stejně jako letadla, která použoívala stejné palivo, dnes odpoledne (včera = neděle) nesmějí létat.

To znamená, že z důvodu bezpečnosti se tři letadla nebudou moci účastnit na letecké show , uspořádané ke stému výroči námořního letectva. Výsledky rozborů zatím (večer) nejsou známy, proto je nemožné říci, zda ano či ne - bylo palivo příčinou nehody.

Mimo jiné vlastník Fockwe Wulfa - stejný, který vlastní i Spitfira, který jej sledoval v neděli, se již pustil do vyzvednutí a odtažení letadla, které přes hodinu leželo na dně v hloubce 3 metry několik set metrů od pláže "Centurion" v hyéres. Operace by měla být provedena ještě tento týden.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 19:09
Mike2811
Proč z těch dalších letadel prostě palivo nevyčerpají a nenahradí jiným ?

Půjde to ještě dát do kupy ? Psali někde, v jakém je ten FW stavu ?
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 19:21
kuma   
No, jen má domněnka... 1) palivem to nejspíš nebude 2) asi počítají, že do druhého dne rozbor bude (zpráva byla z neděle verčer) takže jestli tribologové řeknou, že palivo je O.K., tak jdou druhý den zbylá éra na start (nevím o tom, že by tam měli druhého fokouše, který by asi měl být uzemněn, dokud se to celé nevyšetří).

Pokud jde o vrak, nenašel jsem nikde žáídné podrobnosti - ale jestli je jen 3m hluboko, bude pomuchlaný - ale jistě míň, než kdyby spadl na zem - a velmi pravděpodobně opravitelný (nebo alspoň mnoho dílů použitelných po oplnáchnutí a konzervaci, pokud se provede včas...)
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:42
ivansmil   
Rychlý překlad :

Marc Mathis, 63 let, 1600 akrobatických hodin (tady ve Francii hodně známé jméno, pan pilot, mimojiné majitel jednoho z posledních akrobatických kraťasů D-EAPH) nacvičoval akrobacii u Heyres před leteckým dnem. Motor přestal pracovat při sudovém výkrutu, namířil to do moře poblíž pláže, dosedl při 250 km/h. Z kabiny ho vyprostili zaměstnanci místního klubu na vodních skůtrech, museli mu odříznout padák a pásy, jinak se mu nic nestalo. Říká, že je to už podvanácté v jeho kariéře, kdy musel sedat nouzově kvůli závadě na motoru.

Tady to je taky on:
http://www.youtube.com/user/ivansmil#p/f/3/zRCneGd3VrQ
http://www.youtube.com/watch?v=MUBh9qgXE5M
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 12:36
Štěpán Obrovský
Ta akrobacie na kraťasu je opravdu skvělá. Pan Mathis musel po přistání vypadat jako rajče
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 13:07
jožo
No, nádhera. Ale nedá mi pripomenúť môj nedávny príspevok o starej pani čo blúdila 1000 km autom a vtedy som sa v niektorých reakciách na to dočítal, že dedkovia nad 60 rokov už nemajú čo hľadať za volantom, sú už totálne neschopní šoférovať, atď.... A čo pajloti? Viď pána Mathisa....
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 13:23
SONP   
Já bych piloty přes 60 takhle neodsuzoval. Je to individuální - co někdo dokáže ještě v 70, jiný nemusí dokázat ani ve 30.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 19:57
jožo
Ja ich v žiadnom prípade neodsudzujem. Ale to isté platí aj o šoféroch, nie?
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 14:47
kuma   
No, Jožo, to je úlet, ne? Jak asi myslíš, že souvisí technická závada na motoru s věkem pilota (který má jinak zatím pořád na to, aby měl papíry a lítal jako "display pilot".. ? ;P
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 14:55
Tragédie v JRD
ja to teda pochopil tak, ze jozo "ryje" do tech exotu, co mu najeho prispevek v puvodnim vlaknu pindali o tom, ze v sedesati uz maj odezvdat ridicak ... a tohle jim dava za priklad...
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 15:00
kuma   
No jo, pravda, četl jsem to v rychlosti, Jožovi se omlouvám
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 20:59
SONP   
Nápodobně, já též nepronikl do hlubšího smyslu příspěvku...
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 21:20
jožo
Ďakujem, vedúci. Pochopil si to správne.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 20:00
jožo
Asi si ma nerozumel, alebo som sa špatne vyjadril. Myslel som tým to, že nemožno odsudzovať alebo hádzať do jedného "pytle" všetkých 60 a viacročných, tak ako to poniektorí tu urobili minule.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 15:56
FSPilot   
Tak třeba já bych to nedokázal ani ve 20ti
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 15:02
kuma   
Hmmm... ale není to na tom kraťasu brácha nebo syn? Píšou Léon Matise... V tom Fokouši byl Mark, ne?
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 17:04
ivansmil   
Léon je jeho přezdívka. Marc "Léon" Mathis.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 19:05
kuma   
To jo....
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:18
Premek
Frantik a Focke-Wulf... Hmmm... |

Ma se rict "Scheisse!" nebo "Sacrebleu!"? ;o)




 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:22
Lowmick   
Je to puvodem Nemec zijici ve Francii.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 11:36
jožo
Bývalý nemecký stíhací pilot - tam to píšu
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 14:45
kuma   
Nějak jsem nenašel, že by tam zrovna tohle psali
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 10:55
Lowmick   
Nevim jestli to bylo pri "souboji" se Spitem, ale pri sudovym vykrutu mu to zakokrhalo.
 

Opustil nás FockeWulf   14. 6. 2010 / 15:03
kuma   
No podle jiných zdrojů (a taky i podle toho druhého článku tady) byl spit v závěsu...
 

Opustil nás FockeWulf   19. 6. 2010 / 21:52
Charlie   
Už je venku... http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=113494
 

Opustil nás FockeWulf   19. 6. 2010 / 22:25
Kachna   
snad ho opraví
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ