|  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 12:48 | |
|  | | |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 12:54 | |
|  | web kamera nejde  |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 12:56 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:37 | |
|  | Webka jede ale není tam nic vidět, je to daleko.. |
| |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:23 | |
|  | a ja si rikal kam jede takovejch hasicu , ani jsem nestihal pocitat  |
| |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:36 | |
|  | Evidentně si pisálek tohoto článku nechává obě možnosti co to bylo vlasně za letadlo otevřené. Až se pak někde v jiném článku domákne co to vlasně bylo za letadlo...tak udělá aktualizaci stránek až s lehce zpřesněnou info pro čitatele.   |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:44 | |
|  | Dopadlo to naštěstí dobře. A tak o tom lze bez zábran psát blbosti. Ty rozpory je potřeba brát s rezervou. Proto jsem přemýšlel nad Seneccou (dvoumístné letadlo se třemi osobami na palubě může být v závěru klidně dvoumotorové). A příznivce letectví to může brát jako kvíz - dvoumístné. Cessna to být nemůže, 150-152 má jen pevný podvozek, nejvíce tedy přichází v úvahu ul Sting, 3 lidi - Cessna 172 -182 to být může (asi největší pravděpodobnost nevysunutí podvozku) . |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 14:04 | |
|  | Se divím, že tě to překvapuje Základní faktické nepřesnosti jsou naprosto nedílnou součástí prakticky všech článků o letectví na iDnes a zejména novinkách.cz  |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 17:15 | |
|  | Spis me jako zarazejici vec pripada
"Nemůže se vysunout podvozek a problémy jsou také s hydraulikou."  |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 13. 6. 2010 / 14:49 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 13. 6. 2010 / 14:52 | |
|  | ))))))))))))))))))))))))
Tak ten nema chybu ) |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 13. 6. 2010 / 20:04 | |
|  | Sice jsem moc nepochopil, co mu "nevychadza", ale rozsekalo mě to.  |
| |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 13:30 | |
|  | Nejlepší článek k této události je na Lidovkách: "Nouzová přistání letadel nejsou v České republice ojedinělá, například na konci května u obce Dolní Metelsko u Horšovského Týna na Domažlicku nouzově přistál větroň. Pilotka vyvázla bez zraněníů"  |
| |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 14:22 | |
|  | Lowmick už dal fotky.. OK-EKU, hlavní podvozkové nohy venku, příďák uvnitř.. |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 14:24 | |
|  | jeee , Aztec od Geodisu..tak jeste ze se jim nic nestalo... |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 17:13 | |
|  | 5 hasicskych nakladaku
3 sanitky
2 policejni auta
jedna vrtulka to odnesla, jinak to myslim bylo vcelku ok |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 17:36 | |
|  | To jsou nasazený vozy? Neni to moc? Myslim, že 2 sanitky a 2 hasičský auta by určitě stačily. Nebo ne? Vycházim z předpokladu, že letadlo bylo kromě podvozku v pořádku, tím pádem se dalo v pohodě trefit na dráhu a lidi se tam nepletli, protože s tim počítali. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 18:45 | |
|  | Taky by si mohli říct, že se určitě nic nestane, že ti dva maj pásy a paliva je v letadle trošku a nemusel tam jezdit nikdo, ne?
Já si spíš myslím, že hasiči, předpokládám, že tam byli kluci z Borohrádku, mají danej nějakej počet vozů co prostě musí poslat když se na LKHK něco děje.. A sanitnou navíc nikdy nic nezkazíš.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 18:57 | |
|  | Třeba kdyby dispečera z toho čekání trefilo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:21 | |
|  | Prej primo Hradecaci a mozna naky auto z Jaromere.
Profici z Borohradku s nablejskanou Tatrovkou se myslim neobjevili. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:24 | |
|  | A já myslel, že zrovna na tohle by tam být měli.. Dík za info. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 21:57 | |
|  | aaa, klube se neam novej fspilot  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 22:36 | |
|  | áá stávám se "pojmem" Škoda jen, že v negativním smyslu slova... chjo    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 22:41 | |
|  | | |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:30 | |
|  | A já bych měl takovou otázku:
nebylo by lepší s tím érem sednout na ten beton? Přecejen, dosednout s tím a opatrně položit čumák (vzhledem k údajné zkušenosti pilota) bude ke konstrukci mnohem šetrnější, ne? Teď jsem na ČT1 viděl video, jak sedali a prásknul s tím teda pěkně, a na tom hrbolatém terénu dostane i při tom přistání docela zabrat, ne? |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:44 | |
|  | Hradecka travnata draha je jedna z nejluxusnejsich v CR. Spis bych se ptal "nebylo by lepsi s tim erem sednout na travu a opatrne polozit cumak?"  |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:52 | |
|  | No a jak to teda je?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 19:58 | |
|  | Postřeh ze zpráv na Nově:
Titulky rádiové komunikace: "Vítr 340 stupňů, 6 natů" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 20:02 | |
|  | natu ? ...nene cece, knotu... cti :not:  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 20:08 | |
|  | To psali na nově  |
| |
|
 |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 20:45 | |
|  | Koukal jsem na to přistání několikrát, možná to pohled kamery zkreslil, ale podle mne to vůbec nebylo dobré přistání. Něco o praktickém lítání vím - tak bych čekal vytrácení rychlosti těsně nad zemí, víc přitáhnout, snažit se přistát jako by éro mělo vzadu ostruhu - to by mohlo zabránit poškození vrtulí. Na LKHK je trávy před ním habaděj, klidně mohl plavat půl letiště...
Vypadá to, že éro moc poškozené není, ale kdo někdy "jen" ohnul vrtuli, tak ví, že je velice pravděpodobné vážné poškození motoru(ů)... |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 21:03 | |
|  | Priznam se, ze o praktickem letani vim hodne malo, ale taky se mi to zdalo ponekud "zbrkle" - jako by se v posledni fazi propadl. Mohl bych poprosit, aby jste mi nekdo popsal, co mohl byt duvod. Pilot nebyl zadnej cucak....
Dekuji predem
P. |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 22:49 | |
|  | Já osobně se přikláním k názoru, že ten pilot zvolil špatný odhad rychlosti na přistání, když vypínal ty motory (jeslti je vypnul už za letu) a viděl, že mu to nevychází za práh dráhy, tak to tahal a tahal a celá ta poslední fáze se zdála být pod dost brutálním úhlem náběhu a těsně před prvotním kontaktem se zemí už to letadlo (podle mě) zcela evidentně přecházelo do pádu a tak ze 2m sebou dost tvrdě fláklo o zem (z pohledu, který ukázala nova se to zdálo být na práh dráhy) a podle obrázků, které jsem viděl z blízka v televizi se zdá být narušená celá přední část trupu (trošku shrnutý plech před čelním oknem - ono by se ani nebylo moc co divit při tom, jak to s tím čumákem švihlo) a taky možná jestli to "nezarazilo" kolečka do centroplánu, popř. jestli při tom dosedu nepoškodil ocas (šel možná do kontaktu se zemí dřív neš hl. podvozek) apod.
Je tam moc možná, já vím Jen špekuluju  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 09:11 | |
|  | já osobně se přikláním k názoru, že pilot byl ve stresu jak sviňa a mohl desetkrát dělat že ne, ještě dvě hodiny vylítával palivo, na palubě dalšího člověka za kterého nese odpovědnost, o zodpovědnosti za mnohamilionový éro ani nemluvím a sedání na břicho se nenacvičuje každej den a když se mi v hlavě honí, esli po dosednutí vybouchnu nebo ne, páč vylomím vrtule, možná rozlámu motor, možná prorazím nádrž a nestihnu včas vypnout elektriku a shořím - tak si na základě tohodle myslím, že to byl frajer a zmáknul to na výbornou a má můj hlubokosklon a tyhle spekulace z křesla v trenkách s pivem v ruce jsou o hovně, soudruzi a akorát nasíraj. Příště mu tam nakreslete kolečko a ať to posadí levou vrtulí předem označeným listem přímo na něj a zas se můžete den hádat, jak to měl víc vycucat na přistání. Vsadím se, že minimálně polovinu z vás bych v letadle ve vzduchu pár slovníma poznámkama rozhodil tak, že nenajdete letiště, natož sedat na břicho a tak, aby to na peráku nerozebírali.
Tohle mně fakt zvedlo, nejen tenhle příspěvek ale další takové názory v této debatě, možná je to ještě odeznívání toho nešťastného čmeláka, ale o lítání ve stresu a pod tlakem víte - až na strašně málo vyjímek ať nehážu Lowmicka a podobné do jednoho pytle - úplný, ale úplný hovno, soudruzi.
Peace, brothers! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 09:14 | |
|  | nemuzu si pomoct ... "libi se mi"... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 09:23 | |
|  | souhlas tondoj  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 10:14 | |
|  | Já jsem ve svém příspěvku reagoval jen na Přemkovo "...jako by se v posledni fazi propadl. Mohl bych poprosit, aby jste mi nekdo popsal, co mohl byt duvod." a dovolil jsem si zaspekulovat, proč se to letadlo v poslední fázi tak propadlo. Nijak nehodnotím výkon pilota a řešení nouze (záměrně se takovým věcem snažím vyhýbat) - všichni to přežili a nikomu se nic nestalo, tak není co řešit.
To, že jsem tam napsal, že "špatně odhadnul rychlost na přistání" prosím neber jako výtku pilotovi... moc dobře vím, že to prostě není jen na něm (moh prolétnout klesákem, samo mu to zdechlo z nedostatku paliva apod., to je jedno) a na zem se trefil a krom poškozeného letadla se nic nestalo.
A jediné, co si o tom myslím je, že se to přistání teoreticky dalo provést tak, že by se éro poškodilo méně - to nevím, na to jsem se ptal o pár vláken výš - proč na trávu a proč né na beton - ale chápu že je na tohle větší problém odpovědět a že větší zábava je někoho zjebat takovou slohovkou, že je č**ák, že o tom hovno ví.
Hovno vím, proto se ptám, odpovědi jsem se nedočkal, ale čekám a snad se i dočkám. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 10:33 | |
|  | ...teoreticky se dalo letět těsně nad zemí a hydrauliku opravit.... Chápeš tuhle moji přehnanou teorii? (ten smajlík byl teď důležitý, já nezjebal přímo tebe ale obecně víc lidí).
Stress vzniká podvědomě, tzn. ty nevíš, že jsi ve stresu a nebo si dokonce nepřipouštíš, že v tom stressu jsi, tuším se to určuje množstvím vyloučené kyseliny mravenčí do krve (tady mne upřesní doktoři, skolení na Human factor jsem měl už před delší dobou ) a stress velmi ovlivňuje tvoje reakce, některé pozitivně, některé negativně - to na margo toho co jsi mi psal Takže to pilot přímo neřeší, ale vzadu v hlavě to má a straší to tam a podvědomí je strašná svině.
Nevšiml jsem si hned, že odpovídáš na dotaz Přemka a hned jsem vypěnil a ještě to navázal hned na tebe - takže za toto konkrétně se ti omlouvám, nicméně obecně platí vše ostatní co jsem napsal, protože cokoli se kdy stane, rozebírá se tu s tím, že i když nejsou k dispozici velmi důležité informace a nejsou k dispozici ani odpovídající a patřičné zkušenosti tak závěrů tu je mraky... A vvvvvoooo ttttom ttttto jeeeeeeeeee..... O tom bylo moje vypěnění.
Peace, brothers, jdu se zlomit na setkání ze základky po 25ti letech  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 10:40 | |
|  | Ale to je přece naše vÚZPLN komando! Tady jsou všechny záhady vyřešeny do 15min! Ty to nevíš 
PS: přeju příjemné lámání  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 11:30 | |
|  | Tohle je takovej "fenomén odborníků" všeobecně. Stejnou věc mi popisoval kamarád, kterej kdysi dělal operátora na jaderný elektrárně. Na simulátoru je zkoušeli z různých průserů, a on říkal: "100x si můžeš říkat, že o nic nejde, že je to jen "jako", ale ve skutečnosti ve stresu jsi. Přinejmenším proto, že budeš muset znovu na simulátor a přijdeš tím pádem o prémie. No a na vyřešení průseru máš vteřiny, během nichž musíš bleskurychle použít co nejvíc svých znalostí, o věci, odhadu, co když...a řešit. Následně zasedá komise odborníků a hodiny rozebírá tvůj postup. A pak ho zkritizuje. A oznámkuje. Prostě hodiny v klidu u kafe, kde fakt o nic nejde posuzují chování a jednání lidí, který se odehrálo během vteřin pod velkým tlakem.
No a v letadle je ten stres opravdový. Otázka, jestli se s tím třískne víc, nebo míň, jestli se vylomí motor, je podružná. Zásadní v tu chvíli je, jestli z toho vylezeme živí. Koneckonců mraky nehod třeba ultralightů vypadají tak, že je řídili lidi, kteří to snad ani neuměli. Jenže člověk nikdy neví, co se na palubě dělo. Já bych si nikdy netroufnul hodnotit žádnou nehodu,resp. postupy lidí. Proto třeba práce vyšetřovatele, nebo soudního znalce je velmi nepříjemná.
A tak naprostý souhlas s Tondem - kdo to nezažil, neví o co jde a pánové je potřeba pokory v hodnocení práce druhých. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 13. 6. 2010 / 08:44 | |
|  | A ja se upirmne stydim, ze mam tak blby dotazy... A timto se verejne kaju
Na druhou stranu, nekde jsem slysel, ze je lepsi zeptat se byt za blbce pet minut nez se nezeptat a byt za blbce celej zivot 
Tak ja si to budu pamatovat (oprava - vzhledem k tomu, ze podle nejake statistiky uz jsem senior, bude se snazit si to pamatovat ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 13. 6. 2010 / 13:32 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 21:07 | |
|  | Jak psali hasičů HAFO , ale nebylo by vhodné pokropit trochu tu trávu ? to by si Nova nenechala asi ujít co? |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 21:17 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 23:34 | |
|  | Nechci rýpat, ale před nějakým časem jsem byl přímým svědkem dopravní nehody. Viděl jsem kompletní průběh od okamžiku nehody až po ukončení vyšetřování. V této nehodě jsem nebyl nijak zainteresován. Když jsem si o pár hodin později na netu tuto nehodu našel, nestačil jsem se divit jak se to všechno seběhlo, ale co hlavně jakou roli na místě sehrála posádka "profi" hasičů. Reportér detailně popsal celý běh událostí od srážky až do konce. Tento popis se však téměř v ničem neshodoval s realitou. Na konci zprávy stálo: s odvoláním na tiskového mluvčího hasičů .... Takže ona ta pravda je vždy kdo ví kde, pokud nejsi na místě a vše nemáš v přímém přenosu. |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 22:47 | |
|  | Bylo to neco na způsob soutěžního přesného přistání do "decku". Asi se snažil jít co nejpomaleji a chtěl se trefit na tu pěnu, a upadlo mu to, což je vidět především na druhém záběru. Jinak asi bych ty motory před dosednutím chcípnul, není ohlá jen jedna vrtule, jsou obě. |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 00:00 | |
|  | Hele a fakt tam tu penu davali? Co jsem chytil posledni pozadavek od pilota na frekvenci tak ji nechtel. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 00:06 | |
|  | Já tam nebyl, vycházel jsem z toho, co bylo napsáno výše. V tom případě ale nechápu, proč byli tak krátký. Šli nakonec s vypnutýma motorama? Z toho videa to moc jasně vidět není. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 07:37 | |
|  | myslim ze jo, ze to mel uz vypnuty. A mam takovy pocit ze ani na videu nebyla pena. Ono taky proc by ji strikali na travu? (I kdyz tomu teda prd rozumim, tak nevim). |
| |
|
 |  |  |  | Nouzové přistání v HK 11. 6. 2010 / 23:58 | |
|  | No tam je pred tou travou hlavne pojizdecka se svetlama.... |
| |
|
 |  |  |  |  | Nouzové přistání v HK 12. 6. 2010 / 00:35 | |
|  | | |
|
|