| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 07:48 | |
| | | |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 08:41 | |
| | Už se těším na recenzi |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 09:11 | |
| | Yes! Teda Da!
Sice teď kupuju ten kvadrant, ale na tohle se snad peníze ještě najdou. Akorát sem čet někde na fóru, že tohle bude zatím jen ruská verze a anlgická bude s několikatýdenním zpožděním a moje ruština už není co bývala ... |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 09:21 | |
| | Ale koukám, že na těch screenech nějaká angličtina je ... |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 09:22 | |
| | Podle obrázků to má anglické popisy a ruské jsou přiloženy pro případnou výměnu. Ta tvoje informace byla správná, ale zřejmě mu to neprošlo (přece jen prodávat na komunitním serveru rusky popsané letadlo není zvykem ) nebo sám změnil názor. Proto taky nejspíš to týdenní zpoždění. |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 09:29 | |
| | To zní jako rozumné vysvětlení. Sem si řikal, že je veřejné mínění amerických soudruhů zkoriguje ... |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 10:38 | |
| | Tolik jsem se na ní těšil, ale s tou cenou mě moc nepotěšili. Tak počkam až bude víc peněz. |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 10:53 | |
| | Mě ta cena za takhle promakaný éro přijde vcelku adekvátní. Prej na tom dělali rok ... |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 16:22 | |
| | Jo máš pravdu, určitě je to adekvátní, ale je to víc než kolik mam na účtě |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 18:02 | |
| | Aha, chápu. Nezbývá než tvrdě pracovat a šetřit ... |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 10:54 | |
| | Mně nepotěšili absencí GPS.
Silně pochybuju, že dnešní reálně provozovaná An-24 létá bez nějakého RNAV systému.
Pořád váhám, a to jsem se na to těšil jak malej kluk. |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 16:47 | |
| | | |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 17:57 | |
| | No jo, ale to už je takovej bastard. AN-24 má svoje kouzlo, když se udělá s 2xARK, 2xVOR/NDB, RSBN, NAS-1 + původní budíky. Ideálně tak, jak to umí Samdim An-24RV. Jinak si můžeš pořídit jakýkoliv západní podobný letadlo a máš to samý, tedy prd. GPS za okno si můžeš dát jakoukoliv, s autopilotem to stejně nikdo nepropojí. |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 18:09 | |
| | Já to ani nechci propojit s autopilotem.
Já prostě chci vlézt do RouteFinderu, vybrat nějakou trasu a tu zaletět s An-24. K tomu potřebuju RNAV vybavení, minimálně GPS.
Teoreticky tam jde nějak přidat jako panel, Napis v tom má praxi, já bych ale uvítal, kdyby to tam dal Felis a integroval to tam jako další "krabici", třeba do jedné z variant, ať si tedy nerozbije "muzejní" model.
Třeba Beavery od STMA to takhle mají. Standardně tam žádná GPS taky nebyla. Tak tam mají tlačítko, kde se může zapnout její zobrazení. A je tam jak v reálu.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 18:26 | |
| | Takže beru zpět svou poznámku. On mi původně odpovídal na RSBN a vůbec nic neřekl ke GPS, tak jsem to spojil dohromady.
Je to takto:
there is option panel, where you can set "show GPS" or "show GARMIN" - it will make hidden gaues visible. if you want them appear always - click on "save to file" button and every time you load an aircraft, it will read all settings.
Čili recenzička bude |
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 18:37 | |
| | Tu GPSku má přece i ta jejich IL-14...
Mě by zajímalo nejvíc, jak moc to žere FPS v porovnání právě s tou IL-14. Bohužel už i s tou mám docela problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 19:04 | |
| | Na mé obstarožní grafice je to na hraně.
IL14 - exteriér 33 fps, interiér 25 fps
AN24 - exteriér 25 fps, interiér 19 fps
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 20:43 | |
| | Dík, tak to si na něj budu muset ještě počkat, těch 19 FPS mám s IL14... Se 128MB na grafice a 1GB RAM už toho moc nevykouzlim. |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 12:50 | |
| | 2xARK, 2xVOR/DME. Pro mě zbytečný nákup. A stejně nemám Xplane |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 13:11 | |
| | | |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 14:25 | |
| | Hehe, sou k ty kocce nejaky repainty? Popripade zakladni nater? |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 14:38 | |
| | Za příplatek ti z ní můžou udělat vousatýho aeroklubáka |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 17:11 | |
| | Budu o tom přemýšlet ... |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 9. 6. 2010 / 21:29 | |
| | | |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 13:57 | |
| | Hoďte kdyžtak na youtube nějaký videa, kdo to máte.
Já včera koupil throttle quadrant, takže budu muset ještě obract korunky ... ale do víkendu ho snad mám doma ... |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 14:44 | |
| | Video ze stojánky zkusím udělat navečer. Zatím totiž umím jen nahodit a shodit motory, zato s GPU i s APU
|
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 21:25 | |
| | | |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 21:38 | |
| | Zajímavý, už se na ní těšim. Nedá mi to abych se nezeptal, je k tomu paint kit? |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 21:42 | |
| | Ano, jedna z Livery je bílá a obsahuje i PSD soubory.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 22:09 | |
| | Díky o důvod víc proč do toho jít |
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 15. 6. 2010 / 21:35 | |
| | No to bych nebyl já
Zatim jen ve fázi vývoje |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 15. 6. 2010 / 23:25 | |
| | Paráda!! Už se těším!
Dneska se mi podařilo zlomit při přistání levý kolo.
Už jsem byl nesvůj, že mi to nefunguje
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 15. 6. 2010 / 23:31 | |
| | ...tak šup, kleknout na hrách a 100 okruhů za trest...Fuj, dyť ta andula vydrží skoro všechno, co s tím kluci sakra děláte????))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 15. 6. 2010 / 23:39 | |
| | No vydrží všecko, až na moje přistání s ohodnocením kvality "R.I.P."
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 08:10 | |
| | Taky mám podezření, že mi damage simulation nefunguje ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 08:13 | |
| | Musíš se víc snažit.
"Very bad landing" a "Anyone survived?" nestačí, dokonce i měkké "RIP" to rozdejchá
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 08:22 | |
| | Díky za tip. Možná by se hodil nějakej videotutoriálek? ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 12:48 | |
| | Dneska jsem stim tak mlátil o zem až jsem urazil křídla, ale podvozek furt nic |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 13:37 | |
| | Chudák holka ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:07 | |
| | Podrovnej vysoko, odhadem tak pět metrů nad dráhou, možná výš. Letadlo dopadne na dráhu a jeden či druhý podvozek se zlomí. Letadlo se pak dotýká jedním křídlem dráhy, typicky se začne točit a skončí mimo dráhu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:11 | |
| | Hele Leoši, možná bys to moh přidat do manuálu do sekce "speciální postupy" ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:34 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:34 | |
| | Kdyžtak sem pak dejte nějaký fotky ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:49 | |
| | Tohle mi připadá, jako jeden díl z IT Crowd, když Jen odešla a Roy s Mossem dělali všechno co měli na seznamu že nesměj dělat, tak mi drtíme anču a zkoušíme co se dá zničit a jak |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:52 | |
| | Zkoušel ste někdo přepálit generátory? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:53 | |
| | Jo urvat klapky a podvozek na vysoký rychlosti bysme taky mohli ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 15:32 | |
| | Klapku už jsem urval(výjimečně neúmyslně), ale to se mi povedlo i na jinech érech |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - generátory 20. 6. 2010 / 23:27 | |
| | >Zkoušel ste někdo přepálit generátory?
Tak jsem to nechtíc (asi) vyzkoušel.
Nastartoval jsem APU + generátor a následně levý motor + jeho generátory.
Dal jsem start pravého motoru a hned (moc brzo) nahodil jeho generátory a shodil generátor APU. Zřejmě ještě nebyl pravý motor dostatečně roztočený, protože se zastavil.
Toho jsem si rychle všiml ale zapomněl jsem na předčasně odpojený generátor APU a zopakoval start pravého motoru. Jenže běžel jen generátor levého motoru, ten se přetížil, napětí na něm kleslo na 0 a rozsvítila se oranžová kontrolka nečinnosti levého generátoru, ač byl zapnutý a motor běžel. Dělat s tím už nešlo nic.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - generátory 20. 6. 2010 / 23:51 | |
| | Ty jsi ale kluk šikovná ...
Což mi připomíná, že když zapnu ty svrchní dva generátory na horní desce (který to jsou?) a přepnu z GPU na interní, tak levej proud poskočí sotva znatelně a pravej vůbec. Přitom ty spodní dva generáoty ukazujou normáklně. Doufám, že to je srozumitelný a dělá vám to taky? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - generátory 21. 6. 2010 / 07:18 | |
| | Dělá mi to taky a je to v pořádku.
Generátory GO-16 dodávají střídavý proud 115V. Jejich zdrojem je GPU nebo levý motorový generátor GO-16 nebo pravý motorový generátor GO-16 nebo invertor PO-750 (tvoří střídový ze stejnosměrného), v tom pořadí priority a vždy jen jeden. Pokud tedy máš odpojené GPU a zapnuté oba generátory GO-16, střídavý proud odebírá jen levý, pravý čeká "až na něj přijde řada". Nezkoušel jsem, ale když vypneš levý generátor (GO-16), měl by automaticky začít dodávat (ukazovat) pravý. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - generátory 21. 6. 2010 / 12:22 | |
| | Hoši, zdá se mi to, nebo se tu pár dní snažíte zdestruovat ten krásný model co největším počtem způsobů ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - generátory 21. 6. 2010 / 12:40 | |
| | Nikoliv, jen ho podrobujeme standardním továrním crash-testům ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 15:45 | |
| | Tak jsem to zkusil a funguje to, já se teda zřítil na dráhu tak, že to odnesly všechny tři |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 16:50 | |
| | Holt lepší oddíl |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 17:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 18:13 | |
| | Hustýýý ... Akorát teda nevim, jestli bys to v reálu takhle odlepil ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 01:56 | |
| | Hlavně v reálu bych prorval trup ale věřim, že ty motory jsou silný na to, aby to zvládli |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 09:20 | |
| | Teď ještě jestli dokážeš přistát na tý jedný noze a tu chromou stranu položit jako do bavlnky ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 11:44 | |
| | To jsem nezkoušel, respektive jsem ze zvyku zasunul podvozek a když jsem ho zase vysunul tak byl v pohodě (teda bez gumy, ale už nebyl chromej) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 13:05 | |
| | No teda takovej švindl, velevnosti, to je hnus ... Kde je realita? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 13:26 | |
| | Tak,tak. Spíše zkuste jestli máte čas to prohoření motoru. Jsem strašně zvědavej, co to udělá.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - požár 19. 6. 2010 / 10:51 | |
| | Při vzniku požáru uvnitř motoru se rozsvítí indikace (LEFT/RIGHT) ENG FIRE a rozezvučí varovný signál. Z motoru se valí dým.
Je třeba:
*vypnout autopilot (byl-li zapnutý)
*začít klesat (odběr vzduchu z jediného motoru nezajistí dostatečné tlakování)
*zasunutím příslušného táhla aktivovat praporování vadného motoru (nedrží?)
*aktivovat hašení v daném motoru, zhasnou žluté indikátory hasicích přístrojů motoru
*vypnout palivová čerpadla na daném motoru a daném křídle
*vypnout oba generátory daného motoru
*zavřít odběr vzduchu z daného motoru
*páku výkonu daného motoru dát na minimum
*vypnout motor přepínačem ENG STOP
Po uplynutí 15 sekund po vyprázdnění hasiva je třeba ověřit zda došlo k uhašení požáru. To se provede vypnutím požárního systému do neutrální polohy a opětovným zapnutím. V modelu ale zhasne indikace sama.
Pokud se signalizace požáru nezopakuje, je třeba to ověřit vizuálně a bezprostředně přistát na nejbližším akceptovatelném letišti.
Pokud se opět rozsvítí signalizace požáru, požár se nepodařilo uhasit, je nutné okamžitě nouzově přistát na jakoukoliv vhodnou plochu.
---
Pokud se na všechno vykašlete, tak motor stále hoří a po chvíli se objeví ještě indikace WING FIRE (vizuálně nic zjevného). Po asi 10 minutách (bez příslušné hasicí akce) pak upadne křídlo. A to se fakt letět nedá
---
Na prvním obrázku je AN-24RV při návratu po požáru motoru do Pardubic
Na druhém obrázku jak detail - všimněte si: otevřené pojistky hasení levého motoru, zhasnuté (žluté) indikátory vyprázdněných obou řad náplní hasicích přístrojů levého motoru, zapraporovaný motor (červená indikace), nulové vibrace na IV41 a vypnutá čerpadla levého motoru a zavřený ventil paliva. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - požár 19. 6. 2010 / 11:49 | |
| | Vida, zajímavé ... Ten požár vyvolá člověk ručně nebo nějak nastaví vysokou pravděpodobnost nebo tak něco?
Jinak všechno nejlepší k svátku, Leoši ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - požár 19. 6. 2010 / 12:37 | |
| | Já to nastavil na čudlík (Aircraft, Equipment Failure, Engines, Engine záložka 2, Engine #1 fire - on CTRL+F) a pak jsem za letu jen zmáčknul CTRL-F. Ale jde to různě náhodně, buď za nějakou dobu, při nějaké teplotě atd.
Díky za přání.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - požár 19. 6. 2010 / 12:32 | |
| | Leosi diky za uzitecne info ohladne likvidace pozaru motoru, trochu jsem na rozpacich ohledne teto vety "*zasunutím příslušného táhla aktivovat praporování vadného motoru (nedrží?)", ktere je to spravne tahlo? Jsem si vsiml, ze ovladani natoceni listu vrtuli zde nefunguje tak jak jsem zvyknuty pomoci throttle kvadrantu (mam 2ks) ze soupravy Saiteku. Proste vrtule Anduli nereaguji tak jako napr. u ATR 72-500.
Leosi je zde na peraku aspon nekdo, kdo letal v reale s tou Andulou? Stale nemohu pochopit zpusob navigace (bez RSBN) z bodu A do bodu B. Proste ten autopilot nereaguje na nastaveny azimut smerem k VOR-u a to ani v horni a ani ve stredni poloze. Vzdalenost mi ukazuje v pohode, ale aby zatocil smerem k tomu VOR-u to se mi teda nedari.Kdybych nemel zakoupeny FSWidgets tak bych asi ani nevedel kde vlastne se nachazim.
Letat se stim da a je to vcelku prijemny zazitek, ale ta navigace podle pristroju to uz je horsi.
Jinak Ti take preji hodne, hodne zdravicka a stesti a mnoho beznehodovych hodin ve vzduchu.
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána - požár 19. 6. 2010 / 12:54 | |
| | Především díky za přání.
Pokud se týká praporování a mojí poznámky. Na přiloženém obrázku jsou zobrazeny dvě táhla, nebo možná přesnější výraz bude tlačítka. Jedno pro levý, druhé pro pravý motor.
Za normálních okolností je táhlo vysunuté a světélko na něm nesvítí, pokud je motor v otáčkách, svítí zeleně READY. Světla nad ním pak znamenají zeshora: (zelené)OUT OF FEATHER, (zelené) READY, (červené) FEATHERED.
Pokud to tlačítko zmáčneš, vrtule se postaví do praporu, zhasne READY a rozsvítí FEATHERED. Narozdíl od IL-14 jak to pustíš, tak to zase vyleze a "odpraporuje" se to (proto ta poznámka). Abych řekl pravdu, zapraporoval jsem to tak, že jsem to držel a držel a držel až to chcíplo (buď samo nebo požárem) - ještě udělám nějaký výzkum.
Raději přesný překlad:
zapraporovat vrtuli hořícího motoru stiskem tlačítka KFL37, pojistit praporování havarijním hydraulickým nastavením (avarijnym gydroostonovom).
Co znamená ta druhá část (která by možná řešila ten problém) netuším.
Navigaci (bez autopilota) ti popíšu hnedka v dalším, ať to nemotáme.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 13:37 | |
| | Takže jak jsem slíbil, navigace. Bez obrázků, musím za chvíli odjet.
Nejlépe v praxi na "přeskoku" Ostrava - Pardubice s malinkým zjednodušením:
LKMT SID TBV STAR LKPD
Předpokládejme, že dráhy v užívání jsou 04 v Ostravě a 27 v Pardubicích.
Odlet z Ostravy se dělá tak, že se letí v ose 04.
Pak otočí doleva do kurzu 266.
Letí se dokud se nenalétne radiál 311 VOR majáku OTA (117.45)
Dále se tedy letí 311 od OTA.
Letí se tak do chvíle, kdy se letadlo dostane na 259 vůči TBV.
Pokračuje se pak přímo k TBV
Točí doprava a letí 306 od TBV.
Po protnutí lokalizéru se pokračuje ILS Pardubice 109.35
Takže jdeme na to (taky se v tom ještě plácám, ale nějak takhle to bude):
Především je třeba zapnout GIK a GPK před druhým pilotem.
GIK ukazuje na přístroji 1, je to integrované pro VOR, ILS a gyro. Pro nás je třeba teď vědět, že "kapka" na okraji (teď nahoře na 0) ukazuje kurz letadla. Možno porovnat s magnetickým kompasem. Po zapnutí chvíli trvá než se "kapka" usadí, urychlit jde čudlíkem o kus vlevo.
GPK ukazuje na přístroji 2. letadlo uvnitř se točí podle otáčení letadla vůči gyru. Na začátku třeba srovnat "čumák" s aktuálním kurzem, což se děje zapnutím a nastavením přístrojem na pravé straně kabiny nad dýmovnicemi. Prostě zapneš a nastavíš 50 stupňů, případně doštěluješ přes LEFT/RIGHT vlevo. Čumák letadélka musí ukazovat na aktuální magnetický/GIK kurz. Toto pravda není pro náš let nutné ale je to tuším klíčové pro autopilota, takžé lépe se to naučit zrovna.
Dále na panelu NAV2 nastavíme v levé části 117.45 a kurz 311, a v pravé části 109.35 a kurz 270 a zapneme nahoře.
Na panelu RADIO nastavíme obě NDB do COMP1 a frekvence levé 492 (TBV) a pravé na 432 (PK). Můžeme zrovna zapnout a nastavit DME na 109.35 (Pardubice).
Na přístoji 3 bude ručička 1 ukazovat na TBV (cca na západ) a PK bude rotovat - jsme mimo dosah.
Jak pojíždíme, koukáme zda se to toží jak má, hlavně po srovnání na dráhu 04 to musí ukazovat 04.
Vzlítneme, chvilku stoupáme a (v reálu přesně dáno kdy) točíme doleva (bacha na náklon) tak dlouho, dokud kapka (nebo čumák letadla) neukazuje na 266. Srovnáme a letíme kurzem 266. Letíme tak dlouho, až se na 1 svislé ráhno (311 vůči OTA) nezačne sunou na střed, točíme doprava tak, abychom ho měli na středu a letíme tak 311 od radiomajáku OTA. Po očku koukáme na ručičku 1, ta se trochu pohybuje. My letíme 311, maják TBV má být od nás 269, takže čekáme až se přiblíží ručička 1 na přístroji 3 dostane na 360-42 tj 318 a točíme přímo na TBV, měli bychom letět kurzem 269 - tady ten výpočet střílím od boku, když se to to nebude zdát, prostě toč na TBV přímo, maximálně tě seřvou . Po dosažení TBV (ručička se rychle otočí) točíme doprava na kurz 306 (kapka, letadélko). Přepneme na NAV2 přepínač na 2 a přístroj 1 přestane sledovat OTA a začne sledovat pardubický ILS (109.35/270), v tuto chvíli tuším ještě nejsme v dosahu. Za chvíli se dostaneme do dosahu, a pak letíme pořád 306 až svislé ráhno se začne blížit na střed, točíme doleva. Postupně se přidá i vodorovné ráhno - letíme tak, aby ráhna byla pokud možno ve středu, kurz by měl být 270. Sledujeme DME (vpravo v km) a tím víme vzdálenost od letiště. Nevím, jestli NDB PK 432 je standardně v XPL nebo jsem si ho přidal. Pokud tam je, tak ti časem přestane rotovat ručička 2 na přístroji 3 a ukazuje je dálnou (?) Pardubic, tj nějaký kus východně (k nám) v ose dráhy.
Asi to není úplně na jedničku, navíc to píšu z hlavy, ale cca takhle to jde zaletět. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 13:48 | |
| | Dvě poznámky:
1) pokud ti to přijde složitý, tak prostě po vzletu z Ostravy se toč přímo na TBV (ručička 1 na přístroji 3 přímo nahoru) a až se protočí (budeš na majákem) tak pokračuj kurzem nějakých 300 a očekávej zachycení ILS. Je to pro začátek jednodušší.
2) občas pro ujištění koukni na magnetický kompas, ale pozor - při náklonu a krátce po něm ukazuje blbě (což je dle reálu).
Večer se snad konečně dostanu k autopilotu - ale ten stejně drží jen kurz a náklon, žádné sledování trasy neumí.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 13:54 | |
| | Sakra, ten kurz k TBV má být 259 !!!! Nevím jestli to bude až tak vadit provedení , nejspíš ne, ale má být 259. Jo, práce kvapná,... platná. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 14:32 | |
| | Mockrat Ti dekuji dobry muzi. Hned to vyzkousim.
Preji Ti krasny svatecny den.
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 22:45 | |
| | Ahoj Leosi,
nebylo to jednoduche, ale povedlo se. Jak vidis podle Tveho navodu jsem se do Pardubic dostal. Trosku jsem mel problem s nastavenim pristroje 2 (hlavne to srovnani s kompasem), ale pomoci metody pokus-omyl to nakonec vyslo. Ano v XPlane je radiomajak PK na frekvenci 432 tak, ze to je OK (mozne ze to je soucasti scenerky letiste LKPD). A na ten kurz k TBV na 259 jsem vlastne docela trefil, stacilo nastavit ukazatel 1 na radiokompasu na 0 a uz mne to vedlo k NDB TBV.
Tak, ze jeste jednou moc dekuji.
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 23:09 | |
| | Tak super. Jsem rád že to pomohlo.
K tomu přístroji 2 (GPK). Já to totiž popsal blbě, nebo minimálně nepřesně.
Je to takhle:
Na té pravé straně kokpitu, kde se to nastavuje, je vypínač - ten se musí zapnout. Pak jsou tam dva přepínače. Vpravo je ten s nastavováním zeměpisné šířky. Tam se nastavuje těch 50 jako zeměpisná šířka místa letu. Jenže to samo o sobě nenastaví ten kurz, zřejmě to jen říká "čemusi na pozadí", jak moc se rozjíždí to gyro proti kurzu, nejspíš se to liší právě podle zeměpisné šířky. Proto se to taky při letech sever/jih musí občas přeštelovat.
A na tom ovladači vlevo je pak srovnání toho vlastního kurzu. Čili nastavíš RIGHT/LEFT a letadélko necháš točit tak dlouho, dokud čumák letadélka není na stupnici proti kurzu, který ukazuje GIK (kapka) a magnetický kompas. Tím je všechno synchronizováno. Pak už to ukazuje dobře a letadélko i stupnice se točí jak má. To kolečko vlevo dole točí stupnicí i letadélkem. Autopilot (COURSE/TURNS) pak točí letadlo do kurzu nastaveného levým točítkem nahoru.
Ideální pro nastavení letadélko vs kurz je otevřít panel RIGHT (menu vlevo) a pak máš přímo proti sobě ten ukazatel i ten přepínač.
Jak moc se to rozjíždí nevím. Podle mně pro lety v rámci ČR+SR to nebude stát za řeč.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 23:48 | |
| | Je to teda ale zatracená svině ta Andula, dycky se s ní potácim na přistání jak ožralej nosorožec ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 18:15 | |
| | Ale válí se tam na tý zemi jak postřelená kráva ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 21:23 | |
| | Ale jako punk je to každopádně těžkej teda ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 10:48 | |
| | Mně se podařilo urvat křídla holt na akrobačku si budu muset počkat od Ivana
PS: kde si sehnal to hodnocení přistání? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:03 | |
| | Díky moc, já to hledal přes google, ale asi jsem tam psal špatný hesla |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:16 | |
| | Tak tohle snad nepotřebuješ. Za zkurvený přistání se člověk umí zjebat sám ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:25 | |
| | Ještě než to vyzkouším, tak se zeptám : ten feedback je stejnej pro každé letadlo, nebo se to dá nějak nastavit. Nejsem si jistý, ale vertikální rychlost přijatelná třeba pro B747 bude asi pěkná šleha v nějakém ULL... nebo se mýlím? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:31 | |
| | No, ciste teoreticky - dulezite je, jake zrychleni resp. zpomaleni pusobi na cloveka a to (pokud neuvazuju system odpruzeni podvozku) by melo by stejne jak u ULL, tak u 747my, ne? Nebo se pletu ja? ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:34 | |
| | No otázka je taky kolik toho kdo vydrží. Podle mě na zmastění podvozku u ultralighta stačí menší zrychlení než na odtržení sleziny u člověka ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 11:35 | |
| | No právě... To odpružení podvozku asi bude hrát roli, ale jinak by to nejspíš mělo vyjít na stejno... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 12:19 | |
| | Do odborných disputací 747 vs ULL se pouštět nebudu, nastavit to v pluginu nejde (aspoň o tom nevím). |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 08:11 | |
| | Hezký, zrovna sem dneska uvažoval o nějakym cs repaintu, jinak zatim klasika Aeroflot SSSR ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 16. 6. 2010 / 18:42 | |
| | | |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 21:51 | |
| | To letadlo mi sedlo, i když zatím jsem na začátku.
V nastavení jsou zapnuté moc hezké ARAIG vlastnosti:
- zhroucení podvozku při tvrdém přistání
- přehřátí brzd při intenzivním brzdění
- bouchnutí pneumatik při silném brždění na dráze
- požár křídla pokud neuhasíš včas motor
- přetížení generátoru vede k jeho poškození
- ukazatele ovlivněné pozicí letadla
...
Jediné co bych vytknul je dokumentace. Ta je sice na XPL nadprůměrná, ale s ohledem na složitost letadla stejně nedostačující. Ono to metodou pokus omyl jde, jenže pomalu.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 22:08 | |
| | Tak k sovětské technice tak dokumentace nikdy nebyla moc slavná, pokud se pamatuju ...
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 11. 6. 2010 / 10:12 | |
| | Jo? Tak se podívej na dokumentaci k PT TU-154M.. Čtení na dlouhé zimní večery. |
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 18. 6. 2010 / 02:54 | |
| | K sovetske technice je vesmes velice dobre dostupna dokumentace realna... |
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 22:49 | |
| | ...klucíí, nechci do toho šťourat, "iks plajnista" koneckonců nejsem, ale myslím, že opravdová andula je natolik bytelný éro, schopný lítat snad z každýho povrchu kromě hlubokýho bláta, že by mě váženě zajímalo, co je to tvrdý přístání.....viz:
- zhroucení podvozku při tvrdém přistání))
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 11. 6. 2010 / 08:37 | |
| | Tvrdé přistání je takové, při kterém se ti zhroutí podvozek... |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 22:07 | |
| | | |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 22:35 | |
| | Vida aké pekné lietadlá nám skonstruovali súdruhovja v Sovietskom zväze, len ta letuška im tam chýbá, len ta letuška ... |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 11. 6. 2010 / 09:11 | |
| | Tak z principu by neměl být problém si tam nějakou posadit...
Stačí najít nějaký už hotový .obj (na x-plane.org jsou free animovaní piloti nebo to lze i vzít z jiného letadla), pak je třeba ten objekt vložit v PlaneMakeru (v ´misc objects´), usadit ho na správné místo a poladit hierarchii s ostatními .obj, aby se zobrazoval správně (interier, exterier.)
Tohle je snad lék na jinak moc pěkně udělaný letadla, který ale bez pilota vypadaj prostě blbě (Sundowner, Falco). |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 10. 6. 2010 / 23:52 | |
| | Jestli toho zvládneš víc, tak se zlobit nebudu ... |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 00:13 | |
| | Tak už mam taky a dneska nejdu spát ... |
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 09:50 | |
| | Kdybys měl problém se systémy tak se ozvi, někam dám pre-beta verzi manuálu. Tam už mám jakžtakž jasno.
Pokud půjdeš s palivem na doraz, tak upozorňuju, že APU (a že žere!) není počítáno do ukazatelů spotřeby paliva. Takže když nastavuješ letadlo déle než je zdrávo s funkčním APU, tak se pak můžeš divit
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 11:56 | |
| | No, po cca 4 hodinách ve 4 ráno sem tu kraksnu podle tý jejich osnovy odlepil od země. Ale pár nejasností tam je, takže nějaký rady asi uvítám (a manuál taky). APU sem zatím nepoužíval (podle manuálu přeskočit až k bodu 11). Ale říkal sem si, jestli v tom manuálu nemaj chybu - hned po startu stáhnout plyn na 65%, pak se dá těžko dodržet rychlost stoupání 300 - 350 km/h. |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 13:18 | |
| | >plyn na 65%, pak se dá těžko dodržet rychlost stoupání 300
Hm. Já se na to teda moc nezaměřoval, kouknu na to. Nemám ale pocit, že bych tam měl nějaký problém, že by to neletělo.
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 12:06 | |
| | Jo, asi největší problémy mi dělaly body - set the idle gate (jestli sem to správně pochopil, tak pro let se dává spínač 10 na middle console do polohy dolů a kontrolky "prop out of mid" pak zhasnou) a taky bod 23 "turn all the electrical instuments" jsem z větší části ignoroval, samozřejmě body 24 - 27 jsem provedl správně. Jo a taky neumim nastavit palivo ještě (v sekci load mi tam chybí ty šipky, co jsou u passangers), to se asi musí někde otevřít nějaký palivový ventily, že jo ...
Jo, a v Linuxu se po stranách nezobrazujou ty ovládací čudlíky load, otp, panely, etc., ale s tim mi asi nepomůžeš ... |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 13:52 | |
| | >set the idle gate (jestli sem to správně pochopil, tak pro let se dává spínač 10 na middle console do polohy dolů a kontrolky "prop out of mid" pak zhasnou)
Tady to je v tom manuálu vůbec nějaký zmatený. Pod pojmem IDLE GATE se většinou označuje jistý zámek pák tahu, aby pilot na zemi nemohl omylem či spíše nepozorností strčit do pák a nezvýšil výkon nad akceptovatelnou mez. Se stavěním vrtule to IMHO nemá co do činění. Ten přepínač co zmiňuješ, zamyká právě stavění vrtule - v ruské verzi "NA UPOR VINTA", v anglické "IN MIDDLE" a v manuálu poněkud podivně IDLE GATE. Pravda je v tom, že stejně jako ty zámky tahu se to odjišťuje před vzletem, ale podle mojí selské logiky se to tedy musí deaktivovat před testem praporování a pak zase zapnout.
Já v tom dělal chybu a letadlo, pokud to máš odjištěné, jede po zemi strašně rychle i na volnoběh a furt se musí brzdit.
>a taky bod 23 "turn all the electrical instuments" jsem z větší části ignoroval,
>samozřejmě body 24 - 27 jsem provedl správně.
K tomu snad jen tolik, že já v manuály dob 23 nemám ani ty další ??
>Jo a taky neumim nastavit palivo ještě (v sekci load mi tam chybí ty šipky, co jsou >u passangers), to se asi musí někde otevřít nějaký palivový ventily, že jo ...
Ne. V sekci LOAD nastavíš vzdálenost cíle, vzdálenost zálohy, rezervu a dobu na zemi a ono to vypočítá palivo za tebe.
|
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 13:54 | |
| | Ahojte,
no letat s tim neni zadna sranda, podvozek a brzdy jsem musel nastavit na nereal protoze mi to odeslo hned po prvnim startu a pristani. Potrebuji poradit s navigaci. Jak nastavit AP, aby mne navigoval podle VOR anebo podle GPS? A take zda to ma pri pristavani brzdeni motorem?
Jinak perfekni masinka. Fps je take v pohode v kabine 3D 28-31 na rozliseni 1920x1200x32 a se vsemi detaily na max.(Orthofoto scenerka SR a CR a kousek Austria).
Take jsem to nahazoval podle toho strucneho manualu asi po hodine omylu zkousek. Ted uz je to OK.
Prosim skusenosti uverejnit zde anebo do mailu (kmolnar43@gmail.com). Dekuji.
Letu zdar.
S pozdravem Karol alias oldboy alias OMKMO |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 14:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 15:06 | |
| | Koukám Leoši, že ve tvém manuálu je zase oproti originálu jistá přidaná hodnota. Dobrá práce a díky ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 16:00 | |
| | Leosi dekuji dobra prace.
Karol |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 16:26 | |
| | Díky, ale zatím to není dobrá práce. Teď je všechno akorát postaveno na domněnkách a jediné co se k tomu dá říct, že to funguje. To klíčové by tam mělo dodat až zpracování reálných RLE. Teprve to dodá tomu letadlu takovou tu "duši", aspoň z mého pohledu. Něco tam už je, ale většina věcí stále čeká na zpracování.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 15:44 | |
| | Jestli model odpovídá reálné předloze, tak AP podle VOR ani GPS nepoletí. Umí pouze podle GMK A GIK. |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 12. 6. 2010 / 17:03 | |
| | >A take zda to ma pri pristavani brzdeni motorem?
Ano má.
Přistává se na hlavní podvozek, páky výkonu na 0%, přední podvozek musí být při dosedu mírně zdvižený. Jemně se dosedne předním podvozkem a poté se zamknou vrtule přepínačem RELEASE PROPS FROM MIDDLE (UPOR VINTA) do polohy OFF a vrtule začnou působit odpor a brzdit. Dá se provést klávesou TEČKA, v reálu to provádí palubní mechanik na příkaz pilota.
Ale zatím jsem to nezkoušel, tohle má základ právě z toho RLE. |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 09:27 | |
| | Dal jsem tam malou aktualizaci:
- chybně tam bylo uvedeno, že na palivoměrech je přednastavena v čítači aktuální hodnota. Není. Je tam standardní hodnota tuším 2x 670kg, čili pokud je vypočtena jiná, je třeba ji ručně změnit.
- brzdění odporem vrtulí plus pár drobností okolo dosednutí a výběhu.
- (mně) známé chyby v modelu ohledně simulace
- navigace dle středovlných rozhlasových vysílačů vč jejich doplnění do XPL a popis ladění vysílače ručním natáčením antény
http://oko.clever.cz/~leos/an24.pdf
|
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 10:41 | |
| | Bezva. Jdu se na to mrknout ... |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 11:26 | |
| | Jo Leoši, ty vlastníš něco jako letovou příručku skutečný AN-24ky? Nebo podle čeho to porovnáváš? |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 12:18 | |
| | | |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 18:19 | |
| | No to je ovšem hardcore ... Bůhví proč mi FF řve, že to je nahlášený jako útočná stránka, a ty fily stejně nejdou otevřít. A pak z ruštiny bych to asi nedal ... |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 19:21 | |
| | DJV viewer potřebuješ, pak to otevřít jde. Ale je tor v ruštině. Aspoň se mi úročí Čuk a Gek a referáty o BAMu
|
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 19:27 | |
| | Ale já DJVU otevřu, linuxáckej Okular otevře všechno, to neni jako sračka Win , ale řve mi to, že ten dokument je narušenej nebo co, neotevře to ani ty příručky co sou v pdfku na tý stránce.
Jo, moje 4 roky ruštiny ze základky už sou definitivně někde spláchnutý v záchodě ... |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 13. 6. 2010 / 14:33 | |
| | | |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 17. 6. 2010 / 14:49 | |
| | | |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 18:38 | |
| | Tak kdo jí ještě nemá, tak šup šup, dneska a zejtra je na ní 20% sleva |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 00:02 | |
| | Jo, teď mi taky došel spam. Sakra, že bych pořídil ještě tu ERJ 140ku nebo BK-117ku ... ? |
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 00:07 | |
| | Sakrys, ja ty mejly zrusil, protoze jsem v nich nic nevidel, jen titulek, ale to me mrzi, ze jsem s koupi ERJ nepockal. (Pouzivam jen Lite verzi a i tak mam porad brutalni IFR kvuli umele mlze ) Jak je to s narocnosti na FPS u Anuly a IL 14? |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 00:30 | |
| | U mně (nic moc grafická karta, zvoní ji hrana)
IL14 - exteriér 33 fps, interiér 25 fps
AN24 - exteriér 25 fps, interiér 19 fps
Létat se s tím dá, nemám problém. Ale spolehlivě to po chvíli vyhodí to klasické XPL okno o slabém hardware. |
| |
|
| | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 01:02 | |
| | No ta Andula je celkem brutální žrout FPS, jak potvrzuje zkušenost většiny lidí nejen tady ale i na xpl.org. Mě to jede vevnitř tak 25 a venku tak 33, pokud není moc náročná scenérka a to mám celkem výkonný železo (Core 2 Quad, Nvidia GTX 295). I když s těmi 4 jádry to ja asi jedno, mám ten dojem, že XPL stejně běží jenom na jednom, ale nijak hlouběji jsem to nezkoumal, pouza párkrát kouknul do správce procesů, takže mě nemlaťte, jestli je to jinak ... |
| |
|
| | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 09:51 | |
| | Asi mas Petre pravdu, protoze i na me masine se to tak chova,pri priblizne stejnem HW.
Uvnitr to bude do tech 30-32 fps a z venku 35-45 fps podle scenerky. Pritom mam Q6600 na 3500MHz a take tu NVidiackou GTX 295. Nejhorsi je to ve Kbelych kde to jde dolu na tech 24-28 fps z virtualniho kokpitu.
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 16:35 | |
| | Koupil jsem a vypada to skvele. I Il 14. Sice k umele mlze trochu dochazi, ale po snizeni AI letadel jen mirne. Proti je tomu je ERJ 140 brutalni zrout FPS, i kdyz An 24 vypada lip |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 20. 6. 2010 / 23:54 | |
| | Fakt ta 140ka žere víc? No to jsem netušil ...
Jinak blahopřeju k nový přítelkyni Andule ... |
| |
|
| | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 21. 6. 2010 / 00:04 | |
| | Zdravím kolegu se stejnou kartou. Že to je ale nabušený železo, co?
Jinak ve Kbelech mi to taky hodně padá, čoveče, tak to jsme na tom stejně ... |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 21. 6. 2010 / 12:58 | |
| | Ahoj Petre,
jo je to velmi dobra karta, ale se mi zda, ze X-Plane to ani na plno nevyuzije. Ten pokles fps ve Kbelych asi fakt bude dusledkem prevodu scenerky z FS pomoci toho FS2XPL.
Jinak si myslim, ze pro nase poletovani s X-Plane uplne staci ta GTX 295. Nema velky smysl kupovat GTX 480 kdyz DX 11 funkce se v X-Plane asi nevyuziji na 100%. A navic ten rozdil vykonu ve hrach je maximalne 15-25%. Spis uvazuji o zmene PC na iMAC 27" coz teda po 30 letech pouzivani PC si musim poradne rozmyslet. Ale zkousel jsem X-Plane na iMACu 27" s i5 4x CPU a se 4GB RAM a muzu Ti rict, ze to bylo celkem svizne. Hlavne to nehravani orthofoto textury netrvalo dele nez 1 minutu (na tom mem PC to nahrava 5-6 minut) a fps v prumeru se pohybovala okolo 50-60 pri pohladu z venku a 30-40 v 3D kokpite. Ale to jsem este nemel tu An-24, kdo vi jak by to slapalo s ni. No uvidime casem.
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 21. 6. 2010 / 20:13 | |
| | Karol, fandím tvému záměru přejít na Apple, navíc na 27" iMaca
Ze změny systému bych si velké starosti nedělal, z vlastní zkušenosti můžu říct, že po pár dnech (...hodinách???) s Mac OS X si na Windows ani nevzpomeneš... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 27. 8. 2010 / 19:40 | |
| | Ivane dekuji, musim jeste vydrzet do cca. 10. zari kdy mam slibeneho toho iMAC-a 27" s i7 na 2.93GHz
S pozdravem Karol M. |
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 Autopilot 19. 6. 2010 / 22:37 | |
| | Minimální výška pro aktivaci autopilota je 300m AGL, sklon (pitch) od -20 do 20 stupňů, náklon (roll) od -30 do 30 stupňů.
Autopilot An-24 umí držet barometrickou výšku, aktuální směr, zatáčet určeným náklonem, udržovat směr dle GIK a GPK gyrokompasů, zatočit do směru dle GPK, udržovat podélný sklon.
Pro činnost autopilota (dále AP) je nutné mít zapnuté (nahoru) vyvažování AUTOTRIM. Pokud má AP řídit i klesání, stoupání musí být zapnutý nahoru i vypínač PITCH.
AP se zapíná vypínačem POWER nahoru, po asi 10s se rozsvítí žlutý indikátor READY.
Činnost (vedení letadla) se zapne stiskem tlačítka ENGAGE AP, rozsvítí se zelený indikátor ON. Po stisku tlačítka ENGAGE AP drží letadlo v horizontu a aktuálním podélném sklonu.
Klesání/stoupání, tj nastavení výškovky se zapíná vypínačem PITCH (pokud se z nějakých důvodů nedrží podélný sklon ručně joystikem je vypínač zapnutý) a míra nastavuje pomocí přepínačů DESCEND/CLIMB, delší držení znamená větší sklon, rychlost stoupání a klesání se kontroluje na variometru.
Tlačítko ALTITUDE aktivuje držení aktuální výšky letu (barometrické výšky). Zelený indikátor signalizuje činnost tohoto režimu. Ideální využití pro let v hladině. Tento režim nepřevádní stoupání/klesání do horizontálního letu, pouze udržuje aktuální stav. Proto také maximální stoupání/klesání před stiskem musí být do 1.5 m/s. Tento režim je zrušen použitím DESCEND/PITCH nebo resetem tlačítkem ENGAGE.
Pokud chceme s letadlem pomocí AP zatáčet, máme dvě možnosti:
- velkým otočným knoflíkem TURNS se řídí zatáčení letadla vlevo a vpravo, kliknutím nahoře se vrací do střední polohy.
- variantně můžeme na GPK-52 (letadélko) nastavit kolečkem vlevo dole kurz a přepnout přepínač COURSE na AP do polohy TURNS. Letadlo se natočí do stanoveného kurzu. Po dotočení na cílový kurz vrátíme COURSE do polohy GPK (nebo GIK). Čímž mimochodem si hned můžeme nastavit další kurz do zásoby pro pouhé přeťuknutí.
Jak již zbylo uvedeno, letadlo umí držet směr. Sleduje jej podle nastavení COURSE buď pomocí gyrokompasu GIK (loxodroma) nebo gyrokompasu GPK (ortodroma).
Vypínač HORIZONT aktivuje let bez náklonu, letadlo letí stávajícím směrem rovně.
Indikátory PRESSURE IN YOKE pouze indikují činnosti joysticku při ručním ovládání. Zároveň svítí varování PRESS ELEVATOR.
V případě potřeby (například dosažení 300m AGL při přiblížení) se AP vypne vypínačem POWER.
Prakticky odzkoušeno LKMT - LKPD, žádný problém.
Ještě jednu poznámku. Motám tady kurz a směr. Je to úmyslně. Vy nastavíte počáteční kurz, ale letadlo drží ten směr a to není úplně totéž. Liší se to málo, ale liší. Tedy jak kde. Představte si severní/jižní pól. Směr je pořád stejný, ale chvíli letím na sever - a teď zase na jih
|
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána 19. 6. 2010 / 23:32 | |
| | Přidal jsem do dokumentu věci k požáru motoru a k autopilotu, ty jsou v rozsahu prezentovaném dneska zde.
Ale pár změn k jiným věcem tam je.
http://oko.clever.cz/~leos/an24.pdf
|
| |
|
| | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána UPDATE - RSBN a NAS-1 23. 8. 2010 / 22:28 | |
| | | |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána UPDATE - RSBN a NAS-1 23. 8. 2010 / 23:07 | |
| | Jakto, že nedorazil mail? |
| |
|
| | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána UPDATE - RSBN a NAS-1 27. 8. 2010 / 18:23 | |
| | Tak jak go?
Mas nejake RSBN majaky v ramci CSSR?
|
| |
|
| | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána UPDATE - RSBN a NAS-1 27. 8. 2010 / 19:38 | |
| | Je to slozity stroj, tak daleko jeste nejsem, zatim se ucim s NAS-1, ale spis predpokladam, ze budou jen v Sajuzu. |
| |
|
| | | | | | XPL (komerční) Felis An-24 vydána UPDATE - RSBN a NAS-1 28. 8. 2010 / 13:43 | |
| | Kousek z dokumentu, ktery asi tento víkend nedodělám a tak zatím tenhle kousek, který by mohl někoho potěšit:
----------------------------------------------------------------------------------
Data
K dispozici v modelu jsou dvoje data: ussr.dat se stavem z konce osmdesátých let a menší cis.dat po roce 2000. Přepínají se v postranním menu v sekci OPT. Standardně je vybrán USSR. Ani jedna sada ale neobsahuje majáky pro bývalé Československo. Naštěstí se dají jednoduše přidat.
Data formát:
kanál | název | identifikátor | frekvence | lat | lon | výška
Následující údaje jsou fiktivní, vůči realitě neodpovídají volačky, RSBN kanály ani přesné pozice majáků. Pozice majáků umístěny vždy cca 500m J/Z od kolmice na střed dráhy (což je pomůcka pro přsnější navigaci, rozhodně to není pravidlo reálného umísťování majáků).
Obsah rsbn-cs.txt (přidává se na konec ussr.dat v adresáři s letadlem):
34|Bechyne|BE|117.65|49.269257|14.498891|426.0
39|Brno|BR|117.90|49.146824|16.694070|237.0
37|Caslav|CA|117.80|49.942982|15.402830|234.0
31|Ceske Budejovice|CB|117.50|48.941823|14.428922|432.0
29|Hradcany|HR|117.40|50.614788|14.733066|278.0
18|Hradec Kralove|HK|116.85|50.251871|15.855961|241.0
21|Kosice|KS|117.00|48.665153|21.234990|230.0
15|Milovice|ME|116.70|50.231466|14.943000|199.0
33|Namest|NA|117.60|49.162561|16.120466|468.0
22|Ostrava|OV|117.05|49.699416|18.106410|257.0
25|Pardubice|PC|117.20|50.008871|15.738920|226.0
27|Prerov|PV|117.30|49.421689|17.406991|206.0
23|Vodochody|VD|117.10|50.212264|14.397851|280.0
30|Zvolen|ZN|117.45|48.638314|19.127554|318.0
35|Zatec|ZC|117.70|50.366329|13.588244|269.0
38|Malacky|MA|117.85|48.403952|17.111991|208.0
----------------------------------------------------------------------------------
Super extra rychlo návod pro ty, co nevládnou angličtinou a chtěli by si to zkusit:
1) Postranní panel, NAV1, na přepínači přepnout na RSBN, to nastaví RSBN jako zdroj pro přístroj KPPM (VOR/ILS, před pilotem).
2) Postranní panel, RSBN, naladit kanál (například Čáslav 37 tj 30 + 7).
Zhasne příznak nepřítomnosti signálu (jste-li v dosahu) NULL CHECK vpravo dole.
Ručička PPDA vpravo nahoře ukazuje kurz (pravý sever) a vzdálenost k majáku.
3) Na přepínači režimu nastavte AZIMUTH TO a přepínačem azimut nastavte stejný kurz jako je na PPDA tj kurz k majáku. Na KPPM ("VOR/ILS") má ráhno na středu - ukazuje kurz k majáku. Držte ráhno uprostřed a letíte na maják.
A umí to spoustu dalšího. |
| |
|
|