To záleží na situaci (některé se startují za lopatu, tam ani klíček není ), pakliže je činnost motoru ukončena tupou ránou či extrémními vibracemi ani se o to není záhodno pokoušet. Taky člověk musí vzít v potaz kdy a jak to zdechlo, často dochází k tomu, že se vrtule protáčí ale nereaguje to na přípust. Do točícího-se motoru není radno startovat. Nicméně jakmile dojdeš o onomu bodu zlomu, t.j. uděláš definitivní rozhodnutí že bude nouzák (v takovéto výšce na to máš +- 10 sekund) začíná onen dril, který máš pod kůží z výcviku. Vše v podstatě děláš podvědomě a nepřemýšlíš nad tím, stejně na to není čas. Tímto děkuji svému instruktorovi za to, že mi takovéto situace simuloval nesčetněkrát i v těch nejblbějších situacích. Na druhou stranu jsem moc rád, že mám takovouto zkušenost za sebou. Nenechám se ukolébat falešným pocitem bezpečí... a 3/4 času během každého letu věnuji vybíráním vhodných ploch či přemítáním kudy a jak vysoko letět pro situaci "co kdyby" protože vím, že to "co kdyby" opravdu může nastat. |
|