Jak píše kolega, není to tak jednoduché, že by dle obchodního zákoníku nabyla záruka. Samozřejmě, že firma nese odpovědnost za svou práci. Neznám detaily případu, ale jestliže se zadře motor po GO, je to problém v první řadě toho kdo GO dělal. Servisní firma musí prokázat, že to nebyla její chyba, tj. že se motor nezadřel chybou obsluhy (třeba, že chyběl olej). Pokud se prokáže chybná montáž - pak jde všechno za firmou. A ani to by neměl být problém, protože jen úplný šílenec by nebyl pojištěn proti takové chybě. Zvlášť když dělá servis na letecké technice. Takže peníze za škodu pak taky nebývají problém - pojišťovny plní. Ovšem je otázka, jestli se opravdu zcela nepochybně prokázalo zavinění firmy a jestli to vlastně někdo řešil. Jak říkám, detaily případu neznám.
Mimochodem, skutečně to je jediná firma, která může servisovat tyhle motory? Nebo je spíš jediná v ČR. I když souhlasím, že GO v Rusku by byla jistě taky hodně riziková. S nulovou šancí na vymahatelnost případných reklamací. |
|