| | Údržba Letadel 6. 6. 2010 / 20:14 | |
| | Ahoj.
Pracuješ v Job Air , alebo v CCA ?
HIL: je Hold Item List a je to dokument do ktorého sa zapisujú závady ak. Napríklad: počas letu kapitán zistí , že sa mu pokazil zábleskový maják a v MEL- Minimum Equipment List je napísané ( tuším: že s touto závadou môžeš lietať 3 dni za určitých podmienok ) , no a kapitán to na ten HIL zapíše. Čo sa pokazilo , referenciu z MEL-u , dátum zistenia závady a do kedy sa závada musí odstrániť. Závadu potom release-ne mechanik. Napríklad po výmene Majáku - resp. po odstránení závady. Inak - osoba poverená Airworthines môže HIL predlžiť ešte o ďalšie ( v tomto prípade ) o 3 dni. Ale potom sa už musí závada určite odstrániť.
MEL pozná 4 druhy due date. Závada typu A: do 24 hodín závadu odstrániť.
B: do 3 dní závadu odstrániť.
C: do 10 dní závadu odstrániť.
D: do 120 dní závadu odstrániť.
Ale to máš všetko napísané v MEL-y.
Workorder: to je v podstate objednávka práce. Napríklad - Engineering podľa MPD určí , že potrebujú vykonať 1A Check čo je napr. na Clasikoch 737-300 - každých 250 hodín. Vypíše na to Workorder , vytlačí Task Cards na daný check a odovzdá to v predstihu mechanikom aby údržbu vykonali. Inak - na všetko čo ideš robiť na lietadle musí byť otvorený Workorder.
MOE: Maintenance Organisation Exposition - príručka organizácie riadenia údržby.
MME: presne neviem , ale malo by to byť: Maintenance Managment Exposition.
OMME: tak toto fakt neviem.
Double Inspection: mám pocit že je to pri tých náročnejších prácach ako sú štrukturálne práce atď. Nie som si ale na 100% istý.
Snáď som ti aspoň trochu pomohol.
Maťo
|
| |
|