| | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 19:38 | |
| | Za chvilku nalítáváme do CTR pojďte někdo řídit.....ď. |
| |
|
| | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 19:52 | |
| | | |
|
| | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:05 | |
| | Vy jste teda banda... Jeden spadnul a jinak všichni ostatní suverénně na RWY24 s bočákem 14kt... |
| |
|
| | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:10 | |
| | ILS APPROACH RUNWAY IN USE 24 RWY IS WET TRANSITION LEVEL 60 RWY 13 AND 31 CLOSED |
| |
|
| | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:10 | |
| | Co je na bočáku 14kts divného? |
| |
|
| | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:25 | |
| | Třeba to, že je (podle mě) výhodnější jít proti tomu větru, který je téměř přesně v ose jiné dráhy? |
| |
|
| | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:28 | |
| | a kdyz je ta draha zavrena...? |
| |
|
| | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:33 | |
| | a kdo ji zavřel? V NOTAMech nic takového není |
| |
|
| | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:33 | |
| | ILS APPROACH RUNWAY IN USE 24 RWY IS WET TRANSITION LEVEL 60 RWY 13 AND 31 CLOSED |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:34 | |
| | IVAO se ale podle reálného ATISu neřídí.
Co dál? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:36 | |
| | Vzhledem k tomu, že vítr na ivau se shoduje s větrem v realu, klidně bych se realem řidil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:42 | |
| | Noa? Posunutý práh ti taky dráhu neuzavře |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 08:11 | |
| | Prostě jsi zase jednou něco udělal blbě a nechceš to přiznat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 09:31 | |
| | A co jsem udělal blbě? Když mi řekneš co, tak to přiznám To že bezhlavě nekopíruju reálný ATIS hned neznamená, že jsem něco udělal blbě. V NOTAMu nikde není, že by byla RWY13/31 uzavřena. Je tam pouze její část uzavřena - navíc malý kousek a na jejím konci a to pro mě není důvod k uzavírce dráhy. To by se v mošnově v době, kdy dělali ty světla nedostalo žádné letadlo na letiště (a to bylo tak půl roku)... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 09:48 | |
| | V Praze nejsi na Mošnově.. Mimoto, nechat něco většího sednout na mokrý dráze, kde na její poslední třetině se pohybujou lidi a prostředky, je celkem vo držku.. Mimoto si myslim, že bys musel vypublikovat nové vyhlášené délky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 10:04 | |
| | S těma délkama souhlasím, to bude možná ten důvod, proč je uzavřená. LDA 2600m je podle mě dostatečná pro přistání takových letadel, jaké sedají na LKPR. V LKTB mají RWY 2550m a sedá tam i Jumbo... A kdyby náhodou, tak snad není problém, aby se robotníci na 5min uklidili pryč, musí tam být na spojení s TWR, tak stačí hyknout do rádia |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 10:29 | |
| | Sorry Ivosu, ale tak nejak si myslim, ze vznikaji pribehy pro serial o leteckych katastrofach...
"Se na to vyser, ni, sak chachari vypadnu, hukni jim do radia..." "Chachari, vcil sedne cosik vjetsiho jak Cessna, toz si dajte kurpauzu" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 11:33 | |
| | Jo, ale to některejm prostě nevysvětlíš.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 12:14 | |
| | To je fakt V Praze máte o dráhu navíc, tak nač by se někdo obtěžoval vůbec uvažovat, že by se něco mělo počítat... no probůh, námaha, to se tam nenosí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 12:56 | |
| | Něčím takovým, jako jsou hluková omezení nad městem a hustě osídlenými oblastmi, nemá smysl tě zatěžovat, bo to stejně nepobereš..
Takže znovu opakuju.. Myslel sis to blbě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 13:17 | |
| | Aha, o hlukových omezeních sis něco teď vyčet, nebo ti to někdo poradil?
Dovol, abych ti teď předhodil pár citátů z AIP ČR:
LKPR AD 2.21 POSTUPY PRO OMEZENÍ HLUKU
...
2.21.2 PREFERENCE DRÁHOVÉHO SYSTÉMU A OMEZENÍ JEDNOTLIVÝCH RWY
...
2.21.2.3 RWY 31
2.21.2.3.1 V době od 2100 do 2300 (2000-2200) jsou vzlety a přistání letadel zakázány, s výjimkou dle 2.21.2.5.1.
2.21.2.3.2 V době od 2300 do 0400 (2200-0300) jsou vzlety a přistání letadel zakázány, s výjimkou dle 2.21.2.5.2.
2.21.2.3.3 V době od 0400 do 0500 (0300-0400) jsou vzlety a přistání letadel zakázány, s výjimkou dle 2.21.2.5.1.
2.21.2.3.4 V době od 0500 do 2100 (0400-2000) jsou přistání letadel o MTOW větší než 7 t zakázána, s výjimkou dle 2.21.2.5.1. Vzlety letadel bez omezení.
2.21.2.5 Výjimky
2.21.2.5.1 Ustanovení 2.21.2.2.1, 2.21.2.2.3, 2.21.2.2.4, 2.21.2.3.1, 2.21.2.3.3, a 2.21.2.3.4 neplatí v případech kdy:
...
- boční složka větru na RWY 06 nebo RWY 24, včetně poryvů, překračuje 15 kt;
...
Což uznávám, že bylo na hraně (vítr 320/14 dle METARu, aktuální občas 16 v tomto směru). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 14:12 | |
| | a..? nějako mi uniká smysl toho příspěvku.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 15:17 | |
| | Že v době, kdy jsem sedlal LKPR TWR byly podmínky takové, že už to hraničilo s tímto nařízením z AIPu (chvílema byla překročena boční složka větru) a přistání těch letadel bylo v době cca hodinu a půl před zákazem létání na RWY 31 (předpokládám-li, že časy v závorkách jsou lokální zimní - nikde jsem nenašel určení, které jsou které), NOTAMem byla uzavřena jen malá část dráhy a tak jsem neviděl důvod uzavřít danou dráhu.
To je jedno, už to neřeš... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 14:18 | |
| | Tož fčil bacha, v Tlusticích máme dráhu jednu, zkracenou a ještě ji kříží silnice ;o))) |
| |
|
| | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:29 | |
| | 14 kt je hovno, to zamává jedine s cessnou :flejmujícísmajlík: |
| |
|
| | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:30 | |
| | Tohle bych při větru 14kts teda rozhodně neřešil, nanejvýš na kontaminované dráze |
| |
|
| | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:33 | |
| | Kolik má boční omezení éro velikosti B737? |
| |
|
| | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:38 | |
| | 35kts, a to ještě naní hard limit, ale max. demonstrated crosswind |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 3. 6. 2010 / 12:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:39 | |
| | sucha draha: 40kts na vzlet 40kts na pristani
mokra draha: 25kts na vzlet 40kts na pristani
suchy snih: 21kts na vzlet 35kts na pristani
brecka: 16kts na vzlet 20kts na pristani
led: 7kts na vzlet 17kts na pristani
B737 Classic |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 20:56 | |
| | tyjooo..já ještě suchej sníh nikdy neviděl...vždycky když sem se ho dotknulbyl pokaždý mokrej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:04 | |
| | Suchý sníh (dry snow) je normálně používaný termín a je v přesně leteckých předpisech definovaný |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:36 | |
| | jasný no...dělám si jen prču ale určitě by se proto našel jinej termín než suchej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:57 | |
| | Mozno sa hodi vyraz "prašan" pre sypky a jemny sneh |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 23:12 | |
| | Suchý sníh bude něco jako suchý led, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:42 | |
| | To bude ale z manuálu nějaký firmy, která si přidala vlastní omezení na dráhy 30m. V příručce od výrobce, kterou mám doma a podle které létáme, nic takového není a je tam jen max.demonstrated crosswind pro 737-800, a to 33kts s winglety a 36 bez nich. Pětistovka má 35. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:49 | |
| | Ale ted mi to dochazi - v tom prvnim scanu je dulezita ta modra poznamka na druhym radku:
[Option - 30m Wide Runway]
V celem manualu je na spuste mist popisovana spousta volitelnych prvku a tusil bych ze zrovna tohle plati, pokud ma ero nejaky doplnek "Uzka RWY" ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:52 | |
| | Anebo to může být limit navíc, který si provozovatel nechal přidat do příručky. V našem manuálu nic takového není |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 21:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:13 | |
| | a co suchý led? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:16 | |
| | Nebezpečné zboží! Nenakládat k pejskům! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:23 | |
| | na ten si sáhnout nemužeš..to by ses popálil jak je horkej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Travel akce - nyní, pojďte někdo řídit 2. 6. 2010 / 22:27 | |
| | sáhnout ne, ale co když na něj musíš sedat? jakej je pak boční limit s popálenou zadnicí? |
| |
|
|