FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nehoda Smolensk - CVR Jeden příspěvek | Celý strom
Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 15:59
Skier
Cau, dneska byl vydan prepis z polskeho TU154 u Smolenska.
http://slimak.onet.pl/_m/TVN/tvn24/stenogram.pdf
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 16:15
Skier
CVR is clear - commenced approach with known vis of 400m, continued with information of visibility dropping to 200m, continuing knowingly to 20m with 100m decision heigh, no response to "pull up". Classic CFIT, case seems closed. New discussion about their training is now more important.


zdroj:http://www.pprune.org/rumours-news/415657-time-re-open-polish-presidential-flight-thread-9.html
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 16:26
SONP   
Kromě toho ze záznamu plyne, že až do poslední chvíle - nad bližnou - nechali letět autopilota i s automatem tahu. Přitom TU-154 nemá žádný mod autopilota, který by držel konkrétní vertikální profil. Přirovnal bych to k letu na defaultním autopilotu s heading modem a vertical speed hold.

Teprve nad bližnou zazněl dvakrát zvuk, signalizující jednak vypnutí autopilota a jedna vypnutí automatu tahu, a to ve výšce méně než 30 metrů! Ještě předtím zazněl pokyn "Odchodzimy", takže by šlo předpokládat, že zmáčkli mod "UCHOD", ale přesto ještě sklesali z 80 metrů na 30. Fakt divný.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 17:35
Rozšafín Ctibum   
nenajde se tu někdo hodný, kdo to přepíše do angličtiny nebo češtiny? Já tam v tom rozumím vždycky jen "contact Minsk.." :-/
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 18:08
zdevac
Já bych to potřeboval spíše přeložit do jayzka běžného života. Nějak nerozumím tomu, jak mohli ignorovat varování o výšce. Teď to nemyslím nijak špatně - prostě mne jen zajímá, co může vést pilota (posádku) k ignoranci takovéto hlášky. Třeba byl systém nefunkční a občas hlásil zbytečně, takže byli zvyklí to ignorovat, nebo ... prostě by mne zajímalo, co se pilotovi může honit hlavou (čelní sklo nepočítám), když slyší varování o blízké zemi.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 18:19
pseudoMates
Ono to není tak jednoduchý říct.. Někdy se to asi ignorovat musí.. třeba na tomhle videu
http://www.youtube.com/watch?v=DHmrcCfdZFM
si dovedu představit, že GPWS museli ignorovat..
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 18:37
Rozšafín Ctibum   
Vidím zásadní rozdíl v počasí
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 20:59
Kachna   
No, není pravda. Do GPWS a jejich "derivátů" se nahrává výškový profil terénu okolí letišť a velkých překážek v oblasti, kde letadlo létá. Takže to varování na tvém videu možná ani neslyšeli. A u letišť je to samozřejmě detailnější.Pokud letíš, jak máš, nic neuslyšíš.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 18:17
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem to přelouskal..jednak mě fascinuje, jak tam motají metry a feety dohromady, druhak opravdu to, jak zcela ignoruji TAWS a vsechny tyhle kontrolni mechanizmy. A pak taky smysl pro černý humor toho, kdo to přepisoval. ukončit to "kurwaaaa...." mi přijde odvážné. Hlavně by mě zajímalo, jak se řeknou tečky.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 19:01
stanley2
V televizi onehdá povídali, že poslední slova která zazněla na nahrávce patřili modlitbě. Poláci asi maj jiný něž u nás....
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 21:13
Tragédie v JRD
ja tam cerny humor nekoho, kdo to prepisoval, neviidim ... v cem je tam cerny humor?
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 19:08
Swordfish   
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/201965-naberte-vysku-varovaly-pristroje-polskou-posadku-minutu-pred-havarii.html
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 18:02
Cirrus/Pindra
Takže jsou to prostě vrazi. Jinak než vražda bych takovýhle jednání profesionálů nenazval... smutné, myslím, že v polskym letectvu se toho bude muset hodně změnit.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 08:25
Premek
To bylo moudro... Chjo |
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 19:08
Rozšafín Ctibum   
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/201965-naberte-vysku-varovaly-pristroje-polskou-posadku-minutu-pred-havarii.html


Pojďme se někdy domluvit po SZ, vytvořit tady nějakou šílenou teorii a uvidíme, co se stane..
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 20:44
zdevac
No já nevím. Pořád nechápu, jak mohou mít po nějakou dobu každých 5 sekund varovné hlášení a při nulové viditelnosti je ignorovat. A třeba je mi divné i to, že pokud tam byla ta další osoba, že se ani nezeptala, co je to za varování, a že ani piloti nepovažovali za nutné někomu dalšímu (a ještě ke všemu nadřízenému) vysvětlit, proč to ignorují. Opravdu mi to nejde do hlavy. Fakt je normální, že v kabině jsou piloti, pak jakýsi pohlavár, začne pískat jeden z nejdůležitějších varovných signálů, a oni ani nepotřebují se o tom zmínit?


Chceš konspirační teorii? Tak co třeba ... víš, proč to zveřejnění trvalo tak dlouho? Co třeba proto, že potřebovali nějaký čas na to, aby tuto nahrávku vyrobili???

 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 21:17
Hoplite
Preco (mozno) ignorovali hlasenie TAWS o terene?

Do TAWS sa nahrava databaza terenu. Tato databaza obsahuje aj informacie o polohe letisk. Ak sa vsak v databaze nenachadza letisko na ktore letis, system to povazuje za zem pred tebou a tak aj v pristavacej konfiguracii bude EGPWS hlasit upozornenia o terene. Co sa tyka vojenskych letisk je dost mozne ze v tejto databaze nebolo...

Ak si si vedomy, ze letis na letisko, a TAWS ta varuje (lebo si mysli, ze letis do zeme kedze letisko nema v databaze), moze sa stat ze tieto informacie ignorujes.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 21:34
Lowmick   
dotaz - TAWS vychazi ze svoji databaze a GPWS z radiovyskomeru (a samozrejme konfigurace letadla atd.)? Resp GPWS nema svoji "hlavu" ale jen ruce?
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:05
Hoplite
EGPWS (Enhanced ground proximity warning system) je TAWS (Terrain awareness and warning system), ktory zabezpecuje zakladne GPWS funkcie spolu s dalsimi rozsirenymi moznostami varovania pred terenom.

EGPWS vyuziva lietadlove vstupy ako napr. geo.polohu, polohu v priestore, vysku, rychlost a takisto aj odchylku od zostupovej roviny. Tieto informacie su pouzite s ohladom na okolity teren, prekazky a databazu letisk na predchadzanie zrazke so zemou, alebo s prekazkou. Ak nastane konflikt EGPWS zabezpeci, ze si informovany vizualne aj audio signalom.

Ak teda vies, ze letis na letisko, ktore nie je v databaze, system ta stale varuje ako keby si letel do zeme.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:13
Lowmick   
jasny. No googlim (wikipedim) jaky je rozdil mezi TAWS a EGPWS (obyc GPWS je jasny). Zatim se to zda pouze jako slovickareni...
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:23
Hoplite
No EGPWS je kombinacia TAWS a GPWS.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:25
Lowmick   
nooo ale TAWS uz taky obsahuje databazi terenu a prvky obyc GPWS, ne?
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:42
Hoplite
TAWS, ako hovoris je databaza terenu. TAWS pracuje s GPS polohou lietadla aj s GPS nadmorskou vyskou, preto vie na obrazovke farebne urcit teren vokol teba. Ci je ten teren pod tebou, na tvojej urovni, lebo nad tebou. Typicky priklad TAWS-u su bezne dostupne GPSky aj v malych lietadlach typu GNS 430, lebo 530. Ma dve karty - jednu na databazu navigacnych udajov, druhu na databazu terenu pre TAWS.

GPWS ta varuje pred zrazkou so zemou napriklad na zaklade pouzitia radiovyskomera, vertikalnej rychlosti klesania, alebo rychlosti letu a zabezpecuje varovania pre vysunutie klapiek, podvozku, neumyselneho klesania po vzlete, alebo odchylku od zostupovej roviny, atd...

Sucasna kombinacia TAWS a GPWS je EGPWS. V tomto pripade uz napriklad DH nastavujes priamo na obrazovke TAWSu. Moze mat navyse funkcie na upozornovanie dosiahnutia minim pri zostupe, ci ohlasenie jednotlivych vysok 1000.. 500.. fifty, forty, twenty,...ten..
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:52
Lowmick   
aha, jasny. Ja prave myslel ze kdyz uz je v letadle TAWS, tak ma "automaticky" i vybavicku GPWS (tzn. pospojovat si dratky s variem, podvozkem, klapkama,...). A vono ne... I kdyz i ten TAWS jako takovy staci a je fajn (mame tu zminovanou 530ku) plus radiovyskomer.
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 23:10
Mike2811
Uvážímeli, že v té databázi to letiště neměli (přičemž to dost možná mohli doplnit, protože věděli dopředu, kam poletí), nevypli by to celé úplně ? Ono systém, který ti do toho řve, i když letíš správně, je fakticky nanic...

Navíc mnoho nehod bylo spíše opačným způsobem - mysleli si, že přístroj vymýšlí koniny, tak ho vypli... :-/
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 11:55
Hoplite
Ako pilot nedokazes rucne do databazy pridat letisko. Nefunguje to ako klasicka GPS. Tato databaza sa stahuje na kartu, ci do pamate systemu TAWS a je nemenna. novsie udaje o terene, ci prekazkach ziskas znova uploadovanim databazy.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 12:03
Mike2811
Pro civilního uživatele to ani nemá smysl, ale není možné, že armáda bude mít vlastní update databáze pro letiště, která fakticky nejsou veřejná a z civilních zdrojů by pro ně nikdy nebyla dostupná data ? Samozřejmě je otázka nakolik by byla dostupná data i pro letiště, které de facto bylo zrušeno pro velký provoz...
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 13:33
A.J.Scandall   
Máš ve své podstatě máte oba pravdu. Pokud letíš na letiště, jehož překážky nejsou upřesněny v databázi TAWS, případně pokud letíš na letiště, které místo QNH používá QFE, měl bys kvůli eliminaci falešných signálů EGPWS/TAWS vypnout, pokud to SOP tvé firmy umožňují. Ve většině případů to je jedno, do Ruska, kterého se to primárně týká, létá málo firem a když, tak na velká letiště, kde toto není problém, případně mají postupy, jak v prostředí QFE létat na QNH (převodní tabulky pro konkrétní letiště). Ale v případě Tu-154 ve Smolensku si dovolím tvrdit, že podmínky, ve kterých EGPWS nefunguje jak má, jsou splněny.

Čímž lze vysvětlit, že jeho varování ignorovali. Neobhajuji, nesoudím, pouze konstatuji.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 15:35
Mike2811
Taková blbá otázka, na kterou dost možná nebudete moci odpovědět a akorát se rozvinou další a další hypotézy.

Jednomu nerozumím:

Za prvé, vertikální profil jak byl na těch dřívějších analýzách na chvíli prudčeji klesal, nikdo o tom v kabině nic neříká.

2) V kabině odpočítávají výšku - to je z radiovýškoměru nebo odpočítávají QFE ? Protože v průběhu sestupu se podle těch profilů dostávají pod úroveň letiště a ani tohle nikdo v kabině nekomentuje.

Já chápu, že lidi ignorují přístroje ve chvíli, kdy se zabývají něčím jiným, ale jakto, že se dostali pod úroveň letiště, řve jim tam Pull Up Pull Up a nikdo si ani nevšimne, že jsou pod letištěm ?


Mimochodem, nemáte někdo odkaz na tu předchozí diskuzi právě s fotkami stromů a dráhou letu ? Zkoušel jsem to hledat, ale pořád se nedaří...
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 16:34
Stew
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=356256&lan=0&style=2
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 17:31
Mike2811
Dík, já tam psal Smolensk... :-/ Asi jsem idiot...
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 21:52
Koprik
Takže pánové, už to tady chvíli visí, ale nikdo z těch,co se do mě pouštěli jako sršáni, když jsem od začátku tvrdil, že to jde za posádkou a především za kapitánem (poté co velice brzy po katastrofě vyloučili technickou závadu), se mi neozval s omluvou...no nic!
 

Nehoda Smolensk - CVR   1. 6. 2010 / 22:06
Tragédie v JRD
Fajn. Tady je moje omluva: Tahni do prdele.

Ty jsi fakt magor. Tohle je tragedie a je uplne jedno, jak k ni doslo. Nechapu, kde beres tu drzost si zrovna v tomhle vlakne honit vlastni ego

Hnus jeden fialovej, velebnosti...
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 00:03
Koprik
...potrefená husa se ozvala,že Tragéde???Nemá smysl cokoliv dodávat, když ti chybí argumenty, vyvádíš jak malej kluk na pískovišti když mu rozšlápnou bábovičku.Držel bych hubu, ale ten kdo začal s nesnesitelným rýpáním do mě jsi byl zrovna ty (nějak jsi nemohl pochopit že můžu mít vlastní názor a stát si za ním) a já nemám důvod si nechat kálet na hlavu. A po únorové nehodě OK-ACH to bylo úplně totéž.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 09:02
kuma   
Sorry, Kopříku, ale i teď zatím víš prd.

Že se jedná o chybu lidského faktoru bylo jasné v okamžiku, kdy byklo oficiálně sděleno, že nešlo o technickou závadu. Jakým způsobem ale chyba lidského faktoru nastala, tedy zda byl pilot pod nátlakem, stres, nebo za berany tahal někdo jiný... to nevíme ani teď. Dokonce ani není jasné, z jakého úhlu se podívat na celkem logický rozbor jednoho smolenského domorodce z místa nehody (odkazy v minuklých vláknech), který celkem přesvědčivě dokazuje, že letadlo šlo k zemi po nedotočeném půlvýkrutu (!!) - záznamy černé skříňky to neptvrzují. Jak to tedy bylo? Jsi si jist, že víš TEĎ jak to bylo, abys mohl obhajovat, co jsi psal TENKRÁT že to tak bylo? - já myslím, že dost těžko.

Přijde mi to stejné, jako kdybych se teď já začal prsit, že jsem už před několika týdny říkal, že hnusné počasí je způsobeno Ejákulem - protože tak jak se nad nás tahnul čoud z Černobylui, táhne se teď (= před několika týdny) z druhé strany ve vysokých vrstvách čoud z Ejafjallajökutolla - a ani nebude pořádné léto. Fakt jsem to říkal - a lidi se mi smáli. No- a teď to potvrdili z míst nejvyšších, že to tak fakt je. Já to tehdy bral jako humor a recesi - a bohužel jsem měl pravdu. Rozhodně to ale neznamená, že bych si mohl otevřít věštírnu počasí - a pokud by si ze mne kvůli tomu někdo utahoval - že jako ať si zřídím virtuiální věštírnu počasí - nemohl bych se na něj vztekat (nebo - mohl, ale vypadal bych blbě)

a PS: Tragéd se ti teď ozval, protožes ho nepřímo vyzval tak jakám potrefená husa, když jsi mířil právě na tu jednu
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 09:29
Premek
Jeste s odkazem na ten prepis...

Podle tohohle grafu (uznavam, neprovereny zdroj, ale presto):
http://zpravy.idnes.cz/specialni-priloha.asp?y=zahranicni/infografika-teorie-priciny-smolenske-tragedie.htm
to vypada, ze 9 sekund pored narazem trefili prvni strom ve vysce 8 metru, pak sli nahoru, jeste se trisku zvedli a tocili pote ci jim upadlo kridlo...

Nicmene v zapise je 9 sec. pred ukoncenim zaznamu jsou ve vysce 20. To by odpovidalo dvaceti stopam... Jenze, v case 10:40:42.6 hlasi Anonym (je zvlastni, ze jim hlasi vysky, dalnou apod... je mozny, ze je to sef letectva?) 100 metru, pricemz system hlasi 100... Jsem z toho krapet jelen...

Dal, pokud pripustim ze to sedi - je mozny, ze by neokomentovali naraz do stromu, ktery jim urval kridlo, pripadne ulomeni kridla?

Jen tak mimochodem, hlasi v Tucku 'Natasa' Bank Rate?

Doufam, ze jsem dal svoje otazky trosku smysluplne dohromady - tohle je na dyl...


A jeste pro Koprika, byt do jinyho vlakna:
10:40:50.5 - druhy pilot - "Odchodzimy" (to je mimochodem tech 80 nad zemi)
Jak okomentujes tohle...
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 10:56
Premek
Jen to vystouchnu - Vojto (SONP) mohl by si se na to mrknout? Dik.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 11:29
SONP   
Podle CVR letadlo zavadilo o první strom v čase 10:40:59. Podle mě to nevylučuje, že 17 sekund před tímto okamžikem měli ještě 100 metrů - anonym hlásí sto metrů, navigátor (ŠT, ne systém - ten hlásí v zápětí PULL UP) hlásí taky 100 metrů, a 100 hlásí ještě jednou o sedm vteřin později - jakoby letěli rovně. Pak najednou hlásí rychle za sebou (řádově po vteřinách) 90,80,60,50 - což by odpovídalo tomu, že začínala končit ta nešťastná rokle, oni letěli stále rovně a země se přibližovala k nim.

Na náraz do stromu je podle mě jednoznačná reakce "kurwa mać".

TU-154 ve velkém náklonu zvoní (nebo troubí, teď nevím), k tomu svítí tablo "KREN VELIK". Z hlavy nevím, jaký je tam limit na ten signál, mám takový pocit, že to je 15° s klapkama a 30° bez, ale ruku do ohně bych za to nedal.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 11:47
Premek
Diky moc za odpoved - me jen spis slo o to, jestli to hlasil ST ve stopach, nebo metrech (proto ten odkaz na 10:40:41). Jen jsem vul, protoze mi nedoslo, ze mezi poslednim hlasenym udajem vysky 20 a narazem do stromu je 8 sekund...

A ten naklon by se mel asi opzvat, nicmene, kdo vi, v jakym stavu byly jednotlivy systemy letadla po kontaktu s porostem...

Diky za osvetleni, omluva za stupidni dotazy ;o)
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 11:49
SONP   
On tam ten zvuk možná i je, protože některé signály na TU-154 jsou stejné pro různé věci. Takže pokud např. houkalo odpojení autopilota (F=400 Hz), tak je možné že ten stejný zvuk je i pro signál velkého náklonu.
 

Nehoda Smolensk - CVR   3. 6. 2010 / 14:00
mípa   
Co znamená hláška "horizont 101" ?
 

Nehoda Smolensk - CVR   3. 6. 2010 / 14:14
Premek
Vzhledem k tomu, ze to rika ridici a cislo letu bylo 101, rekl bych, ze je upozornuje na vysku... Mozna )
 

Nehoda Smolensk - CVR   3. 6. 2010 / 15:09
SONP   
Podle mě to znamená - "leťte rovně, 101čko". V českém letecké hovorové řeči (která má z velké části původ v ruštině) se říká "horizont" ve smyslu "zastav stoupání/klesání".
 

Nehoda Smolensk - CVR   3. 6. 2010 / 16:22
mípa   
Nějak jsem nepobral ty hlášky dispečera "2 на курсе, глиссаде", předpokládám, že 2 je vzdálenost, "на курсе" bych taky pochopil, ale přece byli hluboko pod glisádou ?
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 11:20
Koprik
Doktore, dobré ránko a klídek....venku leje jako z konve, nechci a nebudu přilévat oleje do ohně a zvlášť ne když diskutuju s Tebou!Měl jsem za to, že něktěří té chybě lidského faktoru odmítali uvěřit a hledali v tom něco daleko složitějšího.Všech těch co tam zůstali mi bylo a je líto!!!
Bohužel vyšetřovatelé asi už těžko na něco nového přijdou.....to pak můžeme kombinovat furt dokola:
1) Relativní nezkušenost kapitána (total nálet 1900h, z toho TU154 asi 450h)
2) Vnitřní tlak na to aby přistál a nedopadl jako dříve vyhozený kolega který se rozhodl neposlechnout prezidenta a divertovat
3) Extrémní mezinárodní důležitost toho letu
4) Nepřipravenost záložních letišť na změnu plánu prezidenta
5) Tlak lidí z letadla a koneckonců nedávno potvrzený velitel letectva přímo v kabině.....

Samozřejmě nedokážu a snad jsem to ani nikdy netvrdil, v jakém poměru byl ten koktejl namíchaný.Lidský faktor a omezení jsou nakonec tvůj džob,tak třeba ještě něco přidáš,co mě nenapadlo.
A vůbec, čest jejich památce snad poláci udělají vše proto, aby se to už nikdy neopakovalo.Hezký den všem!
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 14:53
kuma   
v poho...
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 08:32
Premek
V 08:17 kapitán Arkadiusz Protasiuk letušce a zatím neidentifikované osobě řekl: „Padla mlha. Nevím, zda přistaneme“. Neznámý hlas se ptal, co bude, když nepřistanou. „Tak odletíme,“ odvětil Protasiuk.

Opravdu ses si tak jisty?
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 14:41
Rozšafín Ctibum   
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/202079-nehodu-prezidentskeho-specialu-zavinila-posadka-tvrdi-polsti-experti.html


Mno vidíte, kdyby se zeptali tady, tak by to věděli 15 minut po nehodě.
 

Nehoda Smolensk - CVR   2. 6. 2010 / 17:44
Mike2811
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5477950992762243394

Tady je to, v ruštině, vepsané do profilu letu...
 1x  

Nehoda Smolensk - CVR   22. 10. 2010 / 17:54
Mistral
http://spravy.pravda.sk/vysledok-vysetrovania-katastrofy-zrejme-sokuje-cele-polsko-p55-/sk_svet.asp?c=A101022_115443_sk_svet_p12
 

Nehoda Smolensk - CVR   22. 10. 2010 / 18:12
Tragédie v JRD
premyslim, v cem je ten clanek objevny. v podstate nerika vubec, ale naprosto vubec nic.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ