Skoro se mi zdá, že vyhlásíme válku a na jedné straně zákopů budou Airbusáci a na druhé Bulíkáři a budou po sobě házet plnejma bažantama (viz MASH).
1) výběr A kontra B nespočíval vůbec v tom, kolik je tam místa na nohy nebo jakou mají barvu dekly na stropě.
2) myslím, že i rozhodování typu "peníze nepůjdou amíkům" v takovym tendru nemaj místo. Argumenty jsou úplně jiný - kolik bude stát éro, kolik bude stát deset kousků, kolik údržba, jak dlouho počkaj s placením, kolik si přirazej na splátkovém kalendáři, co nám k tomu prodaj a co nám k tomu daj - a jak je ten partner naproti solidní a spolehlivej (jeslti B vytuneloval Vodochody, možná že i to má ňákou váhu, ale určitě ne to, jestli jsou za vekou louží).
3) airbus je modernější? která verze proti které verzi? zase jde o kompromis a hru s pěnězma...
4) jak a kolik bude stát přeškolení pilotů - ani ne to první ze 737 na 320 - ale pak školení mezi jednotlivými typy - použitelnost pilotů je v rodině A podstatně flexibilnější
5) nečekejte, že to AJS rozsekne, protože je profík, první co řekne bude, že to je jen jeho názor. Prostě to v ČSA sečetli a podtrhli a vyšel A - a třeba se za 5 let uvidí že to byla blbost - nebo právě naopak. To taky zatim nikdo z nás neví.
6) a můj názor: airbusy maj hloupej výraz v "obličeji"- dělá to tvar bočních okének kokpitu. Douglasy a Boeingy je mají dole špičaté, Airbusy krabicovité. Airbus proti Boeingu vypadá jak Nakajima proti Dakotě. Já kdybych mohl, vybíral bych jenom podle okének !! °-) |
|