| | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 14:56 | |
| | ... taky se lítá na PHM, které po dnešku bude obsahovat zase více Babišových sraček? Nebo se do letadel leje něco jiného? |
| |
|
| | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:03 | |
| | Myslím, že to je jeden z důvodů, proč někteří kroutí hlavou nad souhlasem s létáním na BA95. Letecké benziny (pokud já vím - a dokudd tomu věřím, cítím se v luftě bezpečně) se vyrábějí a kontrolují podle jiné normy, proto taky jiná cena. U BA95 skutečně člověk neví, co v tom je a jestli to na to pojede, nebo to bude pouze topit a smrdět. |
| |
|
| | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:05 | |
| | tomu se karliku nevyhnes.. babisovy sracky uz zkousej i v dopravnich letadlech ... v tralalajtech nejspis babisovy sragory taky jsou, bo tam lejou naturál .. |
| |
|
| | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:24 | |
| | Ještě, že se nelítá na diesel To by s babi-sračkami bylo vo život, jestli mi rozumíš... |
| |
|
| | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:27 | |
| | Na naftu se taky lítá! Diamond Da42, přezdívaný dvouropák, je toho příkladem |
| |
|
| | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:35 | |
| | a sakra... |
| |
|
| | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 19:57 | |
| | Když jsem byl jednou na airshow, tak mi někdo říkal, že i MIG-25 v nejhoršim natankuje diesel a letí to |
| |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 20:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 21:00 | |
| | No my na PT6kach mame v krajni nouzi povoleno pouzivat Avgas na nejakych 15 let. hodin. Pak udajne nasleduje generalka motoru, ale ja bych to spis nazval kremace. |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 21:27 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 23:50 | |
| | Tyjo tahle je ale hodne slusna musim rict... ono taky zaber 1,80 nebo 2,70 m, to uz neni pro maly kluky. Hridel 540 rpm. Panecku... |
| |
|
| | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 19:32 | |
| | Tragéde, my bychom měli lítat na 100LL, což je snad ještě opravdový benzín a ne ty koktejly pejska a kočičky z Neratovic, který se benzínem nazvat už dlouho nedají. Alespoň takhle to vyprávěl někdo na teorii (že by místo oblíbených leteckých předpisů?) Mimo SZ se dá tankovat i 95ka, das rotax s tím nemá problém. |
| |
|
| | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:47 | |
| | Já lítám na "čistý" benzín 100LL. Mě brukev řepka olejka do nádrží nesmí, protože jí naprosto nesnáším. Jako rostlinu i jako biopalivo. |
| |
|
| | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:58 | |
| | Já jsem si vždycky myslel, že do benzínu se lije líh, nebo se mýlím? Řepkoprodukty se strkají do nafty... |
| |
|
| | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:16 | |
| | To myslím nadneseně, protože řepku olejku nesnáším už jako plodinu, nicméně i biolíh z kukuřice či obilí je z tohohle pohledu pro mě prasárna. |
| |
|
| | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:24 | |
| | On je ještě nějaký jiný líh jak biolíh? Pokud vím, tak se občas přidával i do std aut, aby se navázala voda v nádrži.
Podle mě je líh v benzínu mnohem menší zlo, jak řepka v naftě/petroleji. |
| |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:43 | |
| | Pak je ještě kamenolíh, který se vyrábí ze štěrku
Nejsem odborník na paliva ani chemii, tak mě nechytej za slovo. Mě leze krkem celý princip biopaliv, speciálně na řepku jsem vysazenej, tak vidím rudě hned jak je o tom řeč.
Každopádně vlastnosti AVGAS 100LL jsou natolik lepší (nižší teploty hlav, lepší spouštění díky odolnosti proti parnímu zámku, lepší chcípání díky větší odolnosti proti samozápalům), že automobilovej benzín s kamenolihem či čím jiným do toho neleju, i když je o fous levnější |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:48 | |
| | Jé, nechtěl jsem nikoho popudit, jenom jsem byl zvědavý, že bych se mohl dozvědět něco nového.
Ono celé BIO je tak trochu nahlavu. Aspoň to, co se tlačí teď. Navíc naprosto nepodloženě. Prostě si z toho někdo udělal prima job.
|
| |
|
| | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:48 | |
| | No, kdyby to bylo jen nepodlozene, ono uz se vi, ze to stoji za bzum... (
|
| |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:52 | |
| | O ježdění na líh v Brazílii jsem četl ještě v Ohníčku. Ale asi jim to nějak hapruje, soudruhům přičmoudlým, protože z toho za 30 žádná celosvětová sláva není, jestli mi rozumíš...
P.S. ještě je jiný líh - etanol Nejsem sice chemik ani potravinář, ale jsem spoluautor alkoholometrických tabulek (červená, zelená a modrá brožura) coby příloh k zákonu o lihu někdy z roku 2001??? Už je to dlouho... |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži... 28. 5. 2010 / 08:22 | |
| | No jo, to máš pravdu, na metanol (nebo na jakousi směs metanol, ricin, eter) přece lítají modely, ne? |
| |
|
| | | | | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 16:26 | |
| | ...ostatně škrtnutý nápis BIO na víčku našeho podnikového diesela hovoří za vše. Není to dobrá složka. |
| |
|
| | | Co ty sračky v nádrži... 27. 5. 2010 / 15:56 | |
| | | |
|
| | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 27. 5. 2010 / 20:36 | |
| | Dovoluji si upozornit na opakování historie ze 30. let minulého století, kdy agrárníci prosadili zákon o přimíchávání svých produktů do paliv a létalo se tak na směs BiBoLi, v poměru 50% Benzin (Bi), 20% Benzol (Bo), 30% Líh (Li). A to se ještě nikomu o dnešních Zelených ani nezdálo... O kvalitě paliva m.j. hovoří toto: "Praga se však nevzdávala a proto si vyjednala v Anglii nákup vynikajícího motoru Rolls Royce Kestrel VII o výkonu 650 k. Tento byl do prototypu zastaven na podzim 1934 a prvně zalétán 30.října 1934. Ovšem motoru RR Kestrel nebylo po chuti československé standardní palivo, směs BiBoLi. Takže další vývoj stroje Praga E-44 (někdy též značený jako BH-44) nebyl dotažen do zdárného konce..." |
| |
|
| | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 27. 5. 2010 / 21:10 | |
| | Jinými slovy bych si to tedy dovolil parafrázovat takto:
"Lili tam sračky, takže to nefungovalo. A protože ten, kdo se nechce poučit z vlastní minulosti, je odsouzen k tomu, aby se opakovala..."
Je toho o pár deka víc, můžu to nechat? |
| |
|
| | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 08:28 | |
| | No jo, když RR počítal se std palivem. Bio přichází až teď.
Podle mě je to akorát konstrukcí (teď mě berte s rezervou, nerozumím tomu), pokud vyrobím motor na benzín a naliju do toho líh, tak to nebude ono (i když jawa 20 po zahřátí fungoval na kde co - nafta, ředidlo, ...). Když se vyrobí motor na líh, nemůžeš tam zase lít benzín.
Když se předělává motor z benzínu na benzín/butan, taky odborníci doporučují vyměnit svíčky. A to prý je kompromis (jak jinak).
Takže když budou stroje na řepkový olej, proč by se tam nelil řepkový olej, že jo.
|
| |
|
| | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 08:42 | |
| | Je to zjednodušené, ale máš v podstatě pravdu. To stávající množství lihu v benzinu nehraje roli. Pokud se však bude zvětšovat projeví se nevýhody lihu - podstatnou je pohlcování vody - takže starší palivo obsahuje pak vody víc než je zdrávo. Na 2. stranu zvyšuje oktanové číslo paliva.
Mimochodem, biolíh - to je dobrej název, ano používá(lo) se slovo syntetický líh, ale to byl tuším metanol. Myslel jsem, že každej etanol se dělá z rostlin. Takže nevím, co znamená to "bio".
Jinak před válkou a i pár let po ní se létalo - jezdilo na kde co. Dokonce i na syntetický benzin, to byl teprv sajrajt! Běžná bývala směs benzinu s petrolejem. "Olovo" se do benzinu začalo přidávat až v šedesátých létech.
Takže tyhle dnešní snahy opravdu nic nového.
|
| |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 08:53 | |
| | Ještě mě napadly dvě věci (než se pustím do práce ):
- alkoholy se asi jinak jak kvašením nedostanou (kyslík bych v ropě nehledal)
- za války/po válce se jezdilo i na dřevoplyn. Jeden takový stroj jsem viděl, prostě se do jakéhosi kotle naházelo dřevo, zahřálo se to a z dřeva unikající plyn se přiváděl do motoru jako palivo... Prostě přistaneš u lesa, narubeš dříví, naházíš do letadla a letíš dál.
|
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 09:09 | |
| | Dobrý,...Dřevoplyn má několik nevýhod, třeba malou výhřevnost, nebo rozměry toho zplynovacího zařízení. Viděls ty auta, jaký vozily obří válce? A jejich rychlost byla opravdu nízká. Taky nevím, co by na to řekly moderní motory, přeci jen ty předválečný měly poněkud vyšší vůle, nižší tlaky i životnost .
Leda to nacpat čmelákovi do kotle. Ale musel bys topit suchým a tvrdým. |
| |
|
| | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 10:47 | |
| | Jo, ten "vývojník" je nepřehlédnutelný. Normálka bys měl za letadlem vlečňák s vývojníkem.
Je potřeba myslet na budoucnost, v r. 2050 už nafta pomalu nebude, tak je potřeba hledat alternativy... |
| |
|
| | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:01 | |
| | No, nevim nevim ,jestli by to byl takovy problem - mam v baraku 'drevoply' kotel a ma vyrazne vetsi ucinost nez klasicky, pricemz velikost je srovnatelna, ja bych to nezatracoval ))))) A navic, ma to nalepku EKO ))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:16 | |
| | Jo Letadlo s nálepkou eko, na cestě za oceán přinejhorším nakrmíte žraloky, to je přece taky eko.
(ještě že ne emo, to by bylo "určitě nakrmíte žraloky" ) |
| |
|
| | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:18 | |
| | to rikaj jedni, ze v 2050 nafta nebude... nekteri rikali ze uz ted nebude nafta.. ver jim pak neco |
| |
|
| | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:23 | |
| | Budoucnost patří jedině elektřině. Pálit cosi kdesi a pak převádět jeden druh pohybu na jiný, to je technologie z předminulého století. Je třeba se od toho konečně oprostit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:41 | |
| | Kdepak - budoucnost je v H2O. Zrovna včera američtí vědci prohlásili, že zkonstruovali auto jedoucí na vodu. Tedy zatím jen na vodu z Mexického zálivu, ale to je jen začátek… |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:48 | |
| | vsechno spatne
budoucnost patri prece aluminiu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:54 | |
| | On vás ten humor přejde, až ve volbách vyhraje Paroubek, přiletěj mu kamarádi Marťani a přivezou s sebou úplně jiný technologie popírající zákon zachování energie, protože jenom tak lze ve státním rozpočtu vyčarovat všechny ty prachy, co nasliboval... sorry za OT |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 13:44 | |
| | A co zkusit trošku toho orgonitu či bauxitu??? Když už se to rozprašuje, tak ať je to k něčemu užitečný, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:56 | |
| | Nooo, ja bych byl taky za Debilithum, toho je vsude plno ;o))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:45 | |
| | Hele, a nevyrábí se elektřina náhodou taky pálením čehosi kdesi? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:57 | |
| | No, v temeline a dukovanech to zas tak paleni neni, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 12:00 | |
| | Tak samozřejmě, že Uran si asi nikdo nepředstaví, jako praskající polínko v krbu, ale principelně je to to samé. Vždyť se taky říká "vyhořelé" palivo z jaderných elektráren... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 12:03 | |
| | Pokud to beres takto, ono to zluty kulaty nahore co skoro celej kveten nebylo videt, je v podstate taky takovy vetsi polinko... ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 13:31 | |
| | Akorát je to, proti tomu uranu, ouplně opačný proces, jestli mi rozumíš... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:13 | |
| | A na to se vy*er, stejne se o to popalis tak nebo tak. Stejne jako o to poleno ;o)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:04 | |
| | Taky, ale taky jsou i jiný způsoby. Taková elektřina pro pohon letadel by se klidně mohla akumulovat z nějakýho alternativního zdroje, tedy jistě se teď nebavíme o letecké dopravě, ale o víkendovém lítání pro radost. Ale chce to ještě pár let na tom makat. Ale bohužel inženýrů u nás ubývá... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:21 | |
| | Prd. Když se ti zas vybleje Ejákul, tak to to pod tím mrakem nepotáhne a budeš horko těžko hledat nějaký pastvisko, kam s tím šlehnout - a teď je všude samá řepka do bionafty - a sednout do řepky, to je průser, směrovka fuč, závěsy fuč... řepka je možná z letadla hezká, ale jinak ÖRÖMI! jak tady už psal jakýsi moudrý kolega |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 14:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 15:08 | |
| | No jo, v kombinaci s řepkou na zemi je to blbý. Ale jinak dobrý. Lepší sice v Austrálii než u nás, ale i tak, dalo by se říct noví průkopníci letectví. A pro případ mraků je třeba mít nabitou pořádnou baterku. Jinak to bude spíš plachťák, než motorák, tak by se jistě dala najít plocha bezřepková. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 15:10 | |
| | Akorát, když se na to tak dívám, je to normální elektro model, jakejch lítá mraky, až na ty motory v téčku. To by mě zajímalo, co ho k tomu vede. Takhle zatěžovat ocas, kde jakždej modelář šetří každým gramem. Možná potřebuje vyvážit ty těžký baterky v čumáku, ale stejně, aby se to nechovalo, jako jistá Lambáda. |
| |
|
| | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 11:46 | |
| | zajímavé reminscence na dobu, kterou jen málokdo z vás pamatuje
Syntetický líh - už tak přesně nevím, jestli toto je normovaný název. V zásadě dřív se líh vyráběl dvojím způsobem - jako "ušlechtilý líh" - vlastně vinařskou techmnologií a pak destilací - to byl líh, který se dal předepsat v lékárně jako "spiritus vini" - duch vína. Stupňovitou destilací a pasáží přes sikativ bylo možníé vyrobit až 96% líh - takzvaný "spiritus vini absolutus" (ty 4% už z toho vyhnat nešly). Líh, kteržý byl 60% se nazývá "spiritus vini dilutus" - ředěný... Dřív šlo leccos - třeba doktor napsal na recept "spiritus vini cognac 50,00" - a pacient v lékárně dostal velkého prcka koňaku. Ale to už je víc jak 60 et.... (taky se alo napsat "spiritus vini cum saccharo optimo" - a znamenalo to ve skutečnosti rum )
Pro technické použití se už víc než 100 let připravuje "denaturovaný" líh - tedy líh s přidaným benzinem (to se fakt nedá pít...)
Víno je příliš vzácné, aby z něj byl dělán líh pro všeobecné účely (třeba do messerschnittů) - tak byly u každého většího města "lihovary", kde se vyráběl líh z toho, čeho v kraji bylo dost - třeba v Kolíně z Brambor a šlupek z řepy. Pokud byl tento líh dostatečně čistý a zdravotně nezávadný, prodával se v placatkách (obvykle v koncentraci 42%) pod názvem "konzumní líh".
No a pak se za války v bhývalých Göringwerke v Litvínově (nebio v Kralupech?) vyráběl "syntetický líh". Jak na to šli, to nevím, ale brambory k tomu nepotřebovali. Že by se synetetický líh prodávak na konzum jsem neslyšel, i když myslím, že chemické technologie dokázaly ten líh vyrobit ještě čistší, než v Kolíňáci z řepných šlupek. Jestli se v Litvínově ten líh dělá i teď nevím, ale myslím, že jo. Líh se vždycky dobře prodával - určitě líp, než LTO... Obvykle se vozil (vozí?) v anonymních cisternách, 7 až 20 tun najednou, a stalo se, že když v 70. letech stály trény s vojáky kdesi na randžíru třeba i 3 dny na jednom místě, přišel Ivan k hytláku s českými vojáky, držel v ruce ešus a nabízel: "Davajtě papjom spirit!!" - ti co se napili skončili v lepším případě na dialýze. Pak se došetřilo, že ruský vojáček při bloudění mezi kolejemi narazil na cisternu z Litvínova... |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 12:02 | |
| | Pro technické použití se už víc než 100 let připravuje "denaturovaný" líh - tedy líh s přidaným benzinem (to se fakt nedá pít...)
Neda pit, neda pit... Pan je gurman, ze? )))))) Ta dnesni mladez je silene rozmazlena ;o)
Jestli se nepletu, z brambor se v Dolanech (u Olomouce) delal tuzemak ) |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 12:10 | |
| | V Litvínově se vyráběl destilací hnědého uhlí syntetický benzín. Němci holt měli za války problém s palivem a tak zkoušeli spalovat ledasco. Mimochodem i takové vytápění lokomotivního kotle uhelným prachem (mourem) vymysleli v Reichu. Myslím, že se podobná technologie s rozemletým uhlím používá doteď ve fluidních kotlích v elektrárnách. |
| |
|
| | | | | | | | Co ty sračky v nádrži...BiBoLi 28. 5. 2010 / 12:41 | |
| | | |
|
|