FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Co ty sračky v nádrži... Jeden příspěvek | Celý strom
Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 14:56
Karel
... taky se lítá na PHM, které po dnešku bude obsahovat zase více Babišových sraček? Nebo se do letadel leje něco jiného?
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:03
kuma   
Myslím, že to je jeden z důvodů, proč někteří kroutí hlavou nad souhlasem s létáním na BA95. Letecké benziny (pokud já vím - a dokudd tomu věřím, cítím se v luftě bezpečně) se vyrábějí a kontrolují podle jiné normy, proto taky jiná cena. U BA95 skutečně člověk neví, co v tom je a jestli to na to pojede, nebo to bude pouze topit a smrdět.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:05
Tragédie v JRD
tomu se karliku nevyhnes.. babisovy sracky uz zkousej i v dopravnich letadlech ... v tralalajtech nejspis babisovy sragory taky jsou, bo tam lejou naturál ..
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:24
Karel
Ještě, že se nelítá na diesel To by s babi-sračkami bylo vo život, jestli mi rozumíš...
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:27
Pips   
Na naftu se taky lítá! Diamond Da42, přezdívaný dvouropák, je toho příkladem
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:35
Karel
a sakra...
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 19:57
Milby
Když jsem byl jednou na airshow, tak mi někdo říkal, že i MIG-25 v nejhoršim natankuje diesel a letí to
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 20:43
Už přistávám?
Su-25 určitě jo.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 21:00
Lowmick   
No my na PT6kach mame v krajni nouzi povoleno pouzivat Avgas na nejakych 15 let. hodin. Pak udajne nasleduje generalka motoru, ale ja bych to spis nazval kremace.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 21:27
Premek
Myslis na tehle PT6? ;o)

http://www.profistroje.cz/stroj.asp?idstroj=124
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 23:50
Lowmick   
Tyjo tahle je ale hodne slusna musim rict... ono taky zaber 1,80 nebo 2,70 m, to uz neni pro maly kluky. Hridel 540 rpm. Panecku...
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 19:32
Balooo   
Tragéde, my bychom měli lítat na 100LL, což je snad ještě opravdový benzín a ne ty koktejly pejska a kočičky z Neratovic, který se benzínem nazvat už dlouho nedají. Alespoň takhle to vyprávěl někdo na teorii (že by místo oblíbených leteckých předpisů?) Mimo SZ se dá tankovat i 95ka, das rotax s tím nemá problém.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:47
A.J.Scandall   
Já lítám na "čistý" benzín 100LL. Mě brukev řepka olejka do nádrží nesmí, protože jí naprosto nesnáším. Jako rostlinu i jako biopalivo.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:58
MzM   
Já jsem si vždycky myslel, že do benzínu se lije líh, nebo se mýlím? Řepkoprodukty se strkají do nafty...
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:16
A.J.Scandall   
To myslím nadneseně, protože řepku olejku nesnáším už jako plodinu, nicméně i biolíh z kukuřice či obilí je z tohohle pohledu pro mě prasárna.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:24
MzM   
On je ještě nějaký jiný líh jak biolíh? Pokud vím, tak se občas přidával i do std aut, aby se navázala voda v nádrži.

Podle mě je líh v benzínu mnohem menší zlo, jak řepka v naftě/petroleji.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:43
A.J.Scandall   
Pak je ještě kamenolíh, který se vyrábí ze štěrku

Nejsem odborník na paliva ani chemii, tak mě nechytej za slovo. Mě leze krkem celý princip biopaliv, speciálně na řepku jsem vysazenej, tak vidím rudě hned jak je o tom řeč.

Každopádně vlastnosti AVGAS 100LL jsou natolik lepší (nižší teploty hlav, lepší spouštění díky odolnosti proti parnímu zámku, lepší chcípání díky větší odolnosti proti samozápalům), že automobilovej benzín s kamenolihem či čím jiným do toho neleju, i když je o fous levnější
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:48
MzM   
Jé, nechtěl jsem nikoho popudit, jenom jsem byl zvědavý, že bych se mohl dozvědět něco nového.

Ono celé BIO je tak trochu nahlavu. Aspoň to, co se tlačí teď. Navíc naprosto nepodloženě. Prostě si z toho někdo udělal prima job.

 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:48
Premek
No, kdyby to bylo jen nepodlozene, ono uz se vi, ze to stoji za bzum... (
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:52
Karel
O ježdění na líh v Brazílii jsem četl ještě v Ohníčku. Ale asi jim to nějak hapruje, soudruhům přičmoudlým, protože z toho za 30 žádná celosvětová sláva není, jestli mi rozumíš...

P.S. ještě je jiný líh - etanol Nejsem sice chemik ani potravinář, ale jsem spoluautor alkoholometrických tabulek (červená, zelená a modrá brožura) coby příloh k zákonu o lihu někdy z roku 2001??? Už je to dlouho...
 

Co ty sračky v nádrži...   28. 5. 2010 / 08:22
MzM   
No jo, to máš pravdu, na metanol (nebo na jakousi směs metanol, ricin, eter) přece lítají modely, ne?
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 16:26
MzM   
...ostatně škrtnutý nápis BIO na víčku našeho podnikového diesela hovoří za vše. Není to dobrá složka.
 

Co ty sračky v nádrži...   27. 5. 2010 / 15:56
MzM   
fficial&client=firefox-a" target="_blank">http://www.google.cz/search?q=leteck%C3%A9+biopalivo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:csfficial&client=firefox-a

jaké sračky? akorát je draží, víc znečišťuje prostředí a motor má dražší údržbu...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   27. 5. 2010 / 20:36
Pavel K.
Dovoluji si upozornit na opakování historie ze 30. let minulého století, kdy agrárníci prosadili zákon o přimíchávání svých produktů do paliv a létalo se tak na směs BiBoLi, v poměru 50% Benzin (Bi), 20% Benzol (Bo), 30% Líh (Li). A to se ještě nikomu o dnešních Zelených ani nezdálo... O kvalitě paliva m.j. hovoří toto: "Praga se však nevzdávala a proto si vyjednala v Anglii nákup vynikajícího motoru Rolls Royce Kestrel VII o výkonu 650 k. Tento byl do prototypu zastaven na podzim 1934 a prvně zalétán 30.října 1934. Ovšem motoru RR Kestrel nebylo po chuti československé standardní palivo, směs BiBoLi. Takže další vývoj stroje Praga E-44 (někdy též značený jako BH-44) nebyl dotažen do zdárného konce..."
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   27. 5. 2010 / 21:10
Karel
Jinými slovy bych si to tedy dovolil parafrázovat takto:

"Lili tam sračky, takže to nefungovalo. A protože ten, kdo se nechce poučit z vlastní minulosti, je odsouzen k tomu, aby se opakovala..."

Je toho o pár deka víc, můžu to nechat?
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 08:28
MzM   
No jo, když RR počítal se std palivem. Bio přichází až teď.

Podle mě je to akorát konstrukcí (teď mě berte s rezervou, nerozumím tomu), pokud vyrobím motor na benzín a naliju do toho líh, tak to nebude ono (i když jawa 20 po zahřátí fungoval na kde co - nafta, ředidlo, ...). Když se vyrobí motor na líh, nemůžeš tam zase lít benzín.

Když se předělává motor z benzínu na benzín/butan, taky odborníci doporučují vyměnit svíčky. A to prý je kompromis (jak jinak).

Takže když budou stroje na řepkový olej, proč by se tam nelil řepkový olej, že jo.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 08:42
orlík
Je to zjednodušené, ale máš v podstatě pravdu. To stávající množství lihu v benzinu nehraje roli. Pokud se však bude zvětšovat projeví se nevýhody lihu - podstatnou je pohlcování vody - takže starší palivo obsahuje pak vody víc než je zdrávo. Na 2. stranu zvyšuje oktanové číslo paliva.
Mimochodem, biolíh - to je dobrej název, ano používá(lo) se slovo syntetický líh, ale to byl tuším metanol. Myslel jsem, že každej etanol se dělá z rostlin. Takže nevím, co znamená to "bio".
Jinak před válkou a i pár let po ní se létalo - jezdilo na kde co. Dokonce i na syntetický benzin, to byl teprv sajrajt! Běžná bývala směs benzinu s petrolejem. "Olovo" se do benzinu začalo přidávat až v šedesátých létech.
Takže tyhle dnešní snahy opravdu nic nového.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 08:53
MzM   
Ještě mě napadly dvě věci (než se pustím do práce ):
- alkoholy se asi jinak jak kvašením nedostanou (kyslík bych v ropě nehledal)
- za války/po válce se jezdilo i na dřevoplyn. Jeden takový stroj jsem viděl, prostě se do jakéhosi kotle naházelo dřevo, zahřálo se to a z dřeva unikající plyn se přiváděl do motoru jako palivo... Prostě přistaneš u lesa, narubeš dříví, naházíš do letadla a letíš dál.

 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 09:09
orlík
Dobrý,...Dřevoplyn má několik nevýhod, třeba malou výhřevnost, nebo rozměry toho zplynovacího zařízení. Viděls ty auta, jaký vozily obří válce? A jejich rychlost byla opravdu nízká. Taky nevím, co by na to řekly moderní motory, přeci jen ty předválečný měly poněkud vyšší vůle, nižší tlaky i životnost .
Leda to nacpat čmelákovi do kotle. Ale musel bys topit suchým a tvrdým.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 10:47
MzM   
Jo, ten "vývojník" je nepřehlédnutelný. Normálka bys měl za letadlem vlečňák s vývojníkem.

Je potřeba myslet na budoucnost, v r. 2050 už nafta pomalu nebude, tak je potřeba hledat alternativy...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:01
Premek
No, nevim nevim ,jestli by to byl takovy problem - mam v baraku 'drevoply' kotel a ma vyrazne vetsi ucinost nez klasicky, pricemz velikost je srovnatelna, ja bych to nezatracoval ))))) A navic, ma to nalepku EKO )))))
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:16
MzM   
Jo Letadlo s nálepkou eko, na cestě za oceán přinejhorším nakrmíte žraloky, to je přece taky eko.

(ještě že ne emo, to by bylo "určitě nakrmíte žraloky" )
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:18
Tragédie v JRD
to rikaj jedni, ze v 2050 nafta nebude... nekteri rikali ze uz ted nebude nafta.. ver jim pak neco
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:23
orlík
Budoucnost patří jedině elektřině. Pálit cosi kdesi a pak převádět jeden druh pohybu na jiný, to je technologie z předminulého století. Je třeba se od toho konečně oprostit.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:41
Medcin
Kdepak - budoucnost je v H2O. Zrovna včera američtí vědci prohlásili, že zkonstruovali auto jedoucí na vodu. Tedy zatím jen na vodu z Mexického zálivu, ale to je jen začátek…
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:48
Milan Smid   
vsechno spatne

budoucnost patri prece aluminiu
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:54
Reptile   
On vás ten humor přejde, až ve volbách vyhraje Paroubek, přiletěj mu kamarádi Marťani a přivezou s sebou úplně jiný technologie popírající zákon zachování energie, protože jenom tak lze ve státním rozpočtu vyčarovat všechny ty prachy, co nasliboval... sorry za OT
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 13:44
Karel
A co zkusit trošku toho orgonitu či bauxitu??? Když už se to rozprašuje, tak ať je to k něčemu užitečný, ne?
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:44
Tragédie v JRD
ja navrhuju dilítium.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:56
Premek
Nooo, ja bych byl taky za Debilithum, toho je vsude plno ;o)))
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:45
Reptile   
Hele, a nevyrábí se elektřina náhodou taky pálením čehosi kdesi?
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:57
Tragédie v JRD
No, v temeline a dukovanech to zas tak paleni neni, ne?
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 12:00
Reptile   
Tak samozřejmě, že Uran si asi nikdo nepředstaví, jako praskající polínko v krbu, ale principelně je to to samé. Vždyť se taky říká "vyhořelé" palivo z jaderných elektráren...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 12:03
Premek
Pokud to beres takto, ono to zluty kulaty nahore co skoro celej kveten nebylo videt, je v podstate taky takovy vetsi polinko... ;o)
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 13:31
Karel
Akorát je to, proti tomu uranu, ouplně opačný proces, jestli mi rozumíš...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:13
Premek
A na to se vy*er, stejne se o to popalis tak nebo tak. Stejne jako o to poleno ;o))
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:04
orlík
Taky, ale taky jsou i jiný způsoby. Taková elektřina pro pohon letadel by se klidně mohla akumulovat z nějakýho alternativního zdroje, tedy jistě se teď nebavíme o letecké dopravě, ale o víkendovém lítání pro radost. Ale chce to ještě pár let na tom makat. Ale bohužel inženýrů u nás ubývá...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:16
Premek
Tady mas inzenyra ;o)
http://www.solarnavigator.net/solar_impulse.htm
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:21
kuma   
Prd. Když se ti zas vybleje Ejákul, tak to to pod tím mrakem nepotáhne a budeš horko těžko hledat nějaký pastvisko, kam s tím šlehnout - a teď je všude samá řepka do bionafty - a sednout do řepky, to je průser, směrovka fuč, závěsy fuč... řepka je možná z letadla hezká, ale jinak ÖRÖMI! jak tady už psal jakýsi moudrý kolega
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 14:26
Premek
Igen ;o)
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 15:08
orlík
No jo, v kombinaci s řepkou na zemi je to blbý. Ale jinak dobrý. Lepší sice v Austrálii než u nás, ale i tak, dalo by se říct noví průkopníci letectví. A pro případ mraků je třeba mít nabitou pořádnou baterku. Jinak to bude spíš plachťák, než motorák, tak by se jistě dala najít plocha bezřepková.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 15:10
orlík
Akorát, když se na to tak dívám, je to normální elektro model, jakejch lítá mraky, až na ty motory v téčku. To by mě zajímalo, co ho k tomu vede. Takhle zatěžovat ocas, kde jakždej modelář šetří každým gramem. Možná potřebuje vyvážit ty těžký baterky v čumáku, ale stejně, aby se to nechovalo, jako jistá Lambáda.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 11:46
kuma   
zajímavé reminscence na dobu, kterou jen málokdo z vás pamatuje

Syntetický líh - už tak přesně nevím, jestli toto je normovaný název. V zásadě dřív se líh vyráběl dvojím způsobem - jako "ušlechtilý líh" - vlastně vinařskou techmnologií a pak destilací - to byl líh, který se dal předepsat v lékárně jako "spiritus vini" - duch vína. Stupňovitou destilací a pasáží přes sikativ bylo možníé vyrobit až 96% líh - takzvaný "spiritus vini absolutus" (ty 4% už z toho vyhnat nešly). Líh, kteržý byl 60% se nazývá "spiritus vini dilutus" - ředěný... Dřív šlo leccos - třeba doktor napsal na recept "spiritus vini cognac 50,00" - a pacient v lékárně dostal velkého prcka koňaku. Ale to už je víc jak 60 et.... (taky se alo napsat "spiritus vini cum saccharo optimo" - a znamenalo to ve skutečnosti rum )

Pro technické použití se už víc než 100 let připravuje "denaturovaný" líh - tedy líh s přidaným benzinem (to se fakt nedá pít...)

Víno je příliš vzácné, aby z něj byl dělán líh pro všeobecné účely (třeba do messerschnittů) - tak byly u každého většího města "lihovary", kde se vyráběl líh z toho, čeho v kraji bylo dost - třeba v Kolíně z Brambor a šlupek z řepy. Pokud byl tento líh dostatečně čistý a zdravotně nezávadný, prodával se v placatkách (obvykle v koncentraci 42%) pod názvem "konzumní líh".

No a pak se za války v bhývalých Göringwerke v Litvínově (nebio v Kralupech?) vyráběl "syntetický líh". Jak na to šli, to nevím, ale brambory k tomu nepotřebovali. Že by se synetetický líh prodávak na konzum jsem neslyšel, i když myslím, že chemické technologie dokázaly ten líh vyrobit ještě čistší, než v Kolíňáci z řepných šlupek. Jestli se v Litvínově ten líh dělá i teď nevím, ale myslím, že jo. Líh se vždycky dobře prodával - určitě líp, než LTO... Obvykle se vozil (vozí?) v anonymních cisternách, 7 až 20 tun najednou, a stalo se, že když v 70. letech stály trény s vojáky kdesi na randžíru třeba i 3 dny na jednom místě, přišel Ivan k hytláku s českými vojáky, držel v ruce ešus a nabízel: "Davajtě papjom spirit!!" - ti co se napili skončili v lepším případě na dialýze. Pak se došetřilo, že ruský vojáček při bloudění mezi kolejemi narazil na cisternu z Litvínova...
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 12:02
Premek
Pro technické použití se už víc než 100 let připravuje "denaturovaný" líh - tedy líh s přidaným benzinem (to se fakt nedá pít...)

Neda pit, neda pit... Pan je gurman, ze? )))))) Ta dnesni mladez je silene rozmazlena ;o)

Jestli se nepletu, z brambor se v Dolanech (u Olomouce) delal tuzemak )
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 12:10
Pavel K.
V Litvínově se vyráběl destilací hnědého uhlí syntetický benzín. Němci holt měli za války problém s palivem a tak zkoušeli spalovat ledasco. Mimochodem i takové vytápění lokomotivního kotle uhelným prachem (mourem) vymysleli v Reichu. Myslím, že se podobná technologie s rozemletým uhlím používá doteď ve fluidních kotlích v elektrárnách.
 

Co ty sračky v nádrži...BiBoLi   28. 5. 2010 / 12:41
MzM   
No máte pravdu! Existuje syntetická cesta přípravy etanolu a sice eten + voda. Tak vidíte, že jsem byl akorát nevzdělán. (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADh )
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ