| | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 12:50 | |
| | http://katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=19835
V dnešním článku je obviněn pilot za špatný manévr.
Z mého pohledu udělal vše pro bezpečnost celé posádky. To že se otáčel těsně nad zemí, je mnohem lepší, než se otáčet někde vysoko nad zemí a v případě náhodného zachycení třeba o nějaký stožár, by hrozil ještě pád z výšky.Bohužel, zavadil o nerovnost terénu. Zlikvidoval sice mašinu za 35 mega, ale nikomu se nic nestalo. Takže obvinění asi není na místě. |
| |
|
| | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 12:58 | |
| | No, závěrečnou zprávu ÚZPLN jsem četl, a asi bych si nedovolil vydávat ani soudy typu, že za to mohl, ani že nemohl. Chybu udělal, jinak by se to nestalo, na druhou stranu LZS není žádná prdel a dovedu si představit, že se do téhle situace může dostat každý.
Létal jsem svého času s bývalými piloty LZS, vyprávěli mi příhody ze své činnosti, z náročnosti rozhodovacího procesu mi kolikrát naskakovala husí kůže (dilema: riskovat ve sračkách vrtulník a životy posádky, anebo to odpískat a udělat nad pacientem rovnou kříž?) a pak si říkám, že rozhodování v dopravních eroplánech je v porovnáním s tím hračka (neb když jde do tuhého, vždy musí vyhrát hledisko bezpečnosti letadla a osob na palubě). |
| |
|
| | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 20:02 | |
| | Máš přesně pravdu, chybu udělal, otázka je kdy a jakou. Neměl vůbec letět, měl to otočit dřív nebo měl sednou, stoupat? Ani po těch letech si to nedovolím hodnotit. Zásadní otázkou je vždy letět nebo se na vykašlat. Nikdy jsem si nedovolil, a nikdy to neudělám, apelovat na pilloty a nutit je k letu. Informace, že tam je popálený dítě, který bez nás nemá šanci je snad to nejhorší co může být. Vždyť - jestli tam nepřistaneme, ten slavnostnní obřad nestihneme a záložní letiště je daleko...Hrdinské lety v přízemní výšce jsou na draka, letět 10 min z LKPR H3 do Jenče a tam teprve zjistit, že do těch Varů to asi opravdu nejde je akorát na přesdržku ( myslím tu vlastní, ne někoho jiného). Kapča sám ví, že jsme tam potřeba. To už může být pacient 20 km za Varama a v Motole si můžou brousit skalpel. Ono to se sekundárními lety je vůbec velmi sporné, ale to bych se zamotal spíše do odborných věcí a mohl si tady pěkně naběhnout.
Takže pilot se rozhodl, že poletí, dostal se do sr..., snažil se to vyřešit. Rozbyl mašinu, ale všichni žijí. Kdo viděl fotky, všiml, ža kus dál na tom poli jsou dráty vysokého vedení. Taky už jsme tady mohli polemizovat nad jednim ohořelým Bellem.
Jenom na závěr, LZS lítat ve dvou pilotech bych bral jako standard. To je ale už jiné téma. Zdravím z Alpy |
| |
|
| | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 20:07 | |
| | Jak je to se sekundárním letem? To není let pro záchranu lidského života, ne? Nebo co vlastně znamená primární a sekundární let? |
| |
|
| | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:00 | |
| | Sekundární lety jsou převozy pacientů mezi pracovišti, pokud se nepletu... |
| |
|
| | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:12 | |
| | Primární vzlet je jinak řečeno akutní zásah LZS u místa události, bouračky nebo náhlého onemocnění. Většinou ve spolupráci s pozemní složkou - tzn. sanitou. V Praze se létají primáry 24 h, tedy i v noci se sedá to rerénu. Co to znamená pro piloty je asi jasné. Když řekne, tam to neznám, není počasí, ani neceknu.
Sekundáry jsou akutní a plánované. Těch prvních je asi většina, třeba transport pacienta k akutnímu kardiologickému zákroku nebo neurochirurgičtí pacienti. Plánované sekundární lety jsou pro pacienty jejichž stav nedovoluje pozemní transport nebo by mohlo v souvislosti s transportem dojít k jeho zhoršení.
To je asi vše a velmi stručně.
Tady v Bavorsku se sekundárů plánovaných taky lítá málo, akutních asi o něco více než u nás a primárních zásahů je hafo. Holt na kopcích sanita špatně jezdí a bláznivý turistu je dost. Vždyckz někam vylezou, tam si něco zlomněj a už letěj
|
| |
|
| | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:23 | |
| | Aha, takže i sekundár může být pro pacienta otázka života a smrti, chápu to dobře?
Díky za vysvětelení |
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:34 | |
| | V podstatě ano, ale už je ve špitále, má péči a dá se přeci už něco dělat. Jiná situace je v příkopě u dálnice. Omlouvám se za případné gramatické chyby, nějak tu češtinu v poslední době hrozně przním. |
| |
|
| | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 22:10 | |
| | Hlavně, jak nepoužíváš zbytečně anglické výrazy |
| |
|
| | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:06 | |
| | Ujíždíš takhle večer nas Alpě? Tos už hluboko klézl... |
| |
|
| | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:14 | |
| | Dneska jen jedno kvasnicové... Jen tak na okraj, už se v CR provalilo, že tady doktoři ve státních špitálech stávkujou? |
| |
|
| | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:32 | |
| | Neví, nemluví. Ony podmínky bavorských doktorů, krz které stávkují, jsou pro většinu doktorů u nás nedostižným snem. Ale u nás doktoři stávkujou taky - třeba v K.Varech teď maj problémy a přešli na směnnej provoz. V zásadě jsou problémy lékařů zaměstnanců v bavorsku a u nás dost podobné, býval jsem kdysi odborovým bosem (nikoliv pod Schlangerem! )¨a mnoho know-how jsme získávali od Marburského svazu. Ale to už je historie a na letecké fórum to nepatří |
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 22:10 | |
| | ..tož to jsem nevěděl, že náš Doktor býval odborář)) |
| |
|
| | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 22:45 | |
| | Svaz českých lékařů. Organizace s tradicí do 1. republiky, několikrát zakázaná, zrušená, rozehnaná - a znovu vytvořená, slučující jak funkci odborů, tak funkci profesní organizace. V době mého působení bezprostředně podléhající centrále v Bruselu (jako tehdy jediná organizace toho druhu v republice) už v roce 1995 jsme měli legálně na dopisních papírech modrý obdélník s dvanácti hvězdami... (a žádná vazba na ROH, OSPVZ nebo podobná uskupení). V té době se podařilo udělat mnoho užitečných rozhodnutí i vymyslet mnoho dobrých věcí, nemusím se při ohlédnutí stydět. Bohužel SČL byl účelově "utlumen a spotřebován" Lékařským odborovým klubem, s jehož filosofií a pojetím demokracie jsem se nikdy nesmířil a tak už od té doby žádný odborář nejsem |
| |
|
| | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 27. 5. 2010 / 09:08 | |
| | ...díky Doktore za vysvětlení, to jsem si oddechl.Nějak jsem si nedokázal představit, že by slušný člověk jako Ty měl neco společného s LOKem! |
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 22:16 | |
| | Od konce roku se má prý dávat hromadná výpověď, co na to u vás ? |
| |
|
| | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 29. 5. 2010 / 18:52 | |
| | Aneb jak říkáš...nejlepší je pilotům ani neříkat pro koho tam vlastně mají letět...
Mně osobně na tom případu mrzí na kriminalizace leteckých nehod francouzským stylem. Výsledek je vždycky k ničemu. |
| |
|
| | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 13:08 | |
| | Bohužel, přes všechnu úctu tento závěr bylo možné čekat. Tak to prostě je, jsou určité profese, kde je člověk jednou nohou v kriminálu.
To, že byl pilot pod tlakem a měl ztíženou rozhodovací pozici je z lidského hlediska zcela zřejmé (dělají to tak všichni) a každý by mohl psát romány o tom, kdy a jak porušil tu či onde předpis či příručku HEMS (ve spospěch pacienta) - a protože se nic nestalo, tak to bylo O.K. a poplácání po zádech. Ale pokud si škrtne - je v tom prostě pilot HEMS sám...
Zaplať pámbu, že to tentokrát byl jen plech a trubky - vše se posuzuje s mnohem čistší hlavou - a "obvinění" policií je jen jeden úkon z řetězce úkonů trestního řízení, držím palce, aby pak soud vzal v úvahu všechny polehčující okolnosti (což jistě může) |
| |
|
| | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 14:27 | |
| | A taky skoro určitě udělá, ale nechápu to obecné ohrožení, když vlastně "jen" rozbil mašinu, nikdo ani nebyl zraněný, takhle má 2 roky jisté, což mi už s ohledem na důvody takového počínání příjdou dost tvrdé... |
| |
|
| | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 15:04 | |
| | Určitě to tady naši paragrafoznalí kolegové dovedou popsat lépe... Obecné ohrožení můžeš dostat i za smyk na prázdné silnici, protože co kdyby tam zrovna někdo jel... Ale soud to může celé překlasifikovat (a docela bych to tomu pilotovi přál...). |
| |
|
| | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 15:20 | |
| | Nemaluj certa na zed.. Jedna vec je za co ho obvini fizli, a druha vec, co s tim udela soud... |
| |
|
| | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:28 | |
| | No nevím, co ty občas vymyslí... |
| |
|
| | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:30 | |
| | Cece, me prijdou soudy u nas vcelku rozumne ... Aspon z toho, co clovek obcas cte ... I kdyz to obcas ty dve , tri instance trva... |
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:55 | |
| | Z toho co slýchám já o obyčejných případech, tak minimálně první instatnce vypustí sebevětší kravinu, hlavně aby to bylo rychle hotové a potom celou dobu proti tomuhle bojuješ...
Samozřejmě není to vždycky, ale bohužel až podezřele často... |
| |
|
| | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:41 | |
| | Ony tam sedí jen ženské? |
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:51 | |
| | Docela často jo, ale soud, bez soudu, mužské neživotné >> ty soudy ... |
| |
|
| | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 17:46 | |
| | Já to bral na "fízly" |
| |
|
| | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 18:43 | |
| | Jsou ti fízli, fízl bez fízla jako pán bez pána. čili vymyslí fízli, vymyslí páni. Ivo, ses vedle |
| |
|
| | | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 19:50 | |
| | A ty myslíš na ty fízli, jo? To se tu do toho někdo trošku zamotal |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:00 | |
| | Ted nejak nechapu, cos tim myslel
A myslim na ty fizly jako na ty pany |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 21:07 | |
| | Málokterý fízl je ještě panna.... (ostatně - vynechals jedno "n") |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 27. 5. 2010 / 08:15 | |
| | nene doktore, vynechal jsem čárku nad a, mělo to být ty pány |
| |
|
| | | | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 22:27 | |
| | ale z kontextu bylo ocividne, ze mas na mysly soudy ... neb fizly uz toho v tuto chvyly nevimisly _
|
| |
|
| | | | | | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 16:58 | |
| | ty soudy ivosku, ty soudy. Mozna u vas v polsku mate ti soudy ... ale to do ceska netahej. |
| |
|
| | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 15:19 | |
| | Divny ... kdyz jsem cetl tu zaverenou spravu, tak mi to prisle sice ne uplne ok, ale mohl se zachovat (a nasledne i skoncit) mnohem hur..
.. jestli z tohohle delaji verejne ohrozeni (a opravdu i za to odsoudi ...), tak by me zajimalo, co ti ostatni vselijaci tralalajtisti, padackari a ja nevim co, jejichz smutne konce clovek najde v UZPLN.... ti by uz davno sedeli v base ... |
| |
|
| | | | Za nehodu vrtulníku záchranné služby obvinila policie pilota 26. 5. 2010 / 18:46 | |
| | Dostal se do nezáviděníhodné situace. Musel volit mezi ne zrovna dobrými možnostmi. Zvolil tu bezpečnější pro posádku, která byla na palubě. Bohužel to odnesla mašina. Možná, kdyby pokračoval dál v letu, dnes by už nemuselo být koho soudit, nemusel tady už nikdo z nich být. Soud by měl vzít v potaz to , že se pilot snažil zachránit , co se dalo. V následné zprávě se stejně psalo, že transport pacienta, pro kterého vrtule letěla , mohl klidně proběhnout pozemní cestou. Takže ten , kdo rozhodl o leteckém transportu, ten by měl možná rizika konzultovat s pilotem.
Držím mu palce a doufám , že soud vezme všechny polehčující okolnosti v potaz. |
| |
|
| | | Pad Cessny loni u Strakonic... 26. 5. 2010 / 16:20 | |
| | | |
|
| | | | Pad Cessny loni u Strakonic... 26. 5. 2010 / 17:31 | |
| | No, víš, když se možný viník zabije, policie případ vždycky odkládá. Jestli to nebude kvůli tomu, taky co by si na kom vzali.
Pokud jde o rozbor ÚZPLN, diskutovali jsme o tom tady. Obecně si díky této nehodě pečlivěji připomínám, že "po větru" anebo na "dlouhém finále" se prostě dává (nebo aspoň kontroluje) plná směs... |
| |
|
|