| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 10:20 | |
| | Na úvodce je nová anketa, abychom zjistili, jak to je s tím upadajícím mrtvým FSX a X-Plane na vzestupu Schválně, kolik lidí v současnosti létá nejvíc X-Plane a kolik nějakou verzi MSFS. |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 10:46 | |
| | Diky i za existenci volby, ze clovek uz neleta, a jen tu pinda |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:05 | |
| | Jo jo, tu jsem tam dělal speciálně pro tebe, ale koukám že se ujala víc jak XPL |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:22 | |
| | V podstate to iste, asi tak raz za mesiac pustim FSX. Co uz, okolnosti a chute sa menia. |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 10:51 | |
| | Ještě tam chybí volba "Nelétám, dělám nesmyslné elektronické bazmeky, o kterých si myslím, že se dají připojit k simulátoru a pomůžou při ovládání." - nebo něco v tom smyslu. |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:11 | |
| | To bych s dovolenim take doporucil ) |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:35 | |
| | No já bych přidal ještě volbu: "Nelétám, už ani nekafrám na fóru, už pouze chlastám ... " |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:42 | |
| | A chlastáš XPL nebo FS? |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:44 | |
| | XPL. Shaked, not stirred ... |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:46 | |
| | A skockou, alebo bez kocky ;o)) |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:47 | |
| | Záleží na tom, jestli zapomenu zapnout odmrazování ... |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:08 | |
| | Něco mi říká, že jsme na začátku dalšího obřího flejmu.. |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:11 | |
| | A kde je tu tén iksplén? Ja su Hujér, stréc od Mařke z Holomóca
|
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:19 | |
| | Te poslóché, Te to máš v té keboli kapko popleteny...
Hujer bel odnekad z Vysočine.
Z Olomóca bel Toniček Křópal z podniko Katoda Olomóc, kerážto odělala špatnó elektrónko E13.
Holomóc neexistoje, to je smotné vémysl Pepiků... Pravda, ne fšeci Pepici só tak hlópi, abe to furt papóškovale. To vim, protože včil ož so take Pepik.... |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:20 | |
| | | |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:26 | |
| | tak hodně štěstí s tém Pertinaxem! |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:30 | |
| | Už se těším až přijede závodní rada. |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:33 | |
| | No ba ))) |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:31 | |
| | Nezaletíme si někam k vodě? |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:34 | |
| | Jinak to bel Tonek Trósil te Křopale ... |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:44 | |
| | No ba vidiš, ož so take hlópé...
Jen tak mimochodem, skutečnej Trousil, jež byl předlohou toho jména z Jáchyme hoď ho do stroje byl vysokej a vychrtlej chlap a jestli si dobře pamatuju, tak hanácky moc nemluvil )) |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:50 | |
| | Jo? To někdo takovej existoval? Já myslel, že si to pánové Svěrák, Smoljak a Lipský vymysleli ... By mě zajímalo, kdo všechno měl ještě skutečnou předlohu ... S takovym doc. Chocholouškem bych se potkat věru nechtěl ... |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:03 | |
| | No, jestli se nepletu, oni si jmena moc nevymysleli - Trousil opravdu existoval - byl to hrdina socialisticke prace - krmil bejky v kolchoze ))) Vazne, nekecam )
A napriklad jmeno Drnec - drvostep, kteryho hral Zednicek v pohadce Lotrando a Zubejda, ten je taky podle realne osoby - byl to Sverakuv o rok mladsi spoluzak z gymplu ) |
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:17 | |
| | No tak to ovšem zcela mění situaci ...
Mimochodem třeba takovej Arnie Rimmmer z Trpaslíka, tak se zase menoval spolužák ze základky pánů Granta a Naylora ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:24 | |
| | No, ono toho asi bude podobneho vic - napr. Pink Floyd )) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:36 | |
| | To jsem trochu nepochopil proč do týhle debata tahat zrovna Flojdy, ale čtení je to přímo zajímací |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:43 | |
| | Viz Wikipedia.cz:
"Počátky skupiny: 1963–1965
Pink Floyd vznikli z kapely, která se utvořila v roce 1963 a ve které se vystřídalo více hudebníků. Kapela postupně nesla několik názvů: Sigma 6, The Abdabs, The Screaming Abdabs a Spectrum Five.[6] Pod novým názvem The Tea Set začali kytarista Roger Waters, bubeník Nick Mason a pianista Rick Wright v roce 1964 hrát s kytaristou Bobem Klosem (Waters přešel k baskytaře). Po krátkém pokusu se zpěvákem Chrisem Dennisem[7] se ke skupině přidal kytarista a zpěvák Syd Barrett.
Když The Tea Set zjistili, že kapela stejného názvu už existuje, Barrett navrhl používat název The Pink Floyd Sound (původně ale návrh zněl Pink Floyd Blues), podle svých koček, které se jmenovaly Pink a Floyd dle dvou amerických bluesových muzikantů, Pinka Andersona a Floyda Councila." |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:49 | |
| | No tak to je taky vtipný ...
Tak sem si zase rozšířil obzor ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 17:35 | |
| | mno fidiš to i já. Sice si flojdy rád poslechnu, ale zkoumat historii mě nikdy nenapadlo asi pro nedostatek času či co. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:40 | |
| | No tak když už jsme už jsme u těch podob a předloh, tak jistě v předzvěsti nadcházejících událostí se vyplatí připomenout (i když zde je poněkud obrácená šipka kauzality) tento pozapomenutý úryvek ze Švejka:
"Já jsem znal nějakýho kořalečníka Paroubka v Libni. Jednou se mu tam opil nějakej dráteník jalovcovou a začal nadávat, že je to slabý, že do toho leje vodu, že kdyby drátoval sto let a za celej vejdělek si koupil samou jalovcovou a vypil ji najednou, že by moh ještě chodit po provaze a nosit ho, Paroubka, v náručí. Potom ještě řekl Paroubkovi, že je huncút a šaščínská bestie, tak ho mílej Paroubek chyt, votlouk mu jeho pastě na myši a dráty vo hlavu a vyhodil ho ven a mlátil ho po ulici tyčí na stahování rolety až dolů na Invalidovnu a hnal ho, jak byl zdivočelej, přes Invalidovnu v Karlíně až nahoru na Žižkov, vodtud přes Židovský pece do Malešic, kde vo něj konečné tyč přerazil, takže se moh vrátit nazpátek do Libně. Jó, ale v tom rozčílení zapomněl na to, že má ještě asi to všechno obecenstvo v kořalně, že si tam asi budou ti syčani sami hospodařit. A taky se vo tom přesvědčil, když konečné se zas dostal do svý kořalny. U kořalny bylo napolovic stažený roló, u kterýho stáli dva policajti, taky silné nabraný, když dělali vevnitř pořádek. Dopolovic všechno vypitý, na ulici prázdnej soudek vod rumu, a pod pultama našel Paroubek dva vožralý chlapy, kteří byli přehlédnutý policajty a kteří, když je vytáhl, chtěli mu platit po dvou krejcařích, víc prej žitný nevypili.“
ale to už jsme opravdu mírně OT ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 15:42 | |
| | Jezis to je krasnyyyyyyyyy )))))))))))))))))))))))))))))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:15 | |
| | Ach ano... tohle je poklad! to je skvost! |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:26 | |
| | A můžu si přidělat pár účtů, abych to tomu XPL trochu přisolil ?? |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:27 | |
| | lol
Jehovisti do boje |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:34 | |
| | Už jsem kontaktoval kluky z x-plane.ru , aby tady tu anketku Jirkovi trošku pohackovali |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:37 | |
| | Proč bys to dělal? FSX je přece mrtvý ne? To musí XPL jasně vyhrát když ma tak realisticý letový model. |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:04 | |
| | Jo vidíš, na to jsem zapomněl |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 11:38 | |
| | Je to trochu nespravedlivý... XPL se krade hůř než MSFS... tudíž se projeví: ... nešlo to ukrást, tak létám s MSFS... (za trest)
pro p.t. čtenáře, mám koupený jak FS9, tak FSX i XPL.... a poctivě to uvádím ve finančním přiznání. |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 14:37 | |
| | Dobrý postřeh s tim kradením ... |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 17:40 | |
| | hej, a preco tam nieje Condor ??? |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 17:51 | |
| | Condor je jen taková vychytávka pro bezmotorové lítání, nebo je někdo, kdo lítá jen Condora ? |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:12 | |
| | Si piš ... teda ne jen, ale hodně ...
Sem se zrovna nechal teď vleknout na XPL v Insbrucku a říkal si, jak by to bylo skvělý,
kdyby XPL uměl termiku jako Condor ...
Neví někdo, jak to bude v XPL 10 s termikou? Asi to neni jedna z priorit, což? |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:14 | |
| | No ja si tiez myslim, ze sa niekto najde. Condor je podla mna skvely simulator, a zasluzil by si tu byt |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:16 | |
| | No tak vono je to možná taky tim, že Condoráři mají vlastní forum. Na kterém se často chlubí, že se nehádají jako lidi tady ... Vo čem by se taky hádali, že jo ... |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:27 | |
| | To až Austin vymyslí X-glide... |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:59 | |
| | alebo X-FS... a to predsa už existuje a volá sa FSX-jednička na virtuálnom nebi |
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:08 | |
| | tak kazdy simulator ma svoje + aj - ... zalezi na kazdom, co mu vyhovuje, alebo co potrebuje... ale myslim ze pre plachtarov je Condor na prvom mieste, a prave vyslo nove slovensko, takze pre mna je zase o nieco to atraktivnejsi |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:26 | |
| | ja si do FSX spravím aké ja chcem Slovensko pozri http://flyvirtual.webnode.sk/
a preto je pre mňa FSX najpijatelnejší sinmulátor. Ostatné simy lietam ak mám chuť. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 19:55 | |
| | ved jasne do FS 2004 som si aj ja tiez co to urobil ... a inak tiez lietam FS-ku, ako som pisal, komu co vyhovuje, ale ak chcem plachtit tak pre mna jednoznacne Condor |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:50 | |
| | Počasí měnit budou, záleží co ti vadí na té stávající termice.
|
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 19:15 | |
| | No tak sem možná jenom podleh převládajícímu názoru, že na XPL se moc výkonnostní plachtění lítat nedá (což slýchávám hlavně od Condoristů), ale je fakt, že jak sem to párkrát zkoušel, tak sem s tím moc nenastoupal. Možná si to chce víc vyhrát s nastavením počasí ... |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:10 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:25 | |
| | No jo, tak jestli je to náhodně, tak to je pro plachtaře naprosto k ničemu ... maximálně si člověk může cvičit ustřeďování, a to bůhvíjestli ty stoupáky maj reálnou strukturu ...
a já si řikal, proč se nemůžu chytit ...
díky za link- |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 18:15 | |
| | Dajte tam aj hlas za Bumpera.
Uz chapem preco prestal chodit na toto forum.
|
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:05 | |
| | nechapu nac tu anketu,z ktery se stejne vyvinul peknej baobab vhodnej na backoru
xpl je proste lepsi a kdo lita porad MFS na to jeste neprisel a nebo nemel moznost prijit
hlavne je to jedno... kdo chce litat MFS at si lita,ale realisticky litani si moc neuzije a kdo chce litat xpl at si lita xpl..
tady jde o to jestli porovnat graficky defaultni simulatory nb s pluginama,ortem,3D budovama atd. Ono se graficky da dobre potunit i fsx ae orto se rozmazava a scenerie zerou strasne vykon...co se grafiky tyce se da promakat i fsx ale pak je to slide show ae ve fyzice xpl vede..
tot muj nazor..
|
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:24 | |
| | hele do Bačkory je ti prdlajs.tam se řeší samý důležitý věci,... |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:32 | |
| | To mi připomíná ten hezkej vtip:
Bílý s černejma jedou autobusem a hádaj se kdo bude sedět vpředu a kdo vzadu. Po 2 hodinách se řidič naštve a říká:
Tak dost, od teď jste všichni zelení. Takže tmavězelení dopředu a světle zelení dozadu!!!
Je kdo je kdo v týhle debatě. |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 20:39 | |
| | A to je přesně ten důvod, proč by měli mít "jehovisti" a "sračkaři" fóra odděleně a
neplácat se společně na jednom boardu, jinak se tu takhle budete hádat donekonečna |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:10 | |
| | Oba simulatory jsou dobre, x-plane je klavitnejsi, ale ma moc velkou velikost, FSX se mi nelíbí, (nejsou do toho add-ony)(jen pár), FS2004 na tom lítám a kyž se tam dají ty správné add-ony a je to moc pekne |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:43 | |
| | Stew stale nechapem co ma spolocne XPL s jehovistom. Sice ani neviem kto su jehovisti, este keby si hovoril o Svedkoch Jehovovych, ale aj tak nechapem co to ma spolocne XPL? |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:47 | |
| | Možno myslel tým ich oddanosť veci a viere |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 21:54 | |
| | Kolega to nejspíš myslel jako řečnickou otázku ...
|
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:11 | |
| | Ja som si na sebe už dávnejšie všimol, že po pár deci vina, mám nutkanie všetko vysvetlovať Týmto sa ospravedlňujem za minulý príspevok voči tebe |
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:24 | |
| | Ale tvoje vysvetlenie bolo zaujimave ale hlavne ma zaujimal, co tym chcel povedat umelec Stew, ked to v tomto strome pouzil dva krat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:01 | |
| | Neber si to osobně, s tebou to nemá nic společného, i když to tak možná vypadá. To by ještě tak scházelo, tahat sem na fórum strašení ve Strážných Věžích. To jen u nás na jednom fóru se tak nějak zažil pro fanouška X-planu název "jehovista" )
Mimochodem - kde jsem to použil dvakrát? Nepleteš si mě s někým? |
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:06 | |
| | No to je v pohodě ...
Jak praví facebookové desatero Miloše Čermáka: "Nikdy nic nepište na internet po návratu z baru" ... |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:04 | |
| | Anketa byl dobrý nápad s dobrými důvody. "Volební preference" mi přišly zajímavé a překvapivé zároveň. Podle toho, jaký křik někteří x-planisti kolem sebe tropí, jsem si myslel, že jich je alespoň třetina. A ejhle ...
My co jsme ve svém duševním vývoji již dospěli do stádia, kdy si zřetelně uvědomujeme, že svět není černobílý, objektivní a věcnou diskuzi na téma výhody a nevýhody dvou systémů vždy vítáme ...
Samozřejmě s argumenty typu "Nejlepší motorka na světě je Honda, všechno vostatní sou sračky, a kdo si to neuvědomuje tak je kokot, kterýmu nestojí pták" nemá smysl polemizovat ... |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:13 | |
| | Podle toho, jaký křik někteří x-planisti kolem sebe tropí, jsem si myslel, že jich je alespoň třetina. A ejhle
Musim rict, ze me u tech vysledku ankety napadlo to same. |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:26 | |
| | myslím, že ti nedošlo to podstatý,... |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:12 | |
| | Tak na druhou stranu je fajn, že X-Plane tady na fóru dělá dojem silnějšího subjektu, než jakým ve skutečnosti (na počet uživatelů) je. To je správně
Osobně jsem nečekal víc jak 5 až 10 %. Troufám si ale tvrdit, že je to o dost víc než třeba před dvěma lety, kdy tady průkopníci napis(SVK007) a Karci dostávali čočku za každou sebemenší zmínku o X-Plane. Teď tady diskuze k X-Plane probíhá ve srovnání s jinými topicy celkem kultivovaně a občasné špičkování s efeskáči prostě patří k věci.
Tahle anketa byl výborný nápad. Jen by bylo škoda, kdyby se začalo využívat "výhry" MSFS jako argumentu, že X-Plane nemá na flighsim.cz co dělat.
BTW, ani pro FSX tahle anketa nevyznívá nijak růžově, když dvě třetiny uživatelů MSFS stále zůstávají u 7 let staré verze svého oblíbeného softu.
PS: Koho to ještě neznechutilo a chtěl by si počíst, jak vidí budocnost X-Plane jeden z předních vývojářů (autor Mu-2 a Falco), tak může tady :
http://xplane10.wordpress.com/x-plane-developer-interviews/tom-kyler/ |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:17 | |
| | Sakra ta MU-2ka vypadá fakt pěkně ... |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:24 | |
| | Znám ... Lítám ... |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 08:46 | |
| | Jestli ono to nebude zaměřením. Dost možná i celé to rozložení v anketě celkem odpovídá tomu jak tady kdo lítá. Protože co si budeme nalhávat, pro někoho kdo lítá IFR je FSka stále tou správnou volbou. No a ne každý má chuť, sílu, um, a peníze na HW aby si odladil FSX, a díky addonům zůstává FS9 stále dobrou volbou která i přes "vymaxování" na slušném stroji nabídne stabilní a plynulé fps kdykoliv-kdekoliv. O množství scenerek pro FS9 nemluvě.
A proč ne XPL ? Chybí výběr z dopraváků, neznám skoro nikoho kdo by se spokojil s jedním jediným modelem a ten brousil pořád dokola. Lidé mají rádi versatilitu a u většiny z nich najdeš na hdd nějakou flotilu s rozsahem od bizjetu až po heavy. V tom je krása simlétání, že můžeš přesedat do různých typů. Dále pak chybí (až na nějaké šílené pokusy o drbání se levou nohou za pravým uchem) podpora nav dat pro online létání. Scenerky se dají jakžtakž konvertovat, i když výsledky bez nějakého kutilského umu často nejsou moc použitelné, alespoň co jsem tak postřehl.
A proč XPL ano ? Zkoušel jsem ho, a letový model se mi líbí. Pro GA stroje mi to chování přišlo takové přirozenější (nebudu říkat reálnější, moje jediná pilotáž byly berany v ruce na 2 minuty u C172 před cca. 15 lety , takže srovnávat nemůžu), příjemnější. Kdybych létal jen GA, tak bych dost možná o XPL uvažoval, už jen kvůli Linuxu (na Win mě drží jen gamesy, primárně FSka), ale jeho rozběhání na nějakou slušnou kvalitu vyžaduje nemalou míru kutilství, a výhled na slušný dopravák do budoucna by na Linuxu díky externím pluginům stejně nebyl. A tweakovat druhý sim jen kvůli pár GA letům ročně, ne díky.
Souhrnem to prostě podle mě odpovídá. Nejvíc lidí létá čistě IFRy, takže sedlají FS9, popřípadě když oželí scenerky a vyšší HW nároky tak FSX, a málokomu z nich by se chtělo si držet druhý sim čistě pro občasné VFR. Kdo létá hlavně GA, má důvod uvažovat o XPL, kdo bezmotorově tak Condor. |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 10:33 | |
| | No, né že bych XPL nelítal, ale anketa zní "nejčastěji".
A já mám třeba na disku simy 4. (pokud se počítá IL-2 a jeho 1946, jako jeden sim).
|
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 13:08 | |
| | Pravda. Na vyslednem skore to ale asi nic moc nezmeni, ne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 13:29 | |
| | | |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:24 | |
| | ad poslední odstavec Tohle mi připomíná Zlínkaře aneb "nejlepší letadlo je dvěstěpětka a kdo s ní nelítal není pilot" |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:25 | |
| | Cessnista promluvil ... no flame |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:38 | |
| |
Já jsem si na to prostě jen vzpoměl Nikdy jsem od žádné "pajpristy" nebo "jinoletadlisty" neslyšel takové kidy |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 07:36 | |
| | A nejhorší na tom je, že je to fakt pravda. Teprve na řadě 26 si pořádně zaknipluješ a na ní se také zároveň obnaží na kost tvé pilotní (ne)umění. Vážně bys to měl někdy zkusit, abys poznal, co v tobě po pilotní stránce je. Sám jsem tak učinil, a to se nepovažuji za žádného velkého aviatika - byla a je to pro mě stále velká výzva. |
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 08:06 | |
| | Tak a je to tady zase. Prosím, oprostěme se od hlášek typu "kdo nelítá Zlína není pilot". Zlíny řady 26 jsou bezvadný éra, každej kdo s nima lítá je miluje, ale nedělejme z nich nějakou "vysokou školu". Jsou to od svýho vzniku školní éra a naučí se s nima lítat každej. Někdo dýl a jinej dřív. A že dá trochu víc práce udržet kuličku na svým místě, než na Cessně - to je věc cviku, plachtaři s tím problém nemívají. A přistání se člověk naučí, jen to nejde hned. Ostatně je spousta třeba ultralightů, který se chovaj podobně.
Co by měli říkat lidi co lítali takovou C11 (znám jen z vyprávění, lítal na tom tchán). To byla super mrcha. A dělali na tom elementárku! Ty se by pak na "Zlínkaře" při použití dnešního přístupu dívali s pohrdáním. Protože lítat s tak perfektně sladěným letadlem umí každej blbec. Teprve C11 tě naučí bojovat se slabým motorem, s necitlivými kormidly, s křídlem, kde se nevyspytatelně trhají proudnice. Ale nic takovýho pohrdavýho o pilotech Zlínů tchán neříkal, ale možná zapomněl, přeci jen je mu už dost let. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 08:15 | |
| | přijde ti 700 koní jako slabej motor? je fakt, že na zemi to byla mrcha (taky znám jen z vyprávění od pana peroutky a strejdy ) musíš mít prej do rychlosti 180 přitaženo, to ti zamkne ostruhu a hned pak vykopnout plnou nohu a stejně se stávalo, že ti to občas uteklo do hangáru ale slabej motor.. to zase uplně ne |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 08:21 | |
| | No slabej relativně, tchán tvrdil, že to prostě trvalo strašně dlouho, než éro zrychlilo. 700 koní je dost, ale původně to mělo hodně přes 1000. Pak z toho udělali cvičnou mašinu, ale křídlo zůstalo ze stíhačky a to prej byl ten problém. Jak jsem koupil, tak prodávám. Ale prej bylo mnohem jednodušší lítat na patnáctce, než na tomhle. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 09:13 | |
| | Člověče,já tu hovořím o relativně dostupných letadlech a ty na mě vytáhneš C-11ku. Já jsem neměl na mysli, že kdo nelítá řadu 26, není pilot. Já jen tvrdím, že pro ty, kdo si základní výcvik odlétají na letadlech s příďákem a nemají plachtařský výcvik, je velká výzva přejít na ostruhové letadlo (u nás zejména řada 26), které zdaleka nepromíjí tolik co Cessna nebo 142ka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 13:44 | |
| | A řekni mi jediný rozumný důvod, proč by někdo měl přecházet na ostruhu. Je to víceméně stará koncepce, která má snad víc nevýhod, než výhod a třeba mít možnost lítat na nějakém letadle s ostruhou, které se mi líbí, tak proč ne. Ale když k těm zlínkům netáhnu (a spousta lidí taky ne), ikdyž se mi jako éra docela líbí, tak nechápu ty narážky typu "nelítal jsi tohle, nejsi pořádný pilot"... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 13:49 | |
| | Nechci se pouštět do oblasti, který zase tolik nerozumím, ale nejsou aerodynamické vlastnosti sportovních letadel s ostruhou přeci jen o trochu lepší? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 14:57 | |
| | Ostruha nemá podle mě na aerodynamiku prakticky žádný vliv. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:18 | |
| | No tak já sem samozřejmě nemyslel ostruhu jako takovou, ale konfiguraci letadla, kterou je díky ní možno dosáhnout - poloha, těžiště, umístění křídel, konfigurace, ocasních ploch, čelní průřez. Např. poloha pasažérů za sebou, která jistě zmenšuje čelní průřez spíše nahrává ostuhové variantě (samozřejmě se bavíme o jednomotorových sportovních letadltech). Jak říkám, je to u mě takový střílení od boku, takže mě prosimvás nemlaťte, o aerodynamice a stavbě letadel vim trochu houby, teda to co jsem absolvoval v rámci aeroklubový nelejvárny v elementárce, z čehož jsem stejně už půlku zapomněl ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 14:46 | |
| | No jeden z rozumnych duvodu muze byt akrobacka. Vetsina rozumnych akrobatu je ostruhova.
Pokud tenhle duvod pomineme, tak je to reba o tom rozsirit si obzory. Kazdy ero ti neco da... Treba ja bych se chtel taky jednou preskolit na Andulu nebo Cmelaka nebo nejlepe na oboji, ikdyz s tim nikdy litat nebudu a tudiz pro to nemam zadnej rozumnej duvod. Ale zvedavost je strasna vec. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:01 | |
| | Tohle ale není odpověď na mou otázku. Samozřejmě, že pokud chci lítat něco, k čemu prakticky není jiné, resp. lepší koncepce, tak se na to prostě přejde, ale proč mi někdo tvrdí, že není pořádný pilot, když nelítá s ostruhou Já tíhnu spíš k dopravákům, než k akrobačce Zkusit bych to někdy chtěl, ale jen vyzkoušet - z té zvědavosti. Lítat víc nejspíš ne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:07 | |
| | Hele - a lítáš dvěstěkouli? je zajímavý, že jsem neslyšel žádnýho pilota, kterej lítá zliny řady 26 říct, že je to vlastně houba.
Málokdo básní o Z-142. Ano, je to výkonné, má to silný motor, v lepším případě to má šrouby na nosníku a může to udělat pár akrobatických prvků... málokdo si ale bere Z-142, protože je do ní zamilován. Ale Z-126 (atd)?! Ano, je to "jenom" letadlo - ale asi na nich něco extra bude, nejen ta fáma... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:14 | |
| | ale pořád nechápeš, o co mi tu jde Třeba jsou to nějaké extra letadla, ale to neznamená, že přece člověk nemůže být dobrý pilot, resp. nikdo nemá právo shazovat pilotní umění jen proto, že nelítal nějaký konkrétní typ
Taky ti nikdo neřekne, že nejsi řidič, když jsi v životě neřídil závodní auto při 300km/h... Chtěl bych vidět, jak byste se někteří dlouhojezdící řidiči tvářili, kdyby přišel někdo z rally a tvrdil, že jste prd řidiči a že teprv při závodech rally se ukáže, jak umíte řídit... To je holá zhovadilost a nesmysl, stejně jako tvrzení, že člověk, který nelítá letadlo, se kterým je třeba neustále nějak škvedlat, aby to vůbec letělo rovně, není pořádný pilot. Nemyslíš, že na tomhle něco bude? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:21 | |
| | Ty, hele, a nemáš z toho nějakej mindrák, že to zase vytahuješ? Já se nemůžu zbavit pocitu, že v poslední době flejmy na tohle téma zakládáš hlavně ty. Zííííív.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:36 | |
| | Přiznám se, že mi není zrovna příjemné, že "mě" někdo označuje prakticky za méněcenného z tak (nevím jak to jinak říct) hloupého důvodu. Kdyby to říkal nějaký šmudla, co zná letadlo jen z obrázku, tak neřeknu ani slovo, ale mrzí mě, když to čtu od lidí, kteří už v tom lítání něco dokázali a takhle "dětinsky se vytahujou". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:42 | |
| | Já nevím, já to teda tak nějak sleduji a nikdo tě za méněcenného nepovažuje. Spíš právě proto, že to lítali a znají rozdíly mezi těmi letadly, tak ti tu dvestěkouli doporučujou, protože je fakt, že kdo si s tím zalítal, tak to éro prostě miluje. Přijde mi, že prostě umíněně trváš na opaku a na truc tvrdíš, že cessna je nej Taková stejná bitva na pískovišti, jako o pískoviště vedle, kde se navzájem rozšlapávaj bábovičky Xplanu a FSX |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:50 | |
| | Tak umíněně rozhodně ne, protože C172 bych klidně za jiné éro vyměnil a raději bych sedlal třeba nějakého Pipera 28, Arrow atd. Já mám spíš slabost pro Pipery nebo vícemotoráky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:44 | |
| | Ale tak se zase nerozčiluj, to je prostě jen taková letecká latina, to máš stejný jako když si boeingáři dobíraj airbusáky (playstation!), komerční žáci aeroklubáky(musej furt natírat vrata a nezalítaj si), zlíňáci cessnaře (cessna není letadlo!), plachtaři motoráře (abyste se z toho motoru nepo..., vždyť jen dělá kravál!). A konec konců i ve virtuálu to máme: VATSIM vs. IVAO, FSX vs. FS2004, XPLN vs. FS a já nevím co ještě.
Kdyby všichni se všemi souhlasili,to by byla otrava, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:50 | |
| | Moje řeč, my plachtaři ty motoráře dost škádlíme, ale v zásadě jen proto, aby se stali užiteční (rozuměj - správní a nejlepší motoroví piloti) a táhli za sebou aspoň jeden větroň Tak co Vojtěchu, už jsi konečně správný motorový pilot a máš vlekařský papíry? ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:57 | |
| | Negativní, mě byste stejně neměli rádi - ani bych nevěděl, kam vás vodtáhnout, aby vám to tam letělo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:01 | |
| | Co nejvejš, ať máš hodiny k práškařům |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:03 | |
| | Tak to obvykle vědí jen ti motoráři, který začínali za kniplem větroně. Ale my to ty čistokrevný benzíny poctivě učíme, tlačíme je na tý šňůře před sebou a rádiem sdělujeme poznatky "Doleva vole! Nevidíš ten pěknej kumul?" Většina se během času dobře zorientuje |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:28 | |
| | Hele, já znám jeden vtip.
Víš, co říkaj plachtaři o motorářích? Že to jsou tupci, mozek mají v té šedé páce od plynu, přidaj plyn, čuměj před sebe, nuda, uměj kulový, jsou namyšlený, užitečný jsou jenom když vlekaj a to jenom některý z nich, který to naučíme.
A víš, co říkaj motoráři o plachtařích?
Nic....
Sorry ale mně to nedalo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:36 | |
| | Mě bylo jasný, že něco zpátky přiletí ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:32 | |
| | No těžko říct jaká je definice dobrýho pilota ale jeden úhel pohledu by moh bejt, že to je člověk, kterej zvládne co nejširší spektrum typů letadel a pilotních dovedností. A zatímco chlápek, kterej se naučí lítat na ostruhovym letadle, pak bez problémů zvládne příďák, tak opačná implikace žalostně neplatí. Viděl sem lidi, který když přesedli z Cessny do 205ky, tak byli docela v prdeli ... Muj otec vždycky říkal, že kdo se naučí lítat na 205ce, tak pak už zvládne cokoliv.
Samozřejmě to, že je Cessna 172 letadlo jednoduchý na pilotáž z něj ještě nedělá špatný stroj, naopak, možná je to jeden z důvodů, proč je komerčně tak úspěšné ... Je to samozřejmě jen jeden úhel pohledu ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:38 | |
| | Definice dobrýho pilota existuje - dobrej pilot je starej pilot. Zde mají značnou výhodu piloti virtuální. Jak jste na tom s ostruhovými typy ve FS?? Já se přiznám, že defaultní Piper mi činí dost problémy, obyčejně se převrátí. I když je pravda, že jsem s ním "přistával" většinou mimo letiště, na kopcích apod. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:46 | |
| | Já mám ostruhový typy hrozně rád. Jsou mi celkem jedno výhody a nevýhody, mě se povětšinou prostě ty letadla s hrdě vytrčeným motorem líběj Ale defaultní Piper se mi převrací absolutně nelogicky taky. Má to zřejmě dynamiku kutalející se papírový kuličky, takže zrovna od tohodle modelu dávám ruce pryč |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 09:19 | |
| | No ty zvednuté rypáky... to k tobě sedí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 09:57 | |
| | I ty lichotníku, takhle po ránu, budu se teď asi skromně červenat! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:24 | |
| | Tak neváhej a zkus to, abys jednou nebyl pilot strojník. No prostě je to stejný, jako když má někdo rád třeba motorky, zkusit si nějakou opravdu povedenou stojí za to. A Zlín je opravdu povedený éro. Odmítám ho však srovnávat s Cessnou, protože to je podobný, jako srovnávat třeba Hondu CBR s Karosou. Oba stroje jsou dopravní prostředky, ale určený poněkud k něčemu jinému. Oba stroje jsou sice letadla, ale určený k jinýmu druhu lítáni. Zlína, ale má rád každej, kdo v něm někdy letěl. Protože to je prostě poezie a radost. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:48 | |
| | Tos napsal hezky, předsedo... Prostě každé má svoje výhody, a já zastávám názor, že je potřeba si zkusit všechny zajímavé věci a pak si mezi nima najít tu svoji... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:52 | |
| | Vidiš to, a já už to našel. Jsou dva. To první začíná to na Zlín a končí na 26, to druhé začíná na B a končí na 737. Po pečlivém výběru ze 33 typů letadel. Ten zbytek už jsou jen relikvie v mém zápisníku letů.
Jo pardón do Kunovic, ještě dvoustovka
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:54 | |
| | A 410tka ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:21 | |
| | Ta je spolu s Blaníkem, Bonanzou a Mooney 20 ve druhé linii.
pak dlouho, dlouho nic, pak zbytek, pak zas dlouho dlouho nic, a na úplném konci stojí hned za Cessnou 182 Cessna 172. Sorry.
Jelikož v dnešní době se uznává jen ATPL a to, co k tomu vede, tak nejsou podstatné názory človeka, jež se stal dopravním pilotem omylem z leknutí a jeho letecký vývoj zamrzl před čtyřiceti lety byvše v před-prenatálním stavu (neboli na houbách). Tak si z toho mýho žebříčku nic nedělej. Skuteční odborníci na moderní letectví by ho sestavili úplně jinak
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 17:37 | |
| | Tohle mě nechává úplně chladným, neboj Já taky Cessnu 172 nepovažuju za nějaké extra éro... prostě s ničím jiným v daných podmínkách nemůžu, krom 152ky a na tu jsem si celkem zvyk a lítal jsem s ní rád. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:21 | |
| | A sakra.! A čo Meťák? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 19:13 | |
| | Viděls film "Wasabi"? Jak tam Jean Reno říkal: "Ne! Přes stvrzenky jsem tady já..!!" - tak asi takhle:
Přes meťáky jsm tady já ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 08:09 | |
| | Tak Vasku sleduju, ze taky musis videt vsechno, kde se o Japonce jen zavadi, ze? ;o))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 13:20 | |
| | - dík za lichotku.
Akorát tu bundu s vyšitým zlatým létajícím tygrem AVG Japoncum zas tak často neukazuju |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 19:18 | |
| | Měťák je krásnej, ale ve vzduchu. Pominu-li jeho vrozenou snahu kmitat kolem svislé osy.
Ta nešťastná kombinace podvozku (ani ryba, ani rak) způsobuje velkou citlivost na boční vítr, a má velké síly v pedálech při pojíždění. Oka pro kotvení jsou příliš blízko trupu, takže nelze "festovně" ukotvit jako Trenér, je to zkrátka dámička, kterou i při výletech po světě je lepší mít v hangáru, což ne vždy lze.
Mám na něm padesát hodin, říkám to proto, ať to nevypadá, že soudím, co neznám, ale moc mi k srdci nepřirostl a po určitých zkušenostech bych s ním ani nikam dál od domácího letiště nevyrazil.
Obecně výrobky Orličanu Choceň za příliš zdařilé nepovažuju (Brigadýr, Meťák, VSO-10). Původního Sokola, M1C a M1D nesoudím, protože s tím mám zkušenost nulovou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:55 | |
| | No, tak u mě to na 737 končit určitě nebude, místo toho má obživa končí "Sb." |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:00 | |
| | Tak to já se zase modlim, ať tím samým neskončí moje obživa
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:21 | |
| | "... ale proč mi někdo tvrdí, že není pořádný pilot, když nelítá s ostruhou ..."
Ale ty nejsi pořádný pilot, přece! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:50 | |
| | BINGO !!
takhle jsem se už dlouho nezachechtal!
(nic osobního, Ivo, jenom: "ta sedla!")
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:32 | |
| | ... když se rozhlídnu kolem sebe v pokoji tak .... musím potupně uznat... jo, jsem nepořádný pilot, navíc ještě FS pilot. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 09:49 | |
| | Na to kasli! Jdem do Polska na Dromouše!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 14:07 | |
| | Náhodou na Dromadéra nedám dopustiť, i keď otec býval vždy večer uťahaný ako s prepáčením hovado. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:01 | |
| | No, je sice pravda, že rozlámanejch vrtulí kvůli nevytaženýmu podvozku je asi tak dvakrát víc na Z-326, než u vivatů (a to je co říct), ale ukaž mi jediný éro řady Z-26/726, který v posledních x-letech skončilo s ulomenym podvozkem, protože s ním nějakej cesní neumětel neustál kozla!
Příďák má svý výhody - a nevýhody. O koncepci bych nemluvil, spíš když tak o antikoncepci. Ano, přes motor je u taildragerů blbě vidět. Ale právě při přistání - kdy to éro musíš tahat-tahat-tahat.... tak přes čumu u letadel s příďákem vidíš hůř, než u taildragerů, kde můžeš vydudlat tychlost s menším natažením - a něžně kecnout na hlavní podvozek - a pak si položit ostruhu (když rovnou nesedáš na tři body). Z-142 má příďák, protože to byla příprava na stíhačky. Z-43 a cessny maj příďák, aby cesťáci neseděli s hlavou dozadu...
Jak se éro dostane do luftu, je to stejně fuk, tam jsou do popředí jiný vlastnosti. A co si budem říkat, Z-226 a spol. je poslední stíhačka, kterou u nás může vobyčejnej pilot sedlat (dokuď eště nějaký lítaj....) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:15 | |
| | Ale lítaj, lítaj. Len bohužiaľ nie v FSX. (ZATIAĽ) A fakt ten zážitok z letu je neporovnateľný s iným érom. (Možno som do 205-ky "zamilovaný" pretože to bolo prvé éro v ktorom som v živote letel - tzv. zoznamovací let pred plachtárskym výcvikom - a pritom aj trochu akrobačky ) A hoci už roky nelietam nič iba občas zvezenie s niektorým kamarátom, V 205-ke je to najväčšia nádhera. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:19 | |
| | Teď si udeřil hřebíček na hlavičku - to s tou stíhačkou je svatá pravda. Na navigační to je s 205 pakárna (i když v době GPS už ne taková), ale na lítání kolem komína, pro zakušení pocitu pilota stíhačky, to je vážně poslední stroj. I když pokusy jsou na poli ul. Ale řada 26 byla konstruovaná pro výcvik pilotů stíhaček v době, kdy to ještě byly tak trochu normální éra. Věřím, že kdyby to zase vyráběli, třeba s Lycomingem, tak by se Zlíny prodávaly. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 19:28 | |
| | Příďák:
1. Jednodušší konstrukce. Tři velké nohy a jedna řízená vs. dvě velké nohy a klacík.
2. Menší čelní odpor za letu, dvě vystrčené nohy místo tří.
Jedna lepší konfigurace kupodivu neexistuje, záleží na typu, využití, preferenci majitele,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 22:08 | |
| | Jo, ale existuje horší - vivat !!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 09:47 | |
| | Tak to si nekdy od pana Peroutky nech vypravet o Finistovi Poprve kdyz z toho vylez tak rikal ze to je jeste vetsi bestie nez C11 |
| |
|
| | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 08:40 | |
| | Jen pro upřesnění - skutečně se na C-11 dělala elementárka? Tak nějak se pamatuju, že elementárka se dělala na C-104 a pak C-5/105, když byly. Myslel jsem, že na C-11 se dělal pokračovák.... (jako dříév na Aradech). Ale třeba to bylo jinak - přeptej se tchána... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 08:50 | |
| | Ptal jsem se na to, právě mě to překvapilo. Tvrdil, že jo. Ale bylo to v těch letech pokaždý trochu jinak. Tohle bylo ještě v době před Zlínama (52-53?). A Arada už nebyly, resp. bylo jich málo. C104 se už prej v armádě taky nepoužívaly.
O hodně let později se dokonce lítala elementárka rovnou na L29. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 10:40 | |
| | to bylo ale jenom snad na 2 roky. pak se přešlo zas na výcvik ve svazarmu na zlínech, protože to bylo zbytečně nákladný a zdlouhavý. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 14:51 | |
| | ad elementárka na L-29 - to joé, on tak byl koncipovanej - a proto je to docela hodný éro (pod čarou - ona ta řada L-29/L-39 je fakt geniání!) - ale ujalo se to jen nakrátko... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:14 | |
| | No jasně, oproti předělaný stíhačce z II.sv. války to bylo úplně jiný kafe. Akorát ty prachy za letovou hodinu asi byly i na tehdejší dobu šílený, když gumy nakonec zase poslali "brance" do Svazarmu. A tam se na Zlínech naučili základy za prázdniny a muselo to celý stát skoro stejně, jako seznamovák na Delfínu. I když kdo ví, v Novým Městě chvilku lítal delfín v aeroklubu - to muselo bejt dobrý, skočit si po celodenním poskakování se žákama v Blaníku na podvečerní čundr s rourou. Kam se asi podepisovaly letový rozkazy na l 29?? A hlavně, kdo je tak moh podepsat?? Není tu náhodou nějaký pamětník?
Jinak, když už tady takhle diskutujeme, taky jsem zvědavej na každej typ, taky mám moc rád ostruhový éra, i když, upřímně mají snad samý nevýhody, oproti příďáku. Ale myslím, že koncepce podvozku je to poslední, co dělá Z...26 fajn letadlem. Chci říct, že je to povedený éro pro svůj účel = výcvik, akrobacii (bohužel bylo) a nakonec i vlekání. I když pro to vlekání by bylo mnohem lepší éro s příďákem.
Jinak "aerodynamicky" lepší je ostruhový podvozek prostě jen v tom, že má menší odpor - o tu jednu nohu. Ještě lepší je pak podvozek zatahovací.
K tomu vojenskýmu výcviku - zajímavý je, v kolika zemích používají turbovrtulový éra - to vypadá jako zajímavej kompromis mezi cenou a náročností. Ovšem neméně zajímavé je, že třeba v americkém letectvu se začíná na plachťácích - to je myslím vůbec nejrychlejší a nejlevnější cesta. Ostatně Němci to tak taky dělali a to po celou válku. Ke konci snad prý dokonce šli mnozí rovnou z plachťáku a 5 hodinách na Aradu na 109. Ale to už byl opravdu extrém. Ti by se asi podivili diskusím nad tím, je-li lepší výcvik na Cessně, či Zlínu. Musel to být pro takové piloty boj o život od samého vzletu po přistání... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 15:46 | |
| | Kouzlo Trenéru je v tom, že je to ve svý podstatě strašně hodný éro, který neudělá žádnou sviňárnu, ale pořád kouše a to každýho, i když na tom má nalítáno tisíc hodin. Nejde si na něm myslet, že už "to umím". A právě v tom ten ostruhový podvozek hraje podstatnou roli.
A jak se tu někde objevilo tvrzení, že létat letadla s ostruhou v dnešní době nedává smysl, pokud člověk nechce akrobatit, tak to mi připomíná spolužáka ze střední, který byl hluboce věřící a který tvrdil, že nechápe, proč lidi souloží, když nechtějí počnout dítě.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:24 | |
| | S dovolenim bch si dovolil podotknout, ze by onen spoluzak mel byt oznacovan jako panbickar, ne jakoo verici ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:33 | |
| | To je fakt. On byl takovou klučičí obdobou svíčkový báby.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 16:55 | |
| | ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 01:04 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 02:38 | |
| | Cha, moje standardní přistání s Trenérem po zimě
Právě jsem se vrátil z první lekce simulátoru - rozdílový výcvik na osmistovku. Jó to je kočár, že mu odpustím i to, že nemá ostruhu, ale příďák! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 04:06 | |
| | No to je paráda! Před pár lety jsem pozorně studoval (a asi nejen já) Tvoje recenze DF737 ( http://www.flightsim.cz/article.php?id=49 ). Myslíš, že by jsi mohl, až vyjde PMDG 737NGX, napsat něco podobného?. Bylo by to super! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 17:19 | |
| | s tím plachtařským výcvikem nevím. četl jsem jednu bakalářku, kde se kolega zaobíral zahájením armádního výcviku na blaníku, pak 142 a tak dále. a zjistil, že je to jen ztráta času a peněz. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 17:40 | |
| | To jsi vyčet z té bakalářky? Tam přece už jen z pohledu požadavků nemůže být nic "moudrého"... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 17:46 | |
| | proč myslíš? prostě tam je jasně dáno, že na blaníku se nenaučíš nic víc, než co se naučíš na 142ce |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:10 | |
| | mě se to špatně posuzuje, ale plachtařina ti dá docela dost,... Teda alespoň z mého pohledu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:12 | |
| | jenže to v lítání u vojáků moc nevyužiješ. rozhodně to, co ti dá oproti motorovýmu lítání, nevyužiješ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:15 | |
| | je fakt, že s jednatvacítkou, nebo dnes s Gripenem toho moc nenakloužeš |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:30 | |
| | Protože vím, jak se píše bakalářka |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:47 | |
| | ... podle sebe soudim Tebe? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 26. 5. 2010 / 09:21 | |
| | To není jen podle sebe Takových prací je (si troufám odhadnout) kolem 95%, možná víc |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:52 | |
| | Jo pán je bakalář! To by mohlo vysvětlovat ty tisíce příspěvků. (Přízpěvků?) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:53 | |
| | Hele magisterskej...vyser se na to... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Anketa: ZLIN řady 26 vs. všichni ostatní 25. 5. 2010 / 18:25 | |
| | A k čomu používajú americkí vojenskí piloti Blaníky? |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 23:04 | |
| | Ale tak to je zase pravda, ne? |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 24. 5. 2010 / 22:46 | |
| | | |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 01:07 | |
| | Tak schválně, jestli je stlačíme pod 10% |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 10:06 | |
| | Nezdá se vám že X-Planisti ubejvaj? Domnívám se že jich bylo 22, zcela jist jsem si u 21 a teď je jich 20...
Ivane, jseš si jistej žes to těm rusákům vysvětlis správně? |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 10:08 | |
| | Aha. Ono to jde překlikávat podle toho, jak se člověk vyspí...
|
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 11:29 | |
| | | |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 11:54 | |
| | Ty vole ta an24ka, to je ale pořádná strojovna! To chci ... Kdy se to chastají vydat? |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:01 | |
| | Až ve svém duševním vývoji dospějou do stádia, kdy se jim to bude chtít vydat |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:03 | |
| | To může trvat léta ... |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:05 | |
| | To vis, sveraz narodniho letu... ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:09 | |
| | No jo tohle známe odevšad. CRJ-200, Blaník v Condorovi ... |
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 21:17 | |
| | Konec května nebo začátek června. |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:02 | |
| | Já si půjdu dneska večer spravit náladu z "debaklu" v anketě tímhle krasavcem, právě vyšel
No jo, strany se slušným programem debaklují a vítězí bezohlední populisté. Jako všude ... |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL 25. 5. 2010 / 12:06 | |
| | Akorát se mi při sledování toho videa neustále vybavovala Julesova věta z Pulp fiction: "English, motherfucker, do you speak it?!". Moje ruština už není co bývala ... |
| |
|
| | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 13:33 | |
| | | |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 13:51 | |
| | Ten první odkaz se mi pročítat nechce, ale k tomu druhému je dobré přečíst si i následující debatu. |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 14:05 | |
| | | |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 14:34 | |
| | K tomu druhýmu článku: jenom se zabod do náhodnýho odstavce a píše tam, že u vrtulovejch jednomotoráků když člověk přidá plyn na malý rychlosti tak XPL netočí doleva (teda konkrétně Cessna 172) (jak by to mělo bejt) a FS jo, což je teda imho lež jako věž, XPL normálně doleva točí (i ta default Cessna), při rozjezdu, tak jako v reálu i za letu ... |
| |
|
| | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 17:27 | |
| | Pretoze za tie dva roky uz mal X-Plane kopu updatov, tak je to uz opravene
|
| |
|
| | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 18:10 | |
| | Jo, já sem tam taky hledal datum, protože sem si řikal, že to možná bude staršího data ... otázka je potom, jestli sem takový článek má vůbec smysl postovat ... |
| |
|
| | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 19:53 | |
| | Pre Joza to asi zmysel ma, pretoze nasiel nieco, co zasa poskodi mienku o XPL |
| |
|
| | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 20:13 | |
| | Keby si si poriadne prečítal obidve veci (celé) čo som dal na ne link, tak by si nenapísal takúto s prepáčením hlúposť. A okrem toho ja nijako neznevažujem XPL, ani netvrdím že je horší či lepší ako FS. Stále hovorím, že nevidím zmysel v tejto žabomyšej vojne. Nech si každý lieta v tom čo mu lepšie vyhovuje a nenapadá tých druhých. |
| |
|
| | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 20:19 | |
| | Vies co je to smajlik a na co sa pouziva ? Tak si ten moj prispevok precitaj este raz a hlavne si vsimni co je na konci vety.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 25. 5. 2010 / 22:35 | |
| | To by ten text pred tými smajlíkmi musel byť trošku iný, takto mi pripadajú, že majú iný význam. Ale možno sa mýlim. Toť vše z mojej strany a už sa nemienim k tomu vracať. |
| |
|
| | | | Anketa: MSFS vs. XPL - Ejhle přátelé čo som objavil 26. 5. 2010 / 12:30 | |
| | | |
|
| | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 25. 5. 2010 / 19:17 | |
| | Ale že stačilo takový malý dloubnutí od taťky JM - a zabrali jsme skoro všichni, co?
Rodina zas jednou pohromadě!
|
| |
|
| | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 25. 5. 2010 / 19:23 | |
| | Jo, my jsme jedna rodina a ty jseš ten zlej strejda z Český Lípy, co řeže lidi skalpelem a popichuje synovce od Ostravy
Na mě se vždycky dá poznat, kdy mám lítání až po hlavu a kdy se nudim na hotelu, checheche. Schválně, co dělám dneska |
| |
|
| | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 25. 5. 2010 / 20:39 | |
| | Hotel, to je jasny. Kdyz mas litani pres hlavu, tak sem napises jeden, dva prispevky a je to |
| |
|
| | | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 26. 5. 2010 / 02:44 | |
| | Přesně tak, jsem na hotelu, a až se vrátím z Budky z budky, tak dva, možná tři měsíce nebudu fórum otravovat svejma přiblblejma moudrama, protože začne sezóna a to ostrá |
| |
|
| | | | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 26. 5. 2010 / 03:16 | |
| | To je ovsem velika skoda. Chapu tedy predpokladam spravne, ze des opet bulikarit, predpokladam, ze budes litat jen z Ceska, treba na Slovensko se asi nepodivas, co? |
| |
|
| | | | | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 26. 5. 2010 / 10:40 | |
| | Asi ne, tam budou posádky místní. Což je škoda, v Bratislavě bych mohl zatlačit slzu v oku při vzpomínkách na pobyty s ATR |
| |
|
| | | | | | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 26. 5. 2010 / 10:46 | |
| | No co. Nevadí, však já si tě odchytím někde jinde |
| |
|
| | | | | | | Baobab o MSFS, XPL, Z-226 a bakalářích.... 26. 5. 2010 / 09:23 | |
| | Ještě se neraduj Sopka sice spí, ale nic není nemožné |
| |
|
|