|  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 14:58 | |
|  | Zdravím,
poradí mi někdo program kompatibilní s FSX, ve kterém mohu načíst nebo vytvořit 3D objekt a umístit ho do světa FSX? Všechno co jsem našel bylo pro 2002/2004. Díky za rady. Protože jsem 3D grafik, určitě udělám nějakou pěknou scenérku a přidám to zde na stránky  |
| |
|
 |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 15:25 | |
|  | Mno, já jsem na to v dobách dávno minulých a pro mé soukromé účely šel cestou Autocad (model ve 3D) - Export do 3DMAxu (počádné textury) - Export do GMaxu - FSX.
Ale věřím, že teď už bude fungovat nějaká zkratka |
| |
|
 |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 16:01 | |
|  | Umí to 3D Canvas.
Posílám návod, co jsem si udělal kdysi dávno. Nic víc dneska ale už nevím, jsem jaksi u konkurence 
---
Nejprve musi byt nainstalovana FSX SDK vcetne vsech ServicePacku.
V OS musi byt v Mezinarodnim Nastaveni desetinna tecka u cisel a meny.
Instalace 3DCanvas:
3DCanvas 7.1.2 ke stazeni přes forum Amabilisu
Vyzadovana PRO verze (aktivace)
Tools, Options, Misc, enable Trainworks
Instalace Pluginu:
3DCPlugins712.zip z http://decapod-3d.spaces.live.com/default.aspx
Do Exportu prida FlightSimX MDL.
Prida pluginy FS10 AnimationHelper, AttachTool, MaterialEditor.
Instalace LibraryCreatorXML:
http://www.fsdeveloper.com/forum/fsdevdownloads.php
Nastaví se v Options cesta k BGLCOMP.
Priprava textur:
V Malovani (Gimp, Photoshop) pripravime 256x256px bitmapu "zluta.bmp".
V SDK v TerrainSDK je ImageTool.exe, spustime, nacteme "zluta.bmp", zvolime format DXT1.
Ulozime jako "zluta.dds".
Priprava textur:
V Malovani (Gimp, Photoshop) pripravime 256x256px bitmapu "zluta_l.bmp".
V SDK v TerrainSDK je ImageTool.exe, spustime, nacteme "zluta_l.bmp", zvolime format DXT1.
Ulozime jako "zluta_l.dds".
Vytvori se v 3DCanvas objekt.
Scale, To Size, 0.3m, 0.3m, 0.3m
Je treba spodni stenu upravit:
View, Ortographics, Bottom
Point and face selection
Vybrat "spodni" plochu
Use Plugin, Shift Centre on selection
View, Perspective
Wireframe - overit, ze pivot je dole.
MaterialPanel, zalozka PrimaryTexture, SelectTexture, "zluta.dds"
Fill texture
Vybere se objekt.
Prirazeni nocni textury:
Use plugin, FS10 Material Editor, Emissive Properties, Mode: Additive, Texture: "zluta_l.dds".
Vyexportuje se pres FlightSimX MDL.
Vznikne NavigacniKostka.config, NavigacniKostka.mdl a NavigacniKostka.x
Je samozrejme vhodne ulozit si i podkladovy 3DC zdrojovy soubor NavigacniKostka.3dc
Spusti se LibraryCreatorXML a zalozi nova knihovna (NewLibrary) s nazvem DopadovaZona.xml.
Pomoci Add MDL se pridaji pripravene MDL objekty (navigacni kostka).
Zkompiluje se knihovna pres Compile Library BGL.
Knihovna se ulozi Save (DopadovaZona.xml).
Zjistime presne informace o umisteni objektu (z FS nebo realu).
Runway letiste Kolin: "49 59.94", "15 10.25"
Vytvorime soubor DopadovaZona_Placement.xml
-----------------------------------------------------------------
[FSData version="9.0"
xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd"]
[SceneryObject lat="52 27.52" lon="5 31.30"
alt="0M" pitch="0.0" bank="0.0"
heading="317.6" altitudeIsAgl="TRUE"
imageComplexity="SPARSE"]
[LibraryObject name="{879C35D2-5698-4CA9-9EBA-8D7CAA717495}"
scale="1.0"/]
[/SceneryObject]
[/FSData]
-----------------------------------------------------------------
V uvedenem zmeneny ostre zavorky za hranate...
Kazdy objekt ma v souboru vlastni SceneryObject sekci,
kde upravime LAT a LON zmenime "name" na hodnotu GUID z jeho config souboru.
Spustime bglcomp.exe DopadovaZona_Placement.xml
Vznikne DopadovaZona_Placement.bgl
V FSX/AddonScenery zalozime adresar DOPADOVA_ZONA s podadresari SCENERY a TEXTURE a tam nakopirujeme:
SCENERY\DopadovaZona.bgl
SCENERY\DopadovaZona_Placement.bgl
TEXTURE\zluta.dds
TEXTURE\zluta_l.dds
Nastartujeme FSX a v SETTINGS zvolime AddArea a pridame nasi novou scenerii.
|
| |
|
 |  |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 16:04 | |
|  | Ještě dodám, že ten 3DCanvas je v základu zdarma, což ale neplatí o verzi, která umí ten export (a další vychytávky). Takže bych si být tebou stáhnul trial a zkusit načíst objekty z toho 3DMAXu či v čem děláš a podle toho se pak rozhodnul.
|
| |
|
 |  |  |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 24. 5. 2010 / 15:24 | |
|  | zjistil jsem, že můžu modely naimportovat i v GMaxu. Pro export jsem použil jsem FSX_gmaxgamepack, ale při exportu to hází tyto chyby: "ConvertData failed", "Failed to run exporter", "Failed to export model" a "Export model failure". Setkal jste se s tím někdo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 24. 5. 2010 / 16:16 | |
|  | Je třeba mít nainstalovaný FSX a kompletní SDK od začátku až do SP2 , přesto mi to nechodí ve Win7 64 bitů , hlásí to stejnou chybu , provozuju to na virtuální mašině |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 24. 5. 2010 / 18:12 | |
|  | Takže najít někoho, kdo nemá Win7 a má FSX. Myslíš, že by to třeba šlo i bez nainstalovaného FSX? jen s GMaxem? |
| |
|
 |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 16:38 | |
|  | pro přidávání objektů interaktivně Flight1 Instant Scenery , je jak pro fs9 tak pro fsx , bohužel je placená |
| |
|
 |  |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 23. 5. 2010 / 20:26 | |
|  | Nebo nainstalovat a rozchodit Object Placement Tool ze SDK a přidat objekt z nově vytvořené knihovny. OPT funguje velmi podobně Flight1 Instant Scenery pokud vím. |
| |
|
 |  |  | Jednoduchý program pro přidání objektů do hry? 24. 5. 2010 / 22:18 | |
|  | 3D objekty scenerií pro FS9, pokud vím, jsou tak z 95% kompatibilní s FSX. Já jsem ještě žádnou scenerii neudělal, ale zkoušel jsem do FSX dostat klasickej "box" pomocí SDK pro FS9 a normálně to šlo. |
| |
|
|