Tak už jsem si dohledal v historii co chceš - obsloužení stavu sepnutí a rozepnutí tlačítka.
Uvedu příkládek s použitím tlačítka na joysticku, pokud by se měl použít jiný HW, třeba mikrokontrolerem řízený domácí kokpit, tak to samozřejmě jde taky, akorát musí plugin komunikovat s tím mikrokontrolérem a ne si nechat předkousat joystick přes XPL.
Takže k příkladu z praxe: jeden release Sukhoi Superjet měl velmi hloupou chybu, kdy po nastoupání do vysoké výšky řekněme FL330 došlo k blackoutu (černá obrazovka) a to bez ohledu na nastavení packů. Když se nad tím zamyslíš, tak to nechtíc hezky simulovalo náhlou ztrátu tlaku v kabině. V XPL problém, protože během asi dvou minut od "dekomprese" byla tma a letadlo se nezadržitelně řítilo kamsi dle autopilota. Řešit to šlo jedině tak, že než se definitivně setmělo tak jsi musel nastavit autopilota na klesání do FL120, v této výšce se dostala kabinová výška do rozumných mezí a blackout postupně zmizel. To by sice v praxi šlo, jenže tu dobu klesání by pilot bez kyslíku nepřežil.
V praxi je správný postup ten, že pilot okamžitě po zjištění (signalizovaném nějakým alarmem) musí sám nasadit masku co má vedle sebe a poté spustit masky pro cestující v kabině (pokud je systém nespustí sám). Maska pro pilota má tuším kyslík na 15 minut a pro pasažéra na 12 minut. Následně začne maximální rychlostí klesat aby dosáhl bezpečné výšky okolo FL100.
Masky v XPL nejsou (jsou vůbec v něčem?), pokud bych je tam chtěl, tak udělám cca toto:
Na začátku by stav MASKA byl FALSE a čítač kyslíku nastaven na 15 minut.
Po stisku čudlíku bych nahodil příznak masky a začal odpočítávat časovač zásoby kyslíku. Zároveň bych pravidelně resetoval případné příznaky dekomprese sim/operation/failures/rel_depres_slow a sim/operation/failures/rel_depres_fast a to až do okamžiku, kdy by si "pilot" masku "sundal" (stiskl opět čudlík) nebo vypršel limit 15 minut (pilot sice masku má ale už nemá kyslík).
Jakmile bych přestal resetovat ten příznak dekomprese a kabinová výška byla vysoká, obrazovka by postupně zčernala (to si řídí XPL) a letadlo by tím pádem bylo neovladatelné a pokračovalo v nastaveném režimu autopilota. Pilot by se tak z problému dostal jenom v tom případě, že by dle předpisu nasadil masku a zahájil klesání tak, aby v "kyslíkovém" limitu stihl sklesat do bezpečné výšky.
Pokud by si nějaký trubka hrál s kyslíkem na zemi a vyplácal si třeba 10 minut už tam, tak by mu pak kyslík chyběl. Hezky česky řečeno - ARAIG.
Nezkoušel jsem to, ale na 90% by to fungovalo. Podobně by se dalo řešit lecos jiného, tohle je jen příklad co se dá dělat s pluginy.
Takže asi tak. |
|