Nevím jestli to už někdo zkoušel, ale já jsem si na netbook zkušebně nahodil 3D Studio Max 8 (rok vydání 2005). Běží to bez problémů a dokážu si představit na tom udělat i nějaké jednodušší modely. A Gmax je oproti 3ds určitě méně náročný. Pro otestování jsem zkoušel otevřít pár vlastních modelů. Model Tatry má 30535 trojúhelníků a model Fiatu má 470526 trojúhelníků.
S modelem Tatry se dá bez problémů manipulovat a grafika to zvládá celkem dobře. Pouze po zapnutí zobrazení hran trojúhelníků na vystínovaném modelu (Smooth + Highlights + Edged Faces) se obraz začne trochu opožďovat. Jinak to grafika zvládá úplně plynule.
Model Fiatu je už hodně náročný a cokoliv s ním dělat by bylo o nervy (je tam zapnuto spoustu MeshSmooth modifikátorů). Pokud ale člověk pracuje s modely určenými pro hru, tak by se stejně měl snažit mít model co optimalizovaný, takže se k takovém počtu trojúhelníků stejně nedopracuje. Jako problém vidím pouze tu malou obrazovku, která má bohužel na výšku málo bodů. Takže mohou nastat komplikace, že některé dialogy se zobrazují mimo obrazovku (třeba při instalaci jsem na to narazil). Jsou ale i aplikace, které toto řeší buď scrollováním obrazovky nebo interpolací.
Všechny příspěvky typu "3D modelování nee" jsou mimo a argumentace typu je to plečka jsou vztaženy pouze k dnešnímu HW. I kolem roku 2000 jsem už zkoušel 3D max R3 a i tehdy mi fungoval na 8MB integrované grafické kartě s CPU na 500MHz.
Takže pokud budete používat software adekvátní generaci HW netbooku (přibližně rok 2003-2004), tak nebudete mít problém. Většina dospělých notebooků té doby měla stejný výkon.
A úplně nejlepší způsob je, vůbec se tady neptat a radši si to sám vyzkoušet. Nikdo z těch místních odborníků a všeznalců , kteří říkají že to nefunguje, buď ani nemá netbook nebo to nikdy nevyzkoušeli, takže jejich odpověď je pouze nepodložená spekulace Tak jako většina odpovědí na kterékoliv zdejší téma  |
|