FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Placeni za rizeni letoveho provozu Jeden příspěvek | Celý strom
Placeni za rizeni letoveho provozu   11. 10. 2004 / 23:37
Hoaker
Mam takovej ujetej dotaz... rekneme, ze mam Cessnu, letim VFR treba z Tocny, rekneme do Mostu a cestou si chci udelat Touch and Go na Ruzyni... zajima mne, zda je to mozne (coz si myslim, ze ano) a zda za to budu muset nejak platit, tedy za to vyuziti ATC, pripadne za to mezipristani... stejne tak, kdyz letim jako VFR let uvnitr rizeneho prostoru, zda za to rizeni musim nejak platit nebo zda to je nejaka verejna sluzba... Respektive, kdo vlastne vlastni a opravuje treba radiomajaky a dalsi vybaveni nutne pro letani a kde na to berou prachy?
 

Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   11. 10. 2004 / 23:39
Sněhulák   
nevim jak v práglu, ale v los tuřanos se platí za ATC... mám pocit, že něco okolo ?5Kč/min?.....
 

Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:00
Hoaker
Ale jak? To mi jako prijde faktura, jako majiteli letadla? Co kdyz jenom proletavam jeho prostorem?
 

Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   11. 10. 2004 / 23:41
Swordfish   
Za bouchnutí na LKPR se platí.
 

Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   11. 10. 2004 / 23:52
Tragédie v JRD
... a pokud se tam nevnutis jako vycvikovy let tak je to pekna darda
 

Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:01
Hoaker
opet ta sama otazka... jak a kde? Plati se predem nebo zpetne? I kdyz delam cvicne TaG?
 

Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:06
Tragédie v JRD
Od tohodle jsou tu povolanejsi .. nicmene kdyz byl LKKV flyin a s DC, TH a s LJ (kurva, to jsou zkratky .) jsme leteli do LKKV a pres LKPR zpet do LKMH, tak ve varech i v LKPR si nas pekne skasli ... v LKKV pred odletem na vezce, a v LKPR na handlingu (nebo jak se tomu nadava)....

jak je to pri pruletech rizenymi prostory netusim (nejspis zjisti majitele/provozovatele podle registrace), nicmene jestli se nepletu, tak cesi letici VFR v cechach jsou od poplatku osvobozeni (netyka se pristavacich poplatku a poplatku za priblizovaci sluzby)...

BTW - jeden poplatek mi dluzis ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:17
PavelS
Na LKKV jsme vás skasli v hotovosti a ne fakturou, protože samozřejmě DC, TH i LJ jsou zjevne neduvěryhodné osoby, na které faktury neplatí a patrně bychom vás už víckrát nikdy neviděli

Ano, normálně se pošle provozovateli fakturace a ten ji pak vymáhá na tom, kdo letěl, nebo podle vnitřních předpisů provozovatele ( btw. platí co v minulém odstavci

Osvobození ano, pokud nejsi v řézeném prostoru. AK je osvobozen i od přistávacích poplatků na tzv. aeroklubových letištích. To není například Benešov, k čemuž se váže skutečná příhoda, jak jsme byli pronásledováni běžící osobou - letištním vymahačem přistávacích poplatků - taxujíce se Zlinem na vyčkávací nějaké dráhy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:23
Tragédie v JRD
ale uz tam slibujou asfaltovou drahu a NDB majak .)
 

Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:09
PavelS
Jsou dvě věci :
- přistávací poplatky ( i za T&G)
- poplatky za služby ATC v řízeném prostoru
( pak jsou ještě parkovací a další ).

Na oboje přijde faktura, ale ne majiteli, nýbrž provozovateli letadla ( to jsou dvě osoby ).

 

Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:12
Hoaker
A jak jsou ty poplatky velky? Da se to nekde zjistit?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:25
PavelS
To se liší IFR/VFR a řádově platí :
VFR = desetikoruny
IFR=stokoruny
Přistávací popl. jsou odvozeny od hmotnosti letadla a řádově to je 150,-CZK /standardní ks , kromě Prahy, kde už je to teď víc.

Vše je v AIPu.

Na VATSIM/IVAU se ( zatím ) neplatí nic.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 00:58
Tommy   
Zde je stručné info o LKPR. http://www.csl.cz/cs/frames.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 09:40
Grasshopper
Ještě k poplatkům - provozujeme několik letadel a skutečně je to tak, že když někdo z pilotů proletí TMA nebo CTR Ruzyně (teď nemluvím o neúmyslném průletu), tak přijde o pár dnů později faktura z ŘLP. Tam jsou přesně změřené minuty "pobytu" a částka je tuším kolem 750,- za hodinu za 1t MTOW. (C-150 i přes reklamace počítají za 2 tuny, tak kdybyste chtěli vidět nejtěžší cessnu na světě...
Z jiného než ruzyňského prostoru nám to nikdy nepřišlo. Samostatnou kapitolou jsou poplatky na Slovensku, tam se snad platí i za přihlášení na Bratislava Info. Ale sumy jsou docela legrační, třeba 0,28 eura a podobné
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 15:22
Filip   
V ČR je to 22 Euro za 1t/100km ve FIR praha (přelety). V Evropě jsme druhý nejlevnější.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   12. 10. 2004 / 17:13
Pepa
Tak já se teda taky přidám, co se týče traťových poplatků - pokud přes nás letadla jen přelétavají - účtuje se tzv. přeletová jednotka, na výpočet je vzorec zohledňující MTOW a proletěnou vzdálenost dle FPL a např. 747-400 na trati OKG-SOPAV (nejdelší možná přes naše území ) vysolí cca 400 - 500 EUR. VFR lety a IFR do 2 t MTOW jsou od traťových poplatků osvobozeny.
Pokud letíte s malým érem VFR do Prahy, Brna,..., zaplatíte přibližovací poplatek, ale rozhodně neplatíte jen za průlet TMA (CTR).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   13. 10. 2004 / 08:20
Sněhulák   
Př. LKMT VFR Z43 (apod..) veškeré VFR lety lze provádět bez odpovídače...
přiblížení a TaG zdarma
ATC zdarma
přistání, pojíždění, vzlet = přistávací poplatek (nyní cca 450,-Kč)

Platba v hotovosti, případně lze domluvit fakturou na provozovatele.. Což např. u mašin Aeroklubu ČŘ je vždy aeroklub který má letou k dispozici.....

Jinak mošnovák na věžce je celkem rád za "každý" traffic, (zřejmě aby se někdy neukousal nudou....-) takže např. když se lítá i s větroni kolem slezské harty a dál směrem na SE tak se na něj přelaďujem (je to samozřejmě i povinnost.-)
Ve frýdlantě se dokonce nad 1000m AG přeladují hned na mošnováka.. Pač občas, když je in use 22 tak to tam poblíž sypou cca v 1500m na QFE LKFR.. Zažil sem to osobně tak 3roky nazpět.-) ale pač sem byl pod 1000 tak sem ještě nebyl přeladěnej .-( takže sem nic netušil .-( Tedy když sem nad skalkou a ondřejovníkem kvedlal svah a najednou se tam objevil ne zrovna moc daleko dopravák tak mi strvdl úsměv a nebyl sem schopny ani nahmatat foťák .-)) Ostatní co měli naleděn mošnov tak říkali něco jako "všem větroňům z Frýdlantu, ve 14,03 LOC očekávejte z kurzu 220 let xxxxx na výšce xxxx .-)

LKTB VFR Z43 (apod..) (lítájí se zde např. přezkoušení a zkoušky s examinátory na PPLko)
ceny zde neznám přesně, jen cirka střílím .-) (ale na přání můžu upřesnit)
ATC 5,-/min
přistávací poplatek obdobný LKMT....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placeni za rizeni letoveho provozu   13. 10. 2004 / 09:59
MilanZ   
Jo s tím Slovenskem potvrzuji. Za let LKTB-LZTT a zpět přišla za dva měsíce faktura na 7 EUR To bylo za "radionavigační služby" nad SK, v Popradu jsme vysolili za C172 cca 1300
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ