| | | Loss of control - Kenya Airways B738 2007 29. 4. 2010 / 14:18 | |
| | Tak to AJS vypadá na další potvrzení smutného trendu z poslední doby.
Vyšla závěrečná vyšetřovací zpráva o nehodě u Douala z roku 2007. Celkem slušně napsaná a podrobná, i když závěry a doporučení bych si uměl představit i jinak.
http://busybee.dvv.org:8000/flying/rapport%20kenya.pdf
A pro všechny IFRáře dvě drobné poučky:
"Live and die with the ADI"
"Check your FMA to live another day" |
| |
|
| | | Loss of control - Kenya Airways B738 2007 29. 4. 2010 / 21:39 | |
| | Poucky krasne, to jo, ale muzes mi je, prosim, vysvetlit? |
| |
|
| | | Loss of control - Kenya Airways B738 2007 29. 4. 2010 / 22:37 | |
| | Nedá se svítit, chce to přesně to, co říkají staří instruktoři z Flight Safety: Back to basics!
Zajímá mě, jaký bude výsledek vyšetřování nedávné kraksny Ethiopian po vzletu z BEY. Obávám se, že ve finále to bude mít společného jmenovatele.
|
| |
|
| | | Loss of control - Kenya Airways B738 2007 29. 4. 2010 / 22:43 | |
| | Zajímavé a poučné čtení. Popis nehody mi připomíná simulaci (ne)spolupráce posádky složené z různých povahových typů, v tomto případě autoritavního kapitána a "zakřiknutého" FO, kterou nám pouštěl vyučující na MCC. Dezorientovaný kapitán dělá razantní zásahy do řízení a FO si "hraje na svém písečku", resp. točí HDG selectorem, kterýžto v tu chvíli nemá žádný efekt. Plus zřejmě benevolentní SOP aerolinky, která nemá jednotné postupy a callouty. Navíc mě zarazila věta "The airplane took off without authorization from air traffic control." - spolupráce a komunikace v posádce asi nebyla v pořádku už na zemi.
Krásný (v uvozovkách) příklad, jak poslat k zemi letadlo jen tím, že jeden nehlídá toho druhého a nekomunikuje s ním. |
| |
|
|