FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 1. 1. 2025, Nový rok Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Propad letadla Jeden příspěvek | Celý strom
Propad letadla   27. 4. 2010 / 08:31
Medcin
Pokud jsem usazen na ILS a rozhodnu se pro GA - kolik letadlo ještě sklesá od okamžiku, kdy dám TO/GA? Např. pro B737, B747, A320, T154 a ňákej vrtulák - třeba Játro? Je to nějaký udávaný parametr v dokumentaci letadla?
Díky
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 08:33
Jandik   
Jsou předepsaná minima rychlosti a výšky pro poslední bod GA, ale záleží na situaci, někdy je třeba GA až po dosedu, kdy vítr s letadlem nebezpečně clomá či pokud sedne daleko za práh a neubrzdil by. A pokud je nějaké letadlo před tebou na dráze, dostaneš GA od řídícího a to konáš ihned jak ti to řekne.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 09:33
adagio   
Myslím, že se ptal spíš na nějaké zpoždění tahu a s tím spojené klesání.
Bude asi záležet na konkrétním typu, přistávací konfiguraci, způsobu pilotáže, aktuální poloze v ILS atd. Nebude to nic dramatickýho a můžeš si to asi i spočítat sám. Přistávací rychlost znáš, vertikální taky, čas nástupu motorů si můžeš změřit nebo to někde najdeš v tabulkách. Odhaduju tak 10 sec a s tím nucený pokles o třeba 120 ft / 40 metrů.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 09:49
PavelS
No, toto přece víceméně řeší takzvaná OCH, publikovaná na mapě přesného přiblížení v AIPu (tabulka dole). To je v podstatě výška, která musí zajistit, aby letadlo při zahájení MA/GA procedury v té výšce akorát provedlo ten oblouk a začalo stoupat. je to třeba od 132ft (CAT A) do 162ft (CATD). Výška zachycuje všechny možné jevy, čili hmotnost letadla, zpoždění motorů, apod. Pro praxi se to ještě dorovnává na tzv. přídavek provozovatele, který do zvedne na nějakých 200ft, což se pak běžně používá jako DH.

Čili odpověď je: je to kolem 150ft, v závislosti na kategorii letadla (v podstatě hmotnosti).
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 10:20
Tragédie v JRD
proc tu pulka lidi odpovida na uplne neco jinyho, nez na co se ptal? .)
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 10:58
Jandik   
aby ses mohl úplně zcestně zapojit do debaty....
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 14:05
Medcin
Děkuji Tragéde, že ses mě zastal. Sice to souvisí s minámální výškou, ale ta je pouze důsledkem.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 12:03
Rozšafín Ctibum   
Ta odpověď přeci nemůže být 150ft, určitě to není publikováno tak, že s sebou letadla třísknou o zem .
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 12:06
PavelS
Odpověd není "150ft", ale "podle kategorie letadla v tabulce OCA na mapách přesných přiblížení, v průměru 150ft".

Nicméně je to opravdu tak, že tyto výšku umožňují, aby s sebou letadlo "třisklo o zem". Tj. při provedení GA přesně na minimech je povoleno, aby se podvozek dotkl dráhy.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 14:14
Medcin
Tak jinak - můj dotaz vychází z hypotézy, že kdyby měli Poláci Airbus/Boeing, tak by se z toho dostali, protože Túčko má dlouhý náběh výkonu. Proto se ptám, jaký je v tom rozdíl - příp. rozdíl ve velikosti letadla a typu pohonu.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 15:17
Už přistávám?
Poláci by se z toho hlavně dostali, pokud by si všimli průseru dřív než zavadili o stromy.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 15:29
Premek
Me tam (Smolensk) zaujala ta informace, ze jeste predtim si brnkli o nejakou antenu - pritom na tehle grafice

http://zpravy.idnes.cz/specialni-priloha.asp?y=zahranicni/infografika-teorie-priciny-smolenske-tragedie.htm

(tu co tu byla pred par dny nemuzu najit) o tom neni ani zminka... Pravdepodobne to byl jev natolik nevyrazny (pokud to tak vazne bylo) ze si toho posadka nevsimla - v opacnem pripade bych si myslel, ze jim to mohlo dat trosku casu (i kdyz, je otazkou, jak daleko ta antena byla)
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 14:57
Rychlokvaška
757 sice nemáš v seznamu, ale v případě normální přistávací konfigurace (gear down, flaps 30) je v případě řízení autopilotem výšková ztráta od stisknutí GA do přechodu do stoupání přibližně 30ft.

OCA/OCH a jejich konstrukce s ohledem na kategorii letadla o kterých tu mluvil Pavel jsou maximální limity, s ohledem na které se konstruují přiblížení a certifikují letadla a taky důvod proč jsou např. nejen rozdílná minima podle kategorie letadla, ale taky podle jeho schopnosti stoupat na jeden motor po zahájení procedury nezdařeného přiblížení (missed approach gradient). Každé certifikované letadlo se do nich musí vejít a skutečné hodnoty jsou tak mnohem nižší.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 15:17
Medcin
Díky - přesně toto jsem chtěl vědět.
757 - to je průměr z 737 a 777, to už si nějak odvodím ))
Teď ještě Túčko a nějakou vrtuli-
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 15:31
SONP   
V příručce TU-154M bohužel tento údaj není.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 15:36
Premek
Ja bych myslel, ze ten udaj je naprosto exaktni - немножко...

Pripadne bych se zkusil mrknout na nejake instruktazni video - jen tak z hlavy me napada treba 'Sveraz narodniho lovu' ;o)
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 16:08
kuma   
Hmmmmmm.... tam ale nikde není "něvazmožno" Naopak - tam v tajkovou chvíli přijde přihrávka - těžítko na zatížení protokolu - pak jen konstatace.."cholodnaja...." souhlasný úsměv - a pak už "vsjó mažnóje!"
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 16:14
kuma   
Je to ale zajímavá teorie (byť spekulativní). Prfotože ale jak známo PTU je velmi komplexní a propracovaný addon - task bych si (napříč všeobecně deklarované nevoli nad použitím FS ve zprávě ÚZPLN) dovolil upozornit na tento thread:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=355365&lan=0&style=2#355365
a navrhl, aby někdo, kdo s tuplákem lítá, ať to prostě zkusí - se stopkama v ruce - klesat - naložit - počkat do stoupání - a ze 3 (5) pokusů by se asi dalo odhadnoutm, jak se to v takovou chvílui zachová - a o kolik se to propadne...
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 17:20
Tomáš G.
Večer zkusím, teď mě čeka zkouška z kapelou a první jídlo za celý den, večer zkusím a napíšu.
 

Propad letadla   27. 4. 2010 / 17:56
Balooo   
Bude záležet na nadm. výšce letiště, jak je letadlo naložený, vlhkosti vzduchu, teplotě, větru, strmosti přiblížení, rychlosti na finále,... Já bych každopádně túčko oproti Béčkům nepodceňoval, pokud se letí finále na 82% otáček, tak doba na stabilizaci a stoupání nemůže být nějak zásadně odlišná. Ve Smolensku prostě letěl proti kopci a jestli už velmi brzy po zahájení korekce přišel o levý konec křídla, potom už bylo rozhodnuto.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ