FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Funkčnost - co dále? Jeden příspěvek | Celý strom
Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:37
zdevac
Ahoj lidi, rád bych se jako začátečník zeptal na pár drobností.

Dostal jsem se na nějakou dobu k FSX s nainstalovaným Cessna Citation Mustang s Garmin1000. Celkem jsem si toto oblíbil a po pár nocích strávených u PC a zkoumání možností jsem se rozhodl, že do toho proniknu více. Dokud jsem byl čistě neznalý, bylo to prima.
Kromě základů navigace a pravidel let provozu jsem si stáhl z Garminu komplet manuál PDF/MDF pro tuto Cessnu (Pilots Guide, asi 600 stran) plus nějaké manuály k té Cessně. No a pak začal ten problém - buď jsem naprosto neschopný, nebo je ta navigace nefunkční. Chybí tam spousta funkcí, i když to hodně věcí umí, prakticky je to nepoužitelné. Tedy použitelné to je, ale asi jako obyč budíky.

Tak si tedy dovoluji se zeptat - je chyba na mé straně nebo ty simulátory, ať v sebelepším provedení, nejsou simulátory, ale pouhé napodobeniny s omezenou funkčností a létá se podle nich spíše jen pro pocit než pro opravdové IFR? Můžete případně doporučit nějaké letadlo, ideálně malý rychlý jet, které má G1000 opravdu funkční? U té cesny jsem ani nenašel, jak se nastavuje mapa (Pan, Map Setup menu třeba s orientací mapy, map pointer + joystick)

A dotaz druhý - nikde to nemohu najít, tak snad dotaz neopakuji. Když reálné letadlo dosedne, ozve se od pneu zvuk jako při smyku. V simulátoru mi to ovšem nikdy žádné letadlo neudělalo. Je chyba v nastavení nebo to také neumí?

Díky

 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:43
kluk ušatá
Citation Mustang nepatri zrovna k znamym modelum, u kterych by se s jistotou dalo mluvit o propracovanosti blizke realite, proto bych vsadil na to, ze to je proste nedostatecne udelany letadlo. Jelikoz tyto male potvory litam jen v typu YK40, nemohu s G1000 slouzit.

Co se tyce piskani pneumatik, polozil bych si otazku, jestli je to vubec slyset v realnym kokpitu. Tusim u nejakeho payware developera si lidi dost stezovali ze neslysi mechanizmus klapek, nez je nejakej real pilot uzemnil, ze to neni slyset ani v skutecnem kokpitu.
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:50
zdevac
No to pískání uvnitř možná slyšet není, ale při pohledu zvenčí, kdy si třeba lidé natáčí video dosednutí, by to slyšet mělo být

Nějak jsem si myslel, že placená letadla třeba od Flight1 jsou propracovaná všechna. A právě proto jsou placená. Přiznám se, že jak jsem byl z FSX nadšen, toto mne dost zchladilo Hledal jsem malé, rychlé a obratné letadélko, co umí létat pomalu i rychle (rád se kochám pomalými přelety, ale při delších trasách jsme rád, když to letí rychle).


 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:03
leonell
Pokud to myslíš s tou realitou vážně a máš FSX, tak já bych začal tady:
http://www.precisionmanuals.com/pages/product/js4100.html

Ostatně to není ani moc daleko od tvého "zadání".
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:47
MiG-21MFN
pokud je to něco jako ta defaultní G1000, tak ta skutečně nefunguje jako v reálu. sice se tam dá většina věcí prej nějak nacvakat, ale pokud máš manuál na reálnou G1000, tak nemáš šanci. btw neposlal bys prosím odkaz, kde jsi ten manuál sosnul?
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:54
zdevac
Jasně Je zdarma ke stažení přímo na stránkách Garminu na

http://www8.garmin.com/support/userManual.jsp?market=1&subcategory=59&product=010-G10MU-11

Abys byl znechucen možnostmi versus realitou stačí projít kapitolu 5. Flight management


Z.
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:05
kluk ušatá
Nejsem si zcela jist, zda to ten kluk nechce k realne tisicovce
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:14
zdevac
Počkej Ten manuál z toho odkazu je k reálné tisícovce, nebo ne? O FS tam nikde nic, podle mne to je originál manuál k reálnému letadlu.

Nebo se pletu?
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:16
kluk ušatá
No prave, a ja mam dojem, ze MiG o nej ma zajem z duvodu zkouseni funkce realny tisicovky, ne ty FSkovy. (jelikoz je to real pilot malejch cessen kam to ted taky davaj, a v republice uz se mnozej)
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:18
zdevac
Aha, ale to bych si skoro myslel, že ho měl dostat k letadlu
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:36
kluk ušatá
To vis, ale kdyz ten manual ma vlastnik/provozovatel v supliku a on dostane jen lekci "tady se to zapina, na nic jinyho nesahej"...
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:52
kuma   
Co se týče pneumatik, záleží na tom, jaké to je éro a kde stojíš, když ten zvuk posloucháš...

V zásadě pneumatiky můžou kvíknout jen na betonua a sfaltu. Na trávě jsou zticha - jen to žuchne.

U velkého letadla je něco slyšet, když jsi venku a blízko u dráhy (nevěř filmům... tam do dělaj ruchaři v possynchronech ) u malých letadel (cesna, vivat) to může být slyšet i dovnitř (když zrovna nesedneš v traverzu a nezuješ gumy... )

Co se týče Garminu 1000, o tom nevím nic, to musí někdo jiný...

PS: a v cesně ty klapky jsou slyšet i s motůrkama, pokud ovšem nemáš hlavu zaplombovanou sluchátkama (pokud možno s ANR... )
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:08
kluk ušatá
Dochtore, myslim ze je jasne, ze se nebavime o cessnach (a jestli, tak radove o C II a vys ) ale o Boeingach, v tomhle ohledu. Mam dojem ze to byla diskuze u PMDG nebo fT.
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:19
kuma   
U big body slyšíš uvnitř prd - akorát ránu, když se s tím praští o beton. Kvůli jedný větě nemá smysl odpovídat, proto jsem tam popsal víc situací, víc letadel, víc poloh posluchače (vsedě, vleže...). A jsetli se v tomhle ohledu mluví jen o Boeingách - tak co na to chudáci ábusáci? .)
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 22:38
kluk ušatá
arbuzaci? Ale nema byt tohle o letadlech?
 

Funkčnost - co dále?   20. 2. 2014 / 19:28
Rozšafín Ctibum   
Tohle jsem teda musel zkusit ověřit, strávil jsem skoro dvě hodiny v Praze na trávě u 24ky a ač jsem napínal uši jak jen šlo, z těch cca 30 přistání jsem teda žádný písknutí nezaznamenal ani jednou. Možná teoreticky při nějakém bočáku, ale standardně teda vůbec. Přes bordel motorů není slyšet teda vůbec nic.
 

Funkčnost - co dále?   26. 4. 2010 / 21:52
leonell
Je to vždycky o addonech. Toto nemá se simulátorem jako takovým mnoho společného. Některé simulátory sice nabízejí nějaké vestavěné GPS a FMS, ale ty nemají s realitou moc společného.
Nevím jak Garmin 1000 ale třeba Garmin GNS 530 nabízí jako samostatný (zabudovatelný) addon RealityXP.
http://www.reality-xp.com/flightsim/gns530/features/index.html
Ten asi bude hodně blízko reálu.

 

Funkčnost - co dále?   27. 4. 2010 / 08:06
MadBird
No vZhledem k tomu ze Reality XP GNS 5xx/4xx jako svuj 'engine' pouziva oficialni Garmin trainer pro tyhle jednotky, kterej je spustenej na pozadi a v FSce je pak jen udelany frontend tak bych s tim, ze je asi nejbliz realite ze vsech tech Garmin like FSkovejch GPS nejblize. Spousta add-onu sice nabizi jako soucast Garmina v nejake verzi, ale casto se jedna bud o neuplnou implementaci, nebo jen o hezci 'skin', ktery vsak vyuziva funkce defaultni FS GPS...

Nicmene, napric tomu, ze RXP GNSka jsou asi nejblize realite, maji jeden dost zasadni problem (tedy alespon dle meho nazoru a tvrdim to i jako jejich majitel) - tim problemem je zastaraly mam cycle, ktery je obsazen v trainer programech. Vzhledem k tomu je pak hodnota techto add-onu silne devalvovana, neb jejich pouziti pro napriklad online letani je pak vice nez diskutabilni... Ale pro offline a trenovani postupu pro jejich nasledne zuzitkovani v realu asi nemaji konkurenci.

Ale stejne... Delco Carousel IV-A forever! http://www.simufly.com/ins/index.html
 

Funkčnost - co dále?   27. 4. 2010 / 08:30
Lejzy
Zjimavé, kolik za to chtějí RealityXP prachů. Betaverze ekvivalentu je na x-plane.org coby freeware a vývoj pokračuje rychle.
 

Funkčnost - XPL GNS 530   27. 4. 2010 / 09:56
leonell
Já tam vidím poslední "Any news on this project?" z 13. února 2010
http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=42783&st=0
Možná si píšou někde jinde nebo už dělá pro RealityXP

Když si projdeš fórum, tak tam je spousta výzev, aby komunita ten produkt (RXP) IGNOROVALA ba dokonce na svých serverech ZAKÁZALA, protože XPL je multiplatformní a oproti tomu tento addon je jenom pro Windows a bez jakékoliv snahy o nápravu. Není to pravda jediný addon, dalším takovým je třeba G2XPL, ale nikde jinde jsem tak výrazný odpor nezaznamenal.

Vazba na TRAINER coby Windows 16bit aplikaci je nešťastná, sice přináší 99.9% realitu ale s výše uvedeným omezením a bez reálné možnosti aktualizací. Na můj dotaz co s aktualizacemi pro online létání mi RXP poslalo ceník Garminu (dost buclaté částky). Navíc Garmin už jednou změnil formát.

Vše uvedené platí pro RXP i free verzi pluginu.

Osobně bych radši 90% reality (některé to jistě překvapilo ) ale s plnou integrací do XPL, vlastním otevřeným XML formátem pro data a importérem třeba z Navigraphu. Ten sice neobsahuje ani náhodou všechno co by potřebovala ta GNS, ale s otevřeným formátem věřím, že je to lepší postup než mít stará data.

Můj názor.
 

Funkčnost - XPL GNS 530   27. 4. 2010 / 14:41
zdevac
Škoda že nevím, o čem píšeš. Už se mi to zdá poněkud komplikované. Jediné, co bych chtěl, je nainstalovat si letadlo a používat ho v souladu s jeho možnostmi v reálném provozu Klidně i placené, chci létat, ne řešit nějaké open licence, platformy a podobně.
 

Funkčnost - XPL GNS 530   27. 4. 2010 / 15:03
leonell
To se týkalo simulátoru X-Plane a Lejzyho reakce.

Pokud se Tebe týká, prostě si musíš najít addon co ti bude vyhovovat. Z té střední kategorie, kde se dá ještě kochat a přitom to létá rychle a s ohledem na FSX ti doporučuji PMDG JS4100. Sice ho nemám, protože používám X-Plane, ale kdybych se vrátil k FSX tak to bude první letadlo co kupuju.

Nebo si pořiď nějaké menší letadlo od Carenado, ty také bývají ARAIG (As real As It Gets - tak reálně jak jen to jde).

Ale na rovinu - pokud si nastavíš laťku moc vysoko, tak je to loterie, protože málokdy se dozvíš, jak moc reálně to je udělané, jinak než nákupem.
 

Funkčnost - XPL GNS 530   27. 4. 2010 / 15:23
zdevac
No já ten příspěvěk psal hlavně proto, že jsem nevěděl, kde je chyba. Třeba u toho g1000 má být tlačítko Show Charts a to by mělo ukázat kompletní mapy a diagramy letiště jako jsou papírové od NACO. Jenže ono tam není. To samé jako některé funkce autopilota.

Teď už to vím - není to tam


Díky za tip na letadlo.

Z.
 

Funkčnost - XPL GNS 530   27. 4. 2010 / 15:35
leonell
Tak zrovna tyhle věci jako jsou elektronické mapy tam budou v aktuální podobě jen těžko, přinejlepším tam bude nějaký obecný náhled. Vem si, že ty mapy jsou chráněné autorským právem a jejich cena pro jednotlivou, řekněme roční aktualizaci bude v desítkách (?) tisíc. Fikaně tohle udělal autor IL14 v XPL, kde si můžeš naskenovat co chceš/máš a pak při letu si to přímo na místě navigátora zobrazuješ jako bys měl ty mapy "v letadle". Jestli si tam naskenuješ mapu ICAO nebo AIP mapky letišť už neřeší a neodpovídá za to.
 

Funkčnost - co dále?   19. 2. 2014 / 15:38
Martin Doleček (dolek)
Narazil jsem na tuhle diskuzi až po skoro 4 letech a protože něco podobnýho taky delší dobu hledám, vkládám sem odkaz na produkt-addon-letadlo Wilco TBM850 do FSX nebo Prepar3D:

http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=12997

Nemám s tím zatím osobní zkušenost, ale píší tam, že G1000 je zde prý naprogramována plně funkční (+ virtuální kokpit má mít tyto jednotky dvě a nezávislé, tak jako ve skutečnosti) a dokonce je přiložena originální příručka Garmina...

Tak až to někdo zkusíte, napište, jaký z toho máte pocit a zda je to opravdu tak dobře naprogramovaný, aby se na tom šlo učit např. reálné postupy.
 

Funkčnost - co dále?   19. 2. 2014 / 19:46
mezekmezek
Nemá plně funkční a ani mít nebude. A je jedno, o jaký simulátor se jedná. Garmin oficiálně nemíní poskytnout k volnému používání (teď nevím, jak se to nazývá...) "softwarové jádro", prostě nemíní se dělit o všechny funkce G1000. Dalším důvodem je nemožnost aktualizace map a navigačních databází (alespoň v FSce).
 

Funkčnost - co dále?   21. 2. 2014 / 18:57
Lejzy
Muzou si to naprogramovat sami, stejne jako si jini programujou FMC a podobne systemy do addonu.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ