Jo, jako dobrý, no.
Samozřejmě se dá úspěšně pochybovat o realitě předvedeného "představení", protože Spitfire je letadlo jako každé jiné a vyžaduje zahřát před vzletem. Takže i když si odpustím různé ověřovací zkoušky magnet, plného výkonu atd tak minimálně zahřátí motoru muselo být provedeno. Kolik trvalo netuším, předpokládám že to pár minut u studeného letadla bylo. S nedostatečně ohřátým motorem by byly pro německé stíhače jak kachny na honu, pokud by sami nespadli kousek za letištěm.
Jak Víťa jistě jako pilot reálného EchoSuper zná, je povinen v průběhu letu v hladině sledovat stav paliva v obou nádržích a pokud se liší tak zavřením plnější nádrže stav vyrovnat. K tomu nemám co bych dodal, snad jen že u novějších verzí to autor modelu opravil, byť ty ventily jsou synchronní. To je nejspíš daň za absenci pluginu - standardní XPL s tím dvěma palivovými ventily asi nepočítá. Nevádí to, protože bez pluginu nejspíš k rozvážení nádrží nedojde a palivo mizí souměrně. Ale aspoň to reálně vypadá.
Obecně cítím, že tyto věci jsou pro spoustu tvůrců problém, protože cílová skupina zákazníků je různá. U železničních simulátorů je možnost přepínat mezi dvěmi až třemi úrovněmi ovládání, od Basic po Expert. A podle toho počítač řídí zbývající funkce. Při brzdění to samo aktivuje elektrodynamickou či vlakovou brzdu, samo to topí, dopouští vodu do kotle atd. U letadel to zvykem není a třeba některé modely od PMDG budou, obrazně řečeno, pro začátečníka akorát hezký statický doplněk scenérie.
A je to tak dobře.
PS: Co že to Víťo děláš za letadlo? Abych už sháněl co nejpodrobnější dokumentaci... |
|