| | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:09 | |
| | 200m? 300m? Výš? Níž? V reálném světě. |
| |
|
| | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:15 | |
| | Záleží na délce lana. Obvykle kolem 1000-1500m délky (podle délky letiště anebo možnosti usadit naviják na pole mimo letiště v prodloužení osy vzletu), dosažená výška (závisí na protivětru) 250-450 m. V běžné praxi tak těch 300m. Pod 200m už to je moc velká honička a nevyplatí se to (když nejde o nácvik nouzáku), dostat se na (poctivých) 450m už je docela výjimečné. Dolní konce stoupáků bývají už na těch 300m, takzže navázání na stoupavý proud po startu z navijáku není výjimečné... |
| |
|
| | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:17 | |
| | Týjo, to jsem si myslel, že to je výš... |
| |
|
| | | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:21 | |
| | Kuma má pravdu.
Ale je to celkom prdel, keď ti naviják prestane ťahať v 50 metroch a musíš rýchlo " sadnuť pred seba ".
|
| |
|
| | | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:45 | |
| | No, kéž by to bylo výš. Ale zase na ty okruhy a tréning mimořádek v malých výškách je to ideální věc. Vysoký navijáky dělaj třeba v německu, na velkejch dlouhejch letištích. Taky ty navijáky jsou trochu jiná liga, než ty u nás ty staré herkulesy (ačkoliv na naše podmínky a relativně malá letiště to stačí).
Malá ochutnávka navijáku do 1400 metrů To bych si chtěl alespoň jednou zalítnout
http://www.youtube.com/watch?v=-VlRd9-wxQI
|
| |
|
| | | | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 09:50 | |
| | no pane jo. stoupání 15m/s |
| |
|
| | | | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 10:12 | |
| | | |
|
| | | | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 10:14 | |
| | jo, jo, tohle byl docela hezkej vejtah... Jinak navijáky maj kouzlo, bez rachotu....
Navijáky nemusí být extra silné (silnější než H4) - tam není žádný extra zisk... zákleží na průměru bubnu atd. atd. - ale i H3 vytáhne poměrně těžký dvousic kam je potřeba, když má dost dlouhé lano. Silný naviják (a těžká noha navijákaře) je zase větší riziko přetržení lana či spojky (pojistky).
"Mistry" v navijácích jsou Holanďani a taky Němci, nejsou poznamenáni socialismem a tak nemají averzi vůči kolektivu a partě, jako tomu bývá občas u nás. A naviják je vžy především o partě (aerovlek je naopak pro individuality... ). Nicméně z H4 dokázali jednou Twin Astirem za jeden den 12x přervat lano (problém navijákaře to nebyl, na druhém laně v jednom kuse skákající Češi s blatníčkem nepřetrhli ani jednou ). Ale je fakt, že jsou zvyklí na silnější navijáky - a tlustší lana - nemohli pochopit, proč se nám přetrhlo lano a ne "500 kg pojistaka" - bylo marné jim vysvětlovat, že záplet uděláme vlastníma rukama raz dva, ale 10 kusů 500kg pojistek na jeden den by byl docela drahý špás... |
| |
|
| | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 22:43 | |
| | Tuto sezónu jsme v Kunovicích natáhli nové lana (1200M) a výšky se pohybujou okolo 450 Metru, ale není problém se dostat přez 500M což už je docela šlušné |
| |
|
| | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 10:50 | |
| | Díky za odpovědi. Těch 1400m to muselo být lupání v uších..
Takže třeba v Medlánkách, kdyby se naviják hodil až na kopec za letiště a lano přehodilo přes dráty, tak by se dalo i bez termiky přistávat v Tuřanech, co? |
| |
|
| | | | Jak vysoko vytáhne naviják kluzák? 21. 4. 2010 / 11:26 | |
| | Myslis na Palacak? To by pak mohli obsluhovat studaci... ;o) |
| |
|
|