Problém by to byl. Vzhledem k tomu, že se v tomto kraji staví všechno asi tak rychle, jako když hlemýžď spěchá za kouskem listu, tak stavba čehokoliv pro integraci více druhů dopravy je nemyslitelná. Celkem dobrá debata o LKPD tu byla pořádaná spolkem ProPardubice (či jak se jmenují) a tam bylo vidět, že realita je bohužel smutná. Druhou částí diskuze byla komunikace o výstavbě R35 - sám Toman (vládní zmocněnec pro tuto stavbu) přiznává, že se asi výstavby této komunikace nikdy nedočká. A podobné je to i s infrastrukturou přímo v Pcích. Nejkritičtější úsek poblíž letiště znamená nejužší místo a stále s tím nikdo nic nedělá. Městem úspěšně prochází tah sever - jih a východ - západ a právě v jediném místě se střetávají. Už se snažili tam "procpat" i železnici na Chrudim - nepovedlo se, stále se jezdí po úvrati přes Rosice, takže o nějakém napojení si můžeme nechat jen zdát.
Jinak to spojení se dá zabezpečit samozřejmě i autobusy, člověk vystoupí z letadla, nastoupí do busu, projde pasovkou, zpět bus a jede se na nádraží, ale bohužel tato možnost se tu neprovozuje. Dokud bude LKPR "levná", nikdo sem jiné aerolinky nedostane. Rusové sem lítají proto, že to mají "blíž" a ty dvě hoďky v busu, který doveze turistíky až do centra Prahy jsou schopný ještě tolerovat.
No, zkráceně, muselo by se tu udělat ještě hoooodně, aby to z pohledu dopraváka bylo fajn. Letu zdar... |
|