FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod Jeden příspěvek | Celý strom
Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 11:33
Tragédie v JRD
Jen takova mala zajimavost - na webu UZPLN se objevila zprava o vysetrovani lonske nehody ze strakonic... a k memu prekvapeni tam jeden z testu delali i v FSXce...



A) Ověření reakce motoru na přidání „plynu“ při ochuzené směsi paliva provedením letové zkoušky.
Letová zkouška byla provedena dne 30. 9. 2009 v 10:45 UTC na letounu Cessna FR 172H, pozn. zn. OK-JAS na letišti Plzeň / Líně (LKLN).
Vnější podmínky letové zkoušky:
 Počasí na letišti LKLN v 10:00 UTC:
Přízemní vítr: 360° - 50° / 2 – 5 kt;
Dohlednost: nad 10 km;
Stav počasí: zataţeno s občasným deštěm slabé intenzity;
Oblačnost: FEW Cu 800-1000ft AGL, OVC Sc 1500-2000ft AGL;
Teplota: 12°C;
Provozní podmínky:
 Klapky vysunuty na 30°;
 Průtok paliva 7,5 Gal/hod;
 Plnění (Manifold Pressure) = 20 inches;
 Otáčky 1500 ot/min.
Výsledek zkoušky:
Po přidání „plynu“ při ochuzené směsi, motor vykazoval opakovaně zpomalenou akceleraci, avšak poţadovaných otáček vţdy dosáhl bez příznaků nepravidelného chodu.



B) Ověření reakce motoru na přidání „plynu“ při ochuzené směsi na leteckém simulátoru typu Microsoft Flight Simulator X s pohonnou jednotkou stejného typu.
Na leteckém simulátoru byly nastaveny vstupní hodnoty jako při letové zkoušce.
Výsledek zkoušky:
Po přidání „plynu“ při ochuzené směsi motor nedosáhl poţadovaných otáček, ale došlo k jejich poklesu aţ na 700 ot/min.

 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 11:43
Cirrus/Pindra
Neví někdo něco nového k této nehodě od posledních zimních školení?
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:00
Koprik
http://www.uzpln.cz/zazpr09/z340.pdf
A nepotřebuješ ani gůgla!Jak prosté, my Dear Watson)))
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:04
Tragédie v JRD
Tohel predpokladam zna... On nejspis myslel nejakou spekulaci, co nekdo nekde vymyslel v sobotu vecer v hospode za téorii.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:00
Buffus
Existují ještě jiné případy, kdy UZPLN využil při vyšetřování FSX/FS9 ?
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:03
Tragédie v JRD
na uzpln asi ne. precetl jsem tam ty zpravy v podstate asi vsechny, ale nidky jsem na to nenarazil .. ostatne prave proto jsem to sem dal, bo je to poprve, co jsem na to narazil.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:07
A.J.Scandall   
Teda to mě ÚZPLN vyrazil dech. Vypovídací hodnota tohohle testu je asi taková, jako kdyby ÚOZPÚL (Ústav pro odborné zjišťování příčin úrazů v lese) pro simulaci poranění motorovou pilou použil hru DOOM, nebo jak se to jmenovalo....
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:10
Tragédie v JRD
Musim rict, ze jsem z toho mel uplne stejny pocit ...To na me trosku zapusobilo tak, ze syn nekoho z inspektoru si domu nahral fsxku a tomu se to tak zalibilo, ze to dal sem .. jinak si smysl toho nedovedu vysvetlit.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:16
Koprik
Naprostý souhlas...to že všechny FSky jsou jen hračky na lítání, vědí všici, co sem chodí. Tím, že do strčili do zprávy se u mě UZPLN hoši naprosto znevěrohodnili!Zvlášť, když při letovém testu identického letadla byly výsledky úplně jiné než na FSX!!!!!Ale ty se jim asi do krámu nehodili!!!!Vžďyť by je s takovými závěry proboha musel roztrhat na kusy i víkendový právník z Plzně!!!!!Těším se, že to najde Vojta, snad se k tomu vyjádří!
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:18
Tragédie v JRD
Hele, zas nestresuj ... vzdyt tam vysledek z toho flightsimu nikde ani nepouzili ...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:22
SONP   
Já bych z toho taky nedělal tyjátr. Možná pánové z ÚZPLN opravdu nevědí, jak je na tom FSka se simulací malého létání, a někdo jim to doporučil, že je to pěkné, barevné a názorné...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:23
Koprik
..jenže závěr sim testu přesně odpovídá závěru vyšetřovací zprávy.To přece musí každýho praštit do očí!
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:25
Tragédie v JRD
zas tak uplne ne.. kdyz si to dam dohromady, tak mi z toho vyplyva asi nasledujici situaci .. byl kratkej, asi i pomalej (???), na klapkach, s ochuzenou smesi .. vsiml si toho, dal tam plny kotel, ale uz pozde - reakce (a to tam je napsano i u testu s realnym strojem) byla pomalejsi, a to bohuzel rozhodlo...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:33
Cirrus/Pindra
ještě že tě tu máme, tohle by nikdo dohromady neposkládal...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:27
Pips   
Pokud je závěr vyšetřování shodný se závěrem testu ve FS, tak to ber jako lichotku FSce Vyšetřování třeba ukázalo, že v rámci téhle věci není FSka tak úplně mimo kotel )))
Jinak je celkem běžné, že se některé věci ověřují na simulátoru a simulují se situace, které mohly nastat, nebo které mohly vést k nějakému nezdaru. Tak holt UZPLN to vzal vážně a je docela možné, že teď interně dělají žebříček úspěšných nočních výkrutářů s malejma tryskáčema
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:40
Blackrat
Jo, to si chci vlastně už delší dobu zkusit Dělat takové kraviny mě zatím ve FS nenapadlo V poslední době jsem zcela propadl nutkání lítat v mlze na letištích nevybavených ILS
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 13:05
kuma   
Sorry, ale asi neumíš číst.

Závěr testu FSX je, že poklesly otáčky a dusilo se to někde na volnoběhu.
Závěr praktické zkoušky v Letňanech (letadlo na zemi) - reagovalo to pomalu, ale nakonec se ty otáčky vyškrábaly.
Závěr jiné nehody - uzavřené a vyšetřené - už jedna cesna zkoušela přidávat pod kotel se staženou směsí - a byl z tojho polňák...

Přesto závěr vyštřovacího protokolu - příčina nebyla objasněna (!)

Já osobně si myslím, že to tou směsí klidně bejt mohlo. Ale závěr je (podle mého soudu) nenmapadnutelný (a jestli dělali demonstraci na FSX - byť jakkoli pochybnmou - se závěru nedotýká).
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 14:27
A.J.Scandall   
Je tedy fakt, že jsem lítal Bonanzu s motorem Continental IO-470 (260HP), a při přeškolení mi říkali, že "kánynenl" jakéhokoliv typu je daleko citlivější na správné seřízení směsi, než Lycoming, jinak podobných charakteristik. Svého času jí tam kvůli tomu taky nějaký letec poškodil.

Taky mi v té zprávě chybí trošku víc jasný závěr, ze kterého by alespoň vzešlo nějaké poučení
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 14:44
orlík
Poučení asi v tom smyslu: obohacovat, dělat úkony... v Aerohobby Bajzík psal seriál o motorech, kde na toto výslovně upozorňoval. Už jsem to přesně zapomněl, ale při zvýšení výkonu o xx% se obohatit musí. Ale stát se to může každýmu, že zapomene.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 14:58
SONP   
Jestli v tomto případě nezní spíš poučení "neochuzovat". Při běžných letech po ČR ve výškách do 3000ft AMSL to asi stejně nemá moc význam. Možná tak na spotřebu?
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 16:13
orlík
Co já vím, tak na spotřebu jo. Některý Cessny jak neochudíš docela žerou. Navíc se samozřejmě motor zakarbonovává. Provozem na bohatou směs trpí svíčky i ventily. Takže neochuzovat, to rozhodně ne. Spíš jde o to si na to zvyknout.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 15:42
Swordfish   
Pokud by tam bylo psáno-špatná technika pilotáže nechtěla by pak pojišťovna po pozůstalých pilota uhradit nějakou spoluúčast???Možná je ta zpráva psána tak aby nikomu moc neublížila.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 16:02
Tragédie v JRD
To mi projde dost prastene (spis, az nesmyslne), aby pojistovna chtela PO POZUSTALYCH PILOTA uhradu spoluucasti ..
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 16:09
SONP   
To by ses divil, co je všechno možné, škoda, že nesmíme ani naznačovat...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 16:57
Balooo   
No já když rozplácnu Zefýra, tak mám spoluúčast 50.000, od které mě nikdo neosvobodí, i když se v tom zařízení ztotálkuju. Byl by to prostě další dluh, se kterým se bude muset manželka poprat.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 17:11
SONP   
Nikoliv, když se ztotálkuješ jako nemajetný...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 17:19
kuma   
a bez dědiců...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 17:26
Marky Parky   
Jako nemajetný se můžes stotálkovat i s dědici
- jednak souhrná výše pasiv která zdědíš nikdy nesmí přesáhnout souhrnou výši aktiv
- druhak můžeš dědictví odmítnout. Sice pak příjdeš i o případná aktiva, ale v některých situacích to může být řešení problému, který by na tebe jinak spadl
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 17:22
Marky Parky   
Na tom není nic divného. Zemřelý se k něčemu (spoluúčasti na pojistném plnění) zavázal, v dědickém řízení je to stejné pasivum jako jakýkoliv jiný dluh/závazek, který zemřelý má a přejde na pozůstalé.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 17:30
SONP   
Hele, ty ses minul povoláním...!
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 18:01
Tragédie v JRD
Kurna, já už su taky slepý... Spoluúčast je jasna... Já to spis tak nějak pochopil ze by pojišťovna po pozůstalých chtěla vysoudit třeba to, co plnila atd... Mea culpa
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - právník žádán!!!!   19. 4. 2010 / 12:57
orlík
Se k tomu zkusím vyjádřit, i když nejsem Vojta. Jak už jsem psal, každý éro je trochu jiný. A obvykle, když máš ochuzeno, tak jak má bejt a přiložíš, tak otáčky nestoupaj, jak by měli. Taky záleží na tom, jak rychle se s tím táhlem šoupá. I když u motoru se vstřikováním je to trochu lepší, stejně to nikdy nikdo nezjistí, jak to bylo porovnáním s jiným starým strojem.
Závěr nedělali z testu na simulátoru. Já bych to nebral tak vážně. Vlastně stejně nezjstili (ani asi nemohli), než co se říkalo pár dní po nehodě.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:19
SONP   
Ta zpráva je vůbec zajímavá, zejména v té části, kde se mezi řádky pilotovi vytýká, že vysunul na finále 30° klapky. Nejsem tedy žádný velký Cessnař, ale na velkých klapkách se přece přistává naprosto běžně.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:36
Cirrus/Pindra
To podle mě nemělo vyznít "negativně".
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:40
SONP   
Já ti nevím, mě to přijde takový negativně hodnotící. Natvrdo to tam sice napsáno není, ale:
Pilot vysunul vztlakové klapky do polohy 30° pravděpodobně proto, aby zkrátil délku přistání a doběh na zemi. Jiný důvod z dostupných informací nelze jednoznačně 16
odvodit. O vysunutí klapek na 30° svědčí poloha výkonného mechanismu klapek, který si i po mechanickém poškození zachovává předchozí nastavenou polohu.
Vysunutí vztlakových klapek do polohy 30° způsobilo zvýšení aerodynamického odporu letounu a pokles rychlosti letu, který se pilot pravděpodobně pokusil vykompenzovat zvýšením výkonu motoru. Protoţe se očekávaný účinek zvýšení výkonu motoru nedostavil, rozhodl se pilot zvětšit úhel sestupu, aby zachoval rychlost letounu.

Letové příručky dalších typů letounů, na kterých pilot před nehodou létal, např. Z 43,
Z- 42, AN-2, Z-37A, pouţívání vztlakových klapek pro přistání nařizují. Lze tedy připustit, ţe pilot pro přistání uplatnil návyky z těchto létaných typů.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 13:45
Tomas L.
Čtu a chápu to podobně. Potom to ale vypadá hned na tři chyby ?
- klapky na 30° (za normálních okolností to chyba není, ale pokud to byl jen provedený návyk z jiných strojů, mohl být pilot překvapený náhlým poklesem rychlosti)
- zvýšení výkonu motoru při ochuzené směsi
- neprovedené nouzové přistání na náhradní plochu
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 13:48
orlík
Nehodám obvykle předchází 3 chyby, málokdy jedna. To je taková stará známá věc. Jenže na zemi, v klidu, to se to teoretizuje...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 14:34
Tomas L.
Tak zrovna u té zmiňované z roku 2003 na to stačila bohatost směsi. Pravda je, že se mu "podařilo" nouzově přistát.

Jinak souhlasím. U kafe v kanceláři to jde snadno. A protože ještě není dopité... Než posadím dítě do autobusu (školní výlet apod.), přesvědčím se, že to z řidiče netáhne, že má řidičák, že z autobusu neodpadávají plechy atd. Jak ale poznat zodpovědného pilota ? (řečnická otázka)
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 14:47
orlík
Je to pravda. Přiznávám, že bych nepřišel na letiště a nesed si do letadla jen tak s někým, koho neznám. Ale to je "profesionální" deformace. Jinak člověk, který jde na vyhlídkový let, nemá šanci zjistit s kým. Ovšem pozor, to není nic proti nešťastnému pilotovi Cessny ze Strakonic. Třeba ten motor měl nějakou poruchu. Třeba tam byl poryv...To už fakt nikdo nezjistí.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 15:00
Tomas L.
"Jinak člověk, který jde na vyhlídkový let, nemá šanci zjistit s kým."

Někdy to funguje i opačně. Zaplatili jsme tátovi vyhlídkový let v Piperu. Při jedné ostřejší zatáčce nad Orlíkem se instinktivně chytil toho, co bylo po ruce - beranů...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 16:14
orlík
No tak o tom žádná, člověk taky nikdy neví, koho veze, resp. jak bude dotyčný reagovat. Pořád platí, že let letadlem je mimořádný zážitek, a taky, že pilot zodpovídá za všechny lidi na palubě.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 17:23
Lowmick   
To je zajimavy s tema typama a narizovani pouzivani klapek pro pristani... Nemate nekdo nekterou z jmenovanych prirucek pred sebou? Nerikam ze Z42/43 je bez klapek uplne v poho, ale ze jmenovali i Andulu a Cmelaka...hm hm
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 18:02
Koprik
Ne příručky nemám ani náhodou, jen jsem si všimnul a asi nejsem jediný, pro mě podstatných detailů v tabulce vyšetřovací zprávy, kde se píše o jeho letové kvalifikaci.Já vím, jak je to u nás těžké, finančně náročné a rozumím motivaci těch, co se chtějí seznámit s více typy letadel.Ale myslím, že rozumnější přístup je naučit se zvládat aspoň jeden typ "obstojně" - lepší slovo mě nenapadlo, než lítat víc typů, k tomu samozřejmě málo a s možnými chybami.Myslím, že je to na škodu věci (myslím ten výčet 11h s cessnou, 15h se Z43 a 20h s čmelákem).Rozumím tomu, že chtěl třeba i práškovat, jen aby v té české letecké bídě aspoň lítal, ale nemyslím si, že je dobře současně lítat úplně odlišné typy letadel.Mají s tím potíže i machři.HOWGH!
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 19:02
Lowmick   
no, s tema typama Cessna, Z43 a Cmelak ses zrovna netrefil to jsou zrovna ty jednodussi.

Jinak to byl kluk ve vycviku WRK.

Ja jsem naopak toho nazoru, aby si clovek vyzkousel i neco jineho a ne cely zivot letat C152. Muj postup bych za zadny jiny nikdy nemenil.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 19:29
Koprik
Fajn, ale bohužel každý na to nemá - střídání typů, tvoji cestu ti neberu. Jestli bylo něco s motorem (co se teď nedá zjistit), nebo do toho vstoupila jiná nečekaná okolnost je otázkou. Nicméně ten kluk to prstě nezvládl i na těch strojích,které ty sám označuješ jako jednodušší:
1) Na příletu byl o dost níž,než měl být.
2) Směs nebyla bohatá,jak být měla.
3) Takže chyba pilotáže a neprovedené úkony (a naštěstí to byla Cessna s kolama venku) -mohlo to být třeba i bez kol.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 20:15
kuma   
No, jediné co víme je, že byl v půli finále moc nízko, možná protože mu v tý chvíli netáhnul motor, protože (možná) neměl full-rich mixture. Víc toho neví ani ÚZPLN, ani my.

Myslím, že takhle tvrdě, jak to píšeš, se to tím pádem napsat nedá - a i kdyby, není to žádný důkaz proti tomu, že lítal současně čmeláka a kysnu...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 20:19
Tragédie v JRD
Hele, Koprik mel jasno dve hodiny po padu polaku, takze je jasny ze i tady ma jasno... Obyvakovy vysetrovatel. Priste uz netreba zavadet vysetrovani leteckych nehod, staci zavolat koprikovi, on to rozhodne...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 21:47
Koprik
...tak jsem se pobavil!Po pádu "akrobatického citejšnu" jste se do mě pustili jako sršni i se slováky...a myslím, že jsem měl pravdu.Co se týče poláků, tak ještě nikdo nevyvrátil, že kapitán tůčka to tůčko dostal tam, kde to měl z mnoha důvodů zakázané.A co se týče strakonické cessny, tak to co jsem shrnul se ve Strakonicích povídá už od té doby, co to spadlo i bez UZPLN.A vůbec mě netěší, když éra padají......
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:51
orlík
Velký klapky samozřejmě na Cessně použít lze, ale popravdě, je z toho pak takový skoro "kolmý" přistání, nebo aspoň S(TO)L. Aby to letělo dopředu, tak se fakt musí trochu přiložit.
Ovšem ten test na FS po tom, co to vyzkoušeli napřed na skutečným motoru ve skutečným éru, to je hodně divný. Skoro to vypadá, jako nějakej humornej prvek, při tý smutný práci. I když teoreticky by mohli mít programátoři FS víc informací o chování motoru při určitých režimech, než kdo jinej. Ale jestli je přenesli i do FS, kdo to ví?
Na druhou stranu, když si člověk sedne do Cessny, může to být pokaždý trochu jiný. Každej motor může mít jiný reakce. Setkal jsem se s Cessnou, kde se vůbec neochuzovalo, stejně tak s Cessnou, kde se naopak ochuzovalo už na zemi. Takže tady možná zkusili použít FS, jako takovej ideální vzor, jak by se to mělo chovat, kdyby to bylo nový a správně seřízený.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 15:10
kuma   
Ještě k těm klapkám. U C-172 třicítky nejsou ještě plné klapky (!), při kterých ta cesna padá - to jsou pak 40°(čtyřčicítky). Samosebou v Roudnici se sedá s dvacítkami, ale třeba už u nás v LKCE jsem byl školen sedat už s 30, sice při čistě zalétnutém finále dvacítky stačí, ale když to vyplave, jsou ty praporky na konci sakramentsky blízko. S třicítkama je to na těch 700m fakt lepší - a i když opadání je (jak jinak) větší, než u dvacítek, zas tak velký rozdíl to není.

A tak myslím, že je potřeba číst, co v tom protokolu je - tam je napsáno, že měl 30 a že v POM doporučují klapky 30 na přistání na krátkém letišti. RWY 13 na LKST má jen 780m - takže kdybych tam letěl (v souladu s tím, jak jsem cvičen) - dal bych tam taky 30.

Co mi trochu chybí v té zprávě je rozbor místní situace, já ve strakonicích nebyl, ale slyšel jsem, že právě na 13 je zvykem dělat strmější sestup na větších klapkách, aby byla rezerva nad těmi stromy... Dovedu si představit, že dal po 4. klapky 30, jak byl zvyklý, ale vyšlo mu to níž, tak chtěl přidat, aby byl plošší - ale směs byla chudá, tak šel do těch stromů. Říkám si kdy si asi uvědomil, zže to přes ty stromy nebude - a jestli tam je vůbec nějaký prostor pro nouzové přistání jinam (možná je, neznám to tam) - muselo by to být ale jen stočit vpravo / vlevo a sednout - protože když ti v půli finále dojde, že motor neráhne, moc času, výšky ani rychlosti tedy není... Samozřejmě jen skpekulace. RIP!
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 16:20
orlík
Ano plný klapky jsou 40°, ale ty je doporučováno používat jen v nouzi. Ovšem i na ty 30 to padá hodně a je potřeba dát víc plynu. A není-li, je zle, protože 172 jde dolů dost rychle.
Místo na nouzák tam bohužel není.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 16:54
kuma   
Hmmm koukal jsem na přiblížení na 13 LKST na googleearth a vypadá to, že v těch místech, kde vlítl do těch stromů je to ještě asi kilák na práh dráhy... myslím, že už ve 3. musel být nízko, jinak si to nedovedu představit...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 17:59
Tomas L.
0.64 km
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 18:36
kuma   
No, to je tak půl finále... (čemuž i asi tak odpovídá ta výška 85 metrů ve zprávě...)
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 12:23
Lejzy
Taky jsem vyvalil oči, pokud by tím chtěli testovat FSku proti zkoušce A tak proč ne, to ale účelem asi nebylo.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 13:19
Luděk Ch.
To teda koukám, zrovna chování a průběhy motoru bych u FSX neoznačil za vzor realističnosti.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 18:01
Rychlokvaška
Přesně tak, kdyby použili FSku na nějakou grafickou simulaci, ať už průběhu letu, nebo třebas konfigurace letadla, tak je to v pořádku.

Ale simulovat reakci motoru, závislou na tolika věcech, které FSka nikdy nesimulovala, to je opravdu hodně divnej přístup.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 22:27
-AG-
Mozna by jim ohledne tohoto nekdo (optimalne pilot a zaroven fskar) mohl napsat nejaky vlidny dopis
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 22:50
Tragédie v JRD
Ja doufam, ze snad zas tak blby nejsou .. aby tohle nevedeli ... Nejsme zadnej bananistan, kde by tohle delali nejaky totalni amateri ... coz nic nemeni na tom, ze smysl mi fakt trosku unika
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 23:08
FSPilot   
Asi čtou pérák a jak tu uviděli naše vyšetřovací gaučové superkomando vÚZPLN, tak si řekli "safra, jak použijem FSku, tak to budem taky hned vědět"
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   19. 4. 2010 / 23:19
-AG-
Hele ja nevim. Me prijde logicke, ze pokud chci s nejakymi verohodnymi vysledky (hodnymi oficialniho zverejneni) simulovat chovani motoru, tak musim mit k dispozici nejaky rozumny model, ktery byt treba z nejakych tabulkovych hodnot, bude s danymi vstupnimi parametry pocitat, jak se budou vyvijet otacky, typ spalovani, a podobne. A takovyhle model by na sobe mel mit minimalne nejaky certifikat idealne od vyrobce toho typu motoru, ze vysledky toho modelu jsou za nejakych podminek v souladu s realitou. Kdyz ne tohle, tak aspon nejaky dobry dokument o tom, ze na vyvoji simulace motoru ve fsce se podileli nejaci skutecni odbornici a sadu testu fska vs. realne motory, kde se ukazuje, ze si za nejakych predpokladu chovani ve fsce a v realu s dostatecnou presnosti odpovida.

Jakmile neco takoveho neexistuje, tak tam nic takoveho podle me proste nema co delat. Jeste kdyz jsou tam screenshoty z podle vseho defaultni cessny, a jeste kdyz je tam formulace: "leteckém simulátoru typu Microsoft Flight Simulator X s pohonnou jednotkou stejného typu (!!)"? To to klidne mohli vyzkouset na simulatoru x-plane pro iphone, nebo na flight simulatoru v google earth Protoze bez nejakeho rozumneho papiru maji vsechny tyhle simulatory asi stejnou vypovidaci hodnotu.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 13:46
Koprik
......odpovím citátem z básníků!"Svatá prostoto"....škoda že tady na péráku nemůžu ani naznačovat!Tak až někdy na simbíru)))
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 13:50
Tragédie v JRD
No, jo, Koprik "vsechnoznam" Vsudebyl .. se divim, ze uz na tom uzpln nesedis a nedelas tam sefa... to by byly zpravy dva dny po nehode, ze jooo? .)
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 14:15
Koprik
.....už jsem na to dávno myslel a Tobě bych nabídl spolupráci))Měj se!!!
Nechci se v tom furt šťourat, ale mrkni na to, co zase rozviřují pisálci:
http://www.lidovky.cz/nova-teorie-smolenske-tragedie-piloti-nevideli-rokli-pdi-/ln_zahranici.asp?c=A100420_101813_ln_zahranici_jv
...takže už chybí jen chemtrails a paranormální jevy.Taková maličkost, že v mlze bývá většinou blbě vidět a v rychlosti mezi 300-400kmh to je eště horší a hlavně, že tam za těch podmínek tůčko vůbec nemělo být se pak vytrácí.Takže už jen čekám na chemtrails, paranormální jevy a vlivy kosmického záření))Zapomněl jsem na tunguzský meteorit...Chápu (ale nesouhlasím s tím) že i pisálci se musí nějak živit a když záležitost pomalu začíná vychládat, tak je třeba trochu přitopit, aby se zvedl náklad a sledovanost.I ta zatracená sopka mi už začíná připomínat tu zatracenou prasečí chřipku a jen čekám kdy se objeví teorie, že to proudění prachu nad Evropu zařídili teroristi)) nebo greenpeace))
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 14:25
MzM   
No jasně, že greenpeace. Nebo jiní aktivisti, co se snaží ochladit naši zemi a zabránit tak globálnímu oteplování.

Pak by ještě bylo zajímavé porovnat, kolik ošklivých emisí vyprodukují lidi a kolik sopky...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 14:27
Tragédie v JRD
Zadna sopka ve skutecnosti neexistuje. To je jen soucast boje EU proti leteckemu prumyslu .
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 16:30
Hermann   
presne, a uz rozjizdeji kampan .. http://www.facebook.com/?ref=logo#!/photo.php?pid=5652104&id=711621207&subject=117792538231720
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 15:06
Tragédie v JRD
http://zpravy.idnes.cz/kdo-a-proc-menil-zarovky-podel-ranveje-smolenskeho-letiste-ptaji-se-polaci-1tt-/zahranicni.asp?c=A100420_145707_zahranicni_ipl

Zajimave, velice zajimave.. Pokud to neni nejaka kachna, nebo manipulace se snimkem kdo vi ze kdy...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 15:10
Koprik
Mňo, Kachna je asi v rachotě...)Možná tam dávají úsporný žárovky, dostali na to právě dotaci z EU (nebo tam žádný nebyli, páč si je mužici vypůjčili na daču)!No já trubka zapomněl, že od tý doby, co se fotí digitálně se stejně žádný fotce nedá věřit, páč vyrobit se dá úplně všechno))
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - možnost zjištění chyby pilota   20. 4. 2010 / 08:10
Medcin
Třeba to použití FSX mělo opačný důvod. Možná chtěli zjistit, zda špatný postup si pilot neosvojil častým lítáním na simu (ačkoli o tom ve zprávě není ani slovo). Kdyby totiž sim bez ohledu na směs najel na plný výkon a následně se prokázalo že počet simhodin vysoce překračuje počet real hodin - mohl by to být důvod.

Ale to už jsou spekulace na úrovni chemtrails. Jak nemám svůj pravidelný přísun, tak mám takovéto nápady.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod - možnost zjištění chyby pilota   20. 4. 2010 / 08:30
Lejzy
Máš pravdu, nelítá se, nesype se a lidi z toho začínají blbnout. Až se lítat začne, tak budou muset stříkat dvojité dávky.
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 09:12
MzM   
Nejsem reálný pilot, ale o motorech jsem tak občas něco přečetl a tak. Směs se většinou nastavuje podle něčeho. A to něco (výška, teplota spalin aj.) umí stroj nastavit daleko líp jak člověk. Proč to teda pořád nastavuje člověk a ne stroj, byť by ten stroj měl mít nějaký čudl (páčku), kterým by si člověk vynutil svou vůli? Dokážu si představit i řešení mechanické, kde by nebyla elektronika (která je stejně 100x spolehlivější jak celá mechanika).
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 10:05
A.J.Scandall   
Ale tohle už léta funguje a běžně se to používá třeba na našich motorech Avia/Walter/LOM M-137,332,337. Je tam aneroid, který s výškou směs automaticky ochuzuje, ty máš možnost jí v případě potřeby naopak lehce obohatit. Ale za normálních podmínek se na to vůbec nesahá.

Podobné systémy se používají už sedmdesát a možná víc let. Je ale pravda, že jsem taky nikdy nepřišel na to, proč Lycomingy a Continentaly stále mají ruční korekci směsi. Možná to má něco do činění s možností si víc vyladit poměr spotřeba/životnost (neb když se ochuzování přežene, rostou teploty motoru a můžeme mu hodně ublížit)
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 12:29
Rychlokvaška
Jojo, žekl bych že je to ten typický americký "fiddler přístup" Místo automatiky prostě potřebují páku navíc a k tomu CHT, EGT a FF budíky, aby si měli za nudného cruise letu s čím hrát

A nebo je důvod ještě jiný - dát u zkoušek možnost speciálně vícemotorářům trošku zatopit při vysazení a úkonech, případně přidat trošku brownie points za to, když myslí navíc krom zkoušky i na motor a ekonomiku provozu

Co spíš nechápu ještě víc je důvod pro mixture u motorů, které mají přímé vstřikování a nějaký druh turba, tam už by si člověk řekl, že můžou řídit elektronicky všechno zaráz tak jako tak a mohem přesněji a rychleji
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   20. 4. 2010 / 14:22
MzM   
To je divné, auta u nich mají jen dva pedály, samá automatická/poloautomatická převodovka, ale letadla moc páček. A řídí si i bohatost směsi. Prostě země neomezených možností...
 

Použití FSX při vyšetřování příčin leteckých nehod   16. 8. 2010 / 14:17
Tragédie v JRD
Vypada to, ze tahle nehoda je nejaka zakleta.. Po roce se k vysetrovani teto nehody vratila policie...

.... http://www.letectvi.cz/letectvi/Article69801.html
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ