FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Adilson Kindlemann havaroval pri treninku Jeden příspěvek | Celý strom
Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 09:02
JBr   
V Perthu pri treninku na sobotni zavod havaroval Adilson Kindlemann. Jake jsou skody se nevi, pricina zatim taky ne. Prezil a mel by na tom byt relativne dobre. Nejake dalsi info je na airracovske strance na FB.

http://www.heraldsun.com.au/news/breaking-news/red-bull-air-race-plane-crashes-in-perths-swan-river-report/story-e6frf7jx-1225854130518
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 12:59
wilco
takto: http://www.youtube.com/watch?v=6rR68OIpcX4
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 14:35
Toomitsch
Mi nepripadal moc stabilni uz kdyz vlital do prvniho pylonu...
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 17:56
Premek
http://sport.idnes.cz/video-jak-brazilec-utopil-v-australii-letadlo-priste-radsi-zustanu-ve-vzduchu-1ye-/sporty.asp?c=A100415_153916_sporty_fil

CHci se zeptat, tak se pri pohledu kamery na ocase zda, ze se mu to za pruletem posledniho pylonu rozkmitalo podle podelne osy... Cim to muze byt - mam vlci mhu, je to nasledek nejakeho spatneho manevru, zafoukalo, nebo to mohla byt nejaka zavada?
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 17:58
Lowmick   
Moc zatah dozadu za takovou tu paku...bych rek...
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:01
Premek
Myslis takovou tu co se ji drzi, aby se mu neudelalo blbe, jo? Ted jsem si vzpomnel, jak jsem kdysi dojizdel k letisti, kde radil Martin Stahalik na nejake predvadecce a dohadoval jsem se jeste s jednim, ze to eni obri model a onen dotycny mi vehementne tvrdil, ze to musi byt model, protoze v tom by nikdo nemohl vydrzet... Vydrzel a pozdeji toho predvadel jeste daleko vic.. Proste super... Skoda ze uz ted lita za nejakej lepsi oddil... (
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:23
kuma   
já si toho všimnul už na tom prvním videu tady nahoře. Jakoby mu sklouzla noha s pedálu - trochu klepl křidélky a přidal levou nohu. Pak to (jak jinak) šlo po čumě do vody - a on se jakoby probral. dal plná křidélka proti a přistál na vodu. To vše je ale spekulace - určitě se dozvíme, co to bylo (a asi to nebude chybějící špendlík v čepu řízení, jako to tenkrát naposled nechtěně udělali Stáhalíkovi v Belgii...
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:36
Lowmick   
no kdyby to bylo rizeny (noha, ruka), tak by se mu asi netrhaly tolika proudnice a pak se to tak neprosedlo. Normalne to moc utahnul, ne?
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:40
jirkafsletec
přesně normálně to přetáhnul a z křídel se mu urvaly proudnice tudíš křídla neměli simetrické obtékání a jednoduše mu to spadlo po křídle a pak se to snažil na poslední chvíli zachránit aby nešel křídlem přímo do vody a dopadl na břicho
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:42
kuma   
No, možná máš pravdu, ale mně se nezdálo, že by se prosedl. Kdyby jo, šel by ven ze zatáčky, protože byl zrovna v nožovym letu.... ale on šel do tý vody po předu ve směru, ne v tečně (tedy - aspoň mně to tak připdaá...)
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 18:48
kuma   
Znova na to koukám z pohledu tý kamery na směrovcě - a všimni si, že už padá, je pořád křídlem dolů, - ale pořád ještě točí zatáčku - a což znamená z pohledu pilota (a té kamery), že pořád jakoby "stoupá" - čumákem jde po horizontu doleva. Na křídlech má pořád vztlak, to není "pád na rychlosti" - utržení proudnic po přitažení... řekl bych, že tam bude nějaká finta s těma křidýlkama... Urval to právě až těcně nas vodou, když dal plná křidélka - a tam je pak viodět, že zkřáchnul jako uprostřed lomcováku.

Jinak tedy - reakce pilota - zvládnul to perfektně!
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 19:03
Lowmick   
No, a nepripomina ti to tak trochu jako vstup do vyvrtky? Ostra zatacka, taham, taham a najednou koukam ze padam, padam.

S tim ze v zaveru mel kliku a kridla srovnal (tam je taky videt krasne to prosednuti).
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 23:20
kuma   
No, v takovýmhle režimu se to těžko srovnává s tím, v jakejch polohách se vyskytuzje sám (akrobacii nelítám...). Ale já to tam fakt vidím trochu jinak.Na tom záznamu na idnes mi připadá, že když točí tu poslední zatáčku, má tam málo pravý nohy a pomalu se mu klopí čumák dolů (z pohledu pilota doleva, je to nožový let). V 12.-13. sec. s tím škubnul a pořád v nožovém letu sklopil čumák víc dolů (z pohledu pilota doleva). Přitom pořád přitahuje a točí - a podle reakce na křidélka, která je zcela promptní a správná (18.-19. sc.) obtékání křídel funguje.

Myslím, že takovouhle figuru už nelze srovnávat s obvyklou, byť ostrou zatáčkou, kde svislou složku aerodynamické síly vytváří (stále ještě) hlavně vztlak vyvíjený křídlem (byť ten působí šikmo a svislá složka musí být vykoupena výrazným zvětšením složky kolmé ke křídlu, což je to, proč v takové situaci výrazně stoupá pádovka).

Tohle je v podstatě lopas položený na bok a tak svislou složku, která drží éro jakž takž ve vodorovné rovině letu, už vůbec nevyvíjí křídlo, ale tah motoru a směrovka. Křídlo a výškovka má v této situaci roli směrovky. Myslím proto, že skutečný "pád na rychlosti" - tedy vlastně "přetažený lopas" (tak jak to udělal ten nešťasrtný hawk v Blavě) by se projevilo především "prosednutím" - v tomto případě vycestováním letadla po tečně ze zatáčky (a určitě výraznou ztrátou větší části či kompletně celé funkce křidélek).

No a nějak se mi jeví, že tady se to éro zachovalo trochu jinak...
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 23:59
A.J.Scandall   
Já už jsem sice v posledních letech spíš jen takovej salónní akrobat, ale nějakej zbytek citu někde v podvědomí mi při shlédnutí toho videa, snímaného ze směrovky říká, že se mu to opravdu prostě utrhlo a došlo k prosednutí. Víc vědy bych v tom nehledal.

Nožový let to mimochodem nebyl ani náhodou, ty géčka v zatáčce z toho úplně čiší, a horní nohu bych do toho netahal, určitě jí tam neměl. To je moje oblíbená disciplína, jak žákům ukazuju, co letadlo umí udělat, když v utažené zatáčce nějaký nestoudník použije "horní" nohu, aby si udržel čumák nad horizontem. To udělá LUP a pak šup, je to tam. Ve vývrtce na opačnou stranu, než byla zatáčka.
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 09:05
jirkafsletec
přesně souhlasim s tebou protože to co tady tvrdí kuma není absolutně reálný protože přesně jak řikal tady kolega tak při levý zatáčce ješkěktomu ostrý nemužeš šlápnout pravou nohu protože by došlo k tzv.zkluzové zatáčve a tim spíš by šel křídlem do země
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 09:56
SONP   
Jirko, jestli létáš tak, jak píšeš, tak to tedy musí být něco. Příště se víc zkus snažit, to se fakt nedá číst. Existují totiž takové věci,jako tečky, čárky a klávesa Backspace. Dík.
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 11:10
Tragédie v JRD
... tez existenci shody prisudku s podmetem a existenci vyjmenovanych slov by mel dotycnemu nekdo, alespon v naznacich, vysvetlit.
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 10:58
A.J.Scandall   
To, o čem jsem mluvil, ale nebyla skluzová zatáčka, ale autorotace, která je na opačnou stranu než zatáčka, kterou jsi točil. Tzn. půlkpaný výkrut na vnější stranu, jež po strátě energie přejde do vývrtky. Velká část lidí, která si to vyzkouší, je tím zcela ochromená a nezareaguje správně, velmi často nezareaguje vůbec. Nízko nad zemí je to pak konečná. Proto je "horní noha" v utažené zatáčce velké NE NE.
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 11:28
orlík
Teď, když to tak čtu, tak je to úplně jasný, ale přitom bych jí tam sám dal (nelítám akro, takže jsem vlastně laik). Snad proto, že v metodice plachtařskýho výcviku se pro hodně ostré zatáčky ta "kontra noha" doporučovala. A taky proto, že při lítání s RC modelama to tak někdy dělám, ale nelítám žádný 3 metrový 3d speciály.
Existuje tedy nějaká hranice náklonu, příp. rychlosti, kdy ano a kdy ne. Jistě záleží i na typu. Něco jinýho je akro speciál se vztlakujícím trupem a něco jinýho Blaník. Jak to tedy je?
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 14:59
A.J.Scandall   
Něco jako "horní noha" se zásadně nemá dávat, i když to mnozí letci (i instruktoři) z neznalosti dělají. Výjimkou samozřejmě jsou různé akrobatické evoluce, ale tam zase lze předpokládat, že letec ví, proč to dělá.

Já osobně, jelikož jsem taky začínal jako modelář, jsem to s modely dělal naprosto běžně, s větroni jsem o tom ani moc nepřemýšlel, a pak jednou, při základním výcviku mi instruktor říká - tak si to zkus! Támhle v tom domečku bydlí tvůj kamarád (babička, milá, lze dosadit kohokoliv), tak si to pořádně nakloň, trošku to utáhni, ať nemáš velkej poloměr, přikloň to, ať ti tam nepřekáží křídlo, čumák ti padá pod horizont, tak si to přidrž horní nohou, stačí trošku, no, a LUP vybírej!

Naštěstí už tehdy jsem v sobě měl pár buněk pro vejvraty, tak jsem instinktivně stáhnul, srovnal nohy, potlačil a protože už jsme byli skoro na zádech, přidal jsem plyn a dokončil jsem to jako řízený výkrut. Samozřejmě jsme měli výšku. Stát se to u země a nečekat to, je to konečná. Dávám to občas žákům a někdy mě děsí, kolik lidí zatuhne, čumí jak ta kráva a vůbec nechápe, co co co co to to to u u u u u udělalo?

Proto kdykoliv se v ostré zatáčce začne šňupák letadla sklánět k zemi, je JEDINÝM SPRÁVNÝM ŘEŠENÍM UBRÁNÍ NÁKLONU!


Samozřejmě tím jsem odbočil od tématu a rozhodně tím nechci říct, že tohle se tomu Kindlemannovi stalo
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 16:57
SONP   
Já teda nevím, na RedBull jsem nikdy moc nekoukal, ale takovýhle náklon tam je normální? Změřil jsem 110° náklon vlevo.
13480 B / 600 x 341 / RB.jpg
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 17:19
Jakov
No to je ve chvíli když už se to utrhlo ne? nebo není?
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 17:28
SONP   
To já právě nevím, ale vypadá to tak. Je to devátá sekunda tohoto videa:
http://www.youtube.com/watch?v=Uzdcvb3w3go

Do tohohle náklonu se to dostane z náklonu cca 80° rychlou rotací během snad desetiny vteřiny, pak se to klonění na chvíli zarazí, čumák jde pod horizont, a pak už to rovná na vodu, ve které je v 11. vteřině.
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 23:17
Vita Zenisek
Jo, to uz je behem nebo uz po utrzeni. Pak uz to jen stihl srovnat a zatahat aby se nezapich cumakem primo do vody. Obdivuhodna reakce...
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 19:37
jirkafsletec
to není "pád na rychlosti" - utržení proudnic po přitažení...


právě že přesně tohle to je
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   15. 4. 2010 / 19:38
jirkafsletec
je to normálně přetažený tak že to jakoby spadlo do vrtáku ale ještě to stih zachránit relativně
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 00:53
dandee
No ,ako som to pozeral s niekolkych zaberov,podla mna mu vysadil motor / zarevanie a potom nejaky volnobeh bez vykonu / a samozrejme ako to rval ako keby mu fungoval,tak to pretiahol a isiel do laveho vrtaku ale zrejme dal kontra nohu a dostal sa do normalnej polohy a drbol do vody.Jak bol pretiahnuty,tak sa ciastocne zbrzdil a nebolo to take fatalne ako keby jebol priamo do vody. Ale bola to rychlovka,a hlavne dobry reflex.

http://www.youtube.com/watch?v=GGIydKxEoUo&feature=watch_response
 

Adilson Kindlemann havaroval pri treninku   16. 4. 2010 / 09:11
kuma   
tohle mi připadá blíž tomu, co jsem tam viděl....

Bohužel mikrofon, který bere zvuky je dost daleko od letadla při všech záběrech - a protože nevíme jak daleko, tak se dá obtížně určit moment, kdy šly otáčky dolů... takže i kdyby to tak bylo, až do zveřejněni příčiny havarie to budou stejně jen dohady...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ