| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 11:52 | |
| | Kolegové,
o X-plane se tu psalo hodně,ale nikde jsem nenašel přehled pro a proti. Můžete mi,prosím,zkusit napsat výhody či nevýhody X-plane proti FSX? FSku lítám dlouho,ale s X-plane nemám vůbec zkušenosti,ale dema a screeny vypadají hodně dobře.Priorita pro mě multiplayer,konkrétně Vatsim. Díky za každý názor. |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:20 | |
| | no to by aj mna zaujimalo, zatial som nasiel vela minusov v neprospech x-plane - slabe add-scenerie, absencia AI, malo add-on kvalitnych lietadiel... Mozno mi niektore niekto vyvrati, co budem rad... |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:31 | |
| | co mne tam hlavne chyba je rocne obdobia, sice je pravda, ze väcsinou lietam v lete vo FS. Ale zas v XP su ine vychitavky ako mraky, vtaciky ktore sa mozu roplacnut na okne a tusim aj elektricke vedenie, a viac prepracovane fyzikalne sily. Ale u FSX sa my zas viac pacia textury z nizsej vysky u XP je to zas naopak, ale zas v dialke to mizne v takej hmle... |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 13:41 | |
| | | |
|
| | | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 21:01 | |
| | ta mlha je způsobená tim, že máš slabej počítač, existuje utilita, která ti to zruší,a le bude se ti to sekat |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:34 | |
| | zkus to tu najit... elaboratu na toto tema uz tu bylo vicero ..
mozna by neuskodilo, kdyby to bylo sepsan jako clanek a dano jako clanek na perak .. lip se na to bude odkazovat |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:36 | |
| | Pravděpodobně + pro x-plane, co se týká letového modelu. U vrtulníku naprosto jednoznačně. V x-plane se vrtulník chová jako vrtulník, ve fsx se vrtulník chová jako něco, co umí stát ve vzduchu.
Neměl jsem nějaké lepší velké letadlo, ale ve fsx jsem nezpozoroval rozdíl mezi zapnutým a vypnutým yaw dumper. V x-plane to poznat je, a dost.
Podle mě: když si chceš užít letadla, tak x-plane, když si chceš užít krajiny, tak v této chvíli FSX. |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 19:27 | |
| | | |
|
| | | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 21:12 | |
| | tady je ale myslim řeč o deafultu (jinak neřikam, že nemáš pravdu FSX jsem nikdy nerozběhal, proto jsem přešel na xpl) |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 21:08 | |
| | Ještě záleží jaký letadla myslíš, menší (tralalajty, větroně, vrtulníky) je lepší lítat v xpl a velký Bulíky atd. asi v efesce. |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 09:04 | |
| | Proč jsou velká letadla lepší ve FS? (Protože se chovají méně reálně a dá se s tím tudíž rozumně létat?) |
| |
|
| | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 11:28 | |
| | Protože jsou tam lépe simulované systémy, letový model tě až tak netrápí, protože většinou stejně frčíš na A/P a s FSX souvisí i lepší NAV databáze. |
| |
|
| | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 12:29 | |
| | Tak to je možné, to se nepřu... |
| |
|
| | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:03 | |
| | JJ myslel jsem to přesně jak píše Vojta |
| |
|
| | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:18 | |
| | Ale většinou frčet na AP, to je celkem nuda, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:30 | |
| | Je Proto lítam malý mrchy, tralalajty a mixéry v xpl a fsku už v počítači nemam |
| |
|
| | | | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:38 | |
| | Když zvolíš vhodnou trasu tak ten AP ti akorát tak umožní si vydechnout po vzletu a připravit se na přistání.
Mně chybí v XPL jednak reálný airliner s 3D kokpitem pro střední tratě a druhak nějaký systém pro kontrolu letu ála FSPAX. Tu kontrolu si člověk může udělat "ručně", letadlo ne. Blýská se na lepší časy, ale aktuální stav je prostě takovýto. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 17:12 | |
| | Tak to je pravda, třeba Ostrava - Brno, to si neodpočineš. Ale to je v reále skoro rychlejší vlakem.
Oblíbená trasa: Brno - Náměšť |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 17:16 | |
| | Brno -> Namest - to je spis jak nouzovy pristani po vzletu ;o)
O kdyz, mezi nama, Praha -> Frankfurt je taky de facto let po balisticke krivce... ) |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 11:16 | |
| | Souhlas, má to jenom jedinou vyjímku a to je DODOSIM Bell 206 pro FSX, to je jiná liga i proti XPL... |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 12:35 | |
| | Za tolik moc dolarů?
|
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 13:40 | |
| | | |
|
| | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 13:57 | |
| | Jo s tím souhlasím, nelítal jsem to, ale četl jsem o tom dost...vypadá to hodně dobře... |
| |
|
| | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 14:12 | |
| | Viem, že niekto odtiaľto to má, nebola by od veci recenzia |
| |
|
| | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:06 | |
| | Já jí mam, je to bomba, al epříjde mi, že recenzí (v AJ) už je taková spousta, že nemá smysl cokoli psát, prostě dokonalost sama.
http://www.simhq.com/_air13/air_438a.html
PS: tvrdit, že nějakej vrtulník do FSX je lepší než cokoli do XPL je hovadina |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:36 | |
| | Xplane
+ letový model
- všechno ostatní
FSX
+ všechno ostatní
- letový model
To je pěkný, stručný shrnutí, ne? |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:39 | |
| | "líbí se mi" )))))) |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:41 | |
| | | |
|
| | | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 12:47 | |
| | ..jako zajímavý hovor ke zkrácení dlouhé chvíle...
X-plane nemá FSUIPC i když má jakési začátky XPUIPC a podobných věcí, ale nic v rozsahu FSUIPC... |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 14:35 | |
| | Díky,tohle jsem potřeboval |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 20:07 | |
| | | |
|
| | | | fsx vs x-plane 14. 4. 2010 / 20:11 | |
| | Ja vidim obrovske plus pre X-Plane aj v tom, ze facha aj na Linuxe a MACu.
|
| |
|
| | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 08:22 | |
| | Jelikož používám obojí, resp. všechny tři (i FS9), mám už celkem srovnání. V přvní řadě je nutné rozdělit Tvoji otázku na to zda myslíš defaultní produkt, nebo produkt vydlážděný addony. V defaultu je vizuální dojem u FSX lepší. XPL je opravdu pak jen výrazně orientování na vlastní pilotáž a chování letadla. Obrovský krok byl, když jsem doinstaloval ortofoto ČR + silnice + železnice + VN vedení (překvapivě to nezhoršilo FPS). Situace se překlopila a XPL se dá používat v pohodě s ICAO mapou pro lety na základě srovnávací navigace. Na mém PC při subjektivně stejném nastavení detailů obou SW XPL dosahuje větších FPS.
O letovém modelu se zde mluvilo, není co dodat, stejně tak generování počasí a jeho důsledků na let, oblačnost a viditelnost je dle mého u XPL lepší. Nevýhoda je, že se mi nepodařilo na vícemonitorové sestavě u XPL dostat na jeden monitor přístroje (undock window)u XPL zatím nemám žádné placené modely, tak že nechci srovnávat jablka s kiwi, u freeware modelů se mi jeví větší výběr a kvalita pro FS9, pak FSX nakonec XPL. Obvzlášť na FMS si nemůžu u XPL zvyknout.
Do předminulého týdne mne velmi na XPL mrzelo nepodporování Saitek radio a multi panel. od 20.3 už existuje addon a jak switch tak multi i radio fungují tak že plichta.
Co je ale největší tragédie, že ani FSX ani XPL nemá mého miláčka PT TU154, z tohoto důvodu používám i FS9
Jelikož mám XPL jen několik týdnů znám ho nejméně a spoustu věcí jsem ještě ani asi neobjevil, nebo nenastavil správně, tak že je možné že jeho pozitiva budou větší. poměr používání FS9-FSX-XPL u mne je v současné době tak 30%-10%-60% |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 17:25 | |
| | | |
|
| | | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 17:45 | |
| | Liviene, budiz ti castecne odpusteno jako pilotu maloj aviacii, ale podhodit pravovernemu Tupolevistu nejake pseudodilo s FMC(!) a anglickymi popisky??? |
| |
|
| | | | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 18:39 | |
| | Bez toho FMC se na IVAO bohuzel clovek ani ... Stejne je to vlastne GPS s mene funkcemi nez default FSX garmin, takze se musis starat dost i sam. O dobre INS do x-plane nevim.
(BTW to co maji jako GPS v malych letadlech je hruza, to uz by bylo lepsi tam dat FMS, bylo by to asi i realistictejsi, protoze i tak ma min funkci jak real GPS) |
| |
|
| | | | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 20:31 | |
| | OK OK, omlouvám se |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 18:49 | |
| | až na tu viditelnost (pokud jsi tím myslel dohlednost) souhlas. V dohlednosti bohužel XPlane je někde na úrovni FS9 (tzn. pár desítek mil). |
| |
|
| | | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 20:39 | |
| | maximum visibility máš v xpl 25 SM, to ti přijde málo? |
| |
|
| | | | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 21:50 | |
| | Ano, to mi nepřijde málo a považuju to za jednu z největších limitací XPlane, protože je to bohužel vlastnost engine. Na VFR poletování to zcela jistě stačí, ale když letíš IFR ve FL350 a pod sebou vidíš věci jen uvnitř mlžného kolečka, tak to prostě není ono.
A je to nesrovnatelně míň než FSX, která rendeří až "na obzor" (tzn. klidně přes sto mil) a ještě správně vykresluje zakřivení země (pravda, XPlane v tom malém rozsahu co kreslí, žádné takové opravy nepotřebuje). A vidíš Alpy když letíš na Prahou (jako v reálu .
A právě protože je ten rozdíl tak propastný, tak mě přišlo divný, že Aldaran zmiňuje opak (pokud teda opravdu termínem "viditelnost" myslel tohle) a upozorňuju, že tomu tak není. Aby třeba někdo pak nebyl nepříjemně překvapený.
|
| |
|
| | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 09:44 | |
| | Na zvětšení dohlednosti existuje utilita... nicméně jsem měl na mysli zejména VFR a lety do hladin dejme tomu 100, kde mi přijde XPL opravdu výrazně blíže realitě. Je opravdu jen velmi málo dní v roce (odhaduji tak 5-10) kdy by bylo v těchto hladinách vidět tak jako ve FSX. V ostatních 355-360 dní je to v oparu. O kvalitě dynamického prostředí myslím není třeba diskutovat, fyzikální model a s tím související chování a vlivy větru a turbulencí je ve XPL jednoznačně blíže realitě.
Shrnuto a podtrženo:
těm kteří létají zejména HEAVY MEAL (pilotování v ruce tak 3 min po startu a 3 min před přistáním) bude FS9 nebo FSX více vyhovovat (propracovanější background a úkony t.j. třeba FMS, desítky přepínačů povinné startovací procedury (např. PT154 či PMDG jsou vrcholná díla)
naopak Ti, kteří si rádi brousí republiku (nutnost otrofoto) VFR a po celou dobu letu se drží kniplu a klávesnici a myš mají od PC odpojenou nebo kopnutou pod stůl a kochají se, bude lépe vyhovovat XPL
jelikož lítám obojí, tak mám také obojí nainstalováno. Ale nekamenujte mne... je to můj názor
p.s. vycházím z verze XPL 9.45 starší neznám. |
| |
|
| | | | | | | | | fsx vs x-plane 16. 4. 2010 / 16:11 | |
| | Ta utilitka ti stejně nedovolí víc jak 25 MS, tak je definovanej xpl (nevytýkam ti to ani se nehádam, mě to bohatě stačí ) Jinak pokud máš 9.45 a máš windows, tak si tam hoď 9.50 (RC2? teď nevim kolikátka je aktuální) je tam pořešený načítání a mně se načíta během chvilky |
| |
|
| | | | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 21:29 | |
| | ja napr. lietam fs9 len kôli Ivao, lebo FSX mi stále vyhadzuje hlášku,že nie je kompaktibilný 3D software bootstrape.dll, Xplane som hrával verziu 5.3.1 a to kôli 2D kokpitu airbusu, ktorý v tej dobe bol na vyššej úrovni ako v fs2002. Lietadlá boli ale celkovo na nízkej úrovni.Dnes mám verziu 9.4...aj ked statické obrázky nie sú zlé myslím voda cesty a orto ale celkovo ten simulátor ma vôbec neláka. A teraz FSX, do FSX viem urobiť sceneriu aj lietadlo a samotná FSX je tak rozsiahly simulátor včetne krajín, lietadiel, misií, a rôznych doplnkov a utilit, že toto je dôvod prečo u mňa jednoznačne vedie FSX |
| |
|
| | | fsx vs x-plane - prosim o vysvetlenie AI 15. 4. 2010 / 08:51 | |
| | zaujiava debata, o vela veciach som z cital, co sa tu spominalo, rad by som ale bol, keby mi niekto znaly problematiky vysvetlil, ako je to s AI v X-plane. Zrejme to nebude take jednoduche ako napr pri world-of-ai, ale existuje nejaka alterantiva, ako pohodlne do X-plane pridat okolitu premavku? |
| |
|
| | | | fsx vs x-plane - prosim o vysvetlenie AI 15. 4. 2010 / 17:28 | |
| | Pohodlná alternativa neexistuje. Existuje XTraffic (http://x-plane.hu/cms/node/124) kde si nalítáš letadla a uložíš a ony podle toho lítaj. Pro pár letišť je to už udělaný, ale je to spíš vyjímka (pro český neni nic). |
| |
|
| | | fsx vs x-plane 15. 4. 2010 / 18:51 | |
| | Tak podobných témat tu již bylo jistě hodně. Ale zkusím přispět, protože sám jsem přecházel z FS na XPL. Budu psát stručně výhody a nevýhody XPL (FSX neznám, ale FS9 dlouhá léta)
XPL
+ fyzika se skutečně snaží, ale je to závislé od modelu. Takže když stáhneš shit model, fyzika je naprd. Na druhou stranu jsou i dobré free modely
+ Super simulace počasí, větru, deště, kroupů, dokonce se i mlží budíky
+ Ptáci, zvířata ...
+ Více možností nastavení ovladačů. Sám používám dva joysticky...
+ Rádiové brebentění a jezdící autíčka a mašinky (ale to je tuším už ve FSX taky)
+ Simulace poškození letounu (někdy)
+ Lepší simulace vrtulníků
+ Grafika při výkonném počítadle
+ Nepadá
+ Můžeš letět do vesmíru
- Chybí crash z´´ony autegoenu. To znamená, že proletíš budovou, stromem...
- Lze letět 737 těsně nad zemí a odrážet se břichem od země nebo od vody a bez poškození
- Chybí AI a časová komprese
- Graficky
- Hodně dobrých modelů je placených
- U spousty free modelů nejsou 3D cockpity
XPL je tedy asi levnější brácha FSX. Né, že by pořizovací cena byla nějak dramaticky lepší, ale s XPL se pravděpodobně vyhneš nákupu nového železa. Osobně jsem do FSX nešel ze dvou důvodů, kde první byla investice do novýho kompu a druhý důvod je pozastavený vývoj FS. |
| |
|
|