FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA Jeden příspěvek | Celý strom
AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 08:56
maverick60   
Ako to tu už bolo , tak sorry.

http://fsxslovakia.szm.com/index.html

Asi sa nám v Microsofte snažia nakecať že ich real F-18 dokáže takéto niečo

 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 09:13
Lejzy
OLOL!
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 09:23
Stew
ČDP!?!
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 10:39
Kachna   
Slušný, asi to dělal podle nějakýho RCéčka,...
 

AKO NEROBIŤ SIMULÁTOR   9. 4. 2010 / 10:48
ivansmil   
)
 

AKO NEROBIŤ SIMULÁTOR   9. 4. 2010 / 18:09
marko6
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 10:48
SONP   
To letadlo nepotřebuje křídlo! Spiš mu překáží, protože většinu času létá nosem kolmo vzhůru!
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 11:25
vojtas
Letadlo sice lítá na pikaču, ale tys z toho udělal parádní video, na které mě bavilo koukat až do konce....tou hudbou jsi to jen podtrhl. A mimo jiné je to první video, které mi stálo za komentář.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 12:38
jožo
To video robil FSXSlovakia. A mimochodom, teraz robia VFR Trenčín.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 12:44
vojtas
Aha, tak to jsem to trochu zvojtil....omluva autorům.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 12:41
Vita Zenisek
To ma letovej model z vrtulnika ne? To stoupani s bocnimi kmity pri couvani mi prijde povedome.
Ale asi ho radne vylepsili, nebot ve FS9 se takovy vrtulnik uz nedal dostat pod kontrolu.

Ale souhlasim s kolegou, byla to fakt zabava na to koukat!
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 13:01
FSPilot   
Kam se hrabe Su-27
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 13:27
Matyx   
Krizenec raketoplanu a RC akrobata, pekny
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 13:37
A.J.Scandall   
Jsem dalek tomu obhajovat Microsoft a modely do Flight Simulátoru obecně, ale četl jsem knížku složenou ze vzpomínek britských zkušebních pilotů z A&AEE Boscombe Down ze 60.-80.tých let. Jeden z nich vzpomínal, jak koncem sedmdesátých let šli ná "výměnný pobyt" do USA, kde si vyzkoušeli prototyp YF-17, z nějž se posléze vyvinula F-18. Speciálně se zajímali o to, zda je pravda, že tohle letadlo nelze přetáhnout a dostat do pádu. Éro jim půjčili a skutečně potvrdili, že tomu tak je. Způsobují to ty protažené plošky vybíhající z křídla (LEX, leading edge extensions). Takže otázka maximálního dosažitelného úhlu náběhu není na pořadu dne, je to jen a jen otázka přebytku tahu motorů. A jelikož zmiňovaných 13-15tun znamená u letadla, jež má MTOW 23,4t a Empty Weignt přes 11t, že je téměř prázdné, nelze za úplně mimózní považovat ani výkony na vertikále. Stačí porovnat třeba s výkony EE Lighting II.

Samozřejmě závěrečné přiblížení na vertikále a hopsání po nebi je blbost, ale co taky chtít od hry, jako je FS.

Jen si myslím, že v zájmu objektivity by se některá fakta měla uvést.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 15:40
step   
Možná bych to rád doplnil.

Budeme-li se bavit o stavu, kdy se letoun pohybuje tak nízkou rychlostí nebo téměř stojí na místě jako ve videu tak, že křídlo negeneruje vztlak, pak se dá tvrdit, že je vše otázkou tahu motoru. RC akrobat visí na vrtuli, a i F/A-18 tohle při max. tahu 44000lb ku hmotnosti 30000 - 47000lb asi dokáže. O letu na vysokém úhlu náběhu nebo vlivu vírových přechodů se tu mluvit ale nedá. Je to stejná fyzika jako zvednout pytel cementu. Buď mám dost síly, nebo ne.

Jiná situace nastane při letu na nízké rychlosti (jako oblíbená část ukázek na airshow). Kdy letoun "drží" ve vzduchu zásluhou vztlaku a ne (jen) tahu motorů. Vírový přechod generuje stabilní indukovaný vír, jehož důsledkem je nelineární přírůstek vztlaku s úhlem náběhu. (Nebudu lhát, že si pamatuji jaká fyzika za tím stojí.) To umožňuje dosažení úhlů náběhu až okolo 30°. Nicméně vztlaková čára (závislost vztlaku na úhlu náběhu) neroste do nekonečna a stejně jako u jakéhokoliv jiného křídla nakonec k odtržení proudění dojde (i když později). Tedy přetažení a pád nastane.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 16:16
A.J.Scandall   
Záleží na tom, jak definujeme přetažení a pád u takovéhodle letadla. Je známou věcí, že třeba u dopravních letadel neexistuje přesně definovaný moment, kdy doje k pádu, jak známe z malých letadel, proto se hodnota určuje mnohdy více-méně uměle (viz D.P.Davies, Handling the big Jets). Nejinak tomu bude u stihaček. A samozřejmě pokud se bavíme o tom, kdy zvítězí odpory nad tahem, tak se sesype i F-18. Ale ve videu zmiňovaný stabilizovaný let při úhlu náběhu 31° mi nepřijde jako nic nereálného.

Nicméně pád z aerodynamického pohledu, jak jej známe, u YF-17 a možná tedy i F-18 skutečně (údajně) nenastane. Škoda, že jsem teď vzdálen mnoho set kilometrů od své knihovny a nemůžu podat konkrétní referenci.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 16:36
step   
No do háje, teď jsem se napsal spoustu textu, a pak jsem si to zavřel :/.

No nic. Ještě jednou ve zkratce. Došlo mi, že každý si to vykládáme jinak a oba máme pravdu.

Ty se na to jako pilot koukáž prakticky. Tedy letíš a na pádové rychlosti přidáš plnou forsáž. Tah máš tak velký, že tě to z průšvihu vytáhne. Z tvého úhlu pohledu (nebo z úhlu pohledu autora knihy) k pádu nedojde.

Já se na to koukám z pohledu teorie: Tzn. I F-18 má vztlakouvou čáru, která nejde do nekonečna ale při nějakém (byť vysokém) úhlu náběhu má vlivem odtržení proudění nějaké maximum. To znamená, že když nepřidáš ten plyn nebo ti vysadí jeden motor nebo prostě zrovna budeš na MTOW, tak ti ani všichni svatí nepomůžou.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 15:23
Mike2811
Jak psal AJS, tajemství zrovna tohoto letadla je v těch náběžných hranách, díky tomu dovede fakt hodně.

http://www.youtube.com/watch?v=a-n9MgdeiNk&feature=related

Na tomhle videu je krásně vidět pár věcí, co to letadlo dovede:
-start s lopingem není pro nadzvukovou stíhačku problém, nemělo by to být nemožné ani pro naplněný stroj, protože tady ani nezapl forsáž (je to pouze domněnka, ale mohlo by to tak opravdu být)...
-je tu krásně vidět let v druhém letovém režimu, tady má náběžnou hranu na úhlu cca 30°, paměť mi říká, že jsem jednou někde viděl cca 45-50°, snad si to pamatuji správně, ale stejně by to do takových 60-70° mohlo být víceméně jen o tom, zda má letadlo dostatek rezervy tahu a pokud originál dovede při hladině stoupat po vertikále a držet chvíli rychlost (což třeba Mig-29 dovede) tak na takovéto kraviny rezerva bude určitě.

-nedovedu posoudit, jak dobře je v takovém režimu (a rychlosti) ovladatelný takový stroj, ale právě proto má F/A-18 ty náběžné hrany, aby se to zlepšilo, ten konec FSvidea, kdy se motá a otáčí na vertikále bude skoro určitě blbost, ale určitou stabilitu pro dříve předvedené prvky by mít mohl, nevím.

Nestuduji aerodynamiku a vím, že FSka třeba na změny způsobené vysunutým podvozkem moc nereaguje, ale při takovových úhlech náběhu + rychlostech nebude moc působit ani podvozek, ani brzda, která navíc bude ve větrném stínu (nevím jak se to řekne, ale nepůjde tam, žádný přímý proud vzduchu)...

 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 15:53
A.J.Scandall   
Na velkých úhlech náběhu je schopná létat většina letadel s delta křídlem a hodně šípovým křídlem, myslím, že i F-14 se složenými křídly zvládla úhel náběhu až 77°, pokud se nepletu.

Mimochodem když jsme u toho, pěkné kousky zvládal i Saab Draken. I u něj ta dvojitá delta tvořila podobné prodloužení náběžné hrany, jako má F-18. V následujícím videu, někde v první třetině (2:45 a dále), je velice zajímavý pohled, pravděpodobně ze zkoušek, na letový stav, jež nedovedu popsat (vývrtka?), a kupodivu to vybral.

http://www.youtube.com/watch?v=qWOINzyCLL4&feature=related

á propos, jedno z mála videí s kvalitní hudbou. AC blesky DC forever!
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   13. 4. 2010 / 08:43
MzM   
Tenhle je taky dobrej.
http://archiv.roumen.cz/archive/Hard_pull_up.jpg
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   13. 4. 2010 / 08:50
MiG-21MFN
no málokterá nadzvuková stíhačka ti hned po startu jde do lopasu. třeba na 21 bys potřeboval minimálně 900, což nikdy bezprostředně po startu nezískáš.
 

AKO NEROBIŤ MODEL PRÚDOVEJ STÍHAČKY DO SIMULÁTORA   9. 4. 2010 / 15:29
MzM   
...já jsem se furt díval na ty scenerky s L-39 a nechápal jsem o co vám jde...
Pro trubky, jako jsem já jsi měl ještě dolů do závorky připsat: (to druhé video)

...vidím team tajných pracovníků americké vlády sledující video a za 5 let máš letadlo, které tohle všechno dokáže. A pak si stěžuj.

... zkošel jsem lítat (opravdu chvilku) s B-2 v X-plane. Vypnul jsem umělou stabilizaci. Takové psí kusy jsem ještě neviděl. S tím se nedalo lítat... Chvilku to letělo, lup a už jsem byl na zádech... Pak lup a byl jsem normálně... Máš pravdu, v X-plane se na rozdíl od FS padá častěji. Vrtulník ve FSX jsem zkusil jenom jednou, přišel mi jako loutka na provázkách zatáhl jsi za šňůrku, celé se to naklopilo a letělo, kam jsi chtěl. V X-plane jsem se pomalu nedokázal odlepit od země, abych si něco neudělal, a ku podivu se choval (vrtulník) tak, jak píšou v příručkách o lítání s vrtulníkem (zadní vrtule tlačí vrtulník do boku - kdo by to byl ve fs řekl, že?).
...dost tlachů...

FSX je líp simulovaná krajina, v X-plane letový model. Vyber si.

 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ