| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:25 | |
| | Ahoj,
četl jsem příspěvek, jehož část přebírám a cituji : "Naše letadlo je vybaveno nadstandardní avionikou, jako například glaskokpitem a antikolizním systémem (TCASem). Stavitelná vrtule s elektronicky ovládanými otáčkami, záchranný padák a plno dalších vychytávek."
Možná jsem trošku out, ale co znamená "záchranný padák" ? To vyskakuje pilot nebo se v případě nouze celý letoun snese na padáku k zemi ? )
Díky,
Harry |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:27 | |
| | Je otázka, co to je za letadlo, některé ultralighty opravdu mají záchranný padáček, nevím jak moc je to rozšířené, ale někde už jsem to viděl... |
| |
|
| | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:41 | |
| | Tak o tom slyším poprvé Zase sem o něco chytřejší... |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:28 | |
| | No já bych řekl, že tam prostě bude padák, který si v případě nouze pilot nasadí a vyskočí. |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:35 | |
| | Myslej tim nejspíš padák na letadle. U ULL zcela běžná věc, a ani u větších strojů už nebývá výjimkou.
V. |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:36 | |
| | Některé letouny jsou vybaveny záchranným padákovým systémem,který dokáže letoun nebo jeho část s pilotní kabinou v případě nouze vcelku dopravit na zem. |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:38 | |
| | | |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:48 | |
| | http://cirrusaircraft.com/parachute/
Je tam i reál video.
A jelikož jsi XPL pozitivní tak (komerční) Cirrus SR-20 od Jasona Chandlera to podporuje, akorár v reálu je spouštěč na vršku kabiny a v modelu je jako tlačítko na hlavním panelu.
Po dopadu to sice napíše "crash" ale ono to letadlo po dopadu v reálu taky není úplně ready. Důležitý je, že to rozdejcháš
|
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 15:53 | |
| | V kategorii ULL se zacinaji vyrabet letadla ktera maji zachranny system -> padak. Ruzne verze, prikladam fotku z testu jednoho takoveho systemu (montovatelneho i na starsi typy letadel). |
| |
|
| | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 16:32 | |
| | Zacinaji? vzdyt to neni zadna novinka. Objednat a pouzivat se to dalo (minimalne, mozna i driv uz pred sesti lety |
| |
|
| | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 16:39 | |
| | přesně tak... Tento strom mi vyrazil dech. |
| |
|
| | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 17:56 | |
| | I dýl... Fakt jsou i systémy pro éro kolem tuny (cirrus, nemýlím-li se...) - a dělá je i Galaxy (abychom zůstali na svém dvorečku)
V rozborech LMÚ za rok 2009 je jedna epizoda, která stojí za zmínku. Šlo o UL, který ve výšce na hranici maximální rychlosti (nebyla ale překročena, nešlo o chybu pilota) podlehl destrukci ocasní části na základě aeroeleastických jevů (bufeting či flutter) - a kdyby ti hoši neměli takovej padák, tak to ani nevíme, protože ty trosky by už nikdo moc neprohlédl (kdyby se je vůbec dalo posbírat). Takhle prostě letěli, pocítili (ve zlomku sekundy) zachvění - a... a když se takto z letadla stal projektil, spláchli držadlem od záchranného systému, pokochali se krajinou - a na zemi nezraněni vystoupili z trosek.
Tohle je perfektní věc. Kdyby se uvažovalo o tom, zavést to povinně u malých letadel, byl bych pro. Myslím, že je to užitečnější, než transpondér v módu S a ELT na 4 GHZ dohromady. |
| |
|
| | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 20:26 | |
| | Ano, tuhle story jsem četl a celkem jsem se pobavil. Kdyby tam tehdá neseděli dva, ale jenom ten olítaný flígr, který si během pádu ani nevzpomněl, že v dnešní pokrokové době je i tahle možnost záchrany, docela jistě by se smířil se životem ještě před dopadem a už by nic neřešil.
Krásně na tom bylo vidět, že i piloti to ještě jako samozřejmost neberou, i když je to už poměrně známá vychytávka. |
| |
|
| | | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 20:49 | |
| | No .. ja to zase slysel v mirne odlisne verzi . On tam ten padak ani nemel byt. Mel byt v te dobe z toho era uz vymontovany. |
| |
|
| | | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 22:04 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Záchranný padák ? 3. 4. 2010 / 10:31 | |
| | Ano, jsem si jistý, že mluvím právě o této nehodě, proč? |
| |
|
| | | | | | | | Záchranný padák ? 3. 4. 2010 / 11:35 | |
| | A čet jsi ten článek? V té části, jak popisuje pád ten zkušený pilot oznámil "je to v prdeli" a méně zkušený oznámil "není" a "tasil" a to je myslím přesně to, co zde bylo popisováno |
| |
|
| | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 22:40 | |
| | A já bych zas byl proti, aby se to povinně zavádělo. Ono to může někdy zachránit život, třeba v případě destrukce (viz ta Lambáda), ale určitě to není všespáné, to si zase jen lidi posunou hranice, kam je jejich odvaha pustí. Když jsem viděl toho Cirruse nedávno v USA, jak se srazili s aerovlekem, a pak odpálili padák, ačkoliv letadlo hořelo, pomalu se snášeli k zemi a oni to už nevydrželi, a skákali v zoufalosti ven, tak jsem si říkal, že bych tam ten padák snad radši ani neměl.
Je to jako s pilotními padáky. Provozovatel si jejich povinnost může určit, jak chce (třeba Aeroklub v P-1 ji má pro výsadky, skupiny, akrobacii a vleky nad tuším 300m), ale L-6/II nic takového nenařizuje, a je to na tobě. Já se rozhodl v době "krize" podpořit domácí průmysl a zároveň něčím zvýšit svojí šanci na přežití, tak jsem dva sedací od firmy Mars Jevíčko koupil, ale vím, že poměrně hodně lidí akrobatí, skupinuje a vleká hobysticky bez padáků a je to čistě jejich věc.
|
| |
|
| | | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 23:07 | |
| | K padákům - piloti vyššího vzrůstu se navíc například do dvěstěpětky se zádovým padákem zkrátka nevejdou. Let s ním je nebezpečnější než bez něj, udělal jsem to jednou a nikdy více, s koleny vraženými do palubky (na zemi to bylo ještě vcelku ok, i když natěsno) se éro hodně blbě ovládá. Řešení je sice sedací padák, ale když v AK není... |
| |
|
| | | | | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 23:18 | |
| | V Trenéru je zádový padák blbost a znouzectnost, souhlasím, že to už je lepší nic. |
| |
|
| | | | | | | | Záchranný padák ? 3. 4. 2010 / 00:01 | |
| | když není, tak se muí koupit
jo, já netvrdím, že to musí být povinné... je to záloha pro každého individuálně... ale není to s elt stejná píseň? |
| |
|
| | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 16:59 | |
| | No, letadlo to bude nejspíše toto: http://akce.aeroweb.cz/ctsw.asp
Záchranný padákový systém spočívá v tom, že je v horní části zavazadlového prostoru umístěn padák s raketou. V pilotní kabině je u CTSW táhlo (u Cirrusa tzv. "splachovadlo"). Když za toto táhlo zatáhneš, aktivuje se raketa, která vytáhne padák. Celé letadlo pak přistává na padáku. Padák je připevněn za nosník křídla a motorové lože.
Jde o nouzový prostředek, který se dá použít hlavně v případě srážky ve vzduchu nebo v jiných případech, kdy je letadlo neřiditelné. Určitě nelze doporučit, použít tento systém např. v případě vysazení motoru, kdy je v pohodě možné "doklouzat" na nějaké letiště nebo vhodnou plochu. V případě, že je možné normálně přistát, je lepší opravdu přistát, protože opadací rychlost letadla na padáku je poměrně vysoká a po přistání je letoun značně poničen. Co je však nejdůležitější - posádka je zachráněna...
U nás tyto systémy vyrábí např. p. Bábovka z firmy Galaxy high technology: http://www.galaxysky.cz
No, a tak... |
| |
|
| | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 22:55 | |
| | Někde jsem viděl,že ten systém odpálení tohoto padáku vymyslel nějakej čech ale nechce se mi to googlit. |
| |
|
| | | | | Záchranný padák ? 2. 4. 2010 / 23:37 | |
| | | |
|
| | | Záchranný padák ? 3. 4. 2010 / 03:39 | |
| | | |
|
|