| | | STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 00:55 | |
| | Předem se omlouvám, že otravuji svými přihlouplými dotazy, ještě k tomu naprosto nesouvisejícími, ale zeptat se musím, nikde sem toto ve fóru nebo nikde jinde neviděl ...
1) Lítám s 737NG od PMDG. K čemu přesně vlastně slouží air packs ? Ptám se proto, že pokaždé co zahájím descend, se rozžhne nějaká errorová kontrolka (nikde sem ji neviděl popsanou v manuálu, tudíž nevím co znamená). Pokud však air packs před sestupem vypnu, vše je OK. Neudusím tím ale chudáky nic netušící pasažéry, nebo snad sebe ?
2) Asi jsem to nepochopil správně, ale všude čtu, že pokud posílám svůj flight plan na clearance delivery, má obsahovat cestu včetně SID a STAR. Jak ale mohu poslat SID, když ještě netuším z které runwaye vzlétám? No to můžu ještě tak tušit, nebo něco... Ale už vůbec nechápu, jak mohu vybrat STAR, když nemůžu mít představu na jaké dráze se bude přistávat v dané destinaci.. Rozumím tomu snad správně, že STAR slouží jako "standardní cesta" k přiblížení k některé dráze/drahám, nikoliv však k letišti jako celku .. Nebo ne ?
To jsou poslední dva dotazy (hlavně ten druhý), které mi brání konečně se připojit někam do virtuálního online světa, tak mi prosím poraďte Předem dík ...
|
| |
|
| | | Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 03:35 | |
| | ad1) přes packs vháníš tlak do kabiny a běží ti tím pádem i klimatizace. Bez nich udusíš cestující.
ad 2)
Platí toto: podáním fpl dáš informaci odkud, kudy, jak a kam chceš letět. Nikdy, opravdu nikdy se nikam nepíše SID/STAR, kde jak sám tušíš nic není předem dáno. SID/STAR slouží k tomu, aby si řídící v práci v klidu mohl pít kafe a koukat, jak se ta letadla pohybují. ))
Ne, dělám si srandu. Jsou to zveřejňované tratě, kudy, pokud ti ATC nedá jinak, se budeš k letišti přibližovat nebo odlítat. Aby si tam prostě každý nepřiletěl jak se mu nejlépe hodilo nebo si odletěl jako třeba na AFIS letišti. ) Prostě je tím dán pořádek.
|
| |
|
| | | | Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 08:05 | |
| | Jinak hlavu si s tím nelam, obvyklý postup možná je, že si sosneš SERVINFO a přez něj sosneš atisy a metary a je celkem jasné která dráha je in use..
Letový plán je vhodné opravdu alespon "zhruba" vyplnit před připojením (alespon cílovou destinaci).. Po připojení ho můžeš klidně doplnit..... Jen je dobré před připojením alespon vždy smazat z FP poslední let ať deliverista nepracuje na tvém povolení zbytečně dvakrát.. zvlášť když je pak na clearance nával, tak řídící si prochází tvůj FP téměř hned co se připojíš ať to pak odsýpá .-) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 09:51 | |
| | ¨co se tyce drahy - jasne ze jo, ATIS si tak jako tak sosnes az v okamziku kdy se prihlasis, a i kdyz si ho sosnes, tak furt envis jaky SID a STAR mas psat do flighplanu..
ale jinak SID a STAR v FP nema co delat - nekteri "vycurankove" totiz litaji tak, ze uz pred letem si do FMSky nacpou sid a star, nacpou to i do flighplanu a pak si mysli ze ridici sklapne botky a bude je tahat potom sidu/staru ... a pak se divi..
co se tycetoho pripojeni ... pred pripojenim to vyplnovat vubec nemusis... protoze po pripojeni na IVAO/VATSIM se jeste zadny flightplan neposila , tudiz se zorbazis jen jako tecka bez flight planu (at uz tam mas vyplnene cokoli) ... az po vyberu "send flightplan" se tento flightpan posle na ivao |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 16:07 | |
| | =================
ale jinak SID a STAR v FP nema co delat - nekteri "vycurankove" totiz litaji tak, ze uz pred letem si do FMSky nacpou sid a star, nacpou to i do flighplanu a pak si mysli ze ridici sklapne botky a bude je tahat potom sidu/staru ... a pak se divi..
=================
áááá, pán mluví o mě )
Osobně si do FPL dávám jak SID tak STAR, pokud není nějaké "hodně" proměnlivé počasí jak v origin tak i na destination airport. Je to ale hlavně kvůli tomu, že chci dát ATC najevo, že má sklapnout patky a potáhne mě potom po daném SIDu/STARu ). Druhá věc je, že ATC "napovím" a ze zkušenosti mohu prohlásit, že se mi dostává včasného odbavení na DEL. Ale to je možná subjektivní pocit... Ale NENÍ TO SPRÁVNĚ |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 16:10 | |
| | Ale prdlacky. ) o Tobe nemluvim .. bylo to mysleno obecne .... je spousta pilotu, kteri to delajl, at uz cesi, nebo cizinci .... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 16:15 | |
| | já si dělám srandu, a i kdyby - nevadilo by mi to
K. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 16:17 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 10:44 | |
| | SID a STAR se nevyplňuje do FPL.
SID Ti přece přiděluje ATC při povolení k letu a je řada okolností podle čeho se přiděluje, o kterých nemůžeš dopředu vědět, nejenom počasí.
Po přidělení SIDu už plánek nedoplňuješ ani neopravuješ, to udělá ATC sám a odešle FPL dalšímu pracovišti ( DEL --->GND--->TWR--->APP, atd. ). Ty jako pilot si musíš jen natlačit SID do FMC nebo naladit NAVy ručně.
U STARu totéž.
|
| |
|
| | | Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 09:07 | |
| | No, jestli se ti při zahájení descend, tedy chci říct klesání, rozsvítí nějaký světýlko, není to OFF SCHED DESCENT? To by znamenalo, že začínáš descendovat, tedy chci říct klesat, dřív než dostoupeš hladinu, kterou jsi nastavil na přetlakování. Zkontroluj si tedy už na zemi, jestli ji máš stejnou, jako tu, do které opravdu climbuješ, tedy chci říct stoupáš. |
| |
|
| | | | Re: Re: STAR / SID & Air Packs 1. 10. 2004 / 18:29 | |
| | Nojo, to se někdo snaží používat "správný" výrazy, a hned z něj maj legraci ... Každopádně to byl asi ten problem....
Thnx, .. tedy díky, všem za rady ... |
| |
|
|