| | VSB-62 Vega, aneb co lze vymodelovat za týden... 31. 3. 2010 / 09:28 | |
| | Ahoj Kluci!
Loni jsem na ní měl téměř 35 hodin, tak si dovolím trochu přicmrndnout.
S těma vývrtkama to není tak zlé, i když v kroužení je 90 opravdu spodní hranice. Pokud je stoupák turbulentní, je lepší jít nad 100. Jakmile v kroužení začne předek Vegy mírně sjíždět pod horizont, a pilot musí lehce došlapovat "horní nohu", je to poslední jemné upozornění že je třeba rychlost kroužení zvýšit. Asi je to problém toho laminárního profilu. Nedochází k žádnému varování, éro se ani neotřepe a najednou se proudnice odtrhnou v podstatě na celém křídle najednou.
Podle instruktáže nebožtíka Franty Vrtěny je na vybrání vývrtky třeba vegu po zastavení rotace potlačit a nechat potlačenou až přejde přes střemhlavý let v podstatě do polohy mírně na zádech a vyvěsí pilota do kurtů. Už jsem ale měl tu čest s ní půl otočky udělat a není to zase taková hrůza, jak to vypadá, když to tady píšu.
Létaní s vegou není na trhání sportovních rekordů. Je to především srdeční záležitost a láska na celý život. Přezdívá se jí mazlík, carevna nebo orchidej.
Tož tak. |
| |
|