| | | Návrat 30. 3. 2010 / 16:43 | |
| | Zdravím vsecky
po delším čase se vracím k FS. Vzhledem k tomu že jsem dostal FSX chtěl bych se zeptat jestli v něm fungují addony FS 2004.děkuji všem co se ozvou ani |
| |
|
| | | Návrat 30. 3. 2010 / 16:47 | |
| | | |
|
| | | | Návrat 30. 3. 2010 / 16:49 | |
| | jde mi hlavně o krajiny a letiste v cr....jak hodne toho chodí?
|
| |
|
| | | Návrat 30. 3. 2010 / 17:03 | |
| | Vrať se na FS2004. Teď už jsou takové addony co ti nahradí FSX dokonale i graficky a tvůj počítač se nenadře a budeš mít přijatelné FPS. REX ti nahradí FSX dokonale |
| |
|
| | | | Návrat 30. 3. 2010 / 17:35 | |
| | Díky moc to je slovo do pranice...už hledám install CD ) |
| |
|
| | | | Návrat 30. 3. 2010 / 17:51 | |
| | +1
Kuba má naprostou pravdu.... FSX je zbytečně náročné a je do něj míň addonů. FS2004 Ti už v dnešní době udělá z 94% to co FSX s více FPS. Teda pokud nebazíruješ na odlesku od letadla na vodu a autíčkách, které v někrerých městech jezdí(ale to už umí i lepší addony do FS2004). K REXu, je to naprostá ,,revoluce,, tak pěkné mraky a vodu+efekty k ním sem ještě v FS2004 neviděl, a možnost výběru stylu a barev.... jedna báseň! Vřele doporučuji |
| |
|
| | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 19:31 | |
| | Pěkná blbost, graficky FSX nenahradí žádný add-on pro FS2004 ani omylem. Je vidět, že rozdíly mezi FS2004 a FSX neznáte. |
| |
|
| | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 20:13 | |
| | Asi jsi neměl nainstalovaný REX co? vše záleží jak si ho nastavíš |
| |
|
| | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:58 | |
| | Rex mi rozhodně neumožní textury s rozlišením 1m atd. vyšší hustotu autogenu a spoustu možností, které prostě jádro FS2004 neumí a žádný add-on to nedožene. To je holý fakt. |
| |
|
| | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:13 | |
| | Ano ,ale kdo se tady baví hned o nějakém autogenu? Já se bavím o tom ,že REX ti nahradi FSX po grafické stránce. |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:43 | |
| | Teda teď nevim co si mám představit pod pojmem grafická stránka, když do ní nepočítáš autogen a rozlišení textur 1m/pixel...
Pár hlavních grafických výhod FSX oproti FS2004:
rozlišení textur na zemi, jak už bylo psáno u FSX je 1m/pixel, u FS2004 je to 4.75m/pixel- takže se dá konečně i rozumě lítat s vrtulníkama, dále co se týče zobrazení letadla jsou stíny na externím modelu, při DX10 preview i ve VC ( a můžu říct, že v letadle se středovým sloupkem je fakt paráda sledovat, jak se při zatáčce přesová stín po celým panelu), dále je zde navíc funkce Light Bloom, což dělá všechny zdroje světel v FSX mnohem hezčí (tady je problém u slabších sestav, může způsobit pokles klidně i z 25 FPS na 10), dál je zde living world, který má na starosti nejen autíčka na silnicích, ale taky lodě ve větších přístavech a dokonce i zvířectvo. Další výhoda co mě tak napadá ohledně zobrazení je mnohem větší výběr možností materiálů při tvorbě letadla, např. Bump mapping, který dodá textuře hloubku, a tak není problém vykreslit každý nýt a rýhu či promáčknutí plechu na letadle, prostě kov vypadá jako kov a sklo vypadá jako sklo. Další věcí je například plynulost keyframe animace, takže už není problém dělat 3D budíky do kokpitu aniž by se sekaly.
Určitě by se toho dalo najít i víc, tohle jen to co mě zrovna napadá ohledně grafické stránky a rozhodně to nemá s REX co dělat... |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:48 | |
| | Pěkná slohovka. Samozžejmě FS2004 ti uplně FSX nenahradí co se týče parametrů ,ale co se týká grafiky v REX tak ti ji přiblíží hodně FSX. O tohle mi celou dobu jde. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:51 | |
| | pockej. nejdriv jsi tvrdil, ze rex fsx-ku uplne nahradi. a ted uz pises jen o priblizovani? a o cem budes psat v dalsim prispevku? ze fs2004 s rexem se vzdalene podobna fsxce? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:59 | |
| | Zkus si nainstalovat FSX bez addonu a zkus si nainstalovat FS2004 s REX. Myslím si ,že co se týče grafiky bude to zhruba na stejné vlně. Samozřejmě teď se nebavím o nastavení a dalších vecech co FSX má navíc oproti FS2004. Ale z pohledu pilota v letadle bude rozdil minimální. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 00:03 | |
| | aha.. takze ted uz srovnavame fsx bez addonu, a fs2004 s rexem? aha ... a co kdyz ja budu chtit srovnat fsx s addony a fs2004 s addony, at srovnavame srovnatelne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 00:05 | |
| | Todle jsem dával jako příklad |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 00:24 | |
| | a uz jsi nekdy videl FSX s REXem? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 06:25 | |
| | TO jsem ještě neměl přiležitost to vidět. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:08 | |
| | A na Trabante sa dá takisto odviezť ako na volkswagne....... Len sa to nedá porovnať. |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:32 | |
| | Ty to tvrdíš. Čím REX nahradí grafickou stránku FSX, když FS2004 nemá technické možnosti jako FSX? To prostě nejde |
| |
|
| | | | Návrat 30. 3. 2010 / 21:13 | |
| | Ježišmarjá, víš alespoň o čem mluvíš? |
| |
|
| | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:24 | |
| | | |
|
| | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:59 | |
| | Není potřeba googlovat, stačí si přečíst specifikace FS2004, FSX a porovnat je. |
| |
|
| | | Návrat 30. 3. 2010 / 18:24 | |
| | jeste nez zacnes delat ukvapene zavery, tak prozrad, jestli se chystas letat spis VFR nebo IFR?
a pak taky na jakem "zeleze" to budes provozovat? |
| |
|
| | | | Návrat 30. 3. 2010 / 19:31 | |
| | vzhledem k tomu ze se vracím opravdu po delší době....3-4 roky musím se nejdřív rozkoukat a všechno oprášit jinak pentium 4 3.2giga, GeForce 9800GT, 2giga RAM snad to bude stačit |
| |
|
| | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 20:37 | |
| | Nedaj sa odhovoriť od FSX |
| |
|
| | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 20:44 | |
| | přesně tak! pokud ti to comp zvládne je FSX jasně lepší, můžeme o tom diskutovat můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno co se s tím dá dělat |
| |
|
| | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 21:10 | |
| | Kluci, opravdu ste si precetli, co napsal, ze ma za sestavu? Potom rekace "nedaj sa od FSX odhovorit" apod. na jeho prispevek, kde ma uvedeno P4 3.2G, mi prijde prinejmensim vtipna |
| |
|
| | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:43 | |
| | +1 Při jeho sestavě mu to pojede slušně na FS2004 ,pokud samozřejmě něchce investovat do nového železa. |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 22:54 | |
| | no to dá rozum, že pokud mu na tom FSX nepoběží slušně, tak že je pak lepší FS9
já počítačům nerozumím, tak nevím co mu poběží kde a jak, já reagoval na to srovnání FS9 a FSX, to neodpovídalo mým zkušenostem |
| |
|
| | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:03 | |
| | Budu se opakovat, ale FSX mi beha na Athlonu 2400+ (nejakych 2GHz), 1GB RAM, GF6600. Mam locknuto na 26 FPS. |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:11 | |
| | Ty jsi asi srandista co? Při takové konfiguraci to má problém s FS2004 aby to běhalo na 26 FPS nedej bože na FSX. Tohle ti nevěřím. |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:29 | |
| | No, na tehle sestave da fs2004 s detaiily na minum k 70 - 80 pobrazkum. s detaily blizicimi se maximu tech 20 - 25 da taky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:30 | |
| | Jo ,ale někde kde není přidaný žádný addon nebo když zrovna letíš nad mořem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:32 | |
| | da to i s add-on letadly (pmdg 737, 747) a i kdyz letis nad pevninou. co se letist tyce, tak taky - sice ne u vsech, u nekterych extra narocnych to samozrejme padne. a nehadej se se mnou. na (vykonove) o neco malo slabsi konfiguraci jsem lital tri nebo ctyri roky. takze vim, o cem mluvim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:39 | |
| | Jo já ti to neberu ,ale nevěřím tomu že s tou sestavou co má on to jede na FSX při 26FPS. co se týče FS2004 tak ano ,pokud máš PMDG 2D kokpit a nějaké free scenerky co nežerou moc FPS se to dá ,ale scenerky typu Aerosoft nebo Fly Tampa tak tam budeš mit 12-15FPS a budeš rád. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:42 | |
| | zrovna treba aerosfoti german airports na tom byly provozuschopne. ale o to nejde - nikdo o addon letistich (a vlastne ani letadlech ) nemluvil .. vytahujes je az dodatecne.
a co se fsx tyce - opet, chybi tu zakladni informace. jak ma nastavene detaily. fsx byla na velmi podobnem stroji s detaily stazenymi uplne dolu (hlavne tedy autogen - kdyz se vypl autogen tak mohla byt i jina nastaveni na trosku pouzitelne hodnoty) litatelna a fps na zemi /ale, jen defaultni letiste - ale opet - nikdo tu netvrdil, ze to ma i na addon letistich)... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:49 | |
| | Tak v tom případě můžeme jedině spekulovat o tom kde těch 26 FPS má v FSX. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 19:29 | |
| | Psal, že má LOCKNUTO na 26fps. U mě se to pohybuje od 24 (locknuto) k nějakejm 10. A pořád se to dá. |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:21 | |
| | Tyjo Koutnas, ty ses jak malej, to je sileny |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 19:28 | |
| | Kruci, mám to samý, akorát GF 7300gt, už jsem to tady psal a veřtě nebo ne, taky mi to funguje... |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 30. 3. 2010 / 23:19 | |
| | Bez nějakého rejpnutí, běhá ti to, nebo to jde? A na jaké detaily? |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:20 | |
| | Ja sem hodim screen az budu doma. Samozrejme detaily na max nebudou, ale i tak ta FSX vypada slusne. A na to moje poletovani bohate staci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:34 | |
| | ze to je peknej obrazek s letadlem... C182RG typuju. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:58 | |
| | To lietadlo si typoval spravne. A je to screen z FS9. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 18:54 | |
| | | |
|
| | | Návrat 30. 3. 2010 / 20:59 | |
| | Zkus i X-plane..
Pokud ti ho comp zvládne jako že jo.. Možná to nejsou takové omalovánky jako FSX ale aspoň je tam ten pocit z letu..
Můžeme o tom diskutovat, můžeme nesouhlasit ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat.. |
| |
|
| | | Návrat 31. 3. 2010 / 08:27 | |
| | Nazor jedneho hraca z nasho fora na FSX!
citujem:
3 roky jsem se trapil s FSX, utopil v tom slusny prachy za HW i addony, abych nakonec poridil FS9, za par supu dovybavil zakladnimi addony a konecne po tech vsechn trablech lital plynule kdekoliv, s cimkoliv, a navic se na to i jakz takz dalo koukat )))
... A nepotrebuje k tomu ziadne tiene, jazdiace auticka a podobne serepeticky!!!
Treba k tomu este nieco dodat? Poznam x ludi co presli z FSX spat na FS9. Cim to asi bude? |
| |
|
| | | | Návrat 31. 3. 2010 / 08:38 | |
| | FSX má jednu obrovskou výhodu, je do něj lotusáckej albík |
| |
|
| | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:03 | |
| | mozna akorat tim, ze to neumeli spravne "vytunit"? |
| |
|
| | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:08 | |
| | Ked sa niekto trapi 3 roky s FSX, tak to asi nebude o spravnom "vytuneni". |
| |
|
| | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:49 | |
| | Pokud se někdo 3 roky trápí s nastavením FSX, tak je...horký kandidát na Farmville. Přesně takové lidi loví vysokonanebi a poskytuje jim jejich speciální placené tunningové služby. |
| |
|
| | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 11:05 | |
| | To bych si docela vyprosil Mistral cituje mě (nebo spíš parafrázuje, formuloval jsem to jinak, tedy za předpokladu že tím skutečně myslel mě ).
A ano. Důvod prostý - vývoj. 3x nový HW, 2x nový OS, 2 patche a 1 rozšíření FSky (SP1, SP2, Accel). K tomu požadavky na plynulý běh v kombinaci náročných addonů letadel, náročných scenerek letišť a používání TrackIR (kde nízké fps způsobují doslova bolení hlavy). Neříkám že je to nemožné, ale nepodařilo se mi to dostat do tohoto stavu a především ho udržet. FSX se dá strašně snadno nakopat.
Takže můj verdikt je skutečně takový, že po 3 letech laborování s FSX a menšími či většími úspěchy jsem toho názoru že:
- Pro VFR je s rozumným HW FSX použitelná, chce to nějaké laborování a tuning (konfigurace spouštění na OS Vista či W7, doladění fsx.cfg dle poměrů výkonu CPU/RAM/GPU, znalost dopadů parametrů na fps (voda, pozemní traffic) nebo třeba znalost takových hintů že např. změna nastavení display settings za letu resetne některé parametry v fsx.cfg do defaultu), ale obecně FSGlobal/REX/UTX a nějaký odladěný GA addon (Carenado např.) a je to paráda, jen je potřeba být opatrný okolo scenerek, spousta těch z FS9 nadělá v FSX pěknou paseku.
- Pro IFR platí jiné podmínky hry, a komplexní addony (Wilco, FeelThere, Eaglesoft, LevelD apod.) mají v FSX zcela drastický dopad, který v kombinaci s náročnou scenerkou a vyšperkovaným počasím dokáže plynulost zcela zabít. Další věcí je stabilita a spolehlivost. U FSX se často něco díky addonu třetí strany nebo špatnému nastavení doje*alo tak, že sice vše běželo zdánlivě dobře, ale po určité době v řádu desítek minut až jednotek hodin to lehlo, na chybu, nebo třeba na totální pád fps apod.
FS9 je stabilní, odladěné (verze 9.2), známé chyby a problémy addonů vyřešené či je pro ně znám a publikovaný workaround. O fps se netřeba zmiňovat, jsou prostě famózní. Mám lock na 30fsp a NIKDY se to pod ně nedostalo, prostě "stone solid performance" řečeno aglicky-marketingovým jazykem. Dostupné je neuvěřitelné množství addonů, at již letadel, repaintů nebo letišť. Addony pro FS9 jsou levnější. Prostě pro účely IFRu, kdy člověka zajímá kvalita a "look" letiště, pak čučí většinu letu vesměs jen na mraky a nebe, a pak zase letiště na příletu, je FS9 zcela a naprosto dostačující, zvlášť v té kombinaci kterou mám (REX, GEPro, FSGlobal).
.... jo a p.s. tlamoknihu jakožto IT pozitivní (i profesně) používám, FW a vůbec všechny FB aplikace mě minuly, FW s jeho notifikacemi od přátel byl ale noční můrou, už jsem přemýšlel že se sám podívám na ty skripty, ale naštěstí se objevil FBPurity a zachránil mě |
| |
|
| | | Návrat 31. 3. 2010 / 08:46 | |
| | Taky si momentálně pohrávám s myšlenkou přechodu na FS9, ale u mě je tu zásadní problém:
CaptainSim 767-300 + F 20 eur
CaptainSim C 130 10 eur
PMDG 747-400X/F 55 eur
Wilco Tilt Rotor 28 eur
a tak dál o scenérkách ani nemluvim UTEX, GEX, ActiveSiky, FSPax, ...
takže jen v letadlech mám cca 113 eur a to se mi fakt nechce uklízet od šuplíku.
Kdybych tyto všechny addony nevlastnil asi určitě bych se vrátil. A když zapátráš tady na foru tak to není tak dávno co tady něco podobného řešil matyx. (jaké addony dokoupit do FS9 aby to bylo lítatelné) |
| |
|
| | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:05 | |
| | Osobne som tiez vrazil prachy do noveho HW. Po nainstalovani FSX to nebolo "ono". Vratil som sa spat na FS9. Teraz mam FS9 vytuningovany na maximum + nejake addony (FSG, GE, UT, REX) Som maximalne spokojny. A vyzera to fakt super! A co je hlavne ma to aj dostatocne FPS! |
| |
|
| | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:25 | |
| | Koukám že srovnáváte hrušky s jabkama. 2004 s addonama a fsx v základu je jistě podobný. Ale fsx s addonama už je zas o kus dál.
Podotýkám že lítám VFR. Pro sezení v bulíku 10 000metrů nad zemí vám stačí fs98. |
| |
|
| | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:27 | |
| | "Podotýkám že lítám VFR. Pro sezení v bulíku 10 000metrů nad zemí vám stačí fs98."
No dovolil bych si nesouhlasit, páč nejde jen o kvalitu terénu, ale i o kvalitu addonu ve kterém "sedíš". |
| |
|
| | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:32 | |
| | Simtě. Stejně každej kouká jen na 2D panel. |
| |
|
| | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 09:39 | |
| | EE pokud máš dobrej addon a koukáš na 2D tak to nemá smysl komentovat |
| |
|
| | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:37 | |
| | Proč ne? 3D kokpit byl v fs-ce vždycky naprd. |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:45 | |
| | Vždycky budou dva tábory rivalů. Jedni budou zastávat 2D, druzí 3D. Ani jeden nebude chápat tábor druhých a bude jim vysvětlovat, že jejich výběr je píčovina Tohle nemá řešní, krom toho, nechat pošuky s 2D kokpitama v jejich 2D kokpitech ))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:46 | |
| | A jé...to zase bude flejm. 2Dčkáři se budou hádat s 3Dčkářema, Kubík sem hodí mašinku a nakonec se objeví nějakej jehovista, co všechny umravní prohlášením, že Xplejn je stejně lepší |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:52 | |
| | ...stejně je Xplejn lepší... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:54 | |
| | Nééé...to je moc brzo...teď už je diskuse bezpředmětná |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:56 | |
| | Pravdu díž bratře.
PS. Prosím tě mám šanci tě večer chytit na skype. potřeboval bych něco okrem té akce co připravuji |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 11:16 | |
| | tak to soráč Já jen zvedl tu rukavici |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:53 | |
| | Amen |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 10:59 | |
| | To je přece jednoduchý. Na IFR je dobrej 2D. Protože je důležitý koukat na budíky. A pro VFR je dobrý 3D. Protože se kouká a rozhlíží po okolí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 13:08 | |
| | Což X-Plane, ale Jmelí .... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 13:16 | |
| | budoucnost patří alumíniu . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 17:12 | |
| | ...ale té lípy se nevzdáááám!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Návrat 31. 3. 2010 / 19:04 | |
| | V prázdném sále to tak nezní, ale až tady budou lidi úplně jinak to vyzní. |
| |
|
|