| | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 10:39 | |
| | | |
|
| | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 13:10 | |
| | | |
|
| | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 19:20 | |
| | Trochu mi je nejasné,prečo je na jednom z motorov tá "klietka" ..dávalo by to logiku že má zachytávať nejaké cudzie predmety...ale prečo je len na jednom? Nevyzerá to tak,že by ostatné motory mali prípavky na jej inštaláciu,... |
| |
|
| | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 19:48 | |
| | Mám řečnickou otázku: Na co to je jako celý dobrý ? |
| |
|
| | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 19:54 | |
| | | |
|
| | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 20:02 | |
| | Lun mal slúžiť ako odpalovacia platforma pre rakety s plochou dráhou letu. Jeho bratanec KM (či jak sa to volal) mal slúžiť ako lietajúci výsadkový čln,tuším že jeho MTOW bola okolo 1000ton Ak sa mýlim opravte ma.. |
| |
|
| | | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 20:15 | |
| | No tak to je výborný. A jak mi vysvětlíte to šílený uspořádání. Zvláštní, ale mívám pocit, že některý projekty byly napřed naplánovaný tak, aby byly co nejbizardnější, a potom se jim vymyslelo uplatnění. Jinak palec nahoru za ty sluneční brejle. |
| |
|
| | | | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 20:38 | |
| | no usporiadanie...motory sú vpredu asi preto,aby nechytali rozprášenú slanú vodu od trupu....a z rovnakého dôvodu bude aj to usporiadanie chvostu do T ...asi |
| |
|
| | | | | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 20:45 | |
| | Myslím, že ty motory určitě + aby byly před těmi střelami a aby se do nich dostalo co nejméně zplodin z těch střel, relativně malé křídlo co nejníž, aby co nejvíc využívalo přízemního efektu, díky kterému ekranoplány létají a ocas do T asi proto, aby byl co nejméně ovlivňován proudem od těch tryskových motorů, které za sebou udělají celkem slušný bordel a protože to "létalo" dost natažené, tak ten chvost musel být hodně vysoký |
| |
|
| | | | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 20:45 | |
| | No o Arljonku se tu už diskutovalo mockrát... Zas tak absurdní to není - nejde o letadlo v pravém slova smyslu, nejde o vznbášedlo. Jde o létající zařízení, které se pohybuje v nízkých výškách - tedy v pásmu přízemního efektu - a proto může mít značně jinou (účelovou...) konstrukci létajícího člunu - použitelného jako (jak zmíněno) značně mobilní (tedy obtížněji likvidovatelná) odpalovací rampa, extrémně rychlý výsadkový člun, případně přepadový člun. Efektivní jsou na relativně klidných a relativně uzavřench vodních plochách (kaspik, aral, černé moře...)
Ekranoplány nejsou letadla, jsou to prostě ekranoplány.
A šofar prostě není žádnej roh, šofar je šofar. |
| |
|
| | | | | | | | Enkranoplán - fotky 24. 3. 2010 / 21:03 | |
| | Co jsem o tom četl, tak to bylo docela zajímavé dílo. Utnul to rozpad SSSR a Rusko už na to nemělo peníze. Nic méně, čluny s křídlem pod vodou všichni znáte, a rusi chtěli rychlejší. Problém byl s kavitací a s odporem, tak prostě křídlo vystrčili nad vodu a ekranoplan je na světě.
Když zkoušeli toho obluďáka, tak USA z toho měla dost vítr. Leteckým radarem nezjistitelné, uveze toho tolik co slušná loď a pohybuje se rychlostí jako letadlo...
Civilní ekranoplany se po světě dělají. Stačí se zeptat pana googla. A budoucnost nevidím vůbec černě. |
| |
|
| | | | | | | | | Enkranoplán - fotky 25. 3. 2010 / 07:23 | |
| | | |
|
| | | Enkranoplán - fotky 26. 3. 2010 / 16:15 | |
| | | |
|
|