FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 1. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autoland problém Jeden příspěvek | Celý strom
Autoland problém   17. 3. 2010 / 17:48
A330 pilot
Ahoj všem

mám takový podstatný problém při sedání na autopilota. Když jsem usazen v ILS, tak mi to sice drží směr, ale řítí se to nekontrolovatelně dolů. Dělá to jak Airbus, tak Boeing... a hlavně na jakémkoliv ILS vybaveném letišti.

pokud by měl někdo nějaký nápad, budu rád...


Děkuju předem
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 17:52
kutak
ahoj, zkus jít krok po kroku podle tohodle..

http://www.flightsim.cz/article.php?id=58

pokud to bude dělat stále tak budeš muset ten svuj problém víc specifikovat

 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:01
A330 pilot
to by mohlo být ono, že jsem nad sestupovou rovinou
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:05
kutak
tak tak... vždy podlétat sestupovou rovinu a pokud možno z publikovaný výšky
btw: v reálu je dokonce i možný zachytit falešnou sestupovou rovinu (jinou než 3°) pokud ji nalítáváš z větší výšky, ale to FSky tušim nesimuluje
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:08
A330 pilot
já bych se ani nedivil, jelikož jakmile nahodím na AP panelu APP, tak se začnu řítit dolů, a vybírám pomalu střemhlav
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:18
Kendy   
Byla opomenuta ještě jedna možnost...pokud je alespon trošku dobrá viditelnost na dráhu,tak je dobré to vzít "do teplejch" a být z celého letu aspon na chvilku pilotem.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:23
Pan Letadlo   
No to je sice pravda, ale jak píšeš - "pokud". To ILS se naučit musí tak jako tak..
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 18:26
Kendy   
Ano,máš zase pravdu ty..naučit se ho opravdu musí.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:20
FSPilot   
Nevím, jestli to FSka simuluje, ale už 2x jsem se dostal takhle na zem Nevím už co jsem vyváděl na tom přiblížení, ale při držení G/S mě to dovedlo pár km před dráhu někam do krajinky a kousek nad zemí (podle terénu) mi vypad signál Stalo se mi to jednou v Praze a jednou v Ostravě Ale opravdu netuším bližší okolnosti. tehdy jsem v tom ještě neměl moc velkou praxi, jen vím, že jsem držel G/S, jak ukazovala a von to byl blud
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 19:20
Karel
Tento letoun není vybaven systémem automatického přistání ;-D
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:02
Bjorn
Když už je to tu nakousli co mam dělat, když chci přistát na ILS s Wilcem 735 tak nastaví (třeba LKPR RWY31) 109.5 kurz 305, ale letadlo se vyrovná do ILS, ale neklesa to mám výšku letiště nastavit do klasického autopilota na přením panelu aby to klesalo?

Dík jsem hlavně VFR pilot
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:28
FSPilot   
Platí tam víceméně totéž, jako u toho návodu na defaultní mašiny. Důležitý poznatek je, že to éro nezačne klesat dřív, než zachytí LLZ! Pokud protneš G/S dřív, než LLZ, tak se éro jen srovná, ale nezačne klesat.

Jinak postup je stejný - nastavit kurz konečného přiblížení, frekvenci zařízení, letět v publikované výšce, resp. pod G/S, nalétávat LLZ v rozmezí 10°-30°, mít aktivní CMD A nebo CMD B (ale podle B jsem ještě neletěl ), zapnout mod APP a na FMA (řádek, kde se ukazují aktivní nebo připravené mody autopilota, autothrustu - nad umělým horizontem) je třeba sledovat, jestli jsou připraveny mody G/S a VOR/LOC (svítí bíle pod zelenými mody ALT, V/S, V NAV, HDG, L NAV atd.) a jakmile se přiblíží osa dráhy, stane se aktivním modem VOR/LOC (éro se začne srovnávat do LLZ) a pak teprv bys měl dohnat G/S, kde se aktivuje příslušný mod a letadlo začne klesat.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:32
kluk ušatá
Tohle ovsem plati pro buliky 737. U takove 757 muzes klidne mit i CMD C

Taky vim ze sem mel nejaka era co dokazou zachytit GS i pred LLZ, ale nevim uz ktera.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:45
FSPilot   
Tak údajně se povedlo G/S zachytit před LLZ i na simu 737 u ČSA, ale tohle jsou spíš ais nějaké vyjímky, než pravidlo Navíc nevím, jestli by tohle reálné éro dovolilo, to ale už nemůžu posoudit, to by se moh vyjádřít někdo z reálu
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:15
A330 pilot
tak jsem zkusil podlétnou sestupovou rovinu ILS a opět se mi letadlo začalo řítit k zemi a nějakou rovinu sestupu totálně ignorovalo
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:30
FSPilot   
Na jakém letadle to přesně lítáš? Typ, model (např. Wilco PIC 737-500 nebo Wilco Airbus A320, defaultní B737-400)?
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:31
A330 pilot
je to iFDG A320
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:33
kluk ušatá
Takze plati rady nahore, a pak si dej pozor - tohle letadlo nejspis neumi autoland jako takovy, jenom navedeni po ILSu.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:35
A330 pilot
autoland umí, párkrát se mi to podařilo - to byla ale asi pěkná náhoda - poslední dobou jako když utne... jakýkoliv autoland by skončil bez mého zásahu katastrofou... ať je to už iFDG A32x nebo POSKY B767, B737
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:51
FSPilot   
Pozor, autoland je pouze to, že to éro podrovná a sedne na dráhu samo. To, že ti naletí ILS ještě není autoland
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 20:59
A330 pilot
dobře dobře, špatně použitá terminologie prostě problém je, že mi to zachytí ILS směr, ale sestup za boha ne
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 22:12
Bjorn
Mám úplně stejný problém vertikál v pohodě, ale horizontál to nebere vždycky to přeletím tak 4000ft nad letištěm. Zůstává to na nastavený výšce před ILS...
 

Autoland problém   18. 3. 2010 / 08:14
Luděk Ch.
A máš na autopilotu zapnuté APP? Jinak 4000ft nad letištěm je blbost, to jsi 100% nad sestupovou rovinou, takže ti to logicky G/S nemůže zachytit a klesat.
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 11:34
FSPilot   
On se spíš špatně vyjádřil Byl nejspíš na LKPR ve 4000ft AMSL, ale neví, že to není AGL
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 11:40
Bjorn
Měl jsem 4000ft nad mořem QNH standart nastavenej na 1013 přece to není AGL...?
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 11:52
Tragédie v JRD
no to neni .. jen ono se tvrzeni

"mel jsem 4000ft nad letistem" se da vylozit jako "byl jsem 4000feetu nad letistem" nebo "kdyz jsem proletal nad letistem, mel jsem 4000ft"

jo, jinak, (vetsinou) pd FL50 bys mel nastavit QNH na QNH letiste. (to jen pro jistotu)

zacal bych tim, jestl jsi mel nastaveny mod APP . a pak sledovat ty ruzovy bazmeky, co vyznacuju tvoji polohu vuci paprsku, jestli nejsi nad...
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 11:56
FSPilot   
Hehe Nastavit QNH na QNH letiště zní trošku vtipně
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 14:37
Hermann   
a jaky jiny QNH nez letiste si ma nastavit, QNH na Snezce?
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 15:04
FSPilot   
QNH je Q-kód, který říká, o co se jedná, tedy o tlak přepočtený na střední hladinu moře (při jehož hodnotě na stupnici, bude výškoměr ukazovat teoreticky přesnou výšku nad mořem). Není to žádný přístroj apod.
Když vstupuješ do systému letových hladin, tak nenastavuješ QNH na standard Ale nastavuješ tlakovou stupnici na výškoměru standard (QNE) - neboli nastavuješ výškoměr na QNE/QNH/QFE

Jen slovíčkařím
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 15:45
Hermann   
ja vim ze slovickaris. vsak ja taky. QNH je tlak prepocteny na hladinu more v urcitem miste /oblasti a nemusi to byt nutne letiste.
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 15:50
Lejzy
Presne ne, QNH je zjodnoduseny, jen podle standarni atmosfery, kdyz uz slovickarit
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 12:00
FSPilot   
pak se ujisti, že jsi POD sestupovou rovinou v době, kdy nalétneš LLZ (lokalizér - ten "ILS směr") a máš zapnutý mod APP nebo co já vím, jaké označení se ještě používá
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 12:13
Bjorn
OK já to vyzkouším ještě párkrát. Díky za odpovědi...

Bjorn
 

Autoland problém   19. 3. 2010 / 12:57
FSPilot   
Doporučuju vzít toho defaultního boeinga a jet podle toho návodu. fungovat to bude a hlavně uvidíš všechno to, co je na těch obrázcích a popsáno.
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 21:02
Kendy   
Posky pokud vím nemá 2D natož potom 3D..takže specialně u poskyho by to bylo vinou panelu který si doněj dosadíš(stahneš). Jestli mohu doporučit,tak převážně lítám poskyho B737-700W a stále jsem nenácházel ten vhodnej panel se kterým bych byl..spokojenej...když dělal co se od ně očekávalo..tak zase nebylo vidět nikam ven...a když bylo vidět ven...byl vypavenej tak hrozně že to ani trochu nepřipomínalo panel kterej by měl vypadat jako Bulíkovskej natož s funkcema. Tak sem se nasral..a udělal svuj vlastní. Vzal sem fotku..trochu ji upravil a naházel(aspon teda byla snaha) sem tam tak nějak všechno co by tam jako v realu mělo bejt. Jediný..co to nemá..je FMC..stím už jsem se patlat teda nechtěl..ale musím říct..že jinak funguje spolehlivě a jsem spokojen.Doletím,ILS chytnu a přistane to skoro samo....víc nejni potřeba. Tak ho vyzkoušej a písni jestli aspon tenhle bazmek nějak pomohl http://www.flightsimulator.cz/index.php?option=com_docman&Itemid=70
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 21:05
A330 pilot
dobře, prubnu to, díky
 

Autoland problém   17. 3. 2010 / 21:07
Kendy   
ještě doplním..že tři displeje maji více možností...ale na to přijdeš až to budeš tastovat(teda jestli)
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ