| | | Zapalování proudových motorů 19. 3. 2010 / 12:12 | |
| | Zdravím odbornou veřejnost na tomto fóru a vznáším jednu otázku:
Na Wikipedii, Google a dalších je spousta informací o startování proudových motorů, postupy, videa, atd. Pokud mi je známo, pro zapalování motoru při startu se používají nízkonapěťové zapalovací svíčky s napětím (pokud mne paměť neklame) kolem 5V a s tzv. kluznou nebo polokluznou jiskrou.
Potřebuji nyní zjistit, jaké napětí a proudy nebo energie jiskry se v zapalování proudových motorů dosahují.
Děkuji všem za odpovědi. |
| |
|
| | | Zapalování proudových motorů 19. 3. 2010 / 12:40 | |
| | Kluznou nebo polokluznou jiskrou?....neznám.
K zapálení se používá buď svíčka (dva kusy), nebo tzv. pochodňový zapalovač (rovněž bývají dva).
V případě svíčky dochází k přeměně ss proudu nízkého napětí (28V) na výboje o vysokém napětí.
Přeměnu z ss napětí na "střídavé" zajišťuje tzv. Wagenrovo kladívko, indukční cívka nabíjí kondenzátor a v momentě kdy hodnota napětí na kondenzátoru je dostatečně vysoká, dojde k výboji a zapálení směsi.
Druhým způsobem je použití střídaveho proudu a zvýšení napětí se provádí transformátorem.
|
| |
|
| | | | Zapalování proudových motorů 19. 3. 2010 / 12:45 | |
| | Na to hlavní na co ses ptal jsem zapomněl ....napětí na svíčce je 3000V. |
| |
|
| | | | | Zapalování proudových motorů 19. 3. 2010 / 13:41 | |
| | Díky za info. Nemáš někde schéma toho zapalování?
Pokud se týká polokluzné jiskry: Ta svíčka je udělaná tak, že na izolačním materiálu (oxid hlinitý) je nanesena vrstva polovodičového materiálu a výboj "klouže" z jedné elektrody na druhou po téhle vrstvě. Proto se tomu tak říká, někdo to označuje jako polokluznou. |
| |
|
| | | | | | Zapalování proudových motorů 19. 3. 2010 / 15:43 | |
| | I já děkuju za info, až do teď jsem o polokuzné jiskře opravdu neslyšel.
Jinak koukni do mailu, něco jsem vyhrabal. |
| |
|
|