Ja to delam nasledovne (neberu v potaz ze mi to letadlo umi taky naplanovat, spoleham se na vlastni kalkulaci):
Vezmu trasu z rfinderu.
Mrknu na metar, pri delsi trase na forecasty, takze odhadnu i jake me nejspis ceka priblizeni, priletovka a odletovka. Hledam zde: http://aviationweather.gov/adds/tafs/index.php
Vezmu delku trasy co mi vysla po pricteni tech procedur, odectu vzdalenost potrebnou na vystoupani i zklesani (vystoupani dle tabulek era, popr. si zaletet a zmerit, zklesani dle pravidla 1 hladina=3nm), u tech si pridelim rychlost bez vlivu vetru s drobnou rezervou (vim-li ze nad FL100 klesam 300kias a pod FL100 240kias, priblizeni 180kias, tak si prumer pro klesani dam napr. 260kias, stoupani dle toho jaky volis TO mod). Rychlost na zbylou vzdalenost (tedy level flight) vezmu z dokumentace (vypocet LRC) nebo prumeru v fspax (proste holt prvni let s danym letadlem jde na obetni oltar ). Pak se mrknu na jeppesena a odhadnu prumer vetru (da se to samozrejme spocitat a nabusit na jednotlive body do FMC u letadel co to podporuji, ale to je silene prace) na trase a o to si modifikuji vyslednou rychlost letu v hladine.
Adresa na ty jeppeseny je tu: http://www.jeppesen.com/aviation/personal/aviation-weather.jsp
Pak uz jen sectu casy, a pridam vatu na pojizdeni dle velikosti letiste 5-15 na start i cil.
No a u delsich letu jeste v prubehu kontroluju jak jsem na tom, a v ramci mezi paliva (abych nebyl prilis tezky na landing ale ani nesahl na rezervu) pripadne odchylky koriguju zmenou letoveho rezimu (LRC vs. max speed vs. max endurance).
... proste brnkacka |
|