| | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:17 | |
| | Zdarec.
Při plánování dálkových letů se svou 767-300 od CS používám fuel planner který mimo jiné umí počítat s větrem a vypočítá i dobu letu. Nicméně jsem se párkrát setkal s tím, že i na relativně krátkých trasách umí vítr udělat pěknou paseku v plánovaném čase přistání. Trasu cca 1260nm jsem letěl s větrem v zádech o rychlosti 24 kts (průměrně). Ten samej let s větrem do čumáku jsem letěl téměř o půl hodiny delší dobu. Pro piužívání FSPaxu se dá zadávat doba letu. Ale když řiletím moc brzy je to špatně a když pozdě tak taky. Jak tedy zjistím povětrnostní podmínky na trase? Nebo jak vypočítám správnou dobu letu?
Dík za odpovědi. |
| |
|
| | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:29 | |
| | | |
|
| | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:30 | |
| | no .. z meteo webů dokazes ziskat rychlost a smer vetru v ruznych hladinach .. nejsem si ale jist, jak to je s "winds aloft" v ivapu (pokud tedy mluvime o litani na ivao) a jestli je bere z nejakeho realneho zdroje, nebo si vyskovy vitr pocita a vymysli sam ... |
| |
|
| | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:40 | |
| | Podle jeppiku to aspon nad Evropou podle dostupnych informaci celkem sedi. |
| |
|
| | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:42 | |
| | Na stránkách IVAO HQ se dají najít mapy s počasím, včetně větru v různých hladinách, jestli se nepletu, ale link nedám, protože mi to teď nějak nechce najet. |
| |
|
| | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:45 | |
| | Pánové děkuji ty časy na waipointech mě nějak newim proč nenapadly, ale s tím meteo dík za radu. |
| |
|
| | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:48 | |
| |
Dear IVAO User,
I would like to inform you that on Tuesday 9th of March 2010 at 09.00 UTC our main server will be shutdown for an important maintenance. The work will take approximately 36 hours and we expect to have the server running back later on Wednesday 10th of March 2010.
During this period you'll be not able to access to the website and the Staff emails will not work. Please avoid to send email to your division staff or Sr. Staff as you'll recieve an error message and the email will not be delivered.
For the latest news and update please check the forum at this address http://forum.ivao.aero/index.php/topic,140493.0.html
On Behalf of the IVAO Executive Commitee
Best Regards
Niccolò Melchionne
IVAO Executive Advisor
Board Of Governor |
| |
|
| | | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 15:42 | |
| | Tak tohle se ke mě nedostalo ani na staff mail ani na soukromý |
| |
|
| | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 14:53 | |
| | Létaš-li reálnou linku, tak doba ve FSP je doba z letového řádu společnosti. Ta zůstává stejná při různém počasí a tu tedy také neměň. Ty se musíš přizpůsobit okolnostem tak, abys tu dobu dodržel.
FMS Ti ukazuje odhad doby do destinace (předpokládám i 767).
Dále si můžeš udělat výpočet, kde kdy máš být za normálních okolností a podle toho víš, zda jsi tam dřív nebo později a přizpůsobíš režim letu. Na druhou stranu režim letu bude ovlivňovat cenu letu.
Jestli to bude číst AJS či Míra tak by mohli (prosím) napsat, čím se to řídí v reálu. |
| |
|
| | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 15:00 | |
| | je to zvlastni .. proc se tam cpe cas z letaku spolecnosti? ten nema s letem jako takovym prakticky zadnou spojitost... |
| |
|
| | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 15:04 | |
| | | |
|
| | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 16:00 | |
| | Ja to delam nasledovne (neberu v potaz ze mi to letadlo umi taky naplanovat, spoleham se na vlastni kalkulaci):
Vezmu trasu z rfinderu.
Mrknu na metar, pri delsi trase na forecasty, takze odhadnu i jake me nejspis ceka priblizeni, priletovka a odletovka. Hledam zde: http://aviationweather.gov/adds/tafs/index.php
Vezmu delku trasy co mi vysla po pricteni tech procedur, odectu vzdalenost potrebnou na vystoupani i zklesani (vystoupani dle tabulek era, popr. si zaletet a zmerit, zklesani dle pravidla 1 hladina=3nm), u tech si pridelim rychlost bez vlivu vetru s drobnou rezervou (vim-li ze nad FL100 klesam 300kias a pod FL100 240kias, priblizeni 180kias, tak si prumer pro klesani dam napr. 260kias, stoupani dle toho jaky volis TO mod). Rychlost na zbylou vzdalenost (tedy level flight) vezmu z dokumentace (vypocet LRC) nebo prumeru v fspax (proste holt prvni let s danym letadlem jde na obetni oltar ). Pak se mrknu na jeppesena a odhadnu prumer vetru (da se to samozrejme spocitat a nabusit na jednotlive body do FMC u letadel co to podporuji, ale to je silene prace) na trase a o to si modifikuji vyslednou rychlost letu v hladine.
Adresa na ty jeppeseny je tu: http://www.jeppesen.com/aviation/personal/aviation-weather.jsp
Pak uz jen sectu casy, a pridam vatu na pojizdeni dle velikosti letiste 5-15 na start i cil.
No a u delsich letu jeste v prubehu kontroluju jak jsem na tom, a v ramci mezi paliva (abych nebyl prilis tezky na landing ale ani nesahl na rezervu) pripadne odchylky koriguju zmenou letoveho rezimu (LRC vs. max speed vs. max endurance).
... proste brnkacka |
| |
|
| | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 16:06 | |
| | K tem povetrnostnim jeppikum...vim ze su blbej, ale nema nekdo k tem praporkum legendu? Ja totiz za boha nechapu, co mne urcuje smer, jestli ty samotny praporky, anebo ta jejich nejdelsi hrana, nebo....a taky kdyz sou treba dva delsi praporky a jeden kratsi, kolik to je zhruba kts atd... |
| |
|
| | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 17:22 | |
| | | |
|
| | | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 9. 3. 2010 / 18:13 | |
| | Diky moc...nevim proc, ja sem tu legendu hledal az na konkretnim snimku hladiny a stranku predem mne nenapadlo se podivat... |
| |
|
| | | | | | | Průměrná rychlost při dálkových IFR letech 10. 3. 2010 / 13:08 | |
| | | |
|
|